swistak40 Napisano 9 Marca 2013 Napisano 9 Marca 2013 (edytowane) Witacie! Kupiłem używany rower i mam pewien problem. Gdy zakładałem tylne koło, okazało się, że tarcza w ogóle nie chce wejść pomiędzy klocki, bo były one prawie ściśnięte. Po rozepchaniu klocków zgodnie z instrukcja producenta tarcza weszła luźno, koło elegancko się obracało, ale tylko do czasu, gdy nacisnąłem hamulec. Jak wiadomo hamulce mają system auto-regulacji odległości klocków od tarcz. I niestety ten system powoduje, że jak przyhamuję z tyłu, to klocki same zbliżają się do tarczy i nawet przy odpuszczonym hamulcu klocki wyraźnie cały czas trą o nią. Oczywiście opory ruchu stają się spore. Te Avidy nie mają chyba innej regulacji niż ta automatyczna i momentu położenia klamki, w którym zaczyna łapać hamulec. Ta druga regulacja nie wpływa na tę pierwszą i nie wiem, jaki jest sposób na pozbycie się tego problemu. Ktoś byłbym tak dobry i służył dobrą radą, co w takim przypadku? Dodam, że klocki wyglądają na nowe, ale poprzedni właściciel jeździł na rowerze do ostatniego dnia i wątpię, żeby zmieniał je dosłownie tuż przed wysyłką. A takiego problemu rzekomo nie miał. Przedni hampel działa prawidłowo, autoregulacja też. Pozdrawiam! Edytowane 9 Marca 2013 przez swistak40
Mod Team safian Napisano 9 Marca 2013 Mod Team Napisano 9 Marca 2013 A regulować położenie zacisku próbowałeś?
swistak40 Napisano 9 Marca 2013 Autor Napisano 9 Marca 2013 A regulować położenie zacisku próbowałeś? Jeżeli tak i nie pomogło to być może w układzie jest za dużo płynu hamulcowego, trzeba byłoby odkręcić śrubę odpowietrznika i przy odkręconej śrubie rozepchać klocki (uwaga, bo z otworu może płyn wypłynąć). Gdzie się reguluje położenie zacisku?
tobo Napisano 9 Marca 2013 Napisano 9 Marca 2013 Brak powrotu klocków oznacza prawdopodobnie zgon hamulca. Klamka a prawdopodobniej zacisk wymaga serwisu.
jasinski21444 Napisano 9 Marca 2013 Napisano 9 Marca 2013 Luzujesz śruby mocujące zacisk do adaptera ustawiasz aby z obu dmstron klocki były w równej odległości od tarczy i dokręcasz śruby
kalafior Napisano 10 Marca 2013 Napisano 10 Marca 2013 Tu sobie poczytaj: http://www.sram.com/_media/pdf/avid/dealers/TM_MY08_E.pdf
bender999 Napisano 10 Marca 2013 Napisano 10 Marca 2013 jeśli zacisk jest dobrze ustawiony to hamulec może być zapowietrzony - i to jest optymistyczna wersja. Mogą być już zużyte uszczelki gumowe w zacisku lub klamce a wymiana ich jest znacznie droższa
swistak40 Napisano 10 Marca 2013 Autor Napisano 10 Marca 2013 Ociera jeden klocek, drugi jest w dobrej odległości od tarczy. A ten ocierający też wraca, bo widać, że jak się naciska klamkę, to dociska mocniej do tarczy.
edi7777 Napisano 10 Marca 2013 Napisano 10 Marca 2013 No to tak jak masz wyżej napisane - wyreguluj zacisk. Masz przy śrubach podkładki tri-align takie jak w v-kach? Poza tym jak nie wiesz kiedy ostatnio dot był zmieniany to wypada to zrobić co jakiś czas, no i serwis też co jakiś czas.
swistak40 Napisano 10 Marca 2013 Autor Napisano 10 Marca 2013 No to tak jak masz wyżej napisane - wyreguluj zacisk. Masz przy śrubach podkładki tri-align takie jak w v-kach? Poza tym jak nie wiesz kiedy ostatnio dot był zmieniany to wypada to zrobić co jakiś czas, no i serwis też co jakiś czas. Właśnie tak zrobiłem, tarcza jest teraz pośrodku klocków i ociera zdecydowanie mniej. Jak będę miał chwilę, to zdejmę koło i znów porozciskam klocki i wtedy powinno być OK. Jak nie, to będę pisał. Dzięki za porady!
Andrew Napisano 10 Marca 2013 Napisano 10 Marca 2013 Przed napisaniem tematu należało poszukać rozwiązania na forum.
Rekomendowane odpowiedzi