Mod Team KrissDeValnor Napisano 28 Lutego 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lutego 2021 Masz możliwość przymiarki do większego ? To w zasadzie tak pro forma, bo na większej ramie zapas się jeszcze skurczy, ale jak masz wątpliwości, to próbuj - wtedy będziesz miał porównanie. Jak ma być bardziej sportowo, to mniejszy, a jak głównie rekreacja, to większy - o ile uznasz zapas w kroku za wystarczający. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal2000 Napisano 1 Marca 2021 Udostępnij Napisano 1 Marca 2021 (edytowane) Spoiler Witam raz jeszcze, byłem przymierzałem M i L, i M mi pasował, a jak zobaczyłem go na żywo...to cóż grzechem było by go nie przygarnąć bo wyglada naprawdę ładnie. Sztyca jest wysunięta na 19cm, co znaczą że jeszcze 21cm siedzi w ramie. Ja przesiadam sie z GIANTA Coldrock’a koła 26” który miał ramę 19”.....i co ciekawe ten SCOTT 950 z ramą M = 17.5” jest od niego większy. Mam nadzieje ze będę zadowolony, napęd 1x12 działa świetnie, a FOX poprostu fantastycznie. Chciałem kupić 950 z rocznika 2021.....ale malowanie mi nie podchodzi zupełnie. Szczęśliwie udało mi sie jeszcze znaleźć 950 z rocznika 2020 który zarówno sprzętowo, cenowo jak i kolorystyczne wypada znaczniej lepiej. Na zdjęciu moja M-ka 😉 https://www.scott.pl/produkt/1043/6398/Rower-Scale-950 Pozdrawiam. Edytowane 1 Marca 2021 przez Michal2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pand0ra Napisano 9 Marca 2021 Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 Witam, mam okazję kupić w dobrej cenie Kross'a Level 13.0 2020. Mój wzrost to 178cm i dość długie nogi do reszty ciała. Zastanawiam się pomiędzy rozmiarem M, a L. Kross do tego wzrostu zaleca M. Teraz mam Krossa Level A5 2014 rozmiar M(19') podsiodłowa 483mm, górna efektywnie 595mm. Jeździ się bardzo dobrze. W przypadku 13.0 rozmiar M stack jest ok. 1-2cm większy, reach prawie taki sam, jedynie podsiodłowa znacznie krótsza bo tylko 440mm. Teraz sztyca wystaje na 22cm, tam pewnie musiała by wyjść z te 4cm więcej. L znów ma podsiodłową 470mm, czyli bliżej tego co jest teraz. Link do geometrii A5: https://zdjecia.bikeworld.pl/produkty/large/rowery_gorskie_26_sztywne_kross_level_a5_18587.jpg 13.0 zakładka dobierz rozmiar: https://kross.eu/pl/poprzednie-kolekcje/level-13-0-czarny-niebieski-grafitowy-polysk Jak myślicie co będzie lepsze w przypadku koła 29? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 9 Marca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 Bierz poprawkę na to, że to duże koło, więc wszystko jest wyżej, a co za tym idzie - sztyca będzie mniej wysunięta niż przy kole 26"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 9 Marca 2021 Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 ?? Kriss, co ty gadasz....?? No kiera idzie do góry ale wysokość siodła zależy od długości nogi a nie od koła.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 9 Marca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 Chodzi o to, że mimo krótszej rury podsiodłowej, prawdopodobnie sztyca będzie mniej, albo podobnie wysunięta jak w starym rowerze - z powodów w/w. Koła mają średnicę o 6 cm większą, czyli można przyjąć, że całość jest o ok. 3 cm wyżej zawieszona... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 9 Marca 2021 Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 Suma ( długości podsiodłówki + wysunięcia sztycy) dla obu rowerów równa const. (jest stała) (No geometrii nie oszukasz). Może być suport wyżej ale to wpływa jedynie na wysokość siodła od podłoża.