Deerek Napisano 6 Marca 2013 Napisano 6 Marca 2013 Witam serdecznie, Mam zamiar ogarnąć mój "stary" rower do normalności, czyli wywalić te wszystkie naklejki, starą farbę i w ogóle i zrobić z niego pożytek. Jak w miarę profesjonalnie pomalować rower, aby wyglądał mniej więcej jak fabrycznie malowany? Jakie etapy oprócz ścierania mam zastosować na nim? Pozwólcie, że podeślę Wam link, jaki mniej więcej efekt końcowy chciałbym uzyskać: http://axel.nazwa.pl.../images/top.png , przepraszam, że to z jakiegoś forum no ale Macie pomysły jak następnie zrobić taki efekt jak tu, że dół czarny, a góra np. czerwona chodzi mi o ramę ? Orientujecie ile może wynieść takie malowanie własnoręczne ? Pozdrawiam
Deerek Napisano 6 Marca 2013 Autor Napisano 6 Marca 2013 Te forum jest takie duże, że wątpię, iż coś znajdę Może ktoś doświadczony w tych rzeczach się wypowiedzieć i opisać krok po kroku?
MagikGK Napisano 6 Marca 2013 Napisano 6 Marca 2013 Daj foto roweru zobaczymy czy Ci by ładnie wyszło A tak na serio podstawowe pytanie rama z aluminium czy stali ? Stal możesz wypiaskować, aluminium niekoniecznie. Skoro chcesz ładny efekt własnoręcznie to mija się z celem, chyba że masz pistolet. Sprayem Ci nie wyjdzie, efekt będzie słaby, a odporność prawie żadna. Oddzielenie kolorów możesz zrobić taśmą malarską.
Deerek Napisano 6 Marca 2013 Autor Napisano 6 Marca 2013 Nie mam teraz jak zrobić zdjęcia roweru, tak wiec przedstawiam zdjęcie roweru o innym kolorze tej samej "marki". http://img303.images...1/rower3sv4.jpg dokładnie taki sam, tyle, że pomarańczowy. Dostałem go kilka lat temu, kupowany w plusie (w markecie)
Rewolux Napisano 6 Marca 2013 Napisano 6 Marca 2013 cześć.gdybyś jakiś akryl dobrał to odporność jest i jeżeli nie narobisz zacieków to będzie super gdy robiłem swój rower myślałem o tym samym malowaniu ramy,ale miałem ograniczony budżet na malowanie wiec zdecydowałem się na jednolity kolor malował mi kumpel pistoletem ,ale przejdźmy do odpowiedzi według minie powinieneś najpierw ja zapodkładować to na pewno wiesz wystarczy ci spray puszka podkładu novol lub coś innego 400ml starczy na cała ramę później to matujesz papierem P800 i malujesz sam osobiście doszedłem do wniosku ze lakier w sprayu się nie opłaca ponieważ kupisz jakieś 300ml za miej więcej 20zł do 30zł i nie wiesz ile tam jest lakieru bo reszta to powietrze a potrzebne ci będą ze dwie puszki jednego koloru dajmy na to czerwonego i puszka czarnego żeby nie wyszła lipa i jakieś miejsca były niepomalowane to masz 60zł a dorabiając lakier w mieszalni zmieścił byś się w 40zł bo kupił byś 150ml farby i reszta utwardzacz to wyjdzie ponad dwie setki jak masz znajomego co by ci to pomalował pistoletem i dobrze pistolet ustawił to spokojnie starczy,ale to sam możesz przeliczyć,generalnie zaczął bym od odtłuszczenia całej ramy zapodkładowania matowanie P800 odtłuszczenie nitrem pomalował bym cały rower na czerwono poczekał aż wyschnie zmatował bym miejsca w których ma być kolor czarny papierem P800 znowu odtłuszczenie odciął taśma maskująca tak żeby to w miarę wyglądało prosto i estetycznie wyglądało i malował na czarno później papierem P2500 poleciał bym schodek pomiędzy czarnym a czerwonym spolerował ręcznie i gotowe.Jeżeli chcesz mieć ta satysfakcje że zrobiłeś od podstaw rower sam to maluj sprayem tak jak napisałem chyba że ktoś podsunie ci inny sposób
Deerek Napisano 6 Marca 2013 Autor Napisano 6 Marca 2013 Wielkie dzięki za radę! Jednakże z tym pistoletem mogę mieć problem, bo wątpię w to trochę, aby ktoś miał ten właśnie pistolet.
MagikGK Napisano 6 Marca 2013 Napisano 6 Marca 2013 Powiem Ci że bardziej opłaca się kupno ramy niż malowanie tej. Koszt malowania będzie większy niż wartość ramy.
Rewolux Napisano 6 Marca 2013 Napisano 6 Marca 2013 właśnie jeżeli nie ogranicza cie kasa to w lakierni dobrany kolor nabija ci w puszkę i akryl jest do użycia w ciągu 24godzin ,i bazę tez ci nabiją tylko za napicie coś też się płaci porostu kupisz jakiś bezbarwny innej firmy. jak dobrze rozpylisz to efekt będzie zadowalający jak nie na robisz zacieków z bazy, odporność będzie podobna jak na samochodzie lakier wiec wszystko zależy od ciebie i kasy..koszta to jakieś 100zł
Deerek Napisano 6 Marca 2013 Autor Napisano 6 Marca 2013 Ogółem to gdybym ramę kupował to pewnie musiałbym widelec z przodu też kupić nowy, bo pewnie stary by nie pasował itd. Takim sposobem opłacałoby mi się lepiej kupić nowy rower, ogółem to już się sam pogubiłem. Znalazłem tutaj taką ramę, która mi pasuje, że tak powiem pod gusta, na pewno jest lepsza niż obecna.. link: http://allegro.pl/rama-xc-mtb-26-leader-fox-evolution-2012-okazja-i3066688511.html
jacq Napisano 7 Marca 2013 Napisano 7 Marca 2013 pare dni temu bylem u znajomego lakiernika (nie takiego co ma troche wiekszy kompresor i maluje w garazu, troche powazniejszego) podpytac o sprawy zwiazane z lakierowaniem ramy (ile u niego kosztuje pomalowanie, ile kosztuje sam lakier jakbym chcial samodzielnie malowac kompresorem itp.). powiedzial ze jakbym chcial malowac u niego to lepiej dolozyc pare groszy i kupic nowa rame jezeli chcialbym kupic u niego lakiery i malowac samodzielnie kompresorem, to przy braku doswiadczenia moge narobic wiecej szkod niz pozytku. poradzil kupic ocynk w sprayu, w miare dobrą bazę i bezbarwny w sprayu. najmniejsze koszty (ok.60 zł) i najmniejsze ryzyko spaprania. a w razie spaprania mniejszy zal i koszt lakieru. tak więc jeżeli nie masz ramy wartej przynajmniej 500 zl to chyba nie ma sie co pakowac w koszty.
Deerek Napisano 7 Marca 2013 Autor Napisano 7 Marca 2013 Tak sobie myślę, czy do tej ramy, gdybym kupował nową, za te 300zł to musiałbym wszystkie części nowe, takie jak widelec itd?
jacq Napisano 7 Marca 2013 Napisano 7 Marca 2013 jeżeli kupisz ramę z główka o takim samym rozmiarze jak w poprzedniej ramie to nie powinno być problemu z przełożeniem widelca i reszty sterowania.
jacq Napisano 8 Marca 2013 Napisano 8 Marca 2013 jeżeli chcesz przełożyć elementy sterowania (widelec, stery, mostek) do nowej ramy to musisz wiedziec jaki rozmiar glowki ma twoja obecna rama (1" lub 1 i 1/8") i kupic ramę o takim samym rozmiarze głowki. następnie wybić miski sterów ze starej ramy (albo kupic podobne miski) i wbic w nowa rame. reszta to tylko złożenie mostka i widelca. btw. chyba mały offtop sie utworzył
Deerek Napisano 9 Marca 2013 Autor Napisano 9 Marca 2013 http://allegro.pl/rower-gorski-spider-disc-olpran-26-gratisy-50-zl-i3058011818.html Ostatni post ode mnie, czy ten rower jest dobry na takie przejażdżki, po mieście, nie szaleć, zwyczajnie, normalnie pojeździć jak człowiek. Mam 178 cm wzrostu i 71 kg wagi, co powiecie?
M1n1s7eR Napisano 9 Marca 2013 Napisano 9 Marca 2013 Dopóki coś nie padnie samo z siebie, a pewnie długo nie będziesz musiał czekać,
Schwefel Napisano 9 Marca 2013 Napisano 9 Marca 2013 To jest makrokesz a nie rower. http://www.forumrowerowe.org/topic/27903-makrokesz-ostrzezenie-przed-zakupem-zbyt-taniego-roweru/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.