bipr Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Kupiłem wysyłkowo nowy rower - wyposażony w hamulce XT z tarczami SM-RT56 ... nie mogę ich ustawić w taki sposób żeby nie ocierały klocki o tarczę ... chyba już z 10 razy poluzowywałem śrubu mocujące, i przy mocno naciśniętej klamce przykręcałem ... raz jest lepiej, raz gorzej ale za każdym razem przy obracaniu kołem minimalnie ociera. Tarcza idealnie równa nie jest (choć nowa) lekko też chodzi "góra-dół" ale to są minimalne róznice ... Próbowałem odkręcac koło, ustawiać kolejny raz - nie pomaga, zdjąłem hamulec całkiem, przykręciłem ponownie ... to samo. Tylnego koła jeszcze nie ruszałem - zakładając, że firmowo jest dobrze ustawione ale tam też ociera ... (przednie koło przyjechało oczywiście osobno - więc zakładałem, że robię coś źle - ale tylne było zamontowane fabrycznie ...) Co mogę jeszcze ustwić ? Może za mocno dokręcam śruby (nie mam klucza dynamometrycznego) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Te hamulce nowej generacji Shimano rzeczywiście ciężko ustawić. Może tłoczki są za bardzo wysunięte. Weź śrubokręt i delikatnie spróbuj rozepchnąć klocki. Sposób z zaciskaniem klamki i dokręcaniem zacisku nie zawsze skutkuje. Przy moich M666 czasem lepiej było odkręcić lekko śruby zacisku, poruszać zaciskiem i dokręcić śruby. Za którymś razem było ok. Próbuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bipr Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 może źle się wyraziłem ale właśnie odkręcałem śruby zacisku (tak, że chodził luźno) / naciskałem klamkę / zakręcałem (jak w instrukcji) ... czy chodzi Ci o inne śruby ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 w czasie jazdy dzwoni i coś słychać czy tylko podczas obracania kołem troszkę szura ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Ustawuanie z luzowaniem śrubek, naciśnięciem klamki i przykręceniem u mnie nigdy nie działało, zacisk trzeba ustawiać "na oko" patrząc aby odstęp klocków od tarczy był równy po obu stronach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 może źle się wyraziłem ale właśnie odkręcałem śruby zacisku (tak, że chodził luźno) / naciskałem klamkę / zakręcałem (jak w instrukcji) ... czy chodzi Ci o inne śruby ? Chodziło mi właśnie o śruby mocowania zacisku. Poluzuj, poruszaj i dokręć. Brzmi to jak loteria ale u mnie dawało lepsze rezultaty niż dokręcanie zacisku przy zaciśniętej klamce. Ale sprawdź też czy klocki nie są za blisko siebie. Możliwe, że w czasie transportu doszło do naciśnięcia klamki i tłoczki wyszły. Czy między klockami były kliny jak rozpakowałeś rower? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bipr Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 cox> jeszcze nie jeździłem ;-) jasinski21444> tak spróbuję Sagitt77> no tu się właśnie nie popisali - w poprzednim rowerze który od nich kupowałem (dla żony) był normalny, oryginalny "spacer"; w moim wepchnęli kawałek zagietej tektury ;-) ale swoją funkcję chyba spełnił ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 U mnie podobnie tylko że z heblami 596 deore i właśnie zastanawiam się co począć z tym fantem. Te zółte pierdoły były założone jak kupiłem heble, na sucho nie ma problemu nie obciera nic, dopiero jak wsiądę na rower i jadę to pod obciążeniem cuś obciera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Odkręć zacisk, lub wyjmij koło, popchnij klocki do ustawienia początkowego. Zamontuj zacisk bądz załóż koło. Śruby dokręć praktycznie do końca tak by zacisk dał się lekko przesuwać na adapterze względem tarczy, ustaw zacisk tak by klocki znajdowały się możliwie tak samo odsunięte i równoległe do tarczy. Dokręć śruby. Zakręć kołem, w tym momencie klocki nie powinny ocierać. Naciśnij kilka razy klamkę aż poczujesz że hamulec "łapie" zakręć kołem. Jeśli ociera to zobacz jak klocki ustawiły się względem tarczy, jeśli prześwit zrobił się mniejszy z przodu lub z tyłu, lub jest mniejszy z jednej strony to zluzuj odpowiednio trochę śruby i przesuń zacisk. Te hamulce, jak i wszystkie siemano ustawia się wg mnie bardzo łatwo. Zabieg maksymalnie na 1-2 minuty pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 No będę musiał się pobawić dobrze że, mrozy wracają to będzie czas właśnie zauważyłem że jeden z klocków jest bardzo blisko tarczy, drugi jakiś milimetr odsunięty próbowałem go odsunąć ale nie dałem rady, będę