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 9 Marca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 W sumie racja Trochę zmęczony jestem po wczorajszym ( mała przygoda rowerowa ). Jednak kontynuując - wysokość całości też ma znaczenie ( dla jednego większe, a dla innego mniejsze ), ale nie można o tym zapominać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 9 Marca 2021 Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 Spoko, a już zacząłem podejrzewać, że zostałeś wyznawcą grupy, która sądzi , iż duże koło jest szybsze bo jest większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 9 Marca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 Jeszcze nie mam, to nie potwierdzę, ani nie zaprzeczę Choć jakieś różnice mogą być, ale to zależy od kilku czynników... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pand0ra Napisano 9 Marca 2021 Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 No właśnie się zastanawiałem dlaczego sztyca miałaby być niżej skoro odległość siodełko-pedał zawsze będzie taka sama. Wracając do głównego wątku to doradzi ktoś co do rozmiaru. Gdzieś widziałem na YT recenzję Level Tokyo i autor zaznaczał, że dla osób do 180cm to jedynie M, a to chyba identyczna rama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 9 Marca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 Trochę się uczepiłem tej wysokości, ale dla niektórych ( dla mnie i nie tylko ) ma to jednak znaczenie. Nie wiem jak długie masz nogi - wtedy zazwyczaj korpus może być krótszy, a w takiej sytuacji niektórzy polecają ramy wyższe, ale przy tym proporcjonalnie krótsze. Nie wiem jakiej pozycji oczekujesz - tu bierz poprawkę na szerszą kierownicę, która kompensuje minimalnie mniejszą długość górnej rury. Według podanej specyfikacji jest to różnica 6 cm szerokości ( 66 cm vs. 72 cm ), do tego niższa o 3.5 cm główka, co może dać efekt większego pochylenia, zwłaszcza jeśli jeździłeś z fabrycznym mostkiem ustawionym na + ( tak jak na zdjęciu w bikeworld ) - w 13 -tce jest na minus. W A5 miałeś offset sztycy, w 13 -tce fabrycznie nie ma ( przynajmniej na zdjęciu ), więc jest jeszcze pole manewru. Pytanie jak faktycznie będzie z wysokością/wysunięciem sztycy, choć nie wiem jak długie musiałbyś mieć nogi, żeby Ci jej zabrakło... Dobrze by było się przymierzyć i przejechać. PS Ja przy 180 cm i nodze 84, obawiałbym się zbyt dużej wysokości w L -ce, bo na długość obie są do dopasowania, choć M -ka to raczej minimum, przynajmniej dla mnie ( obecnie mam podobnej wielkości ramę - z nieco mniejszą bazą kół, podsiodłówka identyczna, długość jak w Twoim A5, ale na kole 27.5", i uważam, że to minimum, choć rower z założenia miał być mały ). Przy okazji : dziwny mają system przeliczeń, bo praktycznie żaden rozmiar oprócz 16" nie pokrywa się w systemie metrycznym - tzn. w 2 przypadkach zawyżają ( niby w 16" też, ale minimalnie, więc się nie czepiam ), a w jednym zaniżają ( żeby było dokładniej, to powinno być : 17.5, 18.5 i 20.5" )... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Safar Napisano 9 Marca 2021 Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 9 godzin temu, pand0ra napisał: 9 godzin temu, pand0ra napisał: Mój wzrost to 178cm i dość długie nogi do reszty ciała. Zastanawiam się pomiędzy rozmiarem M, a L. Kross do tego wzrostu zaleca M. Teraz mam Krossa Level A5 2014 rozmiar M(19') podsiodłowa 483mm, górna efektywnie 595mm. Jeździ się bardzo dobrze. Kross ma ogólnie dziwne sugestie ramy do wzrostu. M to powinno być nie 19' tylko 17' cali. W każdym razie przy twoim wzroście 19' to górna granica i odpuść sobie przymierzanie 21' czyli wg Krossa L? Długość sztycy często jest powiązane z wielkością tylnego trójkąta, w nowych rowerach jest mniejszy i komfort jeżdżenia większy. Amortyzacja na sztycy też jest lepsza, także wszustko raczej "in plus" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pand0ra Napisano 9 Marca 2021 Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 (edytowane) No to tak, w A5 mam (mocno zmienionym zresztą) płaską kierownicę 680mm z delikatnym gięciem do kierującego. Fabryczny mostek 90mm ustawiony na minus oraz jedną wysoką podkładkę jak tutaj: https://www.forumrowerowe.org/topic/138822-mostekstery-wyjęcie-podkładki-spod-mostka/ od dołu główki mam redukcję na taper od cane creek czyli +1cm do główki. Sztyca fabryczna i siodełko dość mocno do tyłu. Z moich wyliczeń wynika, że sztyca w levelu 13 wystawałaby tak na +/-26cm z dostępnych 40cm, a główka ramy powinna być ok. 1cm niżej niż w A5 (parametr stack). Pozycję mam bardziej sportową i na takiej mi zależy. 24 minuty temu, KrissDeValnor napisał: PS Ja przy 180 cm i nodze 84, obawiałbym się zbyt dużej wysokości w L -ce, bo na długość obie są do dopasowania, choć M -ka to raczej minimum, przynajmniej dla mnie. Przy okazji : dziwny mają system przeliczeń, bo praktycznie żaden rozmiar oprócz 16" nie pokrywa się w systemie metrycznym... Racja, na różnych stronach Kross inaczej podaje, bo raz ta ich rama 440mm jest jako 18", a gdzie indziej jako 17,5" albo 17". Ale z wyliczeń to właśnie 17,5" jest najbliżej, tylko czy to nie jest za mało dla kogoś 178cm, gdzie zawsze 18"-19" było jeżdżone, no ale jednak na małym kole. Edytowane 9 Marca 2021 przez pand0ra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 9 Marca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 Nie wiem jak dla Ciebie, bo piszesz o swoich długich nogach. Ja na 26" miałem 18" i było OK, a teraz mam właśnie 44 ( dokładnie 17.3" ) i tragedii nie ma, choć pewnie fitting powiedziałby co innego 😉 Na pewno przy dużym kole nie celowałbym w nic powyżej 46, czyli 18", choć bywają rowery o specyficznej geometrii - np. z tzw. wysokim kominem, czyli podsiodłówką o sporej wysokości względem górnej rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 9 Marca 2021 Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 Teraz te cale to chyba wogóle straciły swoje pierwotne znaczenie - vide TREK. Patrzę na TTH i mostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pand0ra Napisano 9 Marca 2021 Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 36 minut temu, Safar napisał: Kross ma ogólnie dziwne sugestie ramy do wzrostu. M to powinno być nie 19' tylko 17' cali. W każdym razie przy twoim wzroście 19' to górna granica i odpuść sobie przymierzanie 21' czyli wg Krossa L? Długość sztycy często jest powiązane z wielkością tylnego trójkąta, w nowych rowerach jest mniejszy i komfort jeżdżenia większy. Amortyzacja na sztycy też jest lepsza, także wszustko raczej "in plus" No właśnie w tym modelu M to jest dokładnie 17.3" 440mm, a L 18.5" 470mm, chociaż Kross czasem podaje całkiem inne wartości. 🤔 Chyba nie ogarniają do końca zamiast podać zgodnie z prawdą. 9 minut temu, KrissDeValnor napisał: Nie wiem jak dla Ciebie, bo piszesz o swoich długich nogach. Ja na 26" miałem 18" i było OK, a teraz mam właśnie 44 ( dokładnie 17.3" ) i tragedii nie ma, choć pewnie fitting powiedziałby co innego 😉 Możesz rozwinąć dlaczego fitting inaczej by powiedział, jest ok, wygodnie, ale musiałeś dużo dostosować sztycą, mostkiem itd., czy nie wprowadziłeś za dużo zmian, a mimo to lepiej Ci się jeździ na 17,3". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 9 Marca 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 Już zostawmy te ich tabele - pewnie zaokrąglają, żeby uprościć, zamiast komplikować jak Trek ( 19.5" to realnie 18.5", bo na długość jest jak 19.5" u konkurencji, czy też przy standardowych ramach - Treki są dość długie ), inna rzecz, że mają bałagan 😉 Co do fittingu, to mógłby na pewno poprawić to i owo - i bardziej w tym kontekście pisałem, ale za nic nie dałbym się posadzić na jakiejś wielkiej kobyle Właściwie bawiłem się tylko sztycą ( poszła dwa razy w górę - w sumie o 3 cm ! , a pewnie powinna jeszcze bardziej ), mostek był na minus i tak zostało, podkładki pod mostkiem też - mimo tego jestem bardziej wyciągnięty niż na poprzednim rowerze ( kierownica 60 cm - w obecnym 72 cm, mostek na plus ), który jest ogólnie wygodniejszy ( nieco bardziej wyprostowana pozycja )... U mnie wychodzi ok. 71 -72 cm długości horyzontalnej ( mostek 100 mm, offset 20 - 25 mm, o ile dobrze pamiętam ) - trochę za dużo cyferek, więc zaczynam się gubić jak Kross Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackobtone Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Cześć wszystkim. Mimo że jeżdżę odkąd sięgam pamięcią, to jest to mój pierwszy post na tym forum. Jeżdżę na Specialized SJ FSR, rama z 2012r., leżak magazynowy sprowadzony przeze mnie w 2015r. z Węgier do Polski. Zbudowałem rower w oparciu o tę ramę. Początkowo raczej po taniości ze względu na kruchy budżet, ale sukcesywnie modernizuję rower. Przyszedł czas na amortyzator przedni. Obecnie siedzi FOX 32 Fit CTD 29” 130mm z 2015r. Chcę kupić coś bardziej odpowiedniego, zarówno jeśli chodzi o samo przeznaczenie ramy, jak i ze względu na moją wagę (105kg). W planach mam zakup RS Pike 2020/2021. I tu pojawia się dylemat. Producent fabrycznie zakładał w tej ramie amortyzatory o skoku 130mm. Czy błędem będzie włożenie w ramę amortyzatora o skoku 140mm? Czy zepsuję tym geometrię ramy i jakie będzie miało to znaczenie dla komfortu jazdy? Jeżdżę XC/Trail, ale co do zasady, żeby skądś zjechać najpierw trzeba tam podjechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 4 Września 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Po podniesieniu przodu delikatnie zmieni się kąt główki - z zyskiem na zjazdy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackobtone Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Ale zapewne ze stratą dla podjazdów, zgadza się? Czyli jeśli chcę zachować powiedzmy "równowagę" patrząc na stosunek zjazd/podjazd, to lepiej założyć amortyzator o skoku odpowiadającym specyfikacji producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Ze stratą na podjazdach , siodełko też troszkę „ucieknie” do tyłu. Ja bym zostawił 130 Chyba starsze wersje na kołach 26 miały 140? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackobtone Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Tak, zgadza się, wersje 26" miały 140mm skoku, ale do 29" wkładali 130mm. W 29" skok tylnego zawieszenia wynosi 130mm, z przodu fabrycznie też 130mm. Stumpjumper FSR Comp 29 W 26" stosunek tył/przód wynosił 140/140mm Stumpjumper FSR Comp Okej, myślę że moje wątpliwości zostały rozwiane. Dzięki wielkie za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Szerokości ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dariol Napisano 16 Września 2021 Udostępnij Napisano 16 Września 2021 Cześć. Planuję zakup nowego roweru na 29 calowych kołach. Mam 184cm wzrostu (innych pomiarów nie robiłem). Szukam sprzętu do jazdy 50% teren, 50% asfalt, ścieżki, itp. Ostatnio przymierzałem się do Big.Nine.500.Lite na ramie L. Rower bardzo mi się podoba, w szczególności, że ma napęd 2x. Niestety przy moim wzroście na tej ramie siodełko musiałem ustawić bardzo wysoko (dużo wyżej niż wysokość kierownicy) co powoduje, że moje 50% nie po terenie będzie uciążliwe. Czy znajdę gdzieś rowery (nie cross) o takiej geometri, gdzie większość ciężaru nie będę miał na rękach? A może powinienem sprawdzić ramę XL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.