Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witacie! Kupiłem używany rower i mam pewien problem. Gdy zakładałem tylne koło, okazało się, że tarcza w ogóle nie chce wejść pomiędzy klocki, bo były one prawie ściśnięte. Po rozepchaniu klocków zgodnie z instrukcja producenta tarcza weszła luźno, koło elegancko się obracało, ale tylko do czasu, gdy nacisnąłem hamulec. Jak wiadomo hamulce mają system auto-regulacji odległości klocków od tarcz. I niestety ten system powoduje, że jak przyhamuję z tyłu, to klocki same zbliżają się do tarczy i nawet przy odpuszczonym hamulcu klocki wyraźnie cały czas trą o nią. Oczywiście opory ruchu stają się spore. Te Avidy nie mają chyba innej regulacji niż ta automatyczna i momentu położenia klamki, w którym zaczyna łapać hamulec. Ta druga regulacja nie wpływa na tę pierwszą i nie wiem, jaki jest sposób na pozbycie się tego problemu. Ktoś byłbym tak dobry i służył dobrą radą, co w takim przypadku?

 

Dodam, że klocki wyglądają na nowe, ale poprzedni właściciel jeździł na rowerze do ostatniego dnia i wątpię, żeby zmieniał je dosłownie tuż przed wysyłką. A takiego problemu rzekomo nie miał. Przedni hampel działa prawidłowo, autoregulacja też.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez swistak40
Napisano

A regulować położenie zacisku próbowałeś?

Jeżeli tak i nie pomogło to być może w układzie jest za dużo płynu hamulcowego, trzeba byłoby odkręcić śrubę odpowietrznika i przy odkręconej śrubie rozepchać klocki (uwaga, bo z otworu może płyn wypłynąć).

 

Gdzie się reguluje położenie zacisku?

Napisano

jeśli zacisk jest dobrze ustawiony to hamulec może być zapowietrzony - i to jest optymistyczna wersja. Mogą być już zużyte uszczelki gumowe w zacisku lub klamce a wymiana ich jest znacznie droższa

Napisano

Ociera jeden klocek, drugi jest w dobrej odległości od tarczy. A ten ocierający też wraca, bo widać, że jak się naciska klamkę, to dociska mocniej do tarczy.

Napisano

No to tak jak masz wyżej napisane - wyreguluj zacisk. Masz przy śrubach podkładki tri-align takie jak w v-kach? Poza tym jak nie wiesz kiedy ostatnio dot był zmieniany to wypada to zrobić co jakiś czas, no i serwis też co jakiś czas.

Napisano

No to tak jak masz wyżej napisane - wyreguluj zacisk. Masz przy śrubach podkładki tri-align takie jak w v-kach? Poza tym jak nie wiesz kiedy ostatnio dot był zmieniany to wypada to zrobić co jakiś czas, no i serwis też co jakiś czas.

 

Właśnie tak zrobiłem, tarcza jest teraz pośrodku klocków i ociera zdecydowanie mniej. Jak będę miał chwilę, to zdejmę koło i znów porozciskam klocki i wtedy powinno być OK. Jak nie, to będę pisał. Dzięki za porady!

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...