maciej83 Napisano 8 Marca 2013 Napisano 8 Marca 2013 Witam wszystkich. Chciałem wyczyścić suport i przy okazji nauczyć się co i jak. Udało mi się ściągnąć korbę i wszystko szło dość gładko, aż spróbowałem odkręcić suport... Generalnie cholerstwo trzyma tak jakby herkules dokręcił. Robiłem najpierw próby na starym rowerze i poszło bez problemu a w nowym za cholerę puścić nie chce. Macie jakiś patent? Nadmienię że próbowałem już gwint podsmarować wd 40 ale nic nie dało poza wlaniem drobin piasku do srodka dzięki za pomoc z góry:D
marky5 Napisano 8 Marca 2013 Napisano 8 Marca 2013 To lej dalej tym specyfikiem,nie tak od razu przegryzie się przez gwint.Ponad to spróbuj wykombinować jakieś przedłużenie chwytu klucza aby zwiększyć siłę na dżwigni,np. jakiś powiedzmy pół metrowy kawałek stalowej rurki która wejdzie na klucz.Jaki w ogóle to suport?
LUKASZ1980 Napisano 8 Marca 2013 Napisano 8 Marca 2013 Ja mam klucz do suportu ,gdzie można użyć oczkowego,tak więc oczkowy ,rura na 1metr.Zrobiłem taki patent ,że do starych śrub dospawałem gwint.Pomogło to utrzymać klucz na miejscu,kiedy się z nim siłowałem.
marky5 Napisano 8 Marca 2013 Napisano 8 Marca 2013 suport na kwadrat do korby alivio Nie wiem czy odkręciłeś kontrę po lewej stronie,ale jeśli tak,to rower na bok i lej od tamtej strony.
maciej83 Napisano 8 Marca 2013 Autor Napisano 8 Marca 2013 tak właśnie zrobiłem - odkręciłem kontrę i podlałem wd 40 dzięki za porady spróbuję ponownie:D i tak źle złożyłem korbę i muszę jeszcze raz ściągnąć
vitesse Napisano 8 Marca 2013 Napisano 8 Marca 2013 wazne by klucz dokrecic sruba, bez tego jest ciezko, i latwo uszkodzic wielopust w suporcie, srube mozna kupic w metalowym m8 skok gwintu 1
MMMAAACCC7 Napisano 8 Marca 2013 Napisano 8 Marca 2013 eeej, na to jeszcze nigdy nie wpadłem, by klucz dokręcać do osi suportu jakbym mógł to dałbym Ci plusa
maciej83 Napisano 8 Marca 2013 Autor Napisano 8 Marca 2013 o genialny pomysł w swej prostocie:P dzieki
M333 Napisano 8 Marca 2013 Napisano 8 Marca 2013 Parę rad, z doświadczenia: 1. klucz wkręcić w imadło 2. nie pomylić kierunków odkręcania (wbrew pozorom łatwo pomylić) 3. przykręcić klucz albo poprosić drugą osobą o pomoc (ma tyko dociskać ramę do klucza)
Partia Napisano 8 Marca 2013 Napisano 8 Marca 2013 Ja dzis po 3 dniowych bojach odkreciłem. Prawa strona poszła w imadle (dobry sposó, ale było cholernie cieżko. O dziwo problem był z lewą. Fakt miałem badzieny klucz bike hand (rączka była z plasteliny chyba bo ja na starcie ukreciłem rękami). Wiec klucza mi nie było szkoda. Przyspawałem go do miski a do niego 1,5m rury3/4cala. Z pomocą sąsiada i sił nadprzyrodzonych odkręciłem Ale naderwałem sobie cos w plerach nie umiem sie teraz nawet obrócić..
vitesse Napisano 9 Marca 2013 Napisano 9 Marca 2013 zapomnialem dodac ze sruba w metalowym kosztuje 40 groszy, a "dedykowana" chyba z 20-30 zł
Mod Team Puklus Napisano 9 Marca 2013 Mod Team Napisano 9 Marca 2013 To teraz przed ponownym montażem wypucuj mufę i nasmaruj.
maciej83 Napisano 9 Marca 2013 Autor Napisano 9 Marca 2013 to jak już jesteśmy przy temacie jaki smar polecacie do tego typu spraw jak smarowanie mufy na przykład?
VTT Napisano 9 Marca 2013 Napisano 9 Marca 2013 Ja stosuje i polecam Shimano Anti Seize to bardzo dobry smar według mnie, ale jak kupisz smar montażowy też będzie dobry.
nieborak Napisano 9 Marca 2013 Napisano 9 Marca 2013 Ja używam miedziowanego, raz na rok odkręcam i bez problemów.
