Pawell17 Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Witam, przed zimą zakupiłem używany rower B1 bombus i oddałem go do naprawy. W serwisie wymieniono mi: -kaseta Shimano HG 50 9rz -łańcuch Sh hg 53 -korba FCM 431 48 Z link do roweru: http://www.bikezona.com/bicicletas/b1-bombus-v-brake/4241/ Po wymianie mechanik kazał przyjechać na dokrecenie korby itp. teraz nie mam jak przetransportować roweru do serwisu i tu moje pytanie. Czy można dokręcić korbę we własnym zakresie i w jaki sposób to zrobić? Jestem początkujący wiec chciałbym jak najlepiej przygotować się do sezonu mile widziane linki. Jakoś jeszcze nie mogę ogarnąc wyszukiwarki na forum. P.S Przepraszam jeśli wątek w złym dziale.
MokryxD Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Bierzesz imbus, albo klucz nasadowy 15 (w zależności na co masz). Następnie jedną ręką trzymasz korbę za pedał, a drugą przykręcasz.
Pawell17 Napisano 5 Marca 2013 Autor Napisano 5 Marca 2013 Przykręcic po prostu z wyczuciem czy jest jakaś miara?
siimon Napisano 5 Marca 2013 Napisano 5 Marca 2013 Jeżeli jesteś pedantem to jest miara. Ale musisz być w posiadaniu klucza dynamometrycznego.
MokryxD Napisano 5 Marca 2013 Napisano 5 Marca 2013 Nie przesadzajmy też. Ja zawsze dokręcam bardzo mocno. Tylko polecam przesmarowanie śruby. Ułatwia późniejsze odkręcenie.
Mod Team Puklus Napisano 9 Marca 2013 Mod Team Napisano 9 Marca 2013 Przykręcic po prostu z wyczuciem czy jest jakaś miara? tak metr rury i zastanawianie sie czy już czy może nie i czy może śruba sie urwie ? to powinno obrazować z jaką to powinno być siła zakręcone.
venom2000 Napisano 9 Marca 2013 Napisano 9 Marca 2013 Jeżeli zauważycie moi drodzy panowie to praktycznie na każdej śrubie lub obok jest podana miara z jaką powinno się ją dokręcać więc klucz dynamometryczny powinien być używany w tym wypadku bezwzględnie jeżeli nie posiadamy to jedziemy do serwisu lub na wyczucie ale tak by nie zerwać gwintowania połączeń
marekw Napisano 9 Marca 2013 Napisano 9 Marca 2013 Dobra orły może ktoś ma jakieś zestawienie co jakim momentem dokręcać ??
fw66 Napisano 9 Marca 2013 Napisano 9 Marca 2013 W korbach sprawdza się klej do gwintów. Wtedy nie trzeba przykręcać na maxa, a na pewno się nie odkręci (samo).
zws Napisano 9 Marca 2013 Napisano 9 Marca 2013 Korbę należy dokręcić z określoną siłą, kluczem dynamometrycznym (m.in. warsztaty samochodowe mają takie narzędzia). Wartości siły podane są w specyfikacjach producentów. Shimano podaje to w instrukcjach dostarczanych z podzespołami oraz na stronach www. Warto odszukać przed wizytą w warsztacie. "Z wyczuciem" to pojęcie względne. Jeden nie dokręci, drugi zerwie gwint. Zależy, czy wcześniej składał długopisy czy dokręcał koła w ciężarówkach Słabe dokręcenie plus klej to również złe rozwiązanie, jeśli korba na kwadrat, szybko złapie luzy.
swimfan Napisano 9 Marca 2013 Napisano 9 Marca 2013 Dobra orły może ktoś ma jakieś zestawienie co jakim momentem dokręcać ?? wydaje sie ze przy takiej srubie standardowo jak dla takiej sruby to pewnie wiecej niz 50 Nm zerknij na tabele:) Momenty obrotowe-czyli jak nie łatwo być mechanikiem - mtbikes.pl ja bym jednak wiecej niz 65 Nm nie przykrecal:)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.