Biafra Napisano 8 Marca 2013 Napisano 8 Marca 2013 Od kilku dni rowerze podczas ruszania na boki kokpitem słychać było szuranie. Dzisiaj wyjąłem amorek i okazało się, że złapała mnie w garażu rdza . Prawdopodobnie nie było dobrego uszczelnienia i rdza pojawiła się na pierścieniach z tymi małymi kuleczkami (nie wiem jak się profesjonalnie to nazywa). Rdza jest zarówno na górnym jak i dolnym oraz na jednej podkładce pod pierścieniem. Rdza jest na pierścieniu, na kuleczkach raczej nie. Załączam zdjęcia: https://plus.google.com/photos/114700865903104194070/albums/5853070642570753889 PYTANIE: Czy konieczna jest ich wymiana czy jakoś się można tego pozbyć? W garażu znajdzie się na pewno benzyna ekstarcyjna, wd 40, jakieś smarowidło do łańcucha, spray brunoxa do amorków i zwykły smar. Coś z tego się nada? Proszę o rady!
Carbon Napisano 8 Marca 2013 Napisano 8 Marca 2013 Nie było smaru i dlatego ta rdza. Możesz nasmarować wianek smarem (najlepiej stałem, np. do łożysk tocznych ŁT43), lub wymienić wianek na nowy (1-1,50zł.). Ale smar i tak musi być. --- http://allegro.pl/wianek-koszyk-lozysko-kulek-stery-1-1-8-ti-688-i3022441949.html
rzezniol Napisano 8 Marca 2013 Napisano 8 Marca 2013 Te pierścienie z kuleczkami to łożyska sterów ... Czy się jeszcze nadają ... Oczyść to wszystko wd lub ekstrakcyjną (kulki i powierzchnie z którymi współpracowały) . Jak wszystko jest gładkie bez wżerów to nasmaruj zwykłym smarem i poskładaj ... Jeżeli wżery są niewielkie lub dotyczy to samych kulek kup nowe "wianki" nasmaruj i poskładaj ... przy małych wżerach na miskach czy biezniach kierownica może nie kręcić się idealnie ... ale podczas jazdy raczej tego nie poczujesz ... Przy sporych ubytkach na miskach ( gdy po skręcaniu czuć wyraźne przeskoki) wymien całe stery i po sprawie. Ta rdza to nie od stania w garażu ... to raczej normalne eksploatacja w deszczu bez zaglądania do środka. Pozdrawiam
Mod Team michuuu Napisano 8 Marca 2013 Mod Team Napisano 8 Marca 2013 Bierz rdzę w kieszeń i wal do rowerowego.
Biafra Napisano 8 Marca 2013 Autor Napisano 8 Marca 2013 Dzięki. Skoro to tak tanie to nie będę czyścił wianków. Nie zaszkodzi im po 2 latach wymiana. Czyli czyszczenie całości, nowe wianki i smarowanie całości. Może być zwykły smar litowy?
rzezniol Napisano 8 Marca 2013 Napisano 8 Marca 2013 Powinien być zwykły litowy ... nim w końcu smaruje się łożyska. Skontroluj najpierw w jakim stanie są miski sterów (są wbite w ramę) i bieżnie nabitą na widelec ... bo jak od korozji są spore ubytki to praca kierownicy może okazać się"irytująca". Pozdrawiam
Biafra Napisano 9 Marca 2013 Autor Napisano 9 Marca 2013 Ubrudzone rdzą rzeczy wymyłem benzyną a wianki odmoczyłem w niej 10 minut. Potem wysmarowałem wszystko smarem i złożyłem. Działa teraz wszystko bardzo zgrabnie. Przy skręcie nic nie szura i chodzi płynnie. Dzięki za rade
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.