Pinio46 Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Doberek Mam pytanie czy opony zwijane muszą się jakoś odpowiednio ułożyć na obręczy ?? Dlaczego pytam? Ano dlatego, że założyłem na przód i tył conti raceking 2.2 zwijane właśnie i dziś na krótkiej przejażdżce zauważyłem, że koło ma bicie. I teraz zastanawiam się czy to wina opony(nówki) czy koła (używki Mavic Crossride) czy zanieść do centrowania czy tak jak pisałem wcześniej opona się ułoży ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keke Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 zdejmij oponę i sprawdź czy obręcz nie jest zcentrowana jak nie jest to załóż oponę, posmaruj wewnętrzne części jakimś smarem, może wodą z płynem i napompuj mocno, powinno się ułożyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Znaczy one generalnie są ułożone na obręczy dobrze, chodzi mi o ułożenie jak by to nazwać w poprzek obręczy od tego że były w pudełku zwinięty bóg wie ile czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Wina opony 100% , tez mam Cross Ride i tez RK 2.2 zwykly kevlar, opony mialy lekkie bicie , ale to nic nie szkodzi mozna tak jezdzic. No chyba ze to bicie jest bardzo duze , moj race king stal sie posiadaczem mega bicia po tym jak zlapalem na zjezdzie w przednim kole snajka. Opona raczej sie do niczego juz nie nadawala. Tak bywa czasem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Jeszcze chyba zdejmę oponę i zobaczę samą obręcz czy biję czy nie, ale wydawało mi się że nie biła na starych oponkach, co prawda nie jeździłem długo na nich jakieś 500 metrów ale ciemno było i nie pamiętam teraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzeniu Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Miałem bicie na tej oponie po ostrym szlifie. Pozostał nawet pomimo wymiany obręczy,bo przyjęła kształt czipsa a sama opona też była mocno przytarta.Po zakupie nowej wszystko wróciło do normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
farmer Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Mi mój jeden RK po kilku miesiącach używania też zaczął bić. Oddałem do reklamacji i uznali - dostałem nową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Ja miałem podobny problem z Conti Mountain King 2.2 (zwijana). Opona od nowości na obręczy Spank nie dawała się ułożyć, cały czas miała duże bicie, góra dół i na boki. Nie pomagało smarowanie rantu płynem do mycia naczyń ani inne sztuczki. Co ciekawe na obręczy Mavic układała się bez problemu. Jakiś tydzień temu zakładałem nowe Maxxisy i weszły bez żadnego problemu i kombinowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Też mam RK 2.2 ale druciak i też ma bicie niestety. Dobrze że tego nie widzę bo mam ją założoną na tył, ale ogólnie to opona się odchyla na boki gdzieś tak na kilka mm. Próbowałem kilka razy ją układac w obręczy i zawsze to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 u mnie Continental Moutain King II ułozył się prawidłowo po napompowaniu do maksymalnego ciśnienia - obręcz Accent Generation XC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Daj podczas pompowania 5 atmosfer - po charakterystycznym strzale opona powinna leżeć idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Super rada, szczególnie że producent zaleca maksymalne ciśnienie dla Race King'a 4.5atm ... Druga sprawa, w instrukcji dołaczonej do opony, producent sam zaleca napompowanie opony do maksymalnego ciśnienia po założeniu na obręcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
farmer Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 max ciśnienie na mojej feldze jest 3,5 atm i przy pięciu to bym się bał że ją rozerwie. A opona strzeliła i niby wskoczyła el i tak miała bicie góra dół. Było ono na tyle duże że odczuwalne podczas jazdy. Widać że ten rodzaj defektu się pojawia przy tych oponach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Przecież nikt nikomu nie każe jeździć na tym ciśnieniu - to jest tylko i wyłącznie do poprawnego ułożenia opony - zawsze tak robię i nigdy nie było problemu - opony zwijane po prostu tak mają, że układają się nie równo mimo talków i innych smarowideł.P.S. jak słyszałeś strzała i dalej jest bicie to na pewno jest problem z oponą lub obręczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Super rada, szczególnie że producent zaleca maksymalne ciśnienie dla Race King'a 4.5atm ... Druga sprawa, w instrukcji dołaczonej do opony, producent sam zaleca napompowanie opony do maksymalnego ciśnienia po założeniu na obręcz. Przy obciążeniu "statycznym" (czyli nie w czasie jazdy) pompowanie ciśnienia i 7 barów nie stanowi problemu. Bardzo często muszę tak osadzać na obręczach opony w pracy. 99 procent krzywo siedzących siada prosto między 5 a 6 atmosfer. Po ułożeniu ciśnienie obniżam do roboczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badek Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Daj podczas pompowania 5 atmosfer - po charakterystycznym strzale opona powinna leżeć idealnie. Po tym "charakterystycznym strzale" obawiam się, że leżenie opony może być najmniejszym problemem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Plastyk Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 A niech ktoś powie, jak z tym nabijaniem aż się wstrzeli w pozycję, przy bardzo wąskich obręczach? Mam na myśli 17mm... Zakładałem ostatnio RK 2.2 ale brakło mi odwagi żeby wbić więcej jak 4atm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
farmer Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Jesli ZTR Alpine dla opony 2.2 ma podane max ciśnienie 40 psi - 2,7 atm to trochę się bym obawiał walnąć tam 5-6 atm nawet jeśli to obciążenie statyczne. Z resztą ten strzał wskakującej opony słyszę max przy 3,5 atm ale to i tak nie sprawiało że opona przestała bić. Ile wtedy ładować do bólu? aż coś strzeli po raz drugi ? eee druga opona po strzale układała się od razu prosto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.