Skocz do zawartości

[Rama] Malowanie ramy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie,

Mam zamiar ogarnąć mój "stary" rower do normalności, czyli wywalić te wszystkie naklejki, starą farbę i w ogóle i zrobić z niego pożytek.

Jak w miarę profesjonalnie pomalować rower, aby wyglądał mniej więcej jak fabrycznie malowany?

Jakie etapy oprócz ścierania mam zastosować na nim?

Pozwólcie, że podeślę Wam link, jaki mniej więcej efekt końcowy chciałbym uzyskać: http://axel.nazwa.pl.../images/top.png , przepraszam, że to z jakiegoś forum no ale :D

Macie pomysły jak następnie zrobić taki efekt jak tu, że dół czarny, a góra np. czerwona chodzi mi o ramę ? :)

Orientujecie ile może wynieść takie malowanie własnoręczne ? :)

 

Pozdrawiam :)

Napisano

Te forum jest takie duże, że wątpię, iż coś znajdę :P

 

Może ktoś doświadczony w tych rzeczach się wypowiedzieć i opisać krok po kroku?

Napisano

Daj foto roweru zobaczymy czy Ci by ładnie wyszło :)

A tak na serio podstawowe pytanie rama z aluminium czy stali ? Stal możesz wypiaskować, aluminium niekoniecznie. Skoro chcesz ładny efekt własnoręcznie to mija się z celem, chyba że masz pistolet. Sprayem Ci nie wyjdzie, efekt będzie słaby, a odporność prawie żadna. Oddzielenie kolorów możesz zrobić taśmą malarską.

Napisano

cześć.gdybyś jakiś akryl dobrał to odporność jest i jeżeli nie narobisz zacieków to będzie super gdy robiłem swój rower myślałem o tym samym malowaniu ramy,ale miałem ograniczony budżet na malowanie wiec zdecydowałem się na jednolity kolor malował mi kumpel pistoletem ,ale przejdźmy do odpowiedzi według minie powinieneś najpierw ja zapodkładować to na pewno wiesz wystarczy ci spray puszka podkładu novol lub coś innego 400ml starczy na cała ramę później to matujesz papierem P800 i malujesz sam osobiście doszedłem do wniosku ze lakier w sprayu się nie opłaca ponieważ kupisz jakieś 300ml za miej więcej 20zł do 30zł i nie wiesz ile tam jest lakieru bo reszta to powietrze a potrzebne ci będą ze dwie puszki jednego koloru dajmy na to czerwonego i puszka czarnego żeby nie wyszła lipa i jakieś miejsca były niepomalowane to masz 60zł a dorabiając lakier w mieszalni zmieścił byś się w 40zł bo kupił byś 150ml farby i reszta utwardzacz to wyjdzie ponad dwie setki jak masz znajomego co by ci to pomalował pistoletem i dobrze pistolet ustawił to spokojnie starczy,ale to sam możesz przeliczyć,generalnie zaczął bym od odtłuszczenia całej ramy zapodkładowania matowanie P800 odtłuszczenie nitrem pomalował bym cały rower na czerwono poczekał aż wyschnie zmatował bym miejsca w których ma być kolor czarny papierem P800 znowu odtłuszczenie odciął taśma maskująca tak żeby to w miarę wyglądało prosto i estetycznie wyglądało i malował na czarno później papierem P2500 poleciał bym schodek pomiędzy czarnym a czerwonym spolerował ręcznie i gotowe.Jeżeli chcesz mieć ta satysfakcje że zrobiłeś od podstaw rower sam to maluj sprayem tak jak napisałem chyba że ktoś podsunie ci inny sposób

Napisano

Wielkie dzięki za radę!

Jednakże z tym pistoletem mogę mieć problem, bo wątpię w to trochę, aby ktoś miał ten właśnie pistolet.

Napisano

Powiem Ci że bardziej opłaca się kupno ramy niż malowanie tej. Koszt malowania będzie większy niż wartość ramy.

Napisano

właśnie jeżeli nie ogranicza cie kasa to w lakierni dobrany kolor nabija ci w puszkę i akryl jest do użycia w ciągu 24godzin ,i bazę tez ci nabiją tylko za napicie coś też się płaci porostu kupisz jakiś bezbarwny innej firmy. jak dobrze rozpylisz to efekt będzie zadowalający jak nie na robisz zacieków z bazy, odporność będzie podobna jak na samochodzie lakier wiec wszystko zależy od ciebie i kasy..koszta to jakieś 100zł

Napisano

Ogółem to gdybym ramę kupował to pewnie musiałbym widelec z przodu też kupić nowy, bo pewnie stary by nie pasował itd.

Takim sposobem opłacałoby mi się lepiej kupić nowy rower, ogółem to już się sam pogubiłem.

Znalazłem tutaj taką ramę, która mi pasuje, że tak powiem pod gusta, na pewno jest lepsza niż obecna..

link: http://allegro.pl/rama-xc-mtb-26-leader-fox-evolution-2012-okazja-i3066688511.html

Napisano

pare dni temu bylem u znajomego lakiernika (nie takiego co ma troche wiekszy kompresor i maluje w garazu, troche powazniejszego) podpytac o sprawy zwiazane z lakierowaniem ramy (ile u niego kosztuje pomalowanie, ile kosztuje sam lakier jakbym chcial samodzielnie malowac kompresorem itp.). powiedzial ze jakbym chcial malowac u niego to lepiej dolozyc pare groszy i kupic nowa rame :) jezeli chcialbym kupic u niego lakiery i malowac samodzielnie kompresorem, to przy braku doswiadczenia moge narobic wiecej szkod niz pozytku. poradzil kupic ocynk w sprayu, w miare dobrą bazę i bezbarwny w sprayu. najmniejsze koszty (ok.60 zł) i najmniejsze ryzyko spaprania. a w razie spaprania mniejszy zal i koszt lakieru.

tak więc jeżeli nie masz ramy wartej przynajmniej 500 zl to chyba nie ma sie co pakowac w koszty.

Napisano

Tak sobie myślę, czy do tej ramy, gdybym kupował nową, za te 300zł to musiałbym wszystkie części nowe, takie jak widelec itd?

Napisano

jeżeli kupisz ramę z główka o takim samym rozmiarze jak w poprzedniej ramie to nie powinno być problemu z przełożeniem widelca i reszty sterowania.

Napisano

jeżeli chcesz przełożyć elementy sterowania (widelec, stery, mostek) do nowej ramy to musisz wiedziec jaki rozmiar glowki ma twoja obecna rama (1" lub 1 i 1/8") i kupic ramę o takim samym rozmiarze głowki. następnie wybić miski sterów ze starej ramy (albo kupic podobne miski) i wbic w nowa rame. reszta to tylko złożenie mostka i widelca.

 

btw. chyba mały offtop sie utworzył ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...