Skocz do zawartości

[tarczówki] czy da się założyć do ramy bez uchwytu


pepek

Rekomendowane odpowiedzi

mam ramę GIANT WORLD CUP, rower już bardzo zmodyfikowany, nadeszła pora założyć tarczowe hamulce, z przodu nie ma problemu bo możliwość montażu takich hamulców zależy od amortyzatora i mój ma uchwyt, natomiast moja rama ma już pare ładnych wiosen i kiedy ją kupowałem nie pomyśleli że ktoś może kiedyś zakładać hamulec tarczowy na tył, nie ma uchwytu na trójkącie, pomóżcie jak założyć na tył tarcze i czy wogóle da się to jako9 zrobić gdy nie ma uchwytu, moze jakoś dospawać, albo uchwyt przykręcić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys widzialem cos takiego, wygladalo to jak taki teleskop ale kosztowalo chyba jakies 300zl czy 400zl wiec w ogole nie oplacalne. A ze spawaniem czegos takiego do ramy to raczej bym nie ryzykowal ale mozesz sprobowac :) Moze lepiej juz zostawic v'ki z tylu albo kupic nowa rame :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawanie alu jest dość trudne i nie zrobi tego pan Edek za przysłowiowego browara. Wiem, że gdzieś w Krakowie jest zakład, który dobrze spawa ramy z alu. Było o tym na forum, wystarczy poszukać.

 

U Arnika znajdziesz adapter Woodmana...tylko kwestia ceny :) Ja też mam ramę bez mocowania tarczy a chciałem mieć coś mocnego i postawiłem na HS33 i się nie zawiodłem.

http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3065

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na co komu tarczówki z tyłu, jak nie bawi się w zjazdy na fullu?

Ja bym założył HS33 jak radzi Schwefel. Mniej widowiskowo moze to wygląda, ale działa znakomicie.

A szczerze mówiąc mam poważne wątpliwiści czy pan Edek przyspawa porządnie adapter. Do tego trzeba mieć specjalny przyrząd (taka stalowa konstrukcja, w którą wkręca się ramę i adapter). Nawet jeśli jakiś artysta przyspawa to prosto i nie trzeba będzie bawić się w podkładki i regulację, to nie wiadomo czy materiał nie jest przegrzany i zacznie pękać w tym miejscu (a tylne widełki mogą badzo łatwo strzelić).

Każda spoina spawana posiada coś takiego jak Strefa Wpływu Ciepła. Od tego jak ta strefa wygląda zależy wytrzymałość elementu, a żeby była taka jak chcemy musimy mieć ściśle określone parametry spawania. A te zna najlepiej producent, nie pan Edek. Ja odradzam spawanie.

Przykręcany adapter to jest jakieś wyjście ale po diabła to wam? Tylne koło nie potrzebuje tak mocnego hamulca. Jedynym argumentem przemawiającym za sensem takiej przeróbki jest szybsze zużycie obręczy (zwłaszcza tylnej).

 

Pozdrawiam

Jacuś :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A szczerze mówiąc mam poważne wątpliwiści czy pan Edek przyspawa porządnie adapter. Do tego trzeba mieć specjalny przyrząd (taka stalowa konstrukcja, w którą wkręca się ramę i adapter). Nawet jeśli jakiś artysta przyspawa to prosto i nie trzeba będzie bawić się w podkładki i regulację, to nie wiadomo czy materiał nie jest przegrzany i zacznie pękać w tym miejscu (a tylne widełki mogą badzo łatwo strzelić).
Jeżeli pan Edek jest choć trochę inteligentny to sobie poradzi bez większych problemów...

Jak wrócę do domu (i będzie mi się chciało :) ) to wrzucę fotkę, jak ja zamontowałem hamulec - obyło się bez spawania i kupowania adapterów, drogich i ciężkich... :P

 

A tarcze z tyłu warto mieć dla zachowania symetrii - jednakowe klamki pod palcami, jednakowa praca i modulacja, jednakowa odporność na błotko... według mnie warto było dołożyć do roweru te dodatkowe kilkaset złotych na tylną tarczówkę... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu mi się zachciało... :)

Co było potrzebne - odpowiedni kawałek radiatora, piłka do metalu, pilnik, wiertarka (i parę wierteł), dużo cierpliwości, frezarka - można zastąpić dodatkową porcją cierpliwości... :)

 

wczesny etap produkcji

przed malowaniem - widać precyzję wykonania

pierwsze próby - potęga hamowania :)

gotowe - przy okazji malowania podretuszowałem odartą ramę

nadal gotowe... :P

 

Planuję jeszcze wymienić śrubki na jakieś ładniejsze, wszystkie jednakowe - może tytanowe... (pomarzyć każdy może, no nie?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tarcze z tyłu warto mieć dla zachowania symetrii - jednakowe klamki pod palcami, jednakowa praca i modulacja, jednakowa odporność na błotko... według mnie warto było dołożyć do roweru te dodatkowe kilkaset złotych na tylną tarczówkę... :)

jednakowe klamki - tak jak w przysłowiu złej baletnicy przeszkadza nawet rąbek od spódnicy. Ja nie odczuwam dyskomfortu z powodu dwóch różnych klamek (obie są na 2 palce).

jednakowa praca i modulacja - nic z tych rzeczy, chyba że na obie osie założy się te same hample, ale i tak tylne koło szybciej zerwie przyczepność niż przednie a siła hamowania też będzie mniejsza, więc to mit :)

jednakowa odporność na błotko - tu się zgodzę, ale mi wystarcza moc przodu+HS33 na tyle.

 

EDIT:

easyrider robiłeś jakieś dziury w ramie pod te mocowanie? Udowodniłeś że Polak potrafi :) Tylko zacisk jest źle ustawiony bo widać na tarczy, że 1/4 jej powierzchni nie jest szlifowana przez klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacisk jest źle ustawiony bo widać na tarczy, że 1/4 jej powierzchni nie jest szlifowana przez klocki.
ustawienie tylnego zacisku wzorowałem na przednim... tylko że tam jest inna tarcza, może to dlatego... w praktyce nie ma żadnego znaczenia, to ledwie 1 mm różnicy.
jednakowa praca i modulacja - nic z tych rzeczy, chyba że na obie osie założy się te same hample, ale i tak tylne koło szybciej zerwie przyczepność niż przednie a siła hamowania też będzie mniejsza, , więc to mit
A jednak to prawda - dwa identyczne hamulce identycznie działają... różna siła hamowania wynika z rożnego dociążenia kół - i trzeba to umieć wykorzystać.

Ty pewnie mógłbyś jeździć w dwóch różnych butach :) , ja niestety nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tracisz trochę mocy hampla, ale na tyle nie jest to ważne bo i v'ką koło da się zablokować więc moc nie jest istotna.
Niby dlaczego mam tracić na mocy? przecież klocek trze o tarczę całą swoją powierzchnią - dokładnie tak jak z przodu... a że zostawia ślad na tarczy w innym miejscu to mi jest obojętne.

Tarcze tak jak opony, zużywają się i trzeba co jakiś czas wymienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Tobą jak z dzieckiem... <_< Przecież pisałem że klocki dociskają do tarczy całą swoją powierzchnią... więc powierzchnia tarcia większa już być nie może :!!:

A że tarcza nierówno się zetrze to fakt, ale dotyczy to również przodu, i chyba wszystkich innych hamulców też... np. na WinZipy ludzie narzekają że wycierają się w środku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta gorna srubka jest przykrecona do uchwytu od bagaznika ?:)
A która to górna?

Pod tą srebrną (celowo z takim łebkiem dającum dużą powierzchnię docisku) zrobiłem otwór w haku widelca, jednak w takim miejscu że nie wpływa to na wytrzymałość haka - na otwór ten działają (niewielkie zresztą) siły zgniatające, a zgnieść go nie mogą bo tam jest przecież śruba...

Druga śruba jest wkręcona w fabeycznie zrobionym otworze - tylko musiałem gwint naciąć.

Raczej aluminium ... Easy mówił, że to radiator.
No tak - radiatory to z reguły z aluminium są... często z dobrego, twardego (walcowanego) aluminium. I do tego mają ciekawe kształty - płaski kawałek blachy by się wyginał przy hamowaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!!!

 

Sam jestem zainteresowanym tamatem adapterow i waszych pomyslow.Na poczatek mozna zobaczyc tutaj:

http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/Mag...e_solutions.htm

Dosiadam Univege Alpina 530.

Teraz zamontowalem nowe kola mavic Koła Crossride czarne i hamulec Juicy 7 przedni, 185 mm w dobrej cenie!!! i chce miec tez ja na tylne kolo.Mam dostep do maszyn numerycznych i dobrych fachowcow na wykonanie takiego adaptera,u mnie w pracy spawaja aluminum (ale boje sie spawania mojej ramy) wiec wole dorabiac adapter.

 

Jak ktos bedzie chcial dorabiac adapter niech najpierw sprawdzi czy tarcza nie bedzie za blisko,badz ocierala tylnego widelca.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...