musiał zdjąć zacisk i spróbować jak kolega tobo mówi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Wielokrotnie próbowałem korekt zacisku z przesuniętymi klockami i bywa często że bez ocierania się nie da ustawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 No zobaczymy co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bipr Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 i co w takiej sytuacji ? olać ? niech ociera ? czy "reklamacja" ?;-) a to miały być dobre hamulce ;-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seb2k6 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Ja założyłem koło, poluzowałem śruby przy zacisku, podniosłem przód roweru, zakręciłem kołem, nacisnąłem klamkę, postawiłem koło na podłodze, powoli dokręcałem śrubki raz jedną raz drugą na przemian aż dokręciłem porządnie obie i tyle. Poszło za pierwszym razem i za każdym następnym razem ta procedura u mnie sprawdza się w 100%. Może naciskałeś na klamkę gdy między klockami nic nie było (ani tarczy, ani tego "klocka")? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 no tesz tak robiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bipr Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 (...)Może naciskałeś na klamkę gdy między klockami nic nie było (ani tarczy, ani tego "klocka")? absolutnie nie ;-) na to byłem uczualny jeszcze przed zakupem ... - no chyba, że producent popełnił taki błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 i co w takiej sytuacji ? olać ? niech ociera ? czy "reklamacja" ?;-) a to miały być dobre hamulce ;-( To co ja mam robić, jeśli rocznie ustawiam 1000 hamulców tarczowych, mam je wszstkie odesłać na reklamację? Jak napisałem, to kilka minut, jak ktoś się bardzo postara pracować tak wolno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bipr Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 chcesz powiedzieć, że w większości wypadków jest problem ? to może faktycznie nie będę się przejmować jeśli mimo zastosowania Twoich instrukcji mi nie wyjdzie ;-) tylko ta świadomość, że coś ociera = coś mnie spowalnia ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Nie wiem co rozumiesz jako "problem". Praktycznie w każdym rowerze "z pudełka" trzeba ustawić hamulce, bez względu na to czy to już przykręcony do roweru tył, czy wiszący luzem przód W takim rozumieniu jest to "problem". Większym problemem są krzywe tarcze i to one są powodem upierdliwej regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bipr Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 nie, nie ... pisząc: "problem" miałem na myśli brak możliwości ustawienia w taki sposób aby nie ocierało (o czym wspominałeś) - nie samą koniecznośc ustawiania ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Jeśli tarcza jest prosta to ustawienie jest bezproblemowe. Tarcze są w większości przypadków powodem utrudnionej regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TFQ8 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 U mnie jest ten sam problem , gdy obracam kołem to też obcierają klocki w pewnym momencie, tak jak by tarcza była krzywa lub coś z kołem jest nie tak, ale gdy jadę to nic nie słychać żadnego tarcia o klocki. Ale w porównaniu do avidów, które na zakrętach dzwoniły i przy chamowaniu niemiłosiernie piszczały, to te shimano to rewelacja. Pozdrawiam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Spróbuj jeszcze zdjąć tarcze i przykręcić ponownie. Jeśli masz mocowanie na centerlock to będziesz potrzebował klucza do kaset. Nie martw się, w końcu się uda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Pytanko takie mam czy cofając klocki w zacisku trzeba odkręcić śrubę w klamcę tam gdzie się wlewa olej tak jak to się robi a samochodach ? Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Montując pierwszy raz hamulec hydrauliczny slx 666 też miałem ten sam problem - po półtorej godziny względnie się udało ustawić, niestety podczas jazdy znów pojawiło się obcieranie. Podirytowany olałem temat i ku mojemu zdziwieniu po 10 km wszystko zaczęło grać. Od tego czasu nie raz już montowałem hamulce i po prostu w początkowym etapie nie zwracam uwagi na piszczenie a później samo zanika. Oczywiście odnoszę się do sytuacji gdzie powiedzmy 3/4 tarczy obraca się bez oporowo a problem pojawia się tylko na krótkim odcinku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.