Skocz do zawartości

[konserwacja] Dokręcanie korby jak to zrobić?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, przed zimą zakupiłem używany rower B1 bombus i oddałem go do naprawy. W serwisie wymieniono mi:

-kaseta Shimano HG 50 9rz

-łańcuch Sh hg 53

-korba FCM 431 48 Z

link do roweru: http://www.bikezona.com/bicicletas/b1-bombus-v-brake/4241/

Po wymianie mechanik kazał przyjechać na dokrecenie korby itp. teraz nie mam jak przetransportować roweru do serwisu i tu moje pytanie. Czy można dokręcić korbę we własnym zakresie i w jaki sposób to zrobić?

Jestem początkujący wiec chciałbym jak najlepiej przygotować się do sezonu mile widziane linki. Jakoś jeszcze nie mogę ogarnąc wyszukiwarki na forum.

P.S Przepraszam jeśli wątek w złym dziale.

Napisano

Bierzesz imbus, albo klucz nasadowy 15 (w zależności na co masz). Następnie jedną ręką trzymasz korbę za pedał, a drugą przykręcasz.

• Mod Team
Napisano
Przykręcic po prostu z wyczuciem czy jest jakaś miara?

tak metr rury i zastanawianie sie czy już czy może nie i czy może śruba sie urwie ? :D to powinno obrazować z jaką to powinno być siła zakręcone.

Napisano

Jeżeli zauważycie moi drodzy panowie to praktycznie na każdej śrubie lub obok jest podana miara z jaką powinno się ją dokręcać więc klucz dynamometryczny powinien być używany w tym wypadku bezwzględnie jeżeli nie posiadamy to jedziemy do serwisu lub na wyczucie ale tak by nie zerwać gwintowania połączeń

Napisano

Korbę należy dokręcić z określoną siłą, kluczem dynamometrycznym (m.in. warsztaty samochodowe mają takie narzędzia). Wartości siły podane są w specyfikacjach producentów. Shimano podaje to w instrukcjach dostarczanych z podzespołami oraz na stronach www. Warto odszukać przed wizytą w warsztacie.

"Z wyczuciem" to pojęcie względne. Jeden nie dokręci, drugi zerwie gwint. Zależy, czy wcześniej składał długopisy czy dokręcał koła w ciężarówkach ;)

Słabe dokręcenie plus klej to również złe rozwiązanie, jeśli korba na kwadrat, szybko złapie luzy.