cahirrp Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Witam! Zakupiłem rower używany i podczas transportu zdjęte było przednie koło i zacisnięta była klamka hamulca. W efekcie po założeniu koła tarcza obciera o klocek. Zdjąłem koło, wyjąłem klocki i podkusiło mnie naciśnąć klamkę i jeden tłoczek wysunął się a drugi nieruchomo został w miejscu. Potem zdjąłem cały hamulec w celu przeczyszczenia i jeszcze pare razy nacisnąłem, w efekcie olej się wylał, jeden tłoczek jest mocno wysunięty, a drugi cały czas tak samo. Tłoczek wysunięty nie chce wrócić, ale i nie używałem żadnych pomocniczych narzedzi i siły za dużo. Teraz pare konkretów: 1. w hydrulicznych powinny ruchome być oba tłoczki ? 2. tłoczek, który jest nieruchomy, wydaje się być zapieczony, czy należy rozłożyć zacisk czy jest innt patent? 3. tłoczek wysunięty jak najlepiej wsunąć? po prostu użyć siły? 4. ponieważ sporo oleju się wylało, to i tak będe musiał zalać od nowa, oryginalny shimano czy jakikolwiek mineralny? PS: znalazłem jeden temat z podobnym problemem (dotyczyło Formuly RX), ale w sumie autor sobie poradził z pomocą kolegi i nie było konkretów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 1. Tak 4. Najlepiej shimano mineralny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1990 Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 1.tak 2.na pewno żednego wd-40 etc nie stosować bo to tylko pogorszy sprawę,jesli nie czujesz sie na siłach nie bierz się za to,wal do serwisu,drogo nie powinni cie skasowac ze przegląd,max. ok.30zl/za jeden hamulec 3.ja bym spuścił olej do konca,spróbował włozyć tłoczek,zalał i odpowietrzył(jeśli dałoby radę 4.najlepiej org od shm ale ogólnie to tylko i wyłącznie minerał. PS.+ pamiętaj,w hydraulikach NIGDY NIE WOLNO NACISKAC KLAMKI JESLI MASZ ZDJETE KOLO A KLOCKI NIE ROZPARTE CZYMS bo w efekcie uklad sie zpowietrza i klocki juz nie wracaja do poprzedniego polozenia i trzeba opdpowietrzac uklad.dlatego ja zawsze od razu po zdjeciu kola wkladam miedzy klocki polówke drewnianego spinacza od prania proste a skuteczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cahirrp Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 2.na pewno żednego wd-40 etc nie stosować bo to tylko pogorszy sprawę,jesli nie czujesz sie na siłach nie bierz się za to,wal do serwisu,drogo nie powinni cie skasowac ze przegląd,max. ok.30zl/za jeden hamulec 3.ja bym spuścił olej do konca,spróbował włozyć tłoczek,zalał i odpowietrzył(jeśli dałoby radę 4.najlepiej org od shm ale ogólnie to tylko i wyłącznie minerał. Dzięki za odpowiedzi. Jeszcze w kwesti wyjaśnienia: Ad.2 - ale jak próbować ogarnąć ten zapieczony? rozkładać zacisk czy probować naciskać klamkę + wpychac aż się rozchodzi? Ad.3 - no tyle się wylało oleju, że bankowo już spuszcze do końca i pewnie ten ruchomy sam wyjdzie, bo już mocno wystaje, tylko, że nie wiem jak go włożyć póki co....chyba, że przy rozłożonym zacisku (wtedy są 2 połówki) ładnie wejdzie w swoją połówkę Ad. 4 - troche drogi ten shimano, w sumie jeśli cała robota miałaby oscylować w okolicach 30 zl to szkoda zachodu...z drugiej strony jak człowiek coś zrobi sam to wie co zrobił a zarazem się uczy, a tylko ładnie łapie, więc bezpieczeństwo zachowane będzie PS: no teraz to juz wiem...ale zanim cokolwiek zrobiłem mogłem poczytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1990 Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 odnosnie tego zapiecznoego, wez moze jakis srubokret i spróbuj popukac lekko tak z czuciem w tłoczek,jesli nie pusci to nie wiem wtedy serwis,aczkolwiek mozesz sie oczywiscie bawic w rozkladanie zacisku ;)nie naciskaj na klamke,to nic nie da jesli sie zastal,tylko nie potrzebnie bedzie roslo cisnienie i w ogóle. Ad.3,4 mozliwe ze bedzie tak jak mówisz,nie wiem gdyz nigdy swoich nie rozkladalem wiec nw co tam w srodku siedzi i jak to potem zlozyc ps,zawsze mozesz spróbować i dopiero jak polegniesz udac sie na serwis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 A skąd wiesz, że ten drugi jest zapieczony? to są nowe hamulce czy używki? Jak zaciskałeś klamkę bez tarczy to normalne, że wyszedł tylko ten który akurat miał "lżej" ale nie musi to oznaczać, że drugi jest zapieczony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cahirrp Napisano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 A skąd wiesz, że ten drugi jest zapieczony? to są nowe hamulce czy używki? Jak zaciskałeś klamkę bez tarczy to normalne, że wyszedł tylko ten który akurat miał "lżej" ale nie musi to oznaczać, że drugi jest zapieczony. No po Twoich slowach to juz nie wiem. Hamulce uzywki, jak zamontowalem przednie kolo to slyszalem jak tarcze tra o klocki, ale jak naciskalem klamke to ladnie hamowaly, ale nie zauwazlem czy jeden tloczek wygina tarcze do drugiego (nieruchomego). Moze faktycznie nie jest zapieczony. Jak to spradzic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek1990 Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 odpowietrzyć oda układy i zobaczyć wtedy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Połówki zacisku 445 są skręcone śrubami torx, wyjmij je, rozłóż zacisk na połowy i dopiero wtedy zakładaj tłoczek który wypadł. W innym przypadku wpychając tłoczek do zmontowanego zacisku możesz uszkodzić tłoczek/uszczelke. Dodatkowo jeśli tłoczek wypadł a hamulec jest używany to wewnątrz przestrzeni na klocki na pewno jest brud, wsuwając tłoczek możesz wepchnąć ten śmietnik do jego gniazda. Warto rozebrać ten zacisk i zdiagnozować powód nieruchomości pozostałego w gnieździe tłoczka - może jest on uszkodzony/zatarty itd. Jeśli rower był używany w zimie to sól na pewno zrobiła swoje i przyda się nie umożliwiać jej dalszej działalności. Musisz mieć dobrego torxa odpowiedniego rozmiar, śruby skręcające siedzą mocno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.