tom913 Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Witam, Hamulce jak w temacie. Mam z nimi następujący problem, mianowicie nierównomierne wysuwanie się tłoczków z zacisków. Dotyczy to przodu i tyłu. Z przodu jest to bardziej widoczne- zacisk jest tak blisko tarczy że czasem o nią ociera. W serwisie powiedzieli mi aby psiknąć WD40 w tłoczki i zablokować jeden śrubokrętem i drugi powinien wyjść, czy to dobry pomysł? Hamulce jeżdżone ok 2,5 roku XC, mam je od nowości i zaciski nie były nigdy serwisowane/ rozbierane. z góry dziękuje za porady załączam zdjęcie przedniego zacisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artex232 Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 O_O odkręć śruby, które mocują zacisk i przesuń go tak żeby tłoczki były z obu stron w takiej samej odległości od tarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 zacisk wypadało by po takim okresie rozkręcić i posmarować tłoczki odpowiednia pastą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 2,5 letnie elixiry to elixiry na zasiłku przedemerytalnym Wymagają serwisu, zaciski do rozbiórki, inspekcji, ewentualnie wymiana tłoczków/uszczelek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Zacisk rozebrać, tłoczki wyjąć, gniazda tłoczków delikatnie przeszlifować włókniną : http://domtechniczny24.pl/wloknina-szlifierska-arkusz-152mm229mm-400500-p-1184.html Uszczelki tłoczków wysuszyć i wetrzeć w nie smar : http://www.harfa-harryson.com.pl/?do=pokazProdukt&pid=20&firma=232 poskładać i powinno jeszcze pojeździć. W ostateczności jeśli trzeba wymienić zestaw naprawczy - tłoczek z uszczelką, w nową uszczelkę przed montażem również wetrzeć smar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom913 Napisano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 A jeśli nic nie cieknie, to czy wymiana uszczelek/ tłoczków jest konieczna? Czy wystarczy samo przesmarowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Wystarczy przesmarowanie, ale rozebrać i tak trzeba, inne smarowanie nie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom913 Napisano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 i pewnie tylko ten smar, czy może być jakiś inny? http://www.harfa-harryson.com.pl/?do=pokazProdukt&pid=20&firma=232 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Identyczne zastosowanie ma smar ATE Transaxle Cena zbliżona a ATE jest jakieś 6x więcej ... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom913 Napisano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Tu jest dużo taniej : http://allegro.pl/bremszylinder-paste-ate-pasta-do-hamulcow-tloczkow-i3052928854.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LUKASZ1980 Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Jak chcesz to mam taką pastę,tylko w innym opakowaniu.Mogę podesłać fotkę jutro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom913 Napisano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 ok, dzięki a jak spuścić płyn z układu? odkręcić w zacisku śrubkę odpowietrznika i poruszać klamka i sam wypłynie? zalewanie pustego układu to tak samo jak odpowietrzanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 To zależy jak to chcesz zrobić, możesz odkręcić zacisk, odczepić przewód hamulcowy podnieść zacisk na wysokość klamki, odłączyć przewód hamulcowy od zacisku - wtedy płyn pozostanie w klamce i przewodzie a spuścisz go tylko z zaciski, jeśli chcesz wymienić płyn możesz końcówkę przewodu wsadzić do jakiejś butelki opuścić butelkę na dół i płyn wycieknie. Musisz uważać żeby w czasie spuszczania nie zabrudzić płynem klocków. Napełniać układ najlepiej od dołu, wciskasz płyn strzykawką w zacisk do momentu kiedy nie wypłynie śrubką odpowietrzającą z klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.