pepek Napisano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2006 mam ramę GIANT WORLD CUP, rower już bardzo zmodyfikowany, nadeszła pora założyć tarczowe hamulce, z przodu nie ma problemu bo możliwość montażu takich hamulców zależy od amortyzatora i mój ma uchwyt, natomiast moja rama ma już pare ładnych wiosen i kiedy ją kupowałem nie pomyśleli że ktoś może kiedyś zakładać hamulec tarczowy na tył, nie ma uchwytu na trójkącie, pomóżcie jak założyć na tył tarcze i czy wogóle da się to jako9 zrobić gdy nie ma uchwytu, moze jakoś dospawać, albo uchwyt przykręcić ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leyek Napisano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2006 Kiedys widzialem cos takiego, wygladalo to jak taki teleskop ale kosztowalo chyba jakies 300zl czy 400zl wiec w ogole nie oplacalne. A ze spawaniem czegos takiego do ramy to raczej bym nie ryzykowal ale mozesz sprobowac Moze lepiej juz zostawic v'ki z tylu albo kupic nowa rame Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2006 Spawanie alu jest dość trudne i nie zrobi tego pan Edek za przysłowiowego browara. Wiem, że gdzieś w Krakowie jest zakład, który dobrze spawa ramy z alu. Było o tym na forum, wystarczy poszukać. U Arnika znajdziesz adapter Woodmana...tylko kwestia ceny Ja też mam ramę bez mocowania tarczy a chciałem mieć coś mocnego i postawiłem na HS33 i się nie zawiodłem. http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3065 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajuwookierun Napisano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2006 a np u mielca tego nie dorobią? 340 zeta za adapter to dość sporo...i pewnie najmocniejsze toto nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bauer106 Napisano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2006 Ja też mam taki problem Tylko że ja brałem rower w 2005roku :025: . Znam dobrego majstra i on się podejmi , jak się skończy gwarancja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jack Danniels Napisano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2006 A na co komu tarczówki z tyłu, jak nie bawi się w zjazdy na fullu? Ja bym założył HS33 jak radzi Schwefel. Mniej widowiskowo moze to wygląda, ale działa znakomicie. A szczerze mówiąc mam poważne wątpliwiści czy pan Edek przyspawa porządnie adapter. Do tego trzeba mieć specjalny przyrząd (taka stalowa konstrukcja, w którą wkręca się ramę i adapter). Nawet jeśli jakiś artysta przyspawa to prosto i nie trzeba będzie bawić się w podkładki i regulację, to nie wiadomo czy materiał nie jest przegrzany i zacznie pękać w tym miejscu (a tylne widełki mogą badzo łatwo strzelić). Każda spoina spawana posiada coś takiego jak Strefa Wpływu Ciepła. Od tego jak ta strefa wygląda zależy wytrzymałość elementu, a żeby była taka jak chcemy musimy mieć ściśle określone parametry spawania. A te zna najlepiej producent, nie pan Edek. Ja odradzam spawanie. Przykręcany adapter to jest jakieś wyjście ale po diabła to wam? Tylne koło nie potrzebuje tak mocnego hamulca. Jedynym argumentem przemawiającym za sensem takiej przeróbki jest szybsze zużycie obręczy (zwłaszcza tylnej). Pozdrawiam Jacuś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
easyrider Napisano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2006 A szczerze mówiąc mam poważne wątpliwiści czy pan Edek przyspawa porządnie adapter. Do tego trzeba mieć specjalny przyrząd (taka stalowa konstrukcja, w którą wkręca się ramę i adapter). Nawet jeśli jakiś artysta przyspawa to prosto i nie trzeba będzie bawić się w podkładki i regulację, to nie wiadomo czy materiał nie jest przegrzany i zacznie pękać w tym miejscu (a tylne widełki mogą badzo łatwo strzelić).Jeżeli pan Edek jest choć trochę inteligentny to sobie poradzi bez większych problemów...Jak wrócę do domu (i będzie mi się chciało ) to wrzucę fotkę, jak ja zamontowałem hamulec - obyło się bez spawania i kupowania adapterów, drogich