BartiCube Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Witam. Mam pytanie dotyczące zacisków do kół szosowych firmy KCNC. A mianowicie ; jaką długość ma zacisk przedniego koła , jak również tylnego ? I odkąd - dokąd jest wyznaczony pomiar ? Tzn. czy długość jest mierzona od ramienia zacisku do nakrętki , czy od końca pręta do ramienia zacisku ? Przymierzam się właśnie do zakupu tejże części , ale nie wiem , czy pasowałaby do roweru Cube Agree. Nie mam za dużego doświadczenia w rowerach , stąd moje pytanie
grzegosz Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 są dwie wersje, mtb i szosowe. Więc po prostu kup szosowe i po sprawie.
BartiCube Napisano 3 Marca 2013 Autor Napisano 3 Marca 2013 No dobrze , ale czy szosowe będą pasować akurat do mojego roweru ? Czyli , wszystkie widelce szosowe mają taki sam rozstaw widełek przy styku piasty ?
grzegosz Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 na osi zacisku z jednej strony masz 'zacisk', a z drugiej nakrętkę, którą możesz trochę skręcić lub wykręcić w zależności właśnie od grubości haków-jak w każdym zacisku.
tobo Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Piasta szosowa - rozstaw haków w ramie 130 mm tył, 100 mm przód. Piasta mtb - rozstaw haków w ramie 135 tył, 100 mm prżód przy takim zacisku o jaki Tobie chodzi. Niektóre firmy szczególnie dla lekkich zacisków z osiami tytanowymi mają dwie wersje zacisków, do szosy i mtb. Lekkie zaciski mają dosyć oszczędne gabarytowo nakrętki, w przeciwieństwie do zwykłych zacisków. Zmierzam do tego że w przypadku lajciarskich wynalazków zacisk szosowy może nie nadawać się do zapięcia koła mtb, inaczej niż jest to ze zwykłymi "złomkami". Wiele tanich ma tak długie osie że po zapięciu koła gwintowany koniec wystaje sporo z nakrętki.
BartiCube Napisano 4 Marca 2013 Autor Napisano 4 Marca 2013 Dziękuję bardzo za odpowiedzi Pozdrawiam.