Skocz do zawartości

[rower] Jaki rower dla początkującego

xFree

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Jako nowy użytkownik forum chciałem się ze wszystkimi przywitać :) Zastanawiam się nad zakupem roweru MTB. Wzrost 182cm waga 75kg. Będzie mi służył do jazdy po mieście i czasem na wypady np. do lasu czy nad wode. Jako, że jestem zielony jeśli chodzi o rowery zwracam się do kolegów o pomoc. Przeglądając aukcje natknąłem się na ciekawą ofertę.

!!! MERIDA MATTS 40-D 2012 od Merluk WYPRZEDAŻ !!! (3069737327) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Co sądzicie o takim modelu ? Czy może znajdzie się coś innego w podobnej cenie ?

Napisano

zanim kupisz przymierz się do danego modelu.

Ostatnio o mało co nie kupiłem roweru dla żony który totalnie jej nie pasował choć teoretycznie powinien być dobry.

w tych cenach często polecane są krossy i unibike.

Napisano

Jesteś początkujący, zapewne nie jeździsz w błocie, wagę masz w normie, a rower będzie służył Ci rekreacyjnie - z tego powodu radzę wybrać rower z hamulcami typu v-brake, zamiast hamulców tarczowych - zwłaszcza jeśli są one mechaniczne.

Ogólniki:

- rower ma być przede wszystkim wygodny, przejdź się do sklepu i się od niego przymierz zwracając szczególną uwagę rurę podsiodłową - nie ma być ona za długa, bo po pewnym czasie będą Cię plecy bolały i się do roweru zrazisz; przecież w rekreacji nie liczy się jak najbliższy zeru opór aerodynamiczny ;)

- celuj w rower, który się Tobie podoba

- amortyzator jest ważniejszy od osprzętu - chyba, że osprzęt jest zupełnie kijowy; w tym wypadku poszukałbym amortyzatora olejowego

- Deore, Alivio, Acera, Altus - wszystko będzie działało dobrze, jak będziesz o ten rower dbał

Napisano