Skocz do zawartości

[rower] Maxim Caffe 28 18 MC 1.6.7 czy Batavus Mambo 7 damski

saphira77

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jestem kompletnym laikiem, dlatego proszę o radę. Potrzebuję do jazdy miejskiej + przejażdżki rodzinne. Zachorowałam;) kompletnie na rower Batavus Mambo 7 post-161918-0-15365200-1362434833_thumb.jpg, jednak dużo tańszy a podobny przynajmniej wizualnie jest polski Maxim Caffe MC 1.6.7 post-161918-0-33659000-1362434846_thumb.jpg. Czy jednak poza wyglądem chociaż trochę oba rowery można porównywać? Czy nie ma co się zastanawiać i wybrać Batavusa?

Napisano

Batavus Mambo to jeden z bardziej popularnych modeli miejskich w Holandii. Jest w zasadzie modelowo wyposażony. Ma dokładnie to co jest potrzebne w klasycznym rowerze miejskim. To bardzo dobry rower i jeśli jesteś w stanie go kupić i upilnować (przed niechcianą zmianą właściciela) to jest on godny polecenia.

Maxim Caffe jest tańszy, ale też niepozbawiony wad. Tylna piasta wielobiegowa z wbudowanym hamulcem torpedo to kiepskie rozwiązanie. Kiepskie bo w praktyce zabiera to co najlepsze w piastach wielobiegowych - możliwość zmiany biegu podczas postoju i ustawiania pedałów w wygodnej pozycji do startu. Możliwość zmiany biegu ciągle jest, ale pedałów już nie przekręcisz. Znacznie lepsze jest zestawienie tej piasty z hamulcem rolkowym, tak jak w Batavusie. Hamulec przedni w Batavusie (rolkowy) też jest znacznie lepszym rozwiązaniem do codziennej jazdy niż w Maximie (v-brake). Skuteczność v-brake w czasie opadów (lub ogólnie przy morkej obręczy) dramatycznie spada. Wystarczy spojrzeć na bagażniki w obu rowerach by zobaczyć różnicę w jakości. Do tego cała reszta wyposażenia, choćby błotniki. Doskonałe błotniki z tworzywa w Batavusie i stalowe (rdzewiejące) w Maximie.

Różnica w cenie jest jednak znaczna więc musisz to dobrze przemyśleć.

Napisano