Skocz do zawartości

[hamulce] Deore XT BR-M785 - problem z ustawieniem


bipr

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem wysyłkowo nowy rower - wyposażony w hamulce XT z tarczami SM-RT56 ... nie mogę ich ustawić w taki sposób żeby nie ocierały klocki o tarczę ... chyba już z 10 razy poluzowywałem śrubu mocujące, i przy mocno naciśniętej klamce przykręcałem ... raz jest lepiej, raz gorzej ale za każdym razem przy obracaniu kołem minimalnie ociera. Tarcza idealnie równa nie jest (choć nowa) lekko też chodzi "góra-dół" ale to są minimalne róznice ... Próbowałem odkręcac koło, ustawiać kolejny raz - nie pomaga, zdjąłem hamulec całkiem, przykręciłem ponownie ... to samo.

Tylnego koła jeszcze nie ruszałem - zakładając, że firmowo jest dobrze ustawione ale tam też ociera ... (przednie koło przyjechało oczywiście osobno - więc zakładałem, że robię coś źle - ale tylne było zamontowane fabrycznie ...)

 

Co mogę jeszcze ustwić ?

Może za mocno dokręcam śruby (nie mam klucza dynamometrycznego) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te hamulce nowej generacji Shimano rzeczywiście ciężko ustawić. Może tłoczki są za bardzo wysunięte. Weź śrubokręt i delikatnie spróbuj rozepchnąć klocki. Sposób z zaciskaniem klamki i dokręcaniem zacisku nie zawsze skutkuje. Przy moich M666 czasem lepiej było odkręcić lekko śruby zacisku, poruszać zaciskiem i dokręcić śruby. Za którymś razem było ok. Próbuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może źle się wyraziłem ale właśnie odkręcałem śruby zacisku (tak, że chodził luźno) / naciskałem klamkę / zakręcałem (jak w instrukcji) ... czy chodzi Ci o inne śruby ?

Chodziło mi właśnie o śruby mocowania zacisku. Poluzuj, poruszaj i dokręć. Brzmi to jak loteria ale u mnie dawało lepsze rezultaty niż dokręcanie zacisku przy zaciśniętej klamce. Ale sprawdź też czy klocki nie są za blisko siebie. Możliwe, że w czasie transportu doszło do naciśnięcia klamki i tłoczki wyszły. Czy między klockami były kliny jak rozpakowałeś rower?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cox> jeszcze nie jeździłem ;-)

jasinski21444> tak spróbuję

Sagitt77> no tu się właśnie nie popisali - w poprzednim rowerze który od nich kupowałem (dla żony) był normalny, oryginalny "spacer"; w moim wepchnęli kawałek zagietej tektury ;-) ale swoją funkcję chyba spełnił ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie tylko że z heblami 596 deore i właśnie zastanawiam się co począć z tym fantem. Te zółte pierdoły były założone jak kupiłem heble, na sucho nie ma problemu nie obciera nic, dopiero jak wsiądę na rower i jadę to pod obciążeniem cuś obciera. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć zacisk, lub wyjmij koło, popchnij klocki do ustawienia początkowego. Zamontuj zacisk bądz załóż koło. Śruby dokręć praktycznie do końca tak by zacisk dał się lekko przesuwać na adapterze względem tarczy, ustaw zacisk tak by klocki znajdowały się możliwie tak samo odsunięte i równoległe do tarczy. Dokręć śruby. Zakręć kołem, w tym momencie klocki nie powinny ocierać.

 

Naciśnij kilka razy klamkę aż poczujesz że hamulec "łapie" zakręć kołem. Jeśli ociera to zobacz jak klocki ustawiły się względem tarczy, jeśli prześwit zrobił się mniejszy z przodu lub z tyłu, lub jest mniejszy z jednej strony to zluzuj odpowiednio trochę śruby i przesuń zacisk.

 

Te hamulce, jak i wszystkie siemano ustawia się wg mnie bardzo łatwo.

Zabieg maksymalnie na 1-2 minuty pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No będę musiał się pobawić dobrze że, mrozy wracają to będzie czas :D właśnie zauważyłem że jeden z klocków jest bardzo blisko tarczy, drugi jakiś milimetr odsunięty próbowałem go odsunąć ale nie dałem rady, będę musiał zdjąć zacisk i spróbować jak kolega tobo mówi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem koło, poluzowałem śruby przy zacisku, podniosłem przód roweru, zakręciłem kołem, nacisnąłem klamkę, postawiłem koło na podłodze, powoli dokręcałem śrubki raz jedną raz drugą na przemian aż dokręciłem porządnie obie i tyle. Poszło za pierwszym razem i za każdym następnym razem ta procedura u mnie sprawdza się w 100%.

 

Może naciskałeś na klamkę gdy między klockami nic nie było (ani tarczy, ani tego "klocka")?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Może naciskałeś na klamkę gdy między klockami nic nie było (ani tarczy, ani tego "klocka")?

 

absolutnie nie ;-) na to byłem uczualny jeszcze przed zakupem ... - no chyba, że producent popełnił taki błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co w takiej sytuacji ? olać ? niech ociera ? czy "reklamacja" ?;-) a to miały być dobre hamulce ;-(

To co ja mam robić, jeśli rocznie ustawiam 1000 hamulców tarczowych, mam je wszstkie odesłać na reklamację? :)

Jak napisałem, to kilka minut, jak ktoś się bardzo postara pracować tak wolno :teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz powiedzieć, że w większości wypadków jest problem ? to może faktycznie nie będę się przejmować jeśli mimo zastosowania Twoich instrukcji mi nie wyjdzie ;-) tylko ta świadomość, że coś ociera = coś mnie spowalnia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co rozumiesz jako "problem". Praktycznie w każdym rowerze "z pudełka" trzeba ustawić hamulce, bez względu na to czy to już przykręcony do roweru tył, czy wiszący luzem przód :) W takim rozumieniu jest to "problem".

Większym problemem są krzywe tarcze i to one są powodem upierdliwej regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest ten sam problem , gdy obracam kołem to też obcierają klocki w pewnym momencie,

tak jak by tarcza była krzywa lub coś z kołem jest nie tak, ale gdy jadę to nic nie słychać żadnego tarcia o klocki.

 

Ale w porównaniu do avidów, które na zakrętach dzwoniły i przy chamowaniu niemiłosiernie piszczały,

to te shimano to rewelacja.

 

Pozdrawiam :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montując pierwszy raz hamulec hydrauliczny slx 666 też miałem ten sam problem - po półtorej godziny względnie się udało ustawić, niestety podczas jazdy znów pojawiło się obcieranie. Podirytowany olałem temat i ku mojemu zdziwieniu po 10 km wszystko zaczęło grać. Od tego czasu nie raz już montowałem hamulce i po prostu w początkowym etapie nie zwracam uwagi na piszczenie a później samo zanika.

 

Oczywiście odnoszę się do sytuacji gdzie powiedzmy 3/4 tarczy obraca się bez oporowo a problem pojawia się tylko na krótkim odcinku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...