rafi08pl Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Witam wszystkich forumowiczów:) Mam problem, bo nie znam się za bardzo na geometrii roweru, a chciałbym kupic do "Signa" amortyzator do przodu. Dodam, że damper mój to: manitou swinger 4 way coil. Czekam na wasze wsparcie, słyszałem że ta rama jest "do bani" ale naprawdę potraktujcie ten temat poważnie. Dzięki;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagikGK Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Jakie masz koła ? Przód i tył 26" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi08pl Napisano 5 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Jakie masz koła ? Przód i tył 26" ? Tak 26" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagikGK Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Skoro tak to ja bym celował w jakąś 2 półkę, jaki masz budżet ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Bierz coś wysokiego - Fr`ki mają patologię na kącie główki - im wyższy amor z przodu tym lepsze geo się robi A do jakiej ceny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi08pl Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Siemka, dysponuje kwotą do 900 zł góra 1000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagikGK Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 No to możesz już coś fajnego brać. W tej cenie to 888 moim zdaniem bedzie najlepsze, np. to - http://allegro.pl/marzocchi-bomber-888-rcv-2009-tanio-i3079518502.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi08pl Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Nie orientuje się też w zapięciu koła do amortyzatora bo teraz zapinam na taką szpilkę a w tych amortyzatorach 888 jest tzw. sztywna oś czyli nie rozumiem mam piaste zmieniac? Naprawdę sory za te głupie pytania, ale się nie orientuję (zaczynam dopiero;p) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Tak tu jest sztywna 20. Jeśli nie chciał byś koniecznie zmieniać koła to trzeba by szukać starych Junorów. Tylko te z tego co pamiętam miały mocowanie pod 9mm ośkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi08pl Napisano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Tak tu jest sztywna 20. Jeśli nie chciał byś koniecznie zmieniać koła to trzeba by szukać starych Junorów. Tylko te z tego co pamiętam miały mocowanie pod 9mm ośkę. a co wtedy trzeba wymienić na sztywną 20, całe koło nowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Wystarczy wymienić piaste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Nie wiem czy jest to opłacalne - nowa piasta kosztuje w granicach 100 zł - za tyle samo można mieć używane koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koziat Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Zacznijmy od początku. Do jakiej jazdy ma ci służyć rower? koledzy proponują od razu dwupułki które mogą okazać się tylko zbędnym obciążeniem. Druga sprawa to przy budżecie ok1000 na pewno nie pakuj się w amortyzator na ośkę 9mm,a to wiąże się z wymianą przynajmniej przedniej piasty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 dwupułki które mogą okazać się tylko zbędnym obciążeniem Albo zbawieniem dla geometrii w FR2. Niektórzy mają w tych signach pozakładana z na tył koła 24" i do tego amortyzatory już nie 2 półkowe po 200 skoku tylko jakieś 160-180 i też da się na tym jeździć, ale trzeba zmieniać tylne koło. Większość normalnych amortyzatorów do cięższej jazdy ma osie 20 mm, tak więc nie ma co brać na "miękką" oś (9 mm) bo i tak kiedyś będziesz musiał z mienić. Po za tym, raczej ciężko dostać coś normalnego na 9 mm. Ja proponuje wymianę całego koła bo za 100 złotych możesz już dorwać normalne koło na 20 mm (kolega kupił po mega okazji koło na obręczy Sunrims MTX 39, piaście Shimano Saint, z oponą Maxxis Minion, dętką i tarczą Saint za 115 złotych z wysyłką ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi08pl Napisano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Zacznijmy od początku. Do jakiej jazdy ma ci służyć rower? koledzy proponują od razu dwupułki które mogą okazać się tylko zbędnym obciążeniem. Druga sprawa to przy budżecie ok1000 na pewno nie pakuj się w amortyzator na ośkę 9mm,a to wiąże się z wymianą przynajmniej przedniej piasty Lekki FR cóż mogę więcej żądać od tej ramy:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koziat Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 ciekawe czy te odpadające główki nie są wynikiem tych zbawiennych kątów:) jeżeli myślisz przyszłościowo o zmianie ramy i ostrym dh\fr to dwupułka jak najbardziej była by na miejscu ale do krossa wolał bym założyć domaina,totema a najlepiej jakieś 66 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 7 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Z mojego doświadczenia wynika, że najwięcej krytykują ramy Signa osoby które na tym nawet nie siedziały a całą wiedzę mają od kolegów kolegi który kiedyś coś tam słyszał. Owszem kąt główki mają dośc nietypowy ale pragnę przypomniec, że ta geometria ze standardowymi widelcami (duro/pike) pozwalała swobodnie podjeżdżac na górskich szlakach. Legendarna wytrzymałośc ramy pozwala na jej przeróbki w kierunku cięższego FR i lekkiego DH. Jednak ładowanie tam Monstera to będzie przesada W kwestii tylnego koła na 24 cale - przyznam rację. Sam w trudniejszym terenie gdzie jest nieco bardziej w dół pozyczam od kolegi i montuję na tył koło 24" i oponę 3". Problemem są wtedy nierówności bo mniejsze koło tłucze po dziurach niemiłosiernie. Popieram ideę sztywnej osi - w trudniejszym terenie i przy dobrym hamulcu docenisz tę radę Musisz się też określic co chcesz uskuteczniac. Jeśli chcesz koniecznie na tym latac to proponuję jednopółkę w rodzaju "szóstek" jeśłi bardziej zjazd to dwupółkę w rodzaju Juniora albo Drop Off'a triple Jeśli dwupółka to zapoluj na ten egzemplarz. Nie powinien o tej porze pójśc za więcej niż 500 zł. Typowy widelec dla leniwych Przyznam szczerze że w swoim po sezonie sprawdzam jaki kolor ma olej i tyle przy nim roboty Amortyzator Marzocchi model Drop off Triple OKAZJA (3083419000) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. aha, niech mi ktoś pokaże choc jedną oderwaną główkę Signa FR!!! Widziałem jedną pękniętą ramę Signa ale to po porządnym dzwonie, a i pęknięcie było na mocowaniu dampera a nie gdzieś przy główce czy na rurach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Popieram mrmorty co do wytrzymałości ram - są nie do zajechania, to jest co innego niż DS(chociaż te też nie są najsłabsze, kumpel przez 2 lata taką katował i sprzedał całą niedawno. Ja też posiadam od nie dawna Signa tyle że "prototyp" DS - Raw, podobno lepszy) tylko te geo jest kaleczne. Co do Drop off´a - dobry amor za rozsądną cenę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koziat Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Moja wiedza na temat krossa fr wynika rzeczywiście z ,,internetu,, dlatego jeżeli to błędne informacje to przepraszam za powtarzanie głupot co nie zmienia faktu że do ,,lekkiego fr,, nie dawał bym dwupółki która jest zbędna a wręcz przeszkadza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 7 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 nie dawał bym dwupółki która jest zbędna a wręcz przeszkadza Jak najbardziej tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil97 Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 równie dobrze można założyć mniejszy amor i do tego tuleje offsetowe które powinny poprawić geometrie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.