Mod Team Puklus Napisano 9 Marca 2013 Mod Team Napisano 9 Marca 2013 Zwykł jest ok, miedziowy na pewno nie zapiecze gwintów.
Partia Napisano 9 Marca 2013 Napisano 9 Marca 2013 ja mam w domu łożyskowy taki niebieski z lotosa, chyba jaktaki dam odrobinę na nic się nie stanie. tymbardziej że montuje H II (M590) a to ponoc się już tak nie zapieka.
starsailor9 Napisano 15 Kwietnia 2013 Napisano 15 Kwietnia 2013 Witam!!! Podepnę się pod temat. U siebie postanowiłęm przed sezonem gruntownie wyczyścić rower i przy okazji pomalować ramę Jak poskładałem wszystko znowu do kupy okazało się że przednia przerzutka nie jest w stanie obsłużyć największej tarczy. Obwiniam o to suport (na kwadrat) ponieważ z jednej strony jest kołnierz a z drugiej tylko miska. Stronę z kołnierzem wkręciłem od strony korby i to chyba powoduje że brakuje tych kilku mm. Niestety nie pamiętam jak było przed demontażem ale odwrotnie (kołnierz po przeciwnej stronie korby) suport nie chce się wkręcić. I teraz nie wiem czy dobrze wkręciłem suport kołnierzem od strony korby czy jest jakaś inna przyczyna braku współpracy przerzutki, łańcucha i korby?
M333 Napisano 15 Kwietnia 2013 Napisano 15 Kwietnia 2013 Jeżeli gwint to BSA to nie ma możliwości pomyłki, nie zamienisz stronami. Mogłeś ew. w niewłaściwej kolejności wkręcać. Powinno się najpierw wkręcić stronę napędową- z kołnierzem- do końca. W dalszej kolejności dokręcasz drugą miskę (bez kołnierza) tak mocno, jak jesteś w stanie.
starsailor9 Napisano 15 Kwietnia 2013 Napisano 15 Kwietnia 2013 jak rozpoznać rodzaj gwintu jaki posiadam? teraz dokręcone mam wszystko na maxa. Kołnierz dochodzi do ramy Już znalazłen co w tych gwintach biega:) Jeśli wyjdzie że mam BSA to co powoduje moje problemy?
M333 Napisano 15 Kwietnia 2013 Napisano 15 Kwietnia 2013 Przypomnieć sobie w którym kierunku zakręcałeś. Druga możliwość to zmierzyć mufę- 68/73mm to na 99% BSA (angielski gwint), 70mm to ITAL. A problemy powoduje inne ustawienie suportu wzgl. korby. Jeżeli najpierw wkręciłeś lewą stronę to suport wystaje za bardzo z prawej strony. Największa koronka jest dalej niż była. Dlatego właśnie przerzutka nie jest w stanie tam "sięgnąć". Wyreguluj przerzutkę albo zdejmij korbę i zamontuj suport wg wcześniejszych moich wskazówek.
starsailor9 Napisano 15 Kwietnia 2013 Napisano 15 Kwietnia 2013 A więc tak, rozkręciłem wszystko jeszcze raz, gwinty są BSA, mufa też pasuje (73mm). Suport na pewno nie jest przesunięty ponieważ strona (od korby) z kołnierzem jest dokręcona do mufy, z drugiej strony miska jest schowana w mufie. Korba też jest dokręcona do końca czyli do tuleji na suporcie. Co ciekawe, na oko widać że łańcuch na największej zębatce z tyłu i najmniejszej z przodu nie będzie "szedł" równo tylko pod skosem. Wcześniej tak nie było. Może to wina nowej korby (SHIMANO FC-M311 wcześniej była M171) ale nie wydaje mi się żeby tarcze były jakoś przesunięte w stosunku do poprzedniej korby. Jak zabierałem się do składania to pamiętam że z jednej strony mufy obydwie miski wkręcały się bez problemu, z drugiej strony obydwie szły bardzo ciężko. Trochę to zagmatwałem ale już nie mam siły na to, a pogoda za oknem coraz ładniejsza:(
starsailor9 Napisano 16 Kwietnia 2013 Napisano 16 Kwietnia 2013 Człowiek jest głupi i uczy się całe życie. Cały czas myślałem że korba to korba, ważna w niej jilość zębówi i tarcz i mocowanie. A tu się okazało że jeszcze musi ona współpracować z odpowiednią długością suportu. Jeszcze nie sprawdzałem jak jest u mnie ale idę o zakład że mam nieodpowiednią długość suportu do tej korby.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.