RafalxM Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 podoba mi się , świetne foty śruba mogłaby być co prawda krótsza, ale w sumie jak Tobie nie przeszkadza to nie ma tematu , przecież jak jedziesz to jej nie widzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bukakewarior Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 (edytowane) Tak na marginesie- "to je amelinium", czy stal? Śruby mocującej prponuję nie skracać (różnie bywa-trafi się inny "wideł" albo będziesz chciał sprzedać hamulec). Oj, na ostatniej fotce wyszły wgnioty- było zakitować przed malowaniem Ps. chwyt lampki jest oryginalny, czy dokupiłeś (jeżeli tak- podeślij link). Edytowane 16 Maja 2013 przez bukakewarior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 (edytowane) To je stal panie To nie śruba jest taka długa, ona wystaje poza otwór może 5-7 mm. To nakrętka jest taka nietypowa, w kształcie długiej tulejki nagwintowanej na całej długości i zakonczonej z jednej strony imbusem. Tu widać dokładniej (fota z netu): Wgnioty na lakierze niestety są śladem po odkręceniu manetki przerzutki mocowanej do ramy, której już nie mam, zamalowałem zadrapania pędzelkiem Uchwyt dostałem z lampką... Edytowane 16 Maja 2013 przez nonameuser1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bukakewarior Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 To je stal panie To nie śruba jest taka długa, ona wystaje poza otwór może 5-7 mm. To nakrętka jest taka nietypowa, w kształcie długiej tulejki nagwintowanej na całej długości i zakonczonej z jednej strony imbusem. Ciekawy patent. Z założenia pewnie chodzi o to byy weszła do widelca. Wgnioty na lakierze niestety są śladem po odkręceniu manetki przerzutki mocowanej do ramy, której już nie mam, zamalowałem zadrapania pędzelkiem W sumie znam ten ból. Ja załatwiłem lakier na widełkachi, już przy zakładaniu bieżni sterów Uchwyt dostałem z lampką... Też rozważam... ale to kiedyś tam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zefir15 Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Troche ten patent z rurka jako adapterem mi nie podchodzil ale taki walec to juz sluszna wytrzymalosc! Widelec masz oryginalny? Bo wyglada jakby ze dwa cale obrecz byla za mala. Sam mam rame do 27 calowych kolek i nie ma takiego przeswitu przy 700c. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 (edytowane) Niestety nie mam pojęcia czy wideł jest oryginalny Nie wykluczam takiej opcji, że za jakiś czas go zmienie. Zanim dorobiłem adapterek, szukałem widelca na allegro, ale nie wiem jak go dopasować, bo przeważnie szosowe mają rurę sterową (tą z gwintem, co wchodzi w ramę) około 20 cm, a u mnie wychodzi około 15 cm... Edytowane 17 Maja 2013 przez nonameuser1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pjetr Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 zawsze można uciąć nadmiar.. jeśli gwintu starczy oczywiście tylko musisz pamiętać, że wkładając krótszy widelec (mniejszy prześwit) możesz zaburzyć geometrie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek22 Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 (edytowane) Te opony mialy ten pasek taki brązowy czy byl bialy i tak zbrązowiał ? A ten adapter do widelce troche głębiej moze wbij zeby klocki byly mniej wiecej na srodku. I super kolor ramy! Kiedy jakas fota calego roweru ? Edytowane 17 Maja 2013 przez Krzysiek22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Pasek był brązowy A adaptera nie wbije głębiej, bo jak widać jest on mocowany śrubą do otworu w widelcu, co uniemożliwia jego regulację. Jakieś zdjęcia faktycznie muszę zrobić, dzięki za przypomnienie, bo wstyd że ostatnio tylko foty z liczydła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiciok Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 http://allegro.pl/lampa-retro-3-led-na-baterie-srebrna-i3235933819.html Do tego coś ładnego na tył, też na AAA. IMHO lepsza opcja, niż dynamo, ale ja jestem przeciwnikiem prądnic od zawsze, więc to tylko taka sugestia Ogólnie rowerek świetny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 (edytowane) Rozważałem tego typu lampki, ale ta którą mam myślę że dodaje 100 punktów do klimatu Te nowo wyprodukowane to już nie to, dlatego świadomie kupiłem zabytkową używkę Fakt że opcja na baterie likwiduje problem plątaniny kabli... Ok, wstawiam kilka fot aktualnego setupu Małe podsumowanie zmian z kilku ostatnich dni: nowe heble, wpadł na tył wolnobieg jednorzędowy w miejsce wielorzędowego i przerzutek, odkręciłem stopkę, bo w sumie się nie przydawała Obecnie pozostało mi wycentrować kółko na przedzie i to by było na tyle... Dzięki wszystkim za tak liczne wpisy w temacie, pozdro! Edytowane 17 Maja 2013 przez nonameuser1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bukakewarior Napisano 18 Maja 2013 Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 Zdjęcia cud malina (jakiego aparatu uzywasz?). Romek też- wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 18 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 (edytowane) Dzięki PW Dziś po analizie fotek, uznałem że skrócenia wymagają pancerze, tak też zrobiłem w ramach rozsądku oczywiście, lineczki też, żeby za długie końce się nie plątały. Edytowane 18 Maja 2013 przez nonameuser1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 20 Maja 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 jakiego aparatu uzywasz? Tutaj bardziej na miejscu byłoby pytanie jak wygląda sam proces obróbki zdjęcia, bo jak wiadomo ona daje najwięcej, a nie sam aparat. utaj obstawiam, ze to jakaś lustrzanka z podpiętym jasnym obiektywem. Wracając do tematu który śledzę od początku z uwagi, że sam mam Rometa co prawda Sport, ale jednak stajnia ta sama. Super Twój rower wygląda, wspomniałeś kiedyś o montażu błotników myślę że byłyby fajnym dodatkiem do całości. Koniecznie srebrne/chromowane, bo czarne popsują efekt. Fajnie, że kupiłeś już porządne hamulce a nie tylko spowalniacze. Wyrwałeś je w jakiejś super cenie, czy zapłaciłeś tyle chcą za nie na allegro... Ja chyba poszukam jakiś używek starych, bo kupując Tektro hamulec byłby droższy od roweru jak go kupowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skbik Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Ja bym jeszcze dołożył osłonke na przednią zebatke cos w tym stylu http://allefree.pl/galleries_2/85/44/584485/medium/photo1.jpg bo teraz korba wyglada jak zdjęta np z jubilata ale to tylko moja sugestia, poza tym świetny oldschool Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 (edytowane) Odpisałem koledze bukakewarior na temat aparatu na PW, bo w końcu to nie forum fotograficzne, ale jest tak jak piszesz, czyli lustro+jasne szkło+obróbka Hamulce niestety kupiłem po cenie z allegro :/ bolało, nie powiem, bo i tak budżet przekroczyłem a tu jeszcze problem z hamulcami. Ale kilka jazd na stalowych spowalniaczach i doszedłem do wniosku, że to chyba najważniejszy element roweru Najwyżej zawsze moge je sprzedać osobno, bo wiadomo że sprzedając rower (chociaż nie planuje) nikt za te heble mi kasy nie odda, bo sam rower nie jest jakoś dużo warty a tu heble za 2 stówy. Blotniki - tak myslałem o nich, ale odpuściłem. Odkręciłem nawet stopkę, bo uznałem że co za dużo wyposażenia to nie zdrowo Miały być długie błotniki, w kolorze ramy, bo tak wyglądał pierwowzór mojego "ściganta": Raczej zostawię rower w takiej formie jak jest obecnie, taki mi odpowiada i mi się podoba Oslonkę którą proponuje skbik chętnie bym jeszcze zamontował, ale nigdzie nie ma na allegro, chyba że w komplecie z korbami. Korby, zębatka u mnie to fakt, slabo wyglądają i chętnie bym je wymienił, ale spełniają swoje zadanie bardzo dobrze, bo są nowe, więc na chwilę obecną zostają Edytowane 20 Maja 2013 przez nonameuser1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HairyHeeled Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Rowerowe dzieło sztuki. Muszę przyznać, że projekt jest jedyny w swoim rodzaju. Wyglądem odciągnąłeś uwagę od osprzętu, co jest niewątpliwie sukcesem. Każdy inny temat skupia się głównie na tym. Gratuluję! Powiedz, czy siodełko po przeróbce jest wygodne? I jak się spisuje obszycie kierownicy? Jest komfortowe? Podrzucę jeszcze swój pomysł: Chromowane elementy bardzo pasują do maszyny, może pomyślisz o ozdobieniu ramy (tych koronek na łączeniu rur) czymś chromopodobnym? Da to delikatny i przyjemny efekt. Chromowany widelec mógłby już nie być taki fajny. Choć wymiana na taki mogłaby być uzasadniona. Teraz trochę wygląda to na mezalians ramy 27" i widelca 28". I może wrzucisz zdjęcie bez retuszu takie najbardziej zbliżone do tego sprzed remontu. Da to dobry obraz na całość i pokaże ile pracy zostało wykonane przy rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Dzięki HairyHeeled Powiedz, czy siodełko po przeróbce jest wygodne? I jak się spisuje obszycie kierownicy? Jest komfortowe? Siodełko z pewnością wygodniejsze byłoby na sprężynach, ale nie pasowałoby raczej takie do szosowego charakteru (takie siodła są przeważnie sporo szersze). To jest całkiem w porządku, robie trasy 10-20 km i tyłek nie boli Owijka myślę że jej wygoda jest zbliżona do tradycyjnej owijki, chociaż tam może poszczególne "zwoje" mogą przeszkadzac przy dłuższej jeździe, u mnie ten problem odpada. Minusem, ale to znów wynika z charakteru roweru i dotyczy większości szos, jest mała grubość kierownicy, grubsze chwyty z pewnością są wygodniejsze, ale znowu takie coś nie pasuje w takim rowerze, Chromowany widelec mógłby już nie być taki fajny. Choć wymiana na taki mogłaby być uzasadniona. Teraz trochę wygląda to na mezalians ramy 27" i widelca 28". I tu Cię zaskoczę, bo koła 27 cali wcale nie są mniejsze od 28, ale większe Mimo że z oznaczenia wynika, że jest odwrotnie. Zapewne zamontowanie widła od 28' zlikwidowałoby mój problem. Zdjęcia bez obróbki - proszę Prosto z telefonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HairyHeeled Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 I tu Cię zaskoczę, bo koła 27 cali wcale nie są mniejsze od 28, ale większe Mimo że z oznaczenia wynika, że jest odwrotnie. Zapewne zamontowanie widła od 28' zlikwidowałoby mój problem. Faktycznie, zupełnie o tym zapomniałem. Straszna głupota z tym nazewnictwem. W takim razie można by spróbować chromowanego widelca pod 28". Ciekawi mnie wpływ na wygląd roweru. Ale jak mówisz, że w tej konfiguracji ci odpowiada, to nie mam nic do gadania. Masz jakieś plany na kolejne mody? Z doświadczenia wiem, że to jest uzależniające. Rower na 'zwykłych' zdjęciach nadal wygląda świetnie. Teraz widać więcej szczegółów. Dlatego też jest do czego się przyczepić -pancerz pod ramą jakoś tak wisi, nie mam na to pomysłu, w ostateczności można kabelkiem od dynamo obwiązać pancerz i rurę, -dynamo: podłożyłeś coś pod mocowanie? Ono lubi się przekręcać i zdzierać lakier, warto podłożyć kawałek gumy, -noski: w takich rowerach wyglądają świetnie Aha, ta dodatkowa dźwignia przy klamkach jest rozbieralna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Masz jakieś plany na kolejne mody? Z doświadczenia wiem, że to jest uzależniające. Rower na 'zwykłych' zdjęciach nadal wygląda świetnie. Teraz widać więcej szczegółów. Dlatego też jest do czego się przyczepić -pancerz pod ramą jakoś tak wisi, nie mam na to pomysłu, w ostateczności można kabelkiem od dynamo obwiązać pancerz i rurę, -dynamo: podłożyłeś coś pod mocowanie? Ono lubi się przekręcać i zdzierać lakier, warto podłożyć kawałek gumy, -noski: w takich rowerach wyglądają świetnie Aha, ta dodatkowa dźwignia przy klamkach jest rozbieralna? To prawda że to uzależnia Ale staram się znaleźć rozsądek Przyznam że mam nawet sporo pomysłów na kolejny rower, mam też większą wiedzę techniczną, bo jak się zabierałem za ten, to praktycznie jej nie miałem. Ale szczerze - po co mi drugi bajk? Na chwilę obecną uważam rower za skończony, muszę jeszcze załóżyc torbę podsiodłową, którą zdjąłem bo często rower był do góry