malysek Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Witam jestem tu nowy ale cześto zaglądam w te strony z racji gotowych porad. Tym razem mam dylemat i nie wiem co zrobić. Mam rower MTB Giant Granite, który jest już prawie pełnoletni i wymaga remotu. Do wymiany są: - dwa koła + opony - zębatki przednie - zębatki tylne - łańcuch - manetka do przedniej przerzutki (osprzęt Alivio) Koszt tego remontu jest chyba spory i dlatego zastanawiam się nad zakupem nowego roweru. I tu mam pytanie czy warto robić remont starego czy myśleć o zakupie nowego roweru. Kwota, którą mógłbym przeznaczyć na nowy rower to około 2000 - 2500 zł. Do starego roweru jestem przywiązany i lubię na nim jeździć i dlatego mam dylemat czy warto inwestować w stary czy już raczej myśleć nad zakupem nowego roweru. Pozdrawiam
Morghot Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Witam Moim skromnym zdaniem przy tej gotowce ktora chcesz przeznaczyc na rowerek, lepiej kupic nowy. Za te 2 tys juz cos znajdziesz sensownego a na pewno wrazenia i i lepszy osprzet zrobi swoje ale oczywiscie to tylko moje subiektywne zdanie Pozdrawiam
malysek Napisano 3 Marca 2013 Autor Napisano 3 Marca 2013 Niestety dzisiaj już mi się nie udało zrobić zdjęcia. Postaram się jutro po pracy je zrobić. Teraz tak sobie myślałem, że niby nowy jest fajny bo nowy, lepszy, sprawny itp., ale z drugiej strony jakbym zrobił remont starego to zaoszczędziłbym troszkę pieniędzy, na które również miałbym zbyt w innej dziedzinie życia:) Dlatego między innymi mam ten dylemat. No z drugiej strony ten nowy chciało by się mieć żeby mieć spokój na kolejne długie lata:) Pozdrawiam
malysek Napisano 4 Marca 2013 Autor Napisano 4 Marca 2013 Możesz wrzucić zdjęcie tego gianta? Załączam zdjęcie starego rowerku
nieborak Napisano 4 Marca 2013 Napisano 4 Marca 2013 Manetki i klamki masz osobno czy na jednej obejmie?
malysek Napisano 4 Marca 2013 Autor Napisano 4 Marca 2013 Manetki i klamki masz osobno czy na jednej obejmie? Na jednej obejmie.
nieborak Napisano 4 Marca 2013 Napisano 4 Marca 2013 Hamulce wymieniałeś? Poszło PW w sprawie osprzętu.
malysek Napisano 4 Marca 2013 Autor Napisano 4 Marca 2013 Hamulce wymieniałeś? Poszło PW w sprawie osprzętu. Tak wymieniałem bo były już stare a chciałem mieć v-brake.
malysek Napisano 5 Marca 2013 Autor Napisano 5 Marca 2013 A jeśli nowy rower to co proponujecie? Mój wzrost to 180 cm. Geometria ramy w starym rowerze bardzo mi pasowała, próbowałem inne rowerki ale jakoś ułożenie ciała nie przypadło mi do gustu. Rama w starym rowerze to 18" ale wydaje mi się, że jest za mała bo siodełko mam już ponad granicę z 0,5 cm.
Silver400 Napisano 5 Marca 2013 Napisano 5 Marca 2013 Raczej będziesz musiał sie przyzwyczaić do nowej geometrii bo teraz juz takich prawie nie robią. Poza tym powiedz nam jeszcze po jakich trasach jezdzisz i ile, potem posypią sie propozycje. Odemnie taka uwaga odnosnie czy warto nowy rower czy robić ten. Opłaca sie (finansowo) kupić nowy, bo tu za 3 dni znowu moze sie cos posypać, poza tym robiac taki remont podnosisz jego wartosc 2 krotnie przynajmniej. Dochodzi jeszcze kompatybilność cześci ale nie znam sie do konca więc nie marudze na zapas. Z drugiej strony musisz zadac sobie pytanie jak wazny jest dla Ciebie rower, jak masz nim jezdzic raz na 2 tygodnie na przysłowiową działkę to ja bym zrobił co trzeba i tego zostawił a reszte pieniędzy ulokował w tej wazniejszej dziedzinie życia. Zas jesli ten rower robi dziennie 30km z Tobą do pracy czy na treningu albo w jakis inny sposób stanowi wazna cześć twojego zycia to jednak polecałbym nowy.
malysek Napisano 6 Marca 2013 Autor Napisano 6 Marca 2013 Trasa to głownie do pracy. Około 8 km w obie strony + po pracy także parę kilometrów się zrobi. Zależnie od wolnego czasu. Rocznie robię trochę ponad 2000 km. Chciałbym więcej ale brak czasu mi na to nie pozwala. Jeżdżę głownie po asfalcie, rzadko teren ale czasami też się trafi. Mało mam tras w terenie u siebie i jestem zmuszony na jazdę głownie po asfalcie. Chociaż po obecnej zimie asfalt to można także zaliczyć do terenu z racji powiększających się w nim dziur
marekw Napisano 6 Marca 2013 Napisano 6 Marca 2013 Remontuj staruszka, generalnie nowy będzie bardziej kusił potencjalnych złodziei. Wymiana napędu powinna kosztować max 4 stówy, koła pewnie da się uratować. Jeśli tylko sam wiesz co i jak i dlaczego wymieniać, to masz sporą szansę na sukces. Sam miałem jakiś czas temu podobny dylemat, po kilkunastu latach wymieniłem praktycznie wszystko oprócz ramy i przedniego koła.
malysek Napisano 6 Marca 2013 Autor Napisano 6 Marca 2013 Koła nie były wymieniane od zakupu roweru także są już i pokrzywione i powycierane. Do tego w kasecie są już luzy także wymiana jest konieczna bo z większej górki to w tamtym roku już miałem stracha jak jechałem żeby podczas hamowania mi się koła nie skończyły. Generalnie chyba bedzie spory koszt remontu, także skłaniałbym się ku zakupowi nowego rowerku.
bunio Napisano 6 Marca 2013 Napisano 6 Marca 2013 Koszt remontu to 500 - 700 pln, nowy to 2000 - 2500 pln. Z opisu nie wynika, że rower to Twoja pasja, przebiegi też na to nie wskazują, ja bym szedł w remont a z 2 tys. zrobiłbym inny użytek.
doms Napisano 6 Marca 2013 Napisano 6 Marca 2013 Dwa lata temu miałem podobny dylemat. Miałem Gianta Sierra 1996 na ramie Cro-mo tak jak twój (twój to chyba rocznik 1995). Też wydawało mi się, że geometria mi odpowiada. Kupiłem Meridę 500-v i powiem, że róźnica w jeździe jest bardzo duża na plus Meridy. Gianta używam tylko awaryjnie i zimą. Nawet się nie zastanawiaj i kupuj nowy.
malysek Napisano 6 Marca 2013 Autor Napisano 6 Marca 2013 Kurcze i jedna i druga odpowiedź jest motywująca, tylko który wariant wybrać? Z jednej strony przeważa oszczędność pieniędzy oraz przyzwyczajenie do sprzętu a z drugiej, że jednak nowe posłuży jakiś czas no i jest nowszy osprzęt. Jeżdżę na tyle na ile pozwala mi czas bo trzeba mieć go również dla rodziny. Teraz dzieciaki starsze o rok to może uda się więcej pojeździć zwłaszcza, że starszy (5lat) ma do tego smykałkę bo już w tamtym roku robił ze mną po 10 km dziennie. A co do kupna nowego to też mam na oku Meridę np. taką: http://allegro.pl/merida-matts-tfs-100-d-matt-gratisy-2013-lublin-i3075958297.html. Jestem z woj. lubelskiego i dlatego jeśli ktoś miały polecić coś nowego to preferowałbym zakupy w sklepie w Lublinie. Jeśli ktoś jest z Lublina to chętnie bym się dowiedział o sklepach, w których można by "dosiąść" różnych modeli.
marekw Napisano 6 Marca 2013 Napisano 6 Marca 2013 Odnoszę wrażenie, że jesteś marudą, który chce wydać 2 tys na jakąś zabawkę, która nie szczególnie jest Ci potrzebna. Proponuję aparat fotograficzny.
malysek Napisano 10 Marca 2013 Autor Napisano 10 Marca 2013 Po wstępnym przeszukaniu allegro znalazłem takie części, które będą mi potrzebne: 1. Korba http://allegro.pl/korby-shimano-alivio-fc-m411-48x38x28-srebrne-175-i3067427466.html Jest jeszcze korba 42x32x22 różnią się długością suportu a ja nie wiem jaką mam długość i trzeba chyba będzie rozkręcić i zmierzyć. Jeśli mam krótszy suport to czy mogę kupić dłuższy? suport również nie był wymieniany od nowości. 2. Klamkomanteki http://allegro.pl/klamko-manteki-shimano-alivio-st-m430-3x9-rzed-cz-i3079310917.html Tutaj nie wiem czy nie kupić 3x8 bo nigdy z taką ilością przełożeń nie jeżdziłem i nie wiem jak to się sprawdza w praktyce. 3. Opony http://allegro.pl/opona-continental-traffic-26x1-9-drutowka-i3070014263.html 4. Łańcuch http://allegro.pl/lancuch-shimano-deore-cn-hg53-9-rz-fv-od-ss-i3077737112.html Czy ten łańcuch będzie pasował do ww. kasety? 5. Kaseta http://allegro.pl/kaseta-shimano-alivio-cs-hg30-9-rz-11-34-nowa-i3067414380.html Tutaj to samo pytanie czy lepiej 3x8? 6. Koła http://allegro.pl/kola-26-mach1-exe-novatec-751-802-na-kasete-8-9s-i3082340199.html Całość wyszła około 750 zł
nieborak Napisano 10 Marca 2013 Napisano 10 Marca 2013 Wszystko będzie pasować, suport (długość) dobiera się do danej korby. Stopniowanie 42/32/22 będzie lepsze na miasto. A czy napęd 8 czy 9s to już Twój wybór W sumie ósemkowy wyjdzie chyba taniej.
malysek Napisano 10 Marca 2013 Autor Napisano 10 Marca 2013 A czy te opony, które podałem nadają się zarówno do przodu jak i do tyłu?
malysek Napisano 12 Marca 2013 Autor Napisano 12 Marca 2013 Kurcze do tego jeszcze trzeba doliczyć nowe przerzutki, przednią i tylną, aby były kompatybilne z nowym napędem. To koszt około 170 zł. W sumie to wyjdzie około 1000 zł koszt remontu. Sam już nie wiem co robić...
nieborak Napisano 12 Marca 2013 Napisano 12 Marca 2013 Może rozjerzyj się za używanymi, wyjdzie o wiele taniej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.