PrzemkoVonLezajsk Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 Witam Mam ostatnio problem z blokadą skoku w moim RST FIRST 29 Air blokada działa ale dopiero po 3-4 cm skoku ! Początkowo myślałem że to problem niskiego stanu oleju. Jednak po wymianie problem jest jak był Nie wiem co jest źle Aby zdiagnozować problem najpierw muszę wiedzieć na jakiej zasadzie działa ta blokada. Na stronie RST znalazłem schemat tego amorka (ściągalny plik ZIP z pdf w środku) http://www.rst.com.t...TI1318928782335 Lecz po jego zanalizowaniu..... zgłupiałem Blokada skoku jest na górze goleni i nie pracuje ona w goleni (znaczy nie porusza się góra - dół).... a regulacja tłumienia i tłok który porusza się w goleni jest na dole nie są one ze sobą w żaden mechaniczny sposób połączone. Jedynym medium które je łączy jest olej W jaki sposób górne nieruchome ustrojstwo blokady wpływa na ruch dolnego tłoka z którym ni jak nie jest połączone ?? Wiecie tu już nie chodzi aby tą moją blokadę naprawić.....po prostu chcę wiedzieć jak to działa Na You tube jest też filmik pokazujący budowę całego amora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 Przeca to proste jak budowa ....czegośtam. Element w górnej części goleni ( tłumik kompresji) ma w sobie wbudowane porty ( otwory,dziury) ,przez które przepływa olej pod wpływem kompresji amorka. Przekręcając pokrętłem blokady zmieniasz średnicę otworów ,przez które przepływa olej- zamykając je na 100% blokujesz przepływ oleju,czyli włączasz blokadę skoku. W tym przypadku brak blokady skoku po jej włączeniu jest efektem niekontrolowanego przepływu oleju - nieszczelność na o-ringu tłuka, niezamykające się porty, pęknięty trzpień w środku lub też nieprawidłowo dobrane shimy w układzie wolnej kompresji ( choć mocno wątpię,aby ten amorek to miał). Wyjmij tłumik, sprawdż ,czy o-ring na tłoku jest prawidłowo osadzony, zobacz,czy trzpień zamyka obwód olejowy ( portami mogą być małe dziurki na tłoczysku lub trzpieniu tłumika) , posmaruj o-ring i włóż. Zresztą tłumik w tym RST jest bardzo podobny do tłumików Absolute stosowanych w Manitou. Tak wygląda tłumik OCR ( to po lewej) - w dolnej części widoczny sporawy o-ring uniemożliwiający przepływ oleju inną drogą. prywatnie rozebrałbym dół tłumika i sprawdził ,czy wszystko działa prawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemkoVonLezajsk Napisano 11 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Muszę powiedzieć że to najbardziej skomplikowany cep jaki w życiu spotkałem i nadaj go nie pojmuję Dlatego załączam rysunek - niebieskie to te ustrojstwa które się nie ruszają a różowe to to co się rusza w goleni Jezeli blokada skoku ( aka tłumik kompresji) ma w sobie otwory przez które przepływa olej a przepływ ten można regulować i zablokować manetką na kierownicy to OK ale wtedy nie pasuje mi konstrukcja dolnego tłoka (ten różowy) który porusza się w goleni czyli tłoka który odpowiada za tłumienie odbicia A więc dolny tłok Z tego co rozumiem i zaobserwowałem ten tłok tez ma otworki Przy ruchu tłoka do góry (gdy najeżdżamy na przeszkodę) otwór jest całkowicie otwarty aby nie stawiać olejowi oporu - energia jest gromadzona w komorze powietrznej (druga goleń) następnie przy powrocie amortyzatora do pierwotnego stanu (po zjechaniu z przeszkody) energia sprężonego powietrza (z drugiej goleni) jest w kontrolowany sposób uwalniania przez drugi rodzaj otworów w tłoku a stopnień przepływu oleju przez ten otwór jest regulowany poprzez pokrętło tłumienia odbicia ( to pokrętło pod golenią) czyli cały czas olej ma możliwość przedostania się z nad dolnego tłoka pod niego W czym mój problem Pokrętło blokady skoku (to na górze goleni) nie ma wpływu na stopnień otwarcia otworów w dolnym tłoku A wiec Nawet jeżeli nie pozwolimy olejowi na przedostanie się z pod tłoka blokady (górny tłok) nad niego (poprzez zblokowanie manetką blokady skoku) to dalej olej będzie mógł przemieścić się z nad dolnego tłoka pod niego (tłumienie odbicia) Gdzie w moim rozumowaniu jest błąd ? no a przecież gdzieś musi być aby blokada działała. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Edit ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- No dobra,,,,,,, zaczynam rozumieć tą blokadę To nie takie proste Z tego co widzę zarówno górny tłok i dolny tłok biorą w tym udział znalazłem taka stronkę po Angielsku http://ride.io/news/...spension-works/ jest to tam opisane Ale dziś rozbiorę mój jeszcze raz porobię fotki i opisze tu dla przyszłych pokoleń może komuś się przyda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Przemko,włączając blokadę uniemożliwiasz przemieszczenie się oleju pod wpływem kompresji. Brak Kompresji (ściskania)= brak dekompresji (rozprostowania) .Tak więc przy zablokowanym amorku obwód tłumienia defacto nie pracuje. to dalej olej będzie mógł przemieścić się z nad dolnego tłoka pod niego (tłumienie odbicia) Nie bardzo- obwód tłumienia odbicia ma określoną pojemność ( nazwijmy ją wyjściową) ,która zmienia wraz ze stopniem kompresji. Jeśli zablokujesz amorek ( czyli zablokujesz przepływ oleju ) pojemność układu tłumienia odbicia się nie zmieni. IMO Twój problem tkwi w tłumiku kompresji -obwód tłumienia odbicia nie nic do rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemkoVonLezajsk Napisano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Moja blokada wygląda tak Mniej więcej rozumiem zasadę jego działania Ale jako że nie mam doświadczenia w naprawie tego typu sprzętu oddałem to osobom które zajmują się tym na codzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 12 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Daj znać o przyczynie awarii . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemkoVonLezajsk Napisano 23 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 Odebrałem dziś rower z serwisu...... muszę powiedzieć że chłopaki od Larego Zębarki spisali się na medal Rower chodzi lepiej niż jak był nowy. Skok przy włączonej blokadzie to 2-3 mm Z tego co mówili winna jest fabrycznie dawana plastikowa uszczelka która sprawia ze blokada "łapie powietrze" nie wiem do końca o co chodzi... I że to standard w tym amorku... mieli już na warsztacie kolejny First z tą samą awaria Ważne że da się to naprawić bez zbytecznego kombinowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.