Skocz do zawartości

[9845gram] Gekko Aluminum 18" 2008r + Manitou R7 Super Absolute +


matis1906

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Oto projekt mojego roweru Gekko aluminum , obecnie rower jest dosyć ciężki , w niedalekiej przyszłości planuję redukcję kilku zbędnych gramów. Rower w kategorii Cena/ jakość wypada świetnie , odkupiłem go w styczniu roku obecnego.I do końca maja planuję zejść poniżej 11000gram.

Nie planuję bić rekordów wagi ponieważ musiał bym wymienić cały rower :)

Rower będzie służył mi do w miarę spokojnej jazdy po lekko wyżynnych terenach.

 

 

 

 

 

Brake (Front): (Hamulec przedni) –Formula Oro K18 = 238g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) –Formula Oro K18 = 249g

Rotor: (Front): (Tarcza prz.) – Hayes 160mm = 106g

Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) - Hayes 160mm = 106g

Rotor bolts: (Sruby moc. tarcze) = 21g

Adapters: (Adaptery) Adapter tył + śruby = 41g

Cables: (Pancerze) - Shimano SIS Sp41 = 75g

Cassette: (Kaseta) -SRAM Pg-950 11-34 = 364 g

Chain: (Lancuch) – KMC X9 + spinka = 253g

Crankset: (Korby) -Shimano Deore M542 = 852g

-Bottom Bracket: (Suport) Shimano Hollowtech = 98g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) –Shimano Deore XT M770 = 155g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) –Shimano Deore XT M772 SGS = 227g

Fork: (Widelec) –Manitou R7 Super Absolute + 80mm + gwiazdka + stery = 1526g

Frame: (Rama) – Gekko Aluminum 18" 1790g+ hak = 1758g

Grips: (Gripy) –Boplight = 35g

Handlebar: (Kierownica) – No name 580mm = 167g

Pedals: (Pedaly) –BBB Mount&go = 380g

Seat: (Siodlo) – Author = 327g

Seatpost: (Sztyca)-No name = 259g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) -No name = 29g

Shifters: (Manetki) – Shimano Deore LX M580 = 254g

Skewers: (Zaciski kol) - Shimano P+T = 124g

Stem: (Mostek) – No name 80mm = 115g

Tire (Front): (Opona przednia) – Schwalbe Racing Ralph 2.10 = 506g

Tire (Rear): (Opona tylna) – Bontrager XR3 2.20 = 576g

Tubes: (Detki) – No name , presta P+T = 376g

Wheel Front = 1260g

-Hub: Shimano HB-M475

-Rim: Bontrager series 6000

-Rim tape: izolacja

Wheel Rear = 1453g

-Hub: Shimano FH-M475

-Rim: Bontrager Series 6000

-Rim tape: izolacja

 

Waga roweru = 11930g

 

W planach wymiana :

-Topornych kół które ważą prawie 30kg! Na komplet około 700 gram lżejszy.

-Dętki prawdopodobnie maxxis około 150gram lżejsze

-Zaciski kół prawdopodobnie KCNC 100gram lżejsze

-Pedały prawdopodonie bużdzetowe Wellgo ok 120gram lżejsze

 

Tym sposobem zejdę na około 10850gram co mogę uznać za dobry wynik

 

Zdjęcia ( bez hamulców )

Aukcje-internetowe--darmowa-galeria-zdj----

 

Licze na wasze propozycje / porady.

Pozdrawiam i dziękuję za uwagę

Edytowane przez matis1906
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Topornych kół które ważą prawie 30kg!

Chyba 3 kg :P

 

Fajna pstrokatość

Czarny mat z czarnymi akcentami przelatany czarnymi dodatkami

Już go lubię

 

Koła złożyć możesz w miarę tanio np

obręcze Accent Airplane

piasty Nowatec D711/712

Szprychy wg uznania, choć ja moge polecić Sapim D-light (sam mam i przy wadze na golasa ~81 kg żadnych problemów z centrą),

choć ich cena to 3pln za sztukę to warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Udało mi się zakupić lżejsze koła w dobrej cenie.

Tymczasowo opony których będę używać to dobrze mi znane i kenda karma kevlar.

Miałem je w swoim Specialized'zie , kapcia nie złapałem ani razu , a za sobą miały 1200 km.

Koła przerabiam na bezdętkowe , więc dętka służącą uszczelnieniu ważyć będzie około 80 gram.

 

na pewno pokuszę się o wygodniejsze siodło ... i lżejsze ;)

Być może San marco Blaze Fusion lub Provip R.Lub coś ze stajni Selle Italia.

