Skocz do zawartości

[amortyzator] rdza na pierścieniach


Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni rowerze podczas ruszania na boki kokpitem słychać było szuranie. Dzisiaj wyjąłem amorek i okazało się, że złapała mnie w garażu rdza :bye2: .

Prawdopodobnie nie było dobrego uszczelnienia i rdza pojawiła się na pierścieniach z tymi małymi kuleczkami (nie wiem jak się profesjonalnie to nazywa). Rdza jest zarówno na górnym jak i dolnym oraz na jednej podkładce pod pierścieniem. Rdza jest na pierścieniu, na kuleczkach raczej nie.

Załączam zdjęcia:

https://plus.google.com/photos/114700865903104194070/albums/5853070642570753889

PYTANIE:

 

Czy konieczna jest ich wymiana czy jakoś się można tego pozbyć?

W garażu znajdzie się na pewno benzyna ekstarcyjna, wd 40, jakieś smarowidło do łańcucha, spray brunoxa do amorków i zwykły smar. Coś z tego się nada?

 

Proszę o rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pierścienie z kuleczkami to łożyska sterów ...

 

Czy się jeszcze nadają ...

 

Oczyść to wszystko wd lub ekstrakcyjną (kulki i powierzchnie z którymi współpracowały) .

 

Jak wszystko jest gładkie bez wżerów to nasmaruj zwykłym smarem i poskładaj ...

Jeżeli wżery są niewielkie lub dotyczy to samych kulek kup nowe "wianki" nasmaruj i poskładaj ... przy małych wżerach na miskach czy biezniach kierownica może nie kręcić się idealnie ... ale podczas jazdy raczej tego nie poczujesz ...

 

Przy sporych ubytkach na miskach ( gdy po skręcaniu czuć wyraźne przeskoki) wymien całe stery i po sprawie.

 

Ta rdza to nie od stania w garażu ... to raczej normalne eksploatacja w deszczu bez zaglądania do środka.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien być zwykły litowy ... nim w końcu smaruje się łożyska.

 

Skontroluj najpierw w jakim stanie są miski sterów (są wbite w ramę) i bieżnie nabitą na widelec ... bo jak od korozji są spore ubytki to praca kierownicy może okazać się"irytująca".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubrudzone rdzą rzeczy wymyłem benzyną a wianki odmoczyłem w niej 10 minut. Potem wysmarowałem wszystko smarem i złożyłem. Działa teraz wszystko bardzo zgrabnie. Przy skręcie nic nie szura i chodzi płynnie. Dzięki za rade :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...