kołami i szkoda mi jej było poobijać, więc uważam że kolejne dodatki to byłby przesyt, w i tak dość "wyposażonym" rowerze (są lampy, kiera zwracająca uwagę, nietypowe klamki). Pancerz na zdjęciach faktycznie może przeszkadzać, ale na żywo nie jest to nic szczególnego, chociaż myslałem żeby zrobić taki kawałek owijki na ramę, ochraniacz przed obiciem od skręconej kierownicy i mogłoby to wtedy przytrzymać pancerz bliżej ramy. Pod dynamo nic nie podkładałem, jest mocno przykręcone i nie obróciło się jeszcze a parę razy dostało już z kopa Poza tym musi mieć kontakt z ramą, która jest biegunem w obwodzie. Noski też mi się podobają, szczególnie skórzane paski, które zrobiłbym bez problemu sam, ale znowu pytanie po co? W moim wypadku jedynie dla wyglądu, no i jeszcze jedna kwestia: panicznie boję się wywrotki ze stopami zapiętymi do roweru, nie ma szans na bezpieczny upadek a muszę być sprawny bo pracuje sam na siebie. Ewentualnie zastanawiałem się czy nie dałoby się przerobić jakoś tych lamp na zasilanie bateryjne, żeby z dynama zrezygnować, jeśli ktoś ma jakiś tutek, to chętnie zobaczę Dzwignie da sie odkrecic i wtedy masz typowa klamkę do baranka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HairyHeeled Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 (edytowane) To prawda że to uzależnia Ale staram się znaleźć rozsądek Przyznam że mam nawet sporo pomysłów na kolejny rower, mam też większą wiedzę techniczną, bo jak się zabierałem za ten, to praktycznie jej nie miałem. Ale szczerze - po co mi drugi bajk? To może podeślij mi te pomysły na PW (tak, żeby nikt nie widział), jak w końcu kupię kolejny rower to je zastosuje i zaskoczę forumowiczów Żarty żartami, ale widząc dotychczasowe pomysły, kolejne też mnie interesują. Zadam wścibskie pytanie: Twoja praca wiąże się ze skórą? Bo siodełka, torba i chwyty nie mogą być twoim debiutem! A co do nosków - jeśli się boisz gleby, możesz spróbować od czegoś takiego. W prawdzie nie pasują do roweru, ale są tanie (w Decathlonie po 10zł kiedyś były). Nie ma, żadnych pasków, noga nie jest uwięziona, chronią jedynie przed zsunięciem nogi do przodu. Fajna sprawa, żeby się przyzwyczaić do prawdziwych nosków. Ewentualnie na początek można założyć klasyczne noski bez paska lub z zupełnie luźnym paskiem - będą idealnie pasować do projektu i nie stworzą zagrożenia. Nie wiem, czy po przerobieniu lampek na baterie nie będą one jeszcze bardziej uciążliwe. Teraz masz prąd za darmo. No i się nie skończy. No i gdzie chcesz umieścić baterie? W torbie podsiodłowej? Edytowane 24 Maja 2013 przez HairyHeeled Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Takie noski raczej odpadają, bo nie mają walorów wizualnych a w końcu to dość ważny aspekt w tym projekcie ;) Co do lampek - widziałem kiedyś w necie jak ktoś przerobił taką lampkę jak mam ja i akumulatorki (dwa albo trzy małe paluszki AAA) umiescił w korpusie lampy - jest tam sporo miejsca (mowa o lampie przedniej). Elementy skórzane robiłem pierwszy raz w życiu więc to nie moja praca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek22 Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Jaka jest szerokosc opon ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonameuser1 Napisano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 1 1/4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baan666 Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Witam, Tak bardzo spodobał mi się twój projekt odnowienia starej kolarki, że sam postanowiłem sobie taki zrobić. W tym celu w zeszły piątek zakupiłem na złomie Romet Rekord kolor złoty i chciałbym go zrobić w podobnym stylu jak Ty, mam nadzieję że nie będziesz miał nic przeciwko.. Wchodzę dzisiaj na forum i ten temat a tu kolejny cudny rowerek, co to jest takiego na tych zdjęciach? Vanilla?? To jest rower współczesny czy jakiś klasyk odrestaurowany? Taki też chcę mieć.. Ma ktoś jakieś szersze info na jego temat?? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.