GTZaskar1991 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Najważniejszy jest reach ramy (chyba pierwszy na to zwrócił uwagę kolega Rules). Świadczy on o tym, czy możemy sobie wyregulować długość horyzontalną ramy, biorąc pod uwagę jednocześnie wyważenie na rowerze poprzez zastosowanie sztycy z offsetem i / lub odpowiedniej długości mostka, czy w ogóle rama nie nadaje się dla nas. Na osobę 177 cm lub 180 cm z różnymi długościami kikutów 620 mm horyzontalnie będzie za dużo. Rozmiar L jest także za duży pod kątem wysokości główki (115 mm) oraz poniekąd ze względu na bazę kół. Prawie 112 cm byłoby dobre w full-u 29er na te wymiary. Chyba, że idziemy zgodnie z polityką Mondrakera, ale wtedy wysokość główki jest korygowany ... Na długość rama jest idealna. Na długość może Ci się wydawać idealna bo masz jeszcze podkładki pod kierownicą. Musisz je wyjąć, odwrócić mostek, bo główka i tak jest wysoka, ustawić siodełko wtedy wyżej od kierownicy 5-7 cm i wtedy ocenić czy nie jest za długi. Według mnie zmienisz zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 L-ka ma 620 mm horyzontalnie tylko na papierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen88 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Najważniejszy jest reach ramy (chyba pierwszy na to zwrócił uwagę kolega Rules). Świadczy on o tym, czy możemy sobie wyregulować długość horyzontalną ramy, biorąc pod uwagę jednocześnie wyważenie na rowerze poprzez zastosowanie sztycy z offsetem i / lub odpowiedniej długości mostka, czy w ogóle rama nie nadaje się dla nas. Na osobę 177 cm lub 180 cm z różnymi długościami kikutów 620 mm horyzontalnie będzie za dużo. Rozmiar L jest także za duży pod kątem wysokości główki (115 mm) oraz poniekąd ze względu na bazę kół. Prawie 112 cm byłoby dobre w full-u 29er na te wymiary. Chyba, że idziemy zgodnie z polityką Mondrakera, ale wtedy wysokość główki jest korygowany ... Na długość może Ci się wydawać idealna bo masz jeszcze podkładki pod kierownicą. Musisz je wyjąć, odwrócić mostek, bo główka i tak jest wysoka, ustawić siodełko wtedy wyżej od kierownicy 5-7 cm i wtedy ocenić czy nie jest za długi. Według mnie zmienisz zdanie. Skoro jest za duży dlaczego producent podał taką tabele rozmiarów ? http://www.scott.pl/archive-product/214/1275/Rower-Scale-970-kolor-1/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Tabela jest jak najbardziej ok, ale dotyczy osób o typowych proporcjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 (edytowane) L-ka jest według nich od około 178 cm do 188 cm. Statystycznie około 2-5% wszystkich kupujących o wzroście od 178 do 180 cm będzie potrzebowało L-ki. No ale jak piszą, że jest 620 mm poziomo, a nie ma, to nie ma o czym dyskutować. Edytowane 23 Grudnia 2016 przez GTZaskar1991 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen88 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 byłem włąsnie w sklepie mam możliwość wymiany na "m'. Wymieniać czy nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Skoro jest za duży dlaczego producent podał taką tabele rozmiarów ? Tabelki producentów z doborem rozmiaru to tylko wskazówka wyjściowa , wszystko zależy od indywidualnych predyspozycji i preferencji (sugerowanie się tylko tym jest obciążone dużym ryzykiem szczególnie jak się znajduje na skraju rozmiarów). Warto byłoby poświecić tych kilka minut i skorzystać z kalkulatora (masz go stopce u @@GTZaskar1991) da dużo bardziej wiarygodny obraz właściwego rozmiaru. Swoją drogą w narodzie jest jakaś taka dziwna przypadłość (chyba potrzeba dowartościowania) wyboru za dużych rozmiarów - czyżby tak jak w samochodach wielkość była wyznacznikiem męskości ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen88 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Byłem w sklepie. Miałem możliwość przejechania się na m i na L. I co ciekawe pozostałem przy L. Dużo wygodniejsza (plecy nie są aż tak skulone). Długość ramy to rzeczywiście 62 cm i jest ok. Na Mce czułem się jak na za małym rowerze. Jedyne co można poprawić to może skrócić kiere z 72 do 70 ale to już kosmetyka. Producent z rozmiarami miał jednak racje jeśli chodzi akurat o mój konkretny przypadek. Pozdrawiam i dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 byłem włąsnie w sklepie mam możliwość wymiany na "m'. Wymieniać czy nie ? Wymieniaj chłopie jak masz okazję. 600 mm horyzontalnie będzie lepiej, jak nie z mostem 80 mm to z 90 mm. W przypadku Lki musiałbyś dać most 70-75 mm jak poprzednio pisałem odwrócony i bez podkładek, ale ten przekrok chyba jednak eliminuje taki zabieg z krótkim (nie mylić z za krótkim) mostkiem. Tylko nie testuj tej M-ki z tak ustawionym kokpitem jak na tych zdjęciach co podałeś, bo się zrazisz niepotrzebnie. Byłem w sklepie. Miałem możliwość przejechania się na m i na L. I co ciekawe pozostałem przy L. Dużo wygodniejsza (plecy nie są aż tak skulone). Długość ramy to rzeczywiście 62 cm i jest ok. Na Mce czułem się jak na za małym rowerze. Jedyne co można poprawić to może skrócić kiere z 72 do 70 ale to już kosmetyka. Producent z rozmiarami miał jednak racje jeśli chodzi akurat o mój konkretny przypadek. Pozdrawiam i dzięki. Ustaw kokpit teraz tak jak powinno i moze jednak zmienisz zdanie. Sprzedawane rowery są niekiedy tragicznie ustawione w stock-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen88 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Powiem tak. Wole mieć mniejszy przekrok i dłuższa ramę i czuć się wygodnie niż mieć krótką ramę i dłuższy mostek. Kwestia indywidualna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Myślę, że L-ka jest za dużo dla osoby 180 cm i Twoim przekroku o czym boleśnie się przekonasz przy pierwszym awaryjnym wypięciu się z pedałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen88 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Myślę, że L-ka jest za dużo dla osoby 180 cm i Twoim przekroku o czym boleśnie się przekonasz przy pierwszym awaryjnym wypięciu się z pedałów. Nie mam w zwyczaju zeskakiwania okrakiem na rame. JEszcze raz zmierzyłem długość nogi z poziomicą 82cm . eMka jest za mała na kogoś kto ma 180 z jednego głownego powodu -> rama jest za krótka i zadne mostki typu 100 mm sa bezsensu. Zresztą odchodzi sie juz od takich mostków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Nie możesz zrozumieć, że masz główkę o wysokosci 115 mm do tego dwie podkładki po 10 mm oraz mostek zamontowany dodatnio, w takim wypadku to nawet rama o długości horyzontalnej 640 mm była by na nas dobra (mam 180/82) do jazdy po bułki. Nikt nie mówi o mostku 100, tylko o 80 lub 90 mm do ramy 600 mm. Nie mam w zwyczaju zeskakiwania okrakiem na rame. Ale w sumie jak ci przekrok pasuje, to do tej ramy w każdej chwili możesz dać most 70-75 i tez będzie w miarę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Przekrok może mu pasuje jednak rower z zerowym prześwitem nad ramą nie jest już rowerem mtb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen88 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Nie możesz zrozumieć, że masz główkę o wysokosci 115 mm do tego dwie podkładki po 10 mm oraz mostek zamontowany dodatnio, w takim wypadku to nawet rama o długości horyzontalnej 640 mm była by na nas dobra (mam 180/82) do jazdy po bułki. Nikt nie mówi o mostku 100, tylko o 80 lub 90 mm do ramy 600 mm. Nie mam zamiaru montować mostka na minus. Może skusze się na skrócenie mostka, ale tylko eksperymentalnie bo teraz jeździ mi się wygodnie i kręgosłup odpoczywa zamiast wypychać kręgi. Najważniejszym