Skocz do zawartości

[dynamo w piaście] jakie ma zalety jakie wady


PiotrW111

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

zastanawiam się czy warto kupować rower wyposażony w dynamo w piaście. Z jednej strony wydaje się to rozwiązanie wygodne, z drugiej strony takie dynamo pracuje cały czas a dodatkowo w razie konieczności wymiany koła koszt takiej wymiany wydaje mi się że będzie większy a i sama wymiana nieco bardziej skomplikowana. Bardzo proszę o jakieś wskazówki i rady na co zwrócić uwagę.

 

pozdrawiam

Piotr

Napisano

Piasty z dynamem mają trwałość zwykle ok 20kkm, znacznie lepszą sprawność i nie psują się tak jak dynama butelkowe. Masa takiego rozwiązania jest większa, ale opory w trakcie gdy dynamo jest wyłączone są prawie niewyczuwalne. Masz światło zawsze ze sobą to główny plus - na dodatek lampek na dynam jeszcze nikt nie odkręca a przynajmniej z takim przypadkiem się nie spotkałem.

Napisano

Jak lampka ma wyłącznik, to dynamo nie pracuje cały czas. Owszem opory są większe i jak się ręką kręci, to je mocno czuć (2R30 mam). Jednak podczas jazdy większych różnic nie czuję, może jakbym porównywał zaraz po sobie dwa koła.

 

Nie bardzo rozumiem czemu wymiana koła ma być bardziej skomplikowana? Jedyne co dochodzi przy wyjmowaniu lub zakładaniu, to podłączenie kabla na zasadzie wtyczki. Trzeba też zwrócić uwagę na ustawienie złącza w górę, żeby jakoś dziwnie kabla nie zginać.

Napisano

Piasty z dynamem mają trwałość zwykle ok 20kkm, znacznie lepszą sprawność i nie psują się tak jak dynama butelkowe. Masa takiego rozwiązania jest większa, ale opory w trakcie gdy dynamo jest wyłączone są prawie niewyczuwalne. Masz światło zawsze ze sobą to główny plus - na dodatek lampek na dynam jeszcze nikt nie odkręca a przynajmniej z takim przypadkiem się nie spotkałem.

 

 

bardzo ciekawe porównanie systemów oświetleń, no i faktycznie takich lampek jeszcze nikt nie odkręca

 

Jak wyżej.

 

Jeśli zdecydujesz się na dynamo w piaście, to z oferty Shimano nie warto IMHO łasić się na najtańsze.

Jeśli juz, to od modelu bodaj DH-3N72 wzwyż...

 

Zerknij również tutaj ;)

 

http://www.forumrowe..._dynamo piaście

 

bardzo ciekawy link, nie zdawałm sobie sprawy że jest aż tak duża różnorodność jeśli chodzi o dynama w piaście

Napisano

Jeszcze jedna sprawa choć nie wiem czy to dynamo w piaście za to odpowiada (wydaje mi się że tak) - tylna lampka po zatrzymaniu się roweru świeci jeszcze jakiś czas. Jadać po zmroku i zatrzymując się np. na poboczu zad mamy oświetlony :)

Napisano

Podpinam się do tematu. Mam pytanie (trochę głupie :teehee: ). Jak wyłączyć takie dynamo w piaście? Otóż na przedniej lampie mam przełącznik, ale mogę przełączać pomiędzy pozycjami "On" oraz "Auto". A gdzie "Off"?

Napisano

Podpinam się do tematu. Mam pytanie (trochę głupie :teehee: ). Jak wyłączyć takie dynamo w piaście? Otóż na przedniej lampie mam przełącznik, ale mogę przełączać pomiędzy pozycjami "On" oraz "Auto". A gdzie "Off"?

 

O ile nie masz pozycji OFF ( napis mógł się np. zetrzeć) to daj na Auto - lampka ma czujnik światła i przy normalnym oświetleniu prądnica jest wyłączona.

Napisano
ale po co chcesz wylanczac ?

Z czystej ciekawości chciałem wiedzieć.

O ile nie masz pozycji OFF ( napis mógł się np. zetrzeć) to daj na Auto - lampka ma czujnik światła i przy normalnym oświetleniu prądnica jest wyłączona.

Dzięki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...