 

Aha , wymienione również hamulce , są obecnie Hayes stroker trail.

 

Podsumowanie

 

Hamulec przód było 238g , obecnie 264g. Wynik : + 26g

Hamulec tył było 249g ,obecnie 284g. Wynik : + 35g

Koło przód było 1260g , obecnie 810g. Wynik : - 450g !

Koło tył było 1453g , obecnie 1015g. Wynik : - 438g !

Opona przód było 506g , obecnie 490g. Wynik : - 16g

Opona tył było 576g , obecnie 490g. Wynik : - 86g

Dętki było 376g, będzie prawdopodobnie 160g. Wynik : - 216g

 

Podsumowując

11930 +26 +35 -450 -438 -16 -86 -216

= 10785g

Po zmontowaniu całości wstawię zdjęcia.

Udało się zejść poniżej 11000gram , niedługo poszukam zacisków kół , sztycy , pedałów i siodła.

Nie spodziewałem się tak błyskawicznego skoku , mierzyłem na wagę 10850 , a po wymianie samych kół waga wyraźnie spadła poniżej założonej wartości.Kolejnym celem będzie zbliżenie się do masy 10200gram.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawię jak tylko otrzymam koła , na razie czekam na przesyłkę.

Mogę powiedzieć że koła są na obręczach mavix X223 ( około 430-450g)

Szprychy cieniowane , firmy jeszcze nie znam oraz piasty , przód Specialized stout , tył DT Swiss 370.

Kupiłem je za 320złotych , przekonała mnie cena , miałem zaczekać na komplet o wadze ok 1650g , ale wyszło jak zwykle .Cierpliwość to coś czego mi najbardziej brakuje ;)

Powoli robię dokładny projekt , co i kiedy będzie zmienione , tak by zamknąć się w jakiejś rozsądnej sumie. By mania lekkości mną nie zawładnęła;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koła są już u mnie , niestety nie trafiłem na uczciwego sprzedawcę , a gówniarza który zwyzywał mnie kiedy poinformowałem go że chcę zwrotu pieniędzy za koła.

Nyple były kompletnie zjechane , musiałem dzisiaj kupić nowe i przeplatać koła od nowa. Obręcz ma poważne wgniecenie , którego nie da się naprawić , w przyszłym miesiącu poszukam czegoś na zastępstwo.

Przestrzegam przed kupowaniem u użytkownika szyskrak !

 

Waga kół również się nie zgadzała , Łącznie komplet cięższy o 40 gram.

Odkręcając kasetę doznałem szoku , waga mojej kasety to 451 gram !

Błędnie podałem w 1 poście wagę uwzględniając katalogową wartość.

Z drugiej strony... będzie z czego zejść kolejne 100-150 gram;)

Obecnie szukam wygodnego siodła do 270gram .

Pedały lada dzień zamówię , będą pewnie Accent Axium o wadze ok. 240 gram.

 

Mam więlką pokusę kupić opony Maxxis maxlight , no właśnie ... mania lekkości już mną zawładnęła :)

 

Kilka zdjęć kół i wagi.

Waga dla 32 szprych oraz waga dla 32 nypli

http://www.aukcjoner.pl/gallery/012767809-.html#I1

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

to nie zazdroszczę sytuacji z kołami. Dlatego ja kupując koła do mojego projektu zdecydowałem się ostatecznie kupić nowe, niż teoretycznie lepsze ( czyt. lżejsze ) za podobną kasę. Uważam że w 80% ktoś sprzedaje bo coś jest nie tak z tymi przedmiotami, i dopóki są to "zabawki" za małe pieniądze to jeszcze się taką wtopę przeżyje, ale np. koła, hample, korby itp. to już krew by mnie zalała.

Mam nadzieję że nagłośniłeś sprawę z kołami w odpowiednim miejscu na forum ( uczciwość transakcji z użytkownikami ).

Powodzenia w projekcie i czekamy na foty.

Hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła kupiłem na allegro , sprawę zgłoszę do nich jak tylko minie 7 dni . Oczywiście nie łudzę się że to coś da. Gość sprzedaje przedmioty a więc wpłaca im kasę od prowizji , póki przynosi im dochody jest teoretycznie nietykalny. Dadzą mu ostrzeżenie i na tym się skończy. A ja będę ryzykować że kiedy zwrócę mu koła mogę nie otrzymać z powrotem pieniędzy. Dlatego obręcz kupię nową i złożę ponownie maszynę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła kupiłem ponownie , tym razem nowe jak wyżej wspomniał kolega , na tych częściach nie powinienem był oszczędzać.