wymiarem w rowerze jest odległość między stopami a dłońmi. Może to tylko moje wrażenie ale jak jechałem eMką to miałem wrażenie jakbym miał kierownice blisko pedałów a przy skręcaniu kołem lęk że wystrzeli mnie na orbite. Na eLce czuje się luksus. Macie racje to juz nie jest mtb, ale bardziej cenie sobie wygode. Lubie długo jeździć po lesie i wiem że frajde bede miał wieksza jeżdżąc na eL. Znalazłem rozwiązanie dlaczego ta Lka jest lepsza niż doradzana przez wiekszość m. Rozmiar Reach czyli odleglosc od suportu do środka sterów w M=405mm L=422mm ten rozmiar ramy zadecydował najprawdopodobniej o moim wyborze. Może komuś się przyda na przyszłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Pisałem już o tym wcześniej, że reach w Scale'u jest śmiesznie krótki. L-ka ma niemal taki sam reach jak grand canyon w M-ce, a te zawsze uchodziły za dość krótkie ramy. Tylko najwyższe modele Scale'a mają typowo wyścigową geometrię. Tam L-ka ma reach 443 mm, czyli praktycznie tyle samo co Epic HT (L) czy Procaliber (19,5). Niższe modele są niestety krótkie i wysokie. Jak ktoś szuka roweru do ścigania, to omijać szerokim łukiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Krótko mówiąc na przyszłość pisz na forum przed zakupem, a nie po, bo mogłeś kupić rower dobry i na długość i na wysokość, a teraz to jak Ci przekrok jednak nie przeszkadza, to jeździj i nie marudź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen88 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Pisałem już o tym wcześniej, że reach w Scale'u jest śmiesznie krótki. L-ka ma niemal taki sam reach jak grand canyon w M-ce, a te zawsze uchodziły za dość krótkie ramy. Tylko najwyższe modele Scale'a mają typowo wyścigową geometrię. Tam L-ka ma reach 443 mm, czyli praktycznie tyle samo co Epic HT (L) czy Procaliber (19,5). Niższe modele są niestety krótkie i wysokie. Jak ktoś szuka roweru do ścigania, to omijać szerokim łukiem. Miałeś racje. Zgadzam się w 100 %. Pojeżdżę jeden sezon i może wymienie na coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mailo Napisano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2016 Sam już nie wiem. Może popadam w lekką paranoję. Dołączam fotki. Może ktoś rzuci fachowym okiem i oceni czy rozmiar L jest ok czy lepsza bedzie "m". Chciałbym zaznaczyc ze moge podnieść przednie koło na ok 10 cm jak na maxa zgniote jajka. Może to ich wielkość jest głównym problemem . Koledzy dobrze radzą. Też niedawno stałem przed wyborem ramy i dzięki nim wybrałem dobrze. Z załączonych fotek wynika że rama jest dla ciebie za duża. Po pierwsze, podnosisz rower na wysokość 10 cm jak masz nogi na wysokości suportu. Według mnie to błąd. Spróbuj podnieść rower na taką samą wysokość stojąc w połowie górnej rury. Jeśli byłbyś w stanie tak podnieść rower rama mogłaby być dobra, ale nie może!!! Scott podaje przekrok dla tego rozmiaru ramy 81 cm. Kupiłem właśnie rower scott scale 970 z 2016 roku własnie ten : http://www.scott.pl/archive-product/214/1275/Rower-Scale-970-kolor-1/ o rozmiarze L.. Mam 180 cm wzrostu noga 78 cm. Moge stać nad ramą roweru ale przeswitu tam nie ma. Wydaje mi się ze powinienem miec rozmiar M. Co teraz zrobić? Sprzedac rower jak nieuzywany (ani razu jeszcze nim nie jezdziłem stan idealny). Czy kupić nową ramę do niego w rozmiarze M a tą eLkę odsprzedać. Przekładke moge zrobić sam. Co doradzacie ? Twoja długość nogi w takim wypadku powinna mieć około 90 cm!!!!. W moim rowerze (koła 27,5") przekrok wynosi 76 cm (rama M, 17"/43 cm), długość nogi 82 cm (wzrost 172). Stojąc okrakiem tak jak ci pisałem podnoszę przednie koło na ok 10 cm. Sztyca wysunięta prawie na max. Sylwetka może sprawiać wrażenie że rower jest za mały ale uwierz mi że tak nie jest. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen88 Napisano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 Sztyca wysunięta prawie na max. Sylwetka może sprawiać wrażenie że rower jest za mały ale uwierz mi że tak nie jest. Skoro sztyca wysunięta prawie na max tzn ze masz za mały rower. Co do mojego roweru sprawa wyjaśniona. Rozmiar M zdecydowanie za mały. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mailo Napisano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2016 Skoro sztyca wysunięta prawie na max tzn ze masz za mały rower. Macie racje to juz nie jest mtb, ale bardziej cenie sobie wygode. Lubie długo jeździć po lesie i wiem że frajde bede miał wieksza jeżdżąc na eL. I wszystko jasne. Krótko mówiąc na przyszłość pisz na forum przed zakupem, a nie po, bo mogłeś kupić rower dobry i na długość i na wysokość, a teraz to jak Ci przekrok jednak nie przeszkadza, to jeździj i nie marudź. Tyle w temacie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen88 Napisano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2016 "Zbyt mocno wysunięta sztyca nie ma oparcia w ramie przez co jest nadmiernie obciążona. W przyszłości może skutkować to zniszczeniem. Najprostszym sposobem na sprawdzenie komfortu jazdy jest przejażdżka." Za maly rower to po 1 komiczny wyglad po 2 zniszczony kregoslu i stawy kolanowe. Wyraznie napisalem ze L byla lepsza od m dla mojego wzrostu i to udowodnilem, a Ty nabijasz posty i dalej mowisz ze mka lepsza opierajac swoja teorie i kilka cm przekroku tak jakby kazdy skakal jajami na rame. Sa wazniejsze wymiary ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2016 Wyraznie napisalem ze L byla lepsza od m dla mojego wzrostu i to udowodnilem Nic nie udowodniłeś, wszystko w M-ce jest idealne na statystyczny wzrost 180 cm i nogę 80-82 cm, od długości horyzontalnej przez wysokość główki ramy oraz bazę kół po przekrok. Aczkolwiek, na L-ce też można się dopasować jak to ty zrobiłeś, ale to już nie jest dobór optymalny, czy to do jazdy rekreacyjnej, czy sportowej, czy mieszanej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2016 Wyraznie napisalem ze L byla lepsza od m dla mojego wzrostu i to udowodnilem, a Ty nabijasz posty i dalej mowisz ze mka lepsza opierajac swoja teorie i kilka cm przekroku tak jakby kazdy skakal jajami na rame. Sa wazniejsze wymiary ramy. Jeśli pasuje Ci ta rama to super. Ciesz się jazdą, w końcu najważniejsze jest to żebyś Ty się dobrze na nim czuł. Nie pisz tylko głupot, że rozmiar L jest odpowiedni dla osoby o Twoim wzroście, bo to nieprawda. Nikt nie siada okrakiem na ramie, ale gdybyś pojeździł w terenie to wiedziałbyś, że zdarzają się sytuacje (np. przy wjeździe w piach czy błoto, którego głębokość źle oszacowaliśmy) i wtedy kilka centymetrów zapasu może uchronić przed bardzo bolesnym dzwonem klejnotami o ramę. Twoja opinia opiera się wyłącznie na przymiarce. Czy rower pasuje można wnioskować najwcześniej po kilkudziesięciu kilometrach jazdy. Wtedy minie już efekt "wow", efekt nowego roweru i powoli można nabierać realnej oceny nowego sprzętu. Życzę Ci jak najwięcej kilometrów na nowym rowerze, ale nie wprowadzaj w błąd osób, które to czytają a stoją przed podobnym dylematem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2016 Jak ktoś ma 180 wzrostu i szuka raczej sportowej pozycji, to na M-ce może mieć problemy żeby się wpasować. I to warto wziąć pod uwagę. Na papierze może wszystko wygląda ok, ale jak się wsiada na ten rower to czuć, że to nie to. Pisałem o tym już ze dwa lata temu jak testowałem Scale'a. Chyba nie było to tylko moje spostrzeżenie, bo wyższe modele mają wreszcie zmienioną geometrię. Nie twierdzę, że L zawsze będzie lepsze. Czasami najlepiej poszukać innego roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.