konradgd Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Witam serdecznie. Chciałem zamienić w swoim rowerze widelec sztywny na amortyzator, zakupiłem częsci tzn amortyzator 1 cal , stery 1 cal gdyz takie wymiary miał stary widelec. Napotkałem poważny problem otóż po zamontowaniu amortyzatora nie blokuje się kieronica tzn. można śrube sterową skręcic na maxa mimo to gdy zablokuje koło, kierownice można obrócić z niewielką siłą. Proszę o pomoc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 widelec ma gwintowaną rure? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 najlepiej daj zdjęcia bo ja nie bardzo rozumiem o czym piszesz. kierownica ma sie lekko kręcić i nie ma sie blokować. chodzi ci o to ze kierownica sie kreci mimo ze koło stoi w miejscu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradgd Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Amortyzator ma gwintowana rure tak samo widelec. Dokładnie, kierownica się kręci mimo, że koło stoi w miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keke Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 na pewno dobrze przykręciłeś? Może pękła(?) ta nakrętka w środku co dociska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradgd Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Jaka nakrętka? Jeśli chodzi o stery to są one całe. Mianowicie sprawa wygląda następująco, w starym widelcu miałem w środku gwinbt na śrubę rury sterowej która dociskała kierownice ( starego typu) do widelca i być może to ją blokowało. Tutaj amortyzator nie ma takiego gwintu jest po prostu rura na przestrzał, dorobiłem specjalną nakrętke od dołu i dłuższa śrubę sterową, nawet jak dokręce na chama to i tak kierownice można obrócić. Nie wiem co zrobić z tym fantem, czy jest jakiś sposob? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Wymień stery na Ahead Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradgd Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Wolałbym zostać przy starej kierownicy i przy starych sterach żeby oszczedzic kieszen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Na nowym amortyzatorze nie masz gwintu a na starym był czy dobrze rozumiem? Jeżeli tak to może nagwintuj sterówke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 ????????? miałeś gwiazdkę nabitą?? fotki wspornika poprosimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradgd Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Amortyzator rowniez gwintowany tak jak stary widelec, brak gwiazdek tzn lity metal jesli chodzi o wspornik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 zrób zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Jasinski bardzo mądrych rad udzielasz, widać że znasz się na rzeczy:) Przechodząc do sedna. Kompletnie nie łapię z twojego opisu w czym problem. Więc napiszę jak to powinno wyglądać. Przy klasycznych sterach i gwintowanej rurce wygląda to następująco. Stery z amorem montujesz i nie martwisz się kierownicą. Jak wszystko złożysz do kupy przychodzi czas na montaż mostka. Powinna być przy nim długa śruba, która na końcu ma nakręconą stożkową nakrętkę - przy dokręcaniu wchodzi w rurę od mostka, rozpiera ją i blokuje albo nakrętkę w kształcie walca, który jest przecięty wzdł ale pod kątem. górna jego część nie jest gwintowana i opiera się o rurę mostka, natomiast dolna, przy dokręcaniu przesuwa się po ukośnej płaszczyźnie powodując zablokowanie w rurze sterowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzych0 Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Z tego opisu mi się wydaje, że stożkowa nakrętka zapiekła się w starym widelcu i autor tematu jej nie przełożył razem z mostkiem. Pisał w ostatnim poście że stara rura miała w środku gwint a nowa jest pusta na przestrzał. konradgd, masz taką nakrętkę u dołu przy swoim mostku?\ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/Stem.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Ludzie ... masz gwint sprawa prosta, zakręcasz widelec do ramy, najpierw pierwsza nakrętka z bieżnią, podkładka i druga nakrętka. Ustawiasz luz i kontrujesz. i to w zasadzie koniec wymiany widelca. jeżeli chodzi o kierownice, skalda sie to z 2 elementów, mostek podany w linku wyżej i kierownicy. mostek wkładasz w rurę i kręcisz śruba na szczycie mostka aby zaklinować go w rurze i kręcisz do czasu az sie kierownica zablokuje. jeżeli klin się uszkodził z jakichkolwiek powodów, możesz kupić inny mostek. Poza tym tak namotałeś ze nic nie wiadomo http://www.wrower.pl/sprzet/stery,5452.html poczytaj sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradgd Napisano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Dzieki za pomoc, zapomniałem o stozkowej nakretce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Pół litra stawiasz Oczywiście dla mnie bo reszta, wychowana na nowocześniejszych konstrukcjach, nie mogła Cię zrozumieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradgd Napisano 5 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Pół litra stawiasz Oczywiście dla mnie bo reszta, wychowana na nowocześniejszych konstrukcjach, nie mogła Cię zrozumieć Z przyjemnością! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Pół litra stawiasz ponoć mnisi czystość i ubustwo ślubowali ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.