Piotrek2234 Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Witam Potrzebuję pomocy w doborze rozmiaru ramy: chcę zamówić ramę On One Inbred 29er, przez co nie mam możliwości jej przymierzenia. Zastanawiam się, który rozmiar ramy będzie dla mnie najodpowiedniejszy: wg informacji na stronie producenta moje "wymiary" pasują do przedziałów dla ram 18", 19,5" i 21" - zastanawiam się nad którąś z dwóch ostatnich. Mam 6' 1" wzrostu (ok 185,5 cm) i przekrok 33,5" (85 cm), roweru zamierzam używać w 90% na asfalcie, reszta to jakieś szutry i leśne ścieżki - a w takich warunkach podobno lepiej sprawdza się rama większa, niż mniejsza. Czy jednak rama 21" nie będzie dla mnie za duża? Czy mostek długości 110 mm z lekko giętą kierownicą będzie ok? Mniej-więcej taki mi wychodził z http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO. A może ktoś z wawy lub lublina jeździ na tej ramce i chciałby "dać się przymierzyć"? link do ramy: On-One Inbred 29er Vertical Dropout Z góry dziękuję za wszelkie pomocne odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Moim zdaniem rama 21" będzie za duża - mam 3-4cm mniej od Ciebie, jeżdżę na 18", z mostkiem 90mm (sztyca z offsetem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek2234 Napisano 5 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Za duża nawet mimo tego, że głównie asfalt? Nie powinienem w tej sytuacji jednak wziąć większej? I "w jaki sposób" będzie za duża - chodzi o przekrok, czy długość górnej rury/odległość od kierownicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buchar69 Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 zdecydowanie 19,5" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Zgadza się, nawet przy 185 cm rama 19,5" będzie długa, na pewno nie powinna to być 21". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek2234 Napisano 5 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 To jeszcze pytanie co do samego modelu Czy Inbred będzie ok? Przeoczyłem coś jeszcze z ciekawej stali, czy w rozsądnych cenach tylko On One, Kross i Romet? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 (edytowane) To dziwna rama i dziwne są jej rozmiary.... Nasz wzrost raczej kręci się wokół 19", sam miałem dysonans wewnętrzny brać od ręki 21 czy zamawiać 19. Mam jednak około 90 cm nogi i chciałem mocnego węzła podsiodłówki... Dlatego skończyło się na 21. Pierwsze jazdy z 80 cm mostkiem wypadły nieźle, ale ten rower ma być mniej ścigiem bardziej frajdem, i kupiłem mostek ok 50 60 mm do testów... Jeszcze nie sprawdzony. Jeśli możesz mniej wysuwać siodło to weź 19, jeśli się nie spieszysz i mieszkasz weekendowo w Warszawie to możesz mnie w końcu się doczekać w Kampinosie, lub Bielańskim i sprawdzić ale ostatnio czas zabrał mi rower.... :/ One One to dość tankowe jeżdżenie, ale nie ma tragedii, tylko że ja jestem spaczony i to mój 4 29er w ciągu ostatnich 7 lat i jestem jakiś inny w recenzjach A tak w ogóle to zakładając nieważenie 180 kg, chorego kręgosłupa, albo innych przeciwwskazań to na 90 % asfaltu i 10 % krzaków polecam z autopsji raczej to to: http://cdn.velospace.org/files/qertyjhgfvdf35tyg.jpg oczywiście ze stajni OnOne raczej, a nie jak wyżej: na polskiej ramie i OK, własnym wynalazku, tak żeby i widelec i rama miały piwoty albo nawet tarcze, i bez ryzyka że coś trzaśnie. Gdybym musiał mieć jeden rower to by była właśnie przełajówka. Edytowane 5 Marca 2013 przez itr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponuryrybak Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Jak wyżej. Jesli nie będziesz tłukł po korzeniach to nie ma co pakować się w 29 żeby jeździć raczej okazyjnie po szutrze, chyba że szukasz komfortu albo właśnie jesteś słusznej wagi. 35mm pozwali na calkiem sporo. Itr jeden rower to tylko teora, zapomniałeś o zasadzie "n+1" Gdybym miał mieć 10 rowerów to i tak musiała by być tam też przełajówka. Rozglądam się za Lemond Poprad, 'od biedy' może X-planet Kaffenback... ale najpierw Inbred. A co do tematu to weźcie też pod uwagę to, że Brant zaprojektował te ramy pod raczej krótsze mostki niż szosowe nastocentymetrowe pyty. W Sizingu jest mowa o 60-80mm. Mam ~190, noga ~93,będe brał 21. Podsiodłówki raczej nie brakłoby nawet na 19,5, ale ETT troche za krótka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszoltysik Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Witaj miałem taki sam problem jak Ty, w wyborze stalowej ramy, przy takim samym wzroście, wg. mnie w inbredzie pasowałem się dokładnie pomiędzy rozmiarami tzn. 18 - 19,5 przy czym ta 19,5 ma długą górną rurę, a nie chciałem kolejnego roweru do ściganiania się i wyciągania na nim tylko do długiej i wycieczkowej jazdy (dlatego min. stal). Ostatecznie zdecydowałem się na Rometa 29er, który pasuje się pomiędzy w/w wymiarami i spełnia moje oczekiwania. Niestety na razie wisi na ścianie i czeka na resztę gratów do poskładania. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 6 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Klaniam, Abstrahujac od rozterek rozmiarowych kupowanie Inbreda do jazd po asfalcie jest lekko powiedziawszy slabe... Jesli 90% to asfalt a 10% szutry to wez Pompe lub Cotic'a Roadrat'a ---> http://www.cotic.co.uk/product/roadrat Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi