Pawell17 Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Witam, przed zimą zakupiłem używany rower B1 bombus i oddałem go do naprawy. W serwisie wymieniono mi: -kaseta Shimano HG 50 9rz -łańcuch Sh hg 53 -korba FCM 431 48 Z link do roweru: http://www.bikezona.com/bicicletas/b1-bombus-v-brake/4241/ Po wymianie mechanik kazał przyjechać na dokrecenie korby itp. teraz nie mam jak przetransportować roweru do serwisu i tu moje pytanie. Czy można dokręcić korbę we własnym zakresie i w jaki sposób to zrobić? Jestem początkujący wiec chciałbym jak najlepiej przygotować się do sezonu mile widziane linki. Jakoś jeszcze nie mogę ogarnąc wyszukiwarki na forum. P.S Przepraszam jeśli wątek w złym dziale.
MokryxD Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Bierzesz imbus, albo klucz nasadowy 15 (w zależności na co masz). Następnie jedną ręką trzymasz korbę za pedał, a drugą przykręcasz.
Pawell17 Napisano 5 Marca 2013 Autor Napisano 5 Marca 2013 Przykręcic po prostu z wyczuciem czy jest jakaś miara?
siimon Napisano 5 Marca 2013 Napisano 5 Marca 2013 Jeżeli jesteś pedantem to jest miara. Ale musisz być w posiadaniu klucza dynamometrycznego.
MokryxD Napisano 5 Marca 2013 Napisano 5 Marca 2013 Nie przesadzajmy też. Ja zawsze dokręcam bardzo mocno. Tylko polecam przesmarowanie śruby. Ułatwia późniejsze odkręcenie.
Mod Team Puklus Napisano 9 Marca 2013 Mod Team Napisano 9 Marca 2013 Przykręcic po prostu z wyczuciem czy jest jakaś miara? tak metr rury i zastanawianie sie czy już czy może nie i czy może śruba sie urwie ? to powinno obrazować z jaką to powinno być siła zakręcone.
venom2000 Napisano 9 Marca 2013 Napisano 9 Marca 2013 Jeżeli zauważycie moi drodzy panowie to praktycznie na każdej śrubie lub obok jest podana miara z jaką powinno się ją dokręcać więc klucz dynamometryczny powinien być używany w tym wypadku bezwzględnie jeżeli nie posiadamy to jedziemy do serwisu lub na wyczucie ale tak by nie zerwać gwintowania połączeń