Myślałem że dzisiaj je otrzymam , ale bikestacja chyba lubi olewać swoich klientów , co widać po liczbie negatywnych komentarzy na allegro.

Co kupiłem , pozostanie chwilowo małą tajemnicą. Poza tym zakupiłem również 2 tarcze ( Ashimy po 80g każda ) , kasetę M770 ( łańcuch zostaje jego przebieg to 100km ) , pedały platformy ( nie wiedzieć czemu nie próbowałem jeszcze spd , platformy na chwilę obecną cena/waga stoją korzystniej ) a także opony Maxxis Flyweight 330.

Wg moich prognoz bo takim zabiegu waga powinna spaść do granicy 9940g , ale o tym przekonam się jak wszystko przyjdzie.

Planuję w przyszłości realnie za niecałe 4000zł zejść tym rowerem do granicy 89xx gram.

Nie licząc oczywiście ewentualnych zysków z odsprzedaży części które zostały wymienione.

 

Wybaczcie że nie wstawiam zdjęć , obiecuję niedługo nadrobić .

Warto zaczekać :)

Szerokości !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Przeczytałem masę opinii na ich temat i z pełną świadomością chcę je wypróbować .

Matematycznie rzecz biorąc przednie koło miało by współczynnik Inercji w granicach 0,117 a tył 0,132.

Kierowałem się w dużym stopniu również tą własnością . Chcę się przekonać czy rzeczywiście ultra niska waga na zewnętrznej części koła ma znaczący wpływ na potrzebną energię do pokonywania wzniesień.

 

Zdaję sobię sprawę jak delikatne są te opony. Zaryzykuję przeróbkę na bezdętkowe w końcu i tak nie mają żadnej ochrony przed przebiciem.

Poza tym sa opinie w sieci iż można spokojnie zrobić na nich 4000km i wbrew opiniom innych użytkowników nie jest to opona na jeden wyścig.

Ja jestem tego ciekaw , dlatego je wybrałem :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do twoich obliczeń to zostawmy je z boku bo na wzory z zasad dynamiki to już jestem za stary a i tak nijak to ma się do rzeczywistych odczuć, ale wiem jedno bo jeździłem na tych i innych oponach tego typu dość długo i niska waga samej opony to nie wszystko. O ile chęć stworzenia lekkiego setu i korzyści z tego wynikające są bezsprzeczne o tyle stworzenie kompromisu między wagą a niezawodnością i wszechstronnością jest dość trudne o ile w ogóle możliwe. Tego typu opony są idealne na warunki do których zostały stworzone i spisują się w nich wyśmienicie, o ile nie zmienią się warunki bo wtedy wymagają nie lada techniki żeby nie stracić zębów w szybkich zakrętach. Ale jeśli nauczysz się na nich jeździć i odnajdziesz ich granice to pokonywanie wzniesień o których piszesz, przyspieszenia ze startu to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpuść sobie robienie zestawu bezdętkowego na Flyweight'ach, za dużo mleka będzie potrzebne, lepiej jakieś ogarnięte dętki ~110g wrzucić ;)

No i na pewno sporo więcej, niż te wszystkie zmiany da Ci kupienie pedałów i butów, nawet jeśli to będzie jakiśpodstawowy zestaw, choć buty przynajmniej na rzepy warto sobie sprawić. Następną rzeczą wartą dopłaty jest carbonowa podeszwa, na pewno bardziej, niż klamra. Szczególnie jeśli chodzi o trwałość ;)

Ze względów wagowo wizualnych w następnej kolejności zabrałbym się za tą wersalkę :P skoro jeździsz na Flyweight'ach, to i siodełko, takie jak znajdziesz w moim projekcie (link w sygnaturce) w zupełności Ci wystarczy. Ja powiem, że jest naprawdę wygodne, nawet jak na tyłku jeansy to da się całkiem sporo wysiedzieć ;) Wagowo i cenowo też bardzo ok opcja.

I w następnej mostek, też ani ładny, anie nie wygląda na bardzo pewny, ani lekki

Trochę też zaoszczędziłbyś na sztycy, kierownicy, przy nieco większym wydatku korbie. Ale to już znowu są wydatki bez sensu - trzebaby zainwestowaćw carbonową ramę, tak poznasz nową jakość jazdy. Dopóki nie kupiłem, nie sądziłem, że to aż taka różnica ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj . Dzięki za sugestie.

Dętki posiadam każda po 125g hutchinson , z jednej strony mogę tak zrobić , z drugiej te opony podobno bardzo często łapią kapcia i uszczelnianie mogło by zminimalizować prawdopodobieństwo zejścia całego powietrza.

Co do pedałów , standardowe mam, takie śmieszne 2 w 1 Shimano PD A530 , butów pewnie poszukam , ale dopiero w czerwcu . W tym miesiącu i tak grubo przekroczyłem mój miesięczny limit :).

Co do mostka to wstrzeliłeś się w "dziesiątkę" , jest pierwszym w kolejce elementem do wymiany. Ze snajperką w ręku szukam czegoś na aukcjach . Poza tym powinien być przynajmniej 10mm dłuższy od obecnego , mam długie łapy i jestem wygięty w łuk podczas jazdy , trochę to denerwuje.

Co do pozostałych elementów , siodło też idzie na wymianę , sztyca póki co zostanie ( dopóki nie znajdę okazji ) , korba również , ważona po modyfikacji 818 gram , szukam również alu zębatki 22T , waga spadnie wówczas na 7xx gram ;) , i korba póki co zostanie , rama również jak już wspomniałem ten sezon jest u mnie i nie zmieniam przed końcem sezonu.

Co do carbonu , pewnie kiedyś poszukam , póki co uważam że jest o kilka moich kilogramów za daleko.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brake (Front): (Hamulec przedni) –(Formula Oro K18) Hayes stroker Trail = 264g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) –(Formula Oro K18) Hayes stroker Trail = 280g

Rotor: (Front): (Tarcza prz.) – Hayes 160mm = 106g

Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) - Hayes 160mm = 106g

Rotor bolts: (Sruby moc. tarcze) = 21g

Adapters: (Adaptery) Adapter tył + śruby = 41g

Cables: (Pancerze) - Shimano SIS Sp41 + końcówki = 47g

Cassette: (Kaseta) -(SRAM Pg-950 11-34) Shimano XT HG-M770 11-32 = 266 g

Chain: (Lancuch) – (KMC X9 + spinka) SRAM PC1051 = 274g

Crankset: (Korby) -Shimano Deore M542 = 642g

-Outer Ring: (Blat) Shimano M542 44z = 83g

-Middle Ring: (Srednia tarcza) Shimano 32z = 42g

-Inner Ring: (Mala tarcza) – Shimano 22z = 40g

-Crank Bolts: (Sruby mocujace tarcze) A2Z aluminium = 12g

-Bottom Bracket: (Suport) Shimano Hollowtech = 98g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) –Shimano Deore XT M770 = 155g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) –Shimano Deore XT M772 SGS = 227g

Fork: (Widelec) –Manitou R7 Super Absolute + 80mm + gwiazdka + stery = 1526g

Frame: (Rama) – Gekko Aluminum 18" 1790g+ hak = 1758g

Grips: (Gripy) –Boplight = 35g

Handlebar: (Kierownica) – No name 580mm = 167g

Pedals: (Pedaly) – (BBB Mount&go) Accent helium = 246g

Seat: (Siodlo) – Author = 327g

Seatpost: (Sztyca)-No name = 259g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - (No name) Blue alumiunium = 9g

Shifters: (Manetki) – Shimano Deore LX M580 + linki = 264g

Skewers: (Zaciski kol) - (Shimano P+T) Novatec = 113g

Stem: (Mostek) – No name 80mm = 115g

Tire (Front): (Opona przednia) – Schwalbe Racing Ralph 2.10 = 506g

Tire (Rear): (Opona tylna) – Bontrager XR3 2.20 = 576g

Tubes: (Detki) – (No name , presta P+T) Hutchinson = 250g

Wheel Front = 670g

-Hub: Novatec 712 blue

-Rim: DT Swiss XR3500 26

-Spokes: Sapim Laser 2.0x1.5x2.0

-Rim tape: izolacja

Wheel Rear = 801g

-Hub: Novatec 711 blue

-Rim: DT Swiss XR3500 26

-Spokes: Sapim Laser 2.0x1.5x2.0

-Rim tape: izolacja

 

Waga roweru = 10211g

 

Rower w tej chwili jest już dośc lekki , czekam jeszcze na tarcze i opony.

Szukam teraz mostka , również lżejszego od porzednika.

http://www.aukcjoner.pl/gallery/012860912-.html#I1

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie żebym się czepiał, ale na tym setupie wychodzi mi 10326g a nie 10211g.

albo po prostu nie umiem liczyć...

 

Umiesz liczyć , dzięki , przeoczyłem zmianę opon , liczona waga już z pamięci dla opon kendy a w konfiguracji widnieją bontrager i schwalbe, mój błąd.

 

Mostek i tak zmienię , jest poprostu za krótki.

Siodło to naprawde poważny zakup , najlepiej jakbym miał możliwość osobistego odbioru żebym mógł pomarudzić i powybrzydzać jakby mi coś nie odpowiadało.

Każdy z nas ma inną miednicę i dla jednego siodło jest komfortowe a dla drugiego nie, dlatego nie kieruję się wyłącznie opiniami w sieci jakie siodło jest dobre a jakie nie. Tylko ja mogę wiedzieć co rzeczywiście dla mnie będzie ok. Na dniach skoczę do sklepu w lublinie to może mi coś zaoferują , widziałem że mieli sporo selle italli gel flow także jestem dobrej myśli :)

Wieczorem wstawię foto roweru już z zamontowanymi częściami.

 

PS: łatki kupione , oby się nie przydały ! :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez matis1906
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego zamieniłeś spoko hample formuli, na Hayesy? Wagi na tym nie zbiłeś, a i prawdopodobnie kupiłeś bardziej awaryjny i mniej polecany hamulec...

 

Formula nie była już pierwszej młodości . Prędzej czy później i tak musiał bym zmienić , hayes trafił mi się w super okazji.

350zł za komplet praktycznie nowych hebli + 2 tarcze 180 + 2 komplety okładzin półmetaliki i metaliki. Nie mogłem pozwolić kupić komuś innemu ;)

Faktycznie , nie mają opinii bezawaryjnych ale póki co nie narzekam , polowałem dłuższy czas na Formule RX i byłem właściwie zdecydowany je kupić ale jak już wspomniałem trafiła się nie lada okazja i jakoś tak wyszło.

 

Zapodaję foto , choć przyznaję że na foto nie ma jeszcze śrub do korby oraz zacisku sztycy.

 

http://zapodaj.net/6977b76f9e147.jpg.html'>http://zapodaj.net/6977b76f9e147.jpg.html

http://zapodaj.net/56700021838a7.jpg.html'>http://zapodaj.net/56700021838a7.jpg.html

 

PS: Proszę nie zwracać uwagi na model Forda Focusa w tle , od ok. 15 lat ma zaszczytne miejsce na tym parapecie , po prostu nie mogłem go wyciąć z kadru.

 

Pozdrawiam

 

Dlaczego zamieniłeś spoko hample formuli, na Hayesy? Wagi na tym nie zbiłeś, a i prawdopodobnie kupiłeś bardziej awaryjny i mniej polecany hamulec...

 

Formula nie była już pierwszej młodości . Prędzej czy później i tak musiał bym zmienić , hayes trafił mi się w super okazji.

350zł za komplet praktycznie nowych hebli + 2 tarcze 180 + 2 komplety okładzin półmetaliki i metaliki. Nie mogłem pozwolić kupić komuś innemu ;)

Faktycznie , nie mają opinii bezawaryjnych ale póki co nie narzekam , polowałem dłuższy czas na Formule RX i byłem właściwie zdecydowany je kupić ale jak już wspomniałem trafiła się nie lada okazja i jakoś tak wyszło.

 

Zapodaję foto , choć przyznaję że na foto nie ma jeszcze śrub do korby oraz zacisku sztycy.

 

http://zapodaj.net/6977b76f9e147.jpg.html

http://zapodaj.net/56700021838a7.jpg.html

 

PS: Proszę nie zwracać uwagi na model Forda Focusa w tle , od ok. 15 lat ma zaszczytne miejsce na tym parapecie , po prostu nie mogłem go wyciąć z kadru.

 

Pozdrawiam

 

Wybaczcie za ten dubel , strona się przywiesiła i nie zdążyłem już edytować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie :)

Formulki jeździły na 160mm Hayesy na 180mm to raz.

Hayesy mają słabą modulację , ciężko wyczuć moment styku tarczy z okładzinami.

Idzie się przyzwyczaić i nawet wyczuć je ale w terenie bywają nieprzewidywalne.

Co do siły , na półmetalikach są po prostu fenomenalne. Ważę 80kg i jednym palcem stawiam rower "dęba".

Do hamowania wystarczy bardzo mała siła , oraz niewielki ruch klamki co uwarunkowane jest jej budową.

W deszcz wydają okropne dźwięki , aż wstyd hamować ;) Wszyscy dookoła się oglądają co tak piszczy.

Formula ma lepszą modulację , bynajmniej mój egzemplarz był słabszy od Hayesów , ale jak pisałem jeździły na różnych tarczach.

Formula bardziej przewidywalna i bardziej trwała . Mają już kilka lat i wciąż bez większych awarii .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...