Skocz do zawartości

[Opony]Najlepsze na beskidzkie podjazdy


Grand231

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukam najlepszej opony na wyścigi uphill MTB w Beskidach. Rozważam zakup Maxxis Aspen 26*2,1 http://allegro.pl/opona-zwijana-opony-maxxis-aspen-26-x-2-10-i3066638810.html - co o nich sądzicie ?. W tamtym sezonie śmigałem na Crossmarkach i było by wszystko fajnie gdyby nie tragiczne wręcz zachowanie się opony w błocie lub nawet lekko wilgotnym otoczeniu, może polecacie coś innego ? - priorytetem jest tutaj czas podjazdu oraz dobra przyczepność na podjeździe. Wcześniej rozważałem zakup Maxxis Flyweight lub Maxxis Maxxlite - ale sądzę że nie spiszą się na beskidzkich szlakach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę na bieżniki i nasuwa mi się spostrzeżenie że jednak Ikon będzie wolniejszy - zależy mi na jak najszybszej oponie, ten cykl opiera się w ok 30% asfalt 30% szuter 30% kamienie/trawa. W Aspenach zastanawia mnie przyczepność na mokrej nawierzchni podczas podjazdu, Crossmark w tym wypadku był tragiczny dlatego szukam czegoś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banachowie zrobili bezpośrednie porównanie Aspen vs. Ikon, trza pogrzebać na ich stronie.

 

Możesz rozważyć kombinację RaRa/RoRo. RaRa ma bodaj od 2012 zmieniony bieżnik i według producenta jest szybszy, tudzież lepiej trzyma. Ale czy to naprawdę no more DancingRalph nie wiem, jeszcze ich nie ujeżdżałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat RK krążą legendy w których ciężko jest się połapać. Mam taki styl jazdy, który wymusza taki typ opony w Beskidach. Jak dla mnie idealna na szosę, szuter i twardsze błotko choć i w lekkim daje sobie radę. Jedyne ale to delikatne boczne ścianki ale mi to nie przeszkadza. Zrobiłem na nich już z 5 kkm i nic z negatywnych opinii na temat ich delikatności się nie sprawdziło. W większym błocie faktycznie mogą być problemy ale tego osobiście nie sprawdziłem bo unikam takich warunków.

 

Ta może spisywać się bardzo dobrze http://biketires.pl/...to-26x2-10.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że takich miejsc z wielkim błotem na podjazdach za wiele nie jest. Chyba, że ktoś jeździ po drogach zrywkowych. A jeśli nawet to i tak często nie podjedzie tylko zrobi z buta więc to „jeszcze gorsze” spisywanie daje się włożyć między bajki. Poza tym to inny typ błota i nie to co glina. Na mokre kamienie i korzenie nie ma i raczej nie będzie opony idealnej i wie to każdy kto w takich warunkach w górach się poruszał.

 

Mało nie warzą te Geaxy ale czy to wada w cięższy teren biorąc pod uwagę RK u których zaoszczędzono na materiale. I efekty są w postaci stękania na cienkie ścianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że panowie ja potrzebuję opony na wyścig a nie wyprawę Enduro w góry ;) ma być jak najszybsza z dobrą przyczepnością - tak żeby nie tracić cennych sekund na biegi czy buksowanie koła. Mimo wszystko Ikon wydaje mi się za dużą oponą na czasówki, bracia Banach podkreślają jego lepsze trzymanie się w błocie itp ale też wielkości jest słuszna. Geax by mi spasował tyle że waga... , a jak wiadomo szybkie przyśpieszanie gorzej wygląda na ciężkich oponach.

 

Opony pokroju Maxxlite czy Flyweight odpadają właśnie ze względu na to że są to prawie Slicki z zerowym bieżnikiem i co z tego jeżeli dadzą mi przewagę na twardym suchym podłożu jak zacznie się trochę błotka czy kamieni i wysiądą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że ja chciałbym się ograniczyć do Maxxisa ew Kendy bo takimi handluje mój sponsor, i je mam za grosze w przeciwieństwie do Geaxa za którego musiałbym płacić pełna cenę. Poza tym Maxxis Monorail wydaje mi się podobny do Geax Saguaro. A ważę teraz 76 kg/188 cm wzrostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...