Skocz do zawartości

[Opony]Najlepsze na beskidzkie podjazdy


Grand231

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam szukam najlepszej opony na wyścigi uphill MTB w Beskidach. Rozważam zakup Maxxis Aspen 26*2,1 http://allegro.pl/opona-zwijana-opony-maxxis-aspen-26-x-2-10-i3066638810.html - co o nich sądzicie ?. W tamtym sezonie śmigałem na Crossmarkach i było by wszystko fajnie gdyby nie tragiczne wręcz zachowanie się opony w błocie lub nawet lekko wilgotnym otoczeniu, może polecacie coś innego ? - priorytetem jest tutaj czas podjazdu oraz dobra przyczepność na podjeździe. Wcześniej rozważałem zakup Maxxis Flyweight lub Maxxis Maxxlite - ale sądzę że nie spiszą się na beskidzkich szlakach.

Napisano

Tak patrzę na bieżniki i nasuwa mi się spostrzeżenie że jednak Ikon będzie wolniejszy - zależy mi na jak najszybszej oponie, ten cykl opiera się w ok 30% asfalt 30% szuter 30% kamienie/trawa. W Aspenach zastanawia mnie przyczepność na mokrej nawierzchni podczas podjazdu, Crossmark w tym wypadku był tragiczny dlatego szukam czegoś innego.

Napisano

Banachowie zrobili bezpośrednie porównanie Aspen vs. Ikon, trza pogrzebać na ich stronie.

 

Możesz rozważyć kombinację RaRa/RoRo. RaRa ma bodaj od 2012 zmieniony bieżnik i według producenta jest szybszy, tudzież lepiej trzyma. Ale czy to naprawdę no more DancingRalph nie wiem, jeszcze ich nie ujeżdżałem.

Napisano

Na temat RK krążą legendy w których ciężko jest się połapać. Mam taki styl jazdy, który wymusza taki typ opony w Beskidach. Jak dla mnie idealna na szosę, szuter i twardsze błotko choć i w lekkim daje sobie radę. Jedyne ale to delikatne boczne ścianki ale mi to nie przeszkadza. Zrobiłem na nich już z 5 kkm i nic z negatywnych opinii na temat ich delikatności się nie sprawdziło. W większym błocie faktycznie mogą być problemy ale tego osobiście nie sprawdziłem bo unikam takich warunków.

 

Ta może spisywać się bardzo dobrze http://biketires.pl/...to-26x2-10.html

Napisano

Trochę nie rozumiem, piszesz, że crossmark nie daje rady w błocie i chcesz ją zmienić, a zastanawiasz się na race kingiem, który trzyma jeszcze gorzej, gdzie tu logika?

Napisano

Problem w tym, że takich miejsc z wielkim błotem na podjazdach za wiele nie jest. Chyba, że ktoś jeździ po drogach zrywkowych. A jeśli nawet to i tak często nie podjedzie tylko zrobi z buta więc to „jeszcze gorsze” spisywanie daje się włożyć między bajki. Poza tym to inny typ błota i nie to co glina. Na mokre kamienie i korzenie nie ma i raczej nie będzie opony idealnej i wie to każdy kto w takich warunkach w górach się poruszał.

 

Mało nie warzą te Geaxy ale czy to wada w cięższy teren biorąc pod uwagę RK u których zaoszczędzono na materiale. I efekty są w postaci stękania na cienkie ścianki.

Napisano

Tylko że panowie ja potrzebuję opony na wyścig a nie wyprawę Enduro w góry ;) ma być jak najszybsza z dobrą przyczepnością - tak żeby nie tracić cennych sekund na biegi czy buksowanie koła. Mimo wszystko Ikon wydaje mi się za dużą oponą na czasówki, bracia Banach podkreślają jego lepsze trzymanie się w błocie itp ale też wielkości jest słuszna. Geax by mi spasował tyle że waga... , a jak wiadomo szybkie przyśpieszanie gorzej wygląda na ciężkich oponach.

 

Opony pokroju Maxxlite czy Flyweight odpadają właśnie ze względu na to że są to prawie Slicki z zerowym bieżnikiem i co z tego jeżeli dadzą mi przewagę na twardym suchym podłożu jak zacznie się trochę błotka czy kamieni i wysiądą...

Napisano

Tyle że ja chciałbym się ograniczyć do Maxxisa ew Kendy bo takimi handluje mój sponsor, i je mam za grosze w przeciwieństwie do Geaxa za którego musiałbym płacić pełna cenę. Poza tym Maxxis Monorail wydaje mi się podobny do Geax Saguaro. A ważę teraz 76 kg/188 cm wzrostu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...