i ciężkich... A tarcze z tyłu warto mieć dla zachowania symetrii - jednakowe klamki pod palcami, jednakowa praca i modulacja, jednakowa odporność na błotko... według mnie warto było dołożyć do roweru te dodatkowe kilkaset złotych na tylną tarczówkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pepek Napisano 26 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 EASYRIDER Jak wrócę do domu (i będzie mi się chciało ) Bardzo prosze wrzuć tą fote bo zrzera mnie ciekawość jak to zrobiłeś i napisz jak tobie to działa, sztywne to i mocne?? dzięki i pozdrowerek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
easyrider Napisano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 W końcu mi się zachciało... Co było potrzebne - odpowiedni kawałek radiatora, piłka do metalu, pilnik, wiertarka (i parę wierteł), dużo cierpliwości, frezarka - można zastąpić dodatkową porcją cierpliwości... wczesny etap produkcji przed malowaniem - widać precyzję wykonania pierwsze próby - potęga hamowania gotowe - przy okazji malowania podretuszowałem odartą ramę nadal gotowe... Planuję jeszcze wymienić śrubki na jakieś ładniejsze, wszystkie jednakowe - może tytanowe... (pomarzyć każdy może, no nie?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 A tarcze z tyłu warto mieć dla zachowania symetrii - jednakowe klamki pod palcami, jednakowa praca i modulacja, jednakowa odporność na błotko... według mnie warto było dołożyć do roweru te dodatkowe kilkaset złotych na tylną tarczówkę... jednakowe klamki - tak jak w przysłowiu złej baletnicy przeszkadza nawet rąbek od spódnicy. Ja nie odczuwam dyskomfortu z powodu dwóch różnych klamek (obie są na 2 palce). jednakowa praca i modulacja - nic z tych rzeczy, chyba że na obie osie założy się te same hample, ale i tak tylne koło szybciej zerwie przyczepność niż przednie a siła hamowania też będzie mniejsza, więc to mit jednakowa odporność na błotko - tu się zgodzę, ale mi wystarcza moc przodu+HS33 na tyle. EDIT: easyrider robiłeś jakieś dziury w ramie pod te mocowanie? Udowodniłeś że Polak potrafi Tylko zacisk jest źle ustawiony bo widać na tarczy, że 1/4 jej powierzchni nie jest szlifowana przez klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
easyrider Napisano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 zacisk jest źle ustawiony bo widać na tarczy, że 1/4 jej powierzchni nie jest szlifowana przez klocki.ustawienie tylnego zacisku wzorowałem na przednim... tylko że tam jest inna tarcza, może to dlatego... w praktyce nie ma żadnego znaczenia, to ledwie 1 mm różnicy.jednakowa praca i modulacja - nic z tych rzeczy, chyba że na obie osie założy się te same hample, ale i tak tylne koło szybciej zerwie przyczepność niż przednie a siła hamowania też będzie mniejsza, , więc to mitA jednak to prawda - dwa identyczne hamulce identycznie działają... różna siła hamowania wynika z rożnego dociążenia kół - i trzeba to umieć wykorzystać.Ty pewnie mógłbyś jeździć w dwóch różnych butach , ja niestety nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 Tracisz trochę mocy hampla, ale na tyle nie jest to ważne bo i v'ką koło da się zablokować więc moc nie jest istotna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
easyrider Napisano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 Tracisz trochę mocy hampla, ale na tyle nie jest to ważne bo i v'ką koło da się zablokować więc moc nie jest istotna.Niby dlaczego mam tracić na mocy? przecież klocek trze o tarczę całą swoją powierzchnią - dokładnie tak jak z przodu... a że zostawia ślad na tarczy w innym miejscu to mi jest obojętne.Tarcze tak jak opony, zużywają się i trzeba co jakiś czas wymienić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 Bo jest mniejsza powierzchnia tarcia, dlatego mają mniejszą moc. Ale tak jak pisałem to jest na ważne na tyle. Tyle, że tarcza nie równo się zetrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
easyrider Napisano 26 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 Z Tobą jak z dzieckiem... Przecież pisałem że klocki dociskają do tarczy całą swoją powierzchnią... więc powierzchnia tarcia większa już być nie może :!!: A że tarcza nierówno się zetrze to fakt, ale dotyczy to również przodu, i chyba wszystkich innych hamulców też... np. na WinZipy ludzie narzekają że wycierają się w środku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpiderMAN Napisano 29 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2006 easyrider... Fajnie to zrobiles. Bardzo porzadnie... A srubki to polecam oksydowane na czarno... Beda pasowaly idealnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RzemieN Napisano 29 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2006 Pytanko Ta gorna srubka jest przykrecona do uchwytu od bagaznika ? Moj kolega chce takie cos zrobic ;-) tzn mial taki pomysl ale co z tego wyjdzie to ja nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider Napisano 29 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2006 easyrider -gratulacje ,bardzo ciekawy pomysł i nawet dobrze wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stary Napisano 29 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2006 Cholera to teraz mnie zatkało Kurde polak to rzeczywiście potrafi! Musze Ci Easy podrzucić moją ramę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QWEY564 Napisano 29 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2006 Tak jak wyżej!!! Gratulacje... Ja mam ramkę z uchwytami na tarczówkę więc ci nic nie podrzucę... jeszcze raz gratuluję... Dobra robota PS ta blaszka to alu czy stal??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stary Napisano 29 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2006 Raczej aluminium ... Easy mówił, że to radiator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
easyrider Napisano 29 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2006 Ta gorna srubka jest przykrecona do uchwytu od bagaznika ?A która to górna?Pod tą srebrną (celowo z takim łebkiem dającum dużą powierzchnię docisku) zrobiłem otwór w haku widelca, jednak w takim miejscu że nie wpływa to na wytrzymałość haka - na otwór ten działają (niewielkie zresztą) siły zgniatające, a zgnieść go nie mogą bo tam jest przecież śruba... Druga śruba jest wkręcona w fabeycznie zrobionym otworze - tylko musiałem gwint naciąć. Raczej aluminium ... Easy mówił, że to radiator.No tak - radiatory to z reguły z aluminium są... często z dobrego, twardego (walcowanego) aluminium. I do tego mają ciekawe kształty - płaski kawałek blachy by się wyginał przy hamowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mozg Napisano 6 Maja 2006 Udostępnij Napisano 6 Maja 2006 Panowie to moze ktos ma jakis ciekawy patent jak zamontowac piwoty na v`ki?:> na ramie w ktorej nie przewidziano montazu tego rodzaju hampli ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brutalus Napisano 10 Maja 2006 Udostępnij Napisano 10 Maja 2006 Hej!!! Sam jestem zainteresowanym tamatem adapterow i waszych pomyslow.Na poczatek mozna zobaczyc tutaj: http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/Mag...e_solutions.htm Dosiadam Univege Alpina 530. Teraz zamontowalem nowe kola mavic Koła Crossride czarne i hamulec Juicy 7 przedni, 185 mm w dobrej cenie!!! i chce miec tez ja na tylne kolo.Mam dostep do maszyn numerycznych i dobrych fachowcow na wykonanie takiego adaptera,u mnie w pracy spawaja aluminum (ale boje sie spawania mojej ramy) wiec wole dorabiac adapter. Jak ktos bedzie chcial dorabiac adapter niech najpierw sprawdzi czy tarcza nie bedzie za blisko,badz ocierala tylnego widelca. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CR7 Prezes Napisano 13 Maja 2006 Udostępnij Napisano 13 Maja 2006 A ja mam odwrotny problem. Chciałbym zamontować V-ki do ramy bez pivotów czy jest jakaś sznasa że da sie to zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.