Skocz do zawartości

[Opony] Jakiej szerokości opony do roweru mtb by jeździć też po asfalcie?


Gizmo21

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Obecnie posiadam rower Kross Level A6, mam opony dość szerokie 26x2.1. Jednak mimo że jeżdżę też po lesie, po takich polnych drogach, to procentowo więcej czasu wyjdzie na asfalcie, tak więc zastanawiam się nad tym by zmienić opony na cieńsze.

Ile można zyskać na prędkości przy wymianie opon?

I jakiej szerokości powinienem wybrać opony tak by spokojnie móc nadal jeździć po lesie czy polnych drogach? Jakąś konkretną firmę polecacie? Obecnie mam opony firmy Schwalbe.

Pozdrawiam

Napisano

Marka model opony jaki teraz u ciebie siedzi ... nie jesteśmy wróżkami nie piszesz czy nadal fabryczne gumy nie piszesz który rocznik A6

 

Nie koniecznie musisz kupować cieńsze czasem wystarczy zmiana kształtu bieżnika i opona "przyśpiesza" na asfalcie jednak traci w terenie.

 

Pozdro

Napisano

Zwróć uwagę na np. Schwalbe Smart Sam 2.1 - na środku prawie ciągły bieżnik (dobre na twarde nawierzchnie), po bokach wyższe klocki (dobre w teren). Równie dobrze powinna się sprawdzić opona Continental Race King (do wyboru 2.0 i 2.2 cala).

Napisano

A ja bym Ci radził semislicka kupić. Żadnego konkretnego modelu, bo nie siedzę w tych oponach, a na allegro jest tego mnóstwo.

Napisano

@@rzymo, @@Gizmo21, Smart Sam to niezła opona dojazdowa, bo sprawdza się na asfalcie, ale to wciąż opona terenowa, więc do jazdy ze znaczną przewagą szosy się nadaje średnio. Ja bym spróbował pójść w kierunku opony trekingowej, z zacięciem terenowym, czyli np Schwalbe Land Cruiser. Są dostępne w rozmiarach 26x1,75.

Napisano

Zależnie od potrzeb, ale dla mnie żadna opona 1.75" nie ma "zacięcia terenowego". Na leśnych drogach, gdzie piasek jest, trzeba szerokości i tego się nie przeskoczy... Owszem, większość trasy może być przejezdna, ale w paru miejscach trzeba będzie prowadzić, bo opona się zapadnie.

Do tego taki Land Cruiser 1.75" jest wyraźnie cięższy od Smart Sama 2.1" :) Prawie 150g na jednej oponie.

Napisano

Ktoś tu poleca Smart Sam`a a w A6 z 2011 siedziały te gumy fabrycznie 12 i 13 maja Rapid Roba ... wiec ...

 

Przy założeniu ze aktualnie kolega ma któreś z fabrycznych gum trzeba spojrzeć na semislicki ...

Od siebie polecam Geax Mezcal 26 x 2,1 + odrobina zabawy z ciśnieniami ...

 

Zwijana jest stosunkowo lekka ... nabita do 3,5 atm świetnie się toczy po asfalcie ... co najważniejsze jest bardzo trwała, ja swój zestaw meczę już 6 tys km w dojazdach do pracy i nadal ma około 50% wysokości klocków centralnych.

W teren zjedziesz o te 0,5 - 1 atm w dół i problem będziesz miał tak właściwie tylko w błocie.

 

Pozdrawiam

Napisano
Zależnie od potrzeb, ale dla mnie żadna opona 1.75" nie ma "zacięcia terenowego". Na leśnych drogach, gdzie piasek jest, trzeba szerokości i tego się nie przeskoczy...

 

Proponujesz ten sam rozmiar, zatem wiele się nie zmieni, tym bardziej zwróć uwagę, co rzezniol powiedział, A6 miały fabrycznie Smart Samy. I jeżeli to już przeszkadza, to nie ma innego wyjścia niż zejść radykalnie z rozmiarem. Nie ma opony, która na asfalcie zachowuje się jak opona szosowa, a w terenie jak terenowa... Nie da się mieć ciastka i zjeść ciastka... Trzeba dostosować rower do przeważającego typu nawierzchni.

Napisano

"Trzeba dostosować rower do przeważającego typu nawierzchni." - uważam inaczej :) Trzeba dostosować rower do najtrudniejszej nawierzchni, po której się jeździ.

Przykład - co z tego że 90% przebiegu robiłbym asfaltami/szutrami i miał do tego idealnie przystosowany rower, skoro pozostałe 10% chciałbym pojeździć w terenie. Na rowerze "na asfalt" ten teren będzie dla mnie niedostępny lub prawie nieprzejezdny...

  • Mod Team
Napisano
Na rowerze "na asfalt" ten teren będzie dla mnie niedostępny lub prawie nieprzejezdny...

A na terenowych oponach będziesz się męczył pozostałe 90%.

Jestem jednak za złotym środkiem ze wskazaniem na asfalt.

http://www.cyklotur.com/p,opona-furious-fred-26-cali-559-schwalbe,40482.html

tania nie jest, szosowa nie jest, specjalnie wytrzymała nie jest (waga) ale w terenie na twardo normalnie ogień. ;)

To nie jest dobra propozycja. :P

Napisano

Co do modelu roweru i opony, to Kross jest z 2010 roku, jeżdżę na nim 2lata, przejechałem z 850km, opon nie wymieniałem tak więc są oryginalne. Model opony to Schwalbe Smart Sam, czyli chyba te które ktoś tu wymienił. Jeśli idzie o samą jazdę na nich to jeździ mi się ok, zarówno jeśli idzie o asfalt jak i o teren, ale zastanawiam się po prostu czy nie może się jeździć jeszcze lepiej jakbym zmienił opony na węższe, bo jednak chyba jeżdżąc na oponach 2.1 na asfalcie sporo tracę. Jednak rozumiem że jeśli wybrałbym węższe to tym samym jeżdżąc po lasku czy po polnych drogach bardzo dużo bym stracił, tak? Głównie zależy mi na tym by uzyskać jak najlepszy kompromis, jeśli te opony które mam są ok i uważacie że najlepiej będzie je zostawić to je zostawię :) Zastanawia mnie jaką korzyść jeśli idzie o prędkość mógłbym uzyskać przy węższych oponach na asfalcie, czy po prostu gra jest warta świeczki? Czy może to będzie tak niewiele że się nie opłaca. Ciężko mi procentowo powiedzieć jaki jest stosunek asfalt-teren, ale na pewno tego asfaltu jest więcej, myślę że pewnie gdzieś 75%-25%.

Napisano

Chcesz jezdzic szybciej to popraw kondycje. Mi osobiscie na smart samach 2.25 " jezdzilo sie bardzo szybko bez problemu mozna bylo wykrecic srednia ok 28 - 29 km/h z 80 km asfaltowo terenowej wycieczki.

 

jezeli chcesz poprawic forme to 850 km jezdzij w ciagu miesiaca a nie w dwa lata. Zobaczysz sam ze efekt bedzie nie trac kasy na inne gumy bo te co masz sa bardzo dobre

Napisano

Dopompuj porządnie koła i będzie lepiej.

I to chyba najlepsza porada, a na pewno najtańsza. Jeżeli jedziesz trasę typowo asfaltową, to dopompuj koła do górnych granic. Jeżeli typowo w teren, to według potrzeb mniej.

 

Kolega wyżej też dobrze mówi, bo na tym etapie rowerowania, to głównie sił i kondycji brakuje, a zmiana opon nie poprawi tego.

 

Tak czy inaczej więcej zmieni agresywność bieżnika niż szerokość. Zwłaszcza, że wbrew obiegowej opinii węższa opona ma większe opory toczne (przy takim samym ciśnieniu, mieszance i bieżniku).

Napisano

Od siebie dodam, ze przez cala zime kombinowalem z wymiana podzespolow by zyskac na szybkosci a zarazem nie stracic mozliwosci wyjazdu w teren. Dlugo glowilem sie nad oponami (abstrachujac juz od kol) i postawilem na Conti RaceKingi 2.2 (drut), bo: cena <100 za komplet, niskie opory toczenia, agresywny bieznik. Po wbiciu 3 barow i kilkukrotnej trasie (asfalt) dom-praca-dom moge swobodnie stwierdzic, ze poprawilem srednia predkosc (wczesniej jezdzilem na oponach Kellys Cobra 2.0), komfort jazdy oraz fun z krecenia. Nie testowalem ich jeszcze w terenie ale ufam opinii grona maniakow tego forum, ze poradza sobie swietnie.

 

Jesli bardzo zalezy Ci na predkosci polacz wymienione przeze mnie oponki z kolkami Mavic CrossRide i bedziesz wniebowziety!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...