BaumaX Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Witam mam problem odnosnie tego hamulca. Hamulce nabyłem rok temu zrobiełem ok 500 km. 1 Problem Czy w tych hamulcach obydwa tłoczki są ruchome czy jeden sztywny a drugi dociska ? W moim przypadku jeden sie wysuwa a drugi delikatnie sie poruszy. Nie wiem czy to tak ma działać ? 2 Problem Jaki olej bedzie zamiennikiem do hamulca shimano ? WIem tyle że bedzie to mineralny. Czy dostanie taki w sklepach samochodowych ??? 3 Problem Mam niewielki kłopot z ustawieniem hamulca. Mam Amortyzator RST Storm Air podejściem Post Mount, tarcze 203mm Accenta tytanium , koleś w sklepie zamówił mi adapter CLARKS POST MOUNT BRACKET CONVERTS TO 180MM FIXING-FRONT. Po zamontowaniu hamulca i ustawieniu go tak aby nic nie tarło a dobrze hamowało pojechałem na próbę. Okazało się ze hamulec po nacisnieciu w trakcie jazdy hamował jak ABS w aucie W tamtym sezonie nic sie takiego nie działo a hamulec tarcza i klocki sa te same i wszystko banglało, troche mnie to zmartwiło, lecz dalej kontynuowałem test. Po przejechaniu ok 2km postanowiłem to zbadac co jet nie tak. Ponownie odkeciłem hamulec z adaptera i ku mojemu zdziwieniu okazało sie ze jeden klocek hamulcowy był zdarty od połowy powierzchni klocka do gołej blachy o_O. I teraz rodzi ie pytanie Co jest nie tak ? Czy to wina adaptera ? Zle ustawionego hamulca, czy problem z wysunięciem się jednego tłoczka w szczece hamulca ?? Prosze o pomoc !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz0595 Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Potrzebujesz oleju mineralnego (czerwony) np. Shimano, koszt niewielki. Jeżeli chcesz mam taki na sprzedaż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaumaX Napisano 5 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Potrzebujesz oleju mineralnego (czerwony) np. Shimano, koszt niewielki. Jeżeli chcesz mam taki na sprzedaż. kupiłem już MOTOREX - Olej mineralny HYDRAULIC FLUID 75. ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 1. Masz tarczę 203 a adapter z oznaczenie 180 w nazwie adaptera. To mi nie pasuje. Może jednak jest ok i ten widelec ma wyjściowo mocowanie do tarczy 180 a z adapterem do 203. 2. Jeśli klocek jest zużyty w połowie oznacza to że zacisk odsunięty jest za bardzo od widelca. Może zamontowałeś go nieodpowiednim końcem do góry, może dałeś w nieodpowiednim miejscu jakieś podkładki - nowe hamulce shimano z tarczą 180 z przodu mają w zestawie adapter z dłuższymi śrubami o podkładkami które właściwie niczego sensownie nie dystansują, ale są, na zewnątrz zacisku. Przyydałoby się zdjęcie zmontowanego układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaumaX Napisano 5 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 (edytowane) 2i regulaminu Postaram się jak naszybciej zamontować jeszcze raz hamulec i zrobić zdjęcie tylko musze poskaładac zacisk bo zauwazyłem ze jeden tłoczek był zapieczony. Cięzko było go wyciągnąc, ale udało sie teraz czekam na nowy olej az przyjdzie. Edytowane 8 Marca 2013 przez Pixon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaumaX Napisano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Tak wyglądał klocek po starciu. Czy to prawidłowe jest ustawienie hamulca do tarczy ??? http://imageshack.us/photo/my-images/705/zdjcie0200r.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzikO Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Po klocku widać ewidentnie że adapter jest nie prawidłowy. Klocek musi całą swoją powierzchnią przylegać do tarczy. Albo adapter jest odwrócony do góry nogami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaumaX Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 (edytowane) Po klocku widać ewidentnie że adapter jest nie prawidłowy. Klocek musi całą swoją powierzchnią przylegać do tarczy. Albo adapter jest odwrócony do góry nogami. Adapter został prawidłowo zamontowany. Więc adapter muszę wymienic ;/ Mam Jeszcze jeden problem. Odnośnie tłoczka lewego w zacisku. Dlaczego tłoczek bardzo cięzko działał i miałem duzy problem z jego wyciągnienciem, co było przyczyną i jak sobie teraz z nim poradzić aby prawidłowo działał. Może jest jakiś płyn, olej, specyfik aby znowu prawidłowo działał ??? Edytowane 9 Marca 2013 przez BaumaX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzikO Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Najlepszą metodą to było by wyjąć tłoczek i dobrze wyczyścić. Sprawdzić czy nie ma wżerów, nasmarować i z powrotem do korpusu. Przyczyna ciężko pracującego tłoczka zapewne leży po stronie brudu który się mógł tam nagromadzić. Bez rozbierania można pokusić się o jak największe wysunięcie tłoczka bez klocków i lekko go przesmarować jakimś płynnym smarem, ale jeśli jest tam dużo brudu i piachu to na dłuższą metę to nic nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Ciężko chodziący tłoczek w shimano może być wynikiem deformacji uszczelki np od niższych temperatur eksploatacyjnych. U mnie w dwóch hamulcach uszczelki odkształciły się trwale. Przy ich oględzinach trudno było stwierdzić że coś jest z nimi nie tak jednak wymiana na nowe pokazała że jednak coś nie tak było z nimi i to one były powodem problemu. W dwóch innych hamulcach shimano zima również zniszczyła uszczelki, skończyło się to wyciekiem płynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaumaX Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Ciężko chodziący tłoczek w shimano może być wynikiem deformacji uszczelki np od niższych temperatur eksploatacyjnych. U mnie w dwóch hamulcach uszczelki odkształciły się trwale. Przy ich oględzinach trudno było stwierdzić że coś jest z nimi nie tak jednak wymiana na nowe pokazała że jednak coś nie tak było z nimi i to one były powodem problemu. W dwóch innych hamulcach shimano zima również zniszