Biafra Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Od kilku dni rowerze podczas ruszania na boki kokpitem słychać było szuranie. Dzisiaj wyjąłem amorek i okazało się, że złapała mnie w garażu rdza . Prawdopodobnie nie było dobrego uszczelnienia i rdza pojawiła się na pierścieniach z tymi małymi kuleczkami (nie wiem jak się profesjonalnie to nazywa). Rdza jest zarówno na górnym jak i dolnym oraz na jednej podkładce pod pierścieniem. Rdza jest na pierścieniu, na kuleczkach raczej nie. Załączam zdjęcia: https://plus.google.com/photos/114700865903104194070/albums/5853070642570753889 PYTANIE: Czy konieczna jest ich wymiana czy jakoś się można tego pozbyć? W garażu znajdzie się na pewno benzyna ekstarcyjna, wd 40, jakieś smarowidło do łańcucha, spray brunoxa do amorków i zwykły smar. Coś z tego się nada? Proszę o rady! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Lepiej wymień. Taki wianek kosztuje grosze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biafra Napisano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 A pod jaką nazwą tego szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carbon Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Nie było smaru i dlatego ta rdza. Możesz nasmarować wianek smarem (najlepiej stałem, np. do łożysk tocznych ŁT43), lub wymienić wianek na nowy (1-1,50zł.). Ale smar i tak musi być. --- http://allegro.pl/wianek-koszyk-lozysko-kulek-stery-1-1-8-ti-688-i3022441949.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Te pierścienie z kuleczkami to łożyska sterów ... Czy się jeszcze nadają ... Oczyść to wszystko wd lub ekstrakcyjną (kulki i powierzchnie z którymi współpracowały) . Jak wszystko jest gładkie bez wżerów to nasmaruj zwykłym smarem i poskładaj ... Jeżeli wżery są niewielkie lub dotyczy to samych kulek kup nowe "wianki" nasmaruj i poskładaj ... przy małych wżerach na miskach czy biezniach kierownica może nie kręcić się idealnie ... ale podczas jazdy raczej tego nie poczujesz ... Przy sporych ubytkach na miskach ( gdy po skręcaniu czuć wyraźne przeskoki) wymien całe stery i po sprawie. Ta rdza to nie od stania w garażu ... to raczej normalne eksploatacja w deszczu bez zaglądania do środka. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 8 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Bierz rdzę w kieszeń i wal do rowerowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biafra Napisano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Dzięki. Skoro to tak tanie to nie będę czyścił wianków. Nie zaszkodzi im po 2 latach wymiana. Czyli czyszczenie całości, nowe wianki i smarowanie całości. Może być zwykły smar litowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Powinien być zwykły litowy ... nim w końcu smaruje się łożyska. Skontroluj najpierw w jakim stanie są miski sterów (są wbite w ramę) i bieżnie nabitą na widelec ... bo jak od korozji są spore ubytki to praca kierownicy może okazać się"irytująca". Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biafra Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Ubrudzone rdzą rzeczy wymyłem benzyną a wianki odmoczyłem w niej 10 minut. Potem wysmarowałem wszystko smarem i złożyłem. Działa teraz wszystko bardzo zgrabnie. Przy skręcie nic nie szura i chodzi płynnie. Dzięki za rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.