Skocz do zawartości

[1300-2500] crossowy lub tani 29er


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zakładam ten temat bo w tym roku MUSZE kupić już nowy rower, od 4 lat wsadziłem w swojego 19letniego Treka z 500zł i więcej już nie ma sensu, niestety ciągle rezygnowałem z zakupu nowego roweru nie przez to, że nie wydam na rower (idealny) powyżej 3tys ale dlatego iż jeżdżę nim praktycznie wszędzie, na siłownie, do pracy, po zakupy, do znajomych i siłą rzeczy stoi te 0,5-2godziny gdzieś przypięty na uloku a wiadomo taki rower (na końcu tematu) jest atrakcyjniejszy dla złodzieja no i stracenie takich pieniędzy boli bardzo(nie było by mnie już stać żeby kupić nawet taki za 1tys i zostałbym bez żadnego) Dlatego muszę się zdecydować na coś tańszego.

 

Z racji moich wymiarów chciałem kupić 29er, dlatego też teraz myślę aby poszukać czegoś z rowerów crossowych na kołach 28 albo tańszych 29er na v-brake (niestety jakoś mnie nie przekonuja parametrami i wyglądem).

Proszę o waszą pomoc i rady, biorąc pod uwagę to co napisałem wyżej oraz dane poniżej:

 

Ja: 193cm, 97cm noga, waga od 99-105kg(zależy od okresu)

Rower używany do : jazdy miejskiej(ulice, chodniki) , drogi leśne(raczej ubite ale z elementami piaszczystymi) czasami wypadnie jazda po totalnych bezdrożach, wertepach, dziki las;)

 

Chciałbym aby rower miał możliwość wsadzenie jak najszerszych opon aby te 28 dało się dostosować ,przybliżyć jak najbardziej do 29;), mój styl jazdy jest niestety taki, że nie szczypię się z rowerem, staram się omijać dziury , krawężniki ale bez przesady, dlatego z racji na moją wagę i stan ulic oraz jazde czasem po wybojach 29 wydawał się dobry aby nie mieć ciągle 8 w kole.

Wolałbym hamulce tarczowe ale nie wiem czy mi to potrzebne i czy właśnie tym nie obniżyć ceny i atrakcyjności roweru;)

 

Oto co na szybko znalazłem (nie ukrywam, że jestem wzrokowcem i kierowałem się głównie wyglądem roweru) Cena wiadomo jeśli ma to sens wydam wiecej ale jeśli faktycznie ten sam rower ma być o 500zł tańszy bo hamulce a te hamulce to wiecej reklamy niż potrzeby(nigdy nie miałem tarczowych) to lepiej znowu wydać mniej.

 

Tak dla przybliżenia najbardziej podoba mi się

Z crosowych Kross za 1,7tys no i oczywiście z 29er Radon za 3,5tys;)

 

Crosowe na V-brake

Unibike za około 1,3tys

http://www.rowerotek..._2012-1729.html

Author za około 1,5tys

http://www.rowerotek..._2012-1615.html

Author za około 2,1tys

Crossowe na tarczowych

Kross za okoł 1,7tys

http://www.rowerotek..._2013-2172.html

29er

Specialized za około 2tys

http://www.dobrerowe...93-p-12135.html

B3 za około 2,3tys

http://www.rowerotek..._2013-2129.html

 

Te dwa rowery to coś co chiałem kupić i nadal mnie boli;) :

Radon za około 3,5tys(z Niemiec) 3,7tys

http://www.bikecente...-blue-lime-2013

Specialized za około 3,7tys

http://www.dobrerowe...93-p-12469.html

tańsza wersia

http://www.dobrerowe...93-p-12468.html

 

Moi faworyci ale o ile mogę na nie tyle wydać to nie uśmiecha mi się spać z nimi i trzymać je w kieszeni gdy jestem na siłowni czy w sklepie;( więc jedyny argument dla mnie na nie to Pier…złodzieje!!! Wiem , że te tańsze też mogą zniknąć ale jednak stracić 2tys a 4tys to już różnica, a i dla złodzieja też bo szybciej zaryzykuje i będzie forsował podobne zabezpieczenie dla atrakcyjniejszego roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... ciach....

Ja: 193cm, 97cm noga, waga od 99-105kg(zależy od okresu)

Rower używany do : jazdy miejskiej(ulice, chodniki) , drogi leśne(raczej ubite ale z elementami piaszczystymi) czasami wypadnie jazda po totalnych bezdrożach, wertepach, dziki las;)

 

..... ciach

 

Moi faworyci ale o ile mogę na nie tyle wydać to nie uśmiecha mi się spać z nimi i trzymać je w kieszeni gdy jestem na siłowni czy w sklepie;( więc jedyny argument dla mnie na nie to Pier…złodzieje!!! Wiem , że te tańsze też mogą zniknąć ale jednak stracić 2tys a 4tys to już różnica, a i dla złodzieja też bo szybciej zaryzykuje i będzie forsował podobne zabezpieczenie dla atrakcyjniejszego roweru.

 

Cześć

 

Wymiarowo jesteśmy niemal identyczni (192 / 100) a dwa lata temu miałem podobne dylematy. Chciałem kupić rower, który będzie działał OK, pozwoli pojeździć po lesie, szutrach, wziąć udział w rajdach na orientację ale nie będzie zbytnio kusił potencjalnych złodziei. Koniec końców kupiłem najpierw nowego przecenionego Unibike Crossfire (rama 23) a potem na wyjazdy w miasto z koniecznością pozostawienia roweru bez opieki dokupiłem używanego Stevensa X6C (23). Paradoksalnie tańszy używany Stevens okazał się dużo lepszym rowerem (lżejszy, sztywniejszy, lepszy osprzęt - zwłaszcza sztywność korby i mechanizmu suportu odczuwalnie poprawia komfort jazdy przy mojej masie). Wymieniłem w nim jedynie opony na szersze (Smart Sam 28x1.75 - jest to identyczna opona jak 29x1.75) i całkowicie zastąpił unibika, który musiał znaleźć sobie nowego właściciela.

 

A teraz moja rada - rozejrzyj się za czymś używanym w swojej okolicy. Za ~1000pln (być może z małą górką) powinieneś złowić jakiegoś crossa na deore, który nie będzie nadmiernie kusił amatorów cudzej własności. Jeśli ktoś go ukradnie - ból będzie mniejszy niż po stracie porównywalnego nowego roweru za 3-4K.

 

I jeszcze jedno - z rowerem dużo łatwiej rozstać się niż z żoną. Jak nie podpasuje - wymienisz na inny. Najgorsze co można zrobić to czekać i się głowić co kupić ;)

 

powodzenia w poszukiwaniach

tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jako, że to mój pierwszy post po wielu miesiącach czytania forum.

 

Stałem przed podobnym dylematem w zeszłym roku i po moich doświadczeniach z polskim rynkiem vs duże rozmiary ram ( sam potrzebuję sporą ramę 194cm/95kg) polecam wybrać i kupić zanim sezon się rozwinie na dobre. Ja zacząłem poszukiwania w czerwcu i ram powyżej 19-20'' już w polsce praktycznie nie było - skończyło się zakupem za granicą. Co prawda w tym roku jest dużo większy wysyp (tańszych) 29er'ów więc powinno być łatwiej ale może lepiej tego nie sprawdzać. Co do wyboru typu roweru...to cross i 29er moim zdaniem to dwa różne światy - zaczynając od pozycji jazdy na wytrzymałości kończąc . Na dojazdach asfaltowych cross jest górą , ale mimo to , 29er będzie chyba bardziej uniwersalny - większa możliwość dostosowania do potrzeb. Teraz z doświadczenia półrocznej jazdy budżetowym 29er'em - tanie hamulce tarczowe przy naszych ''parametrach'' są bardzo słabe , to samo tyczy się amortyzatora i to te dwie rzeczy są do wymiany po kupnie w pierwszej kolejności. Następne w kolejce zwykle są opony ( w tańszych rowerach fabrycznie wersja drut ) bo kręcenie prawie kilogramem na średnicy 29'' nie jest fajne. Więc albo kupić drożej gotową/docelową kompletacje (np. radona z twojego linku), albo jakiś kompromis typu, tanio na dobrej ramie i modernizować w miare możliwości. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilosera chyba mnie przekonałeś, na szybko przeszukałem aledrogo i na razie nie znalazłem nic z używek w dobrej cenie ale fajny jest ten gdyby tylko tańszy byl:

 

http://allegro.pl/stevens-6x-schwalbe-deore-xt-hydrauliczne-55cm-i3067736503.html

 

 

ten też fajny ale chyba za mały:

 

http://allegro.pl/rower-checker-pig-sogo-z-2199-zl-48-cm-hydraulika-i3058015331.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę się starał zdobyć jakiegoś Stevensa w dobrej cenie, chcę się też wybrać do Czacz(taka mieścina gdzie ludzie sprzedają np rowery z niemiec itp. Tak przy okazji na jakie marki modele w stylu Stevensa(podoba mi się ten model x6c) zwracać uwagę.

 

Gdyby nie udało mi się to, to co myślicie o tym rowerze, jeszcze nie wiem ale może uda mi się go mieć w dość korzystnej cenie(lub inny z oferty intersportu)

 

http://www.genesisbi...d90ad96badb006b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko kwestia preferencji, u mnie zakup nowego roweru zawsze daje chyba ciut więcej pozytywnych emocji.

W zeszłym roku w polskich miesięcznikach rowerowych przewinęły się jakieś rowery Genesis w testach i opinie były pozytywne. Kross wygląda bardzo ładnie, ale napęd 7s to już lekka przesada za te pieniądze. Zobacz jeszcze coś takiego, przynajmniej od ręki duże rozmiary ;) , a firma z tradycjami:

http://www.bike-discount.de/shop/k973/a70476/sunfire-3-0-2011.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oczywiście nadal jestem bez nowego roweru(może dobre ze wiosna taka biała;) ) szukam szukam a co sądzicie o takim rowerze http://www.2kola.net...uemart&Itemid=7 lub jego nowszych odmianach?

 

Ja zaufałem sprzedawcy i kupiłem w ub. roku. taki:

http://www.bikekatalog.pl/2013/rowery/768/foto:2/

doposażyłem go w lekkie błotniki, bagażnik i jestem szczerze zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal szukam czegoś używanego w stylu zaproponowanego "stevensa" ale marne widoki, więc co sądzicie o takich rozwiazaniach:

1)http://www.unibike.pl/crossfiregts.html być możę w cenie około 1400zł

2) http://http://www.unibike.pl/vipergts.html ale czy warto dokładać te 200zł

3)http://www.unibike.pl/fusion29er.html też coś koło 1600zł

4)znalazłem też kogoś kto złozyłby mi rower crossowy, ma tylko jedną zasadę nie kupuje klientowi ramy, kusi mnie złożenie roweru bo można by teraz wsadzić to co na lata dobrej jakości a to co można zmienić dać tańsze(nie koniecznie nie dobre dla mnie), dostować np też przełożenia pod siebie, choćby większą korbę z przodu albo koła przyblizone do 29er. Nie mam tylko totalnie pojęcia jak się zabrać do szukania takiej ramy, może macie jakieś sugestie, propozycje lub gotowe rozwiazania? Jaki był by koszt szacowany takiej zabawy(nie pytam o konkretną kwotę bo wiadomo to zalezy od tego co za osprzęt wsadzę w to)

Moje dane napisałem wczesniej, wydać też nie chciałbym już wiecej niż te 1600 ale im mniej tym lepiej(dlaczego też pisałem wyżej ;( )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli znalazłeś Unibike Viper za 1600 zł to nie ma co się zastanawiać, będzie najlepszy z tych trzech które podałeś i cena okazyjna.

 

Ale z tego co napisałeś bardziej chyba by ci mtb przypasowało. Cross nie nadaje się na wertepy i bezdroża. Po za tym na crossie łatwiej o wywrotkę w mieście podczas szybkiego pokonywania krawężników ;]

Skąd jesteś? Czacz niedaleko ode mnie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych upustów to ktoś mi wstępnie powiedział ze na unibike ma spore i mam podać parę modeli to poda mi konkretna cenę, ale na przykładzie roweru który załatwił komuś z prawie 2600 na 2200 tak liczę ze tu wyjdzie te 1600, choć nie jest to na razie pewne;)Na razie siedzę dużo na aledrogo i tablicy i staram się licytować stevensy do maks 1200zł, ale raczej kończą się na cenie +1400 (te modele co mi się podoba x6c) a tyle bez obejrzenia na zywo nie zapłace, a na miejscu brak ofert;(.Dla mnie najlepsze co mi się dziś wydaje to złożenie roweru na dobrej(wiadomo w granicach cenowych) ramie(pod v-brake na dzis i tarcze kiedyś), wystarczającym amort, albo 29 kolach(semi slick) lub 28 z możliwością założenia jak najszerszej opony, 8-9 kaseta, sztywna korba z dużą zębatka z przody, reszta osprzętu taki na ile starczy funduszu bo zawsze można zmienić. Tak jak pisałem mam kogoś kto mi to poskłada tyle, że nie chce się bawić w kupowanie tym bardziej ramy a ja nie wiem jak się do tego zabrać aby było dobrze i nie za drogo;)

Czy np. taka rama jest coś warta i czy dla mnie 21 jest ok? ile przy takiej cenie ramy i moimi założeniami +/- wyjdzie rower? Oczywiście pytana z postu wyżej nadal aktualne, bo od 3tyg czytam myślę przeglądam strony i nadal nic więcej nie wiem i roweru bliżej nie widzę;) a mam nadzieje, że niedługo zacznę już sezon a auto odstawie na stałe aby nie kusiło do siostry;)

Jestem rodzona Pyra;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

 

Rower nadal nie kupiony ;( niestety żadnych Stevensów blisko Poznania na aledrogo nie ma a za "kota w worku"( tym bardziej , że nie siedziałem na takim Stevensie wiec nie wiem jaki by mi rama 23 pasowała) płacić za używkę +1500 mi się nie uśmiecha.

 

Byłem w sklepie i zastanawiam się coraz bardziej nad Unibike Viper lub Crossfire, niestety w sklepie nie było tych modeli więc przymieżyłem się do Flesh 21 i 23 (podobno to ta sama rama) i pojawiły się kolejne wątpliwości:

 

1)czy warto dopłacać do Vipera róznica to chyba tylko blokada amortyzatora, 9biegów(nie 8) oraz troszkę lepszy osprzet Deore, Alivio (Alivio,Acera)

 

2)Jaką ramę wybrać, ponieważ siedząc na 23 była raczej dobra na długości ale już stojącjakby za wysoka, niby luz ale jakoś niepewnie się czułem, bo spodenki prawie już na ramie były ale niby jakotaka przerwa była, zato na 21 lepszy komfort stojąc tyle, że brakowało na długości, tyłem chciał sięukładać prawie za siodełkiem lub na jego rancie;) patrząc teraz na geometrię na stronie:

 

TT  23( 593 )     21 ( 579 ) 

ST 23 ( 584 )    21 ( 533 )

 

Wydaje się, że najlepszym dla mnie rozwiązaniem byłby rower z:

TT z 23 albo i wiecej czyli około 600/610

ST z czegoś pomiedzy czyli około 550/ 560

 

I tak żeby sobie utrudnić to Fusion 29er ma w ramie 21 TT (645) ST (533) czyli tu nie powinno być problemu z długością, niestety do 29 się nie przymierzałem bo dopuściłem sobie ze  względu na wiekszą atrakcyjność dla złodzieja, oraz mniejszą korbę (42) jak dla jazdy miejsko/leśnej ale nie wyczynowej.

Co o tym sądzicie, wiem, że nie mogę się zdecydować ale kupuję swój rower po 18latach i chcę zmienić wysłuzonego Treka 830(chroMo) na coś na czym będzie mi się jeździło równie dobrze tyle, że zawsze brakowało mi tej długości i siedziałem na kancie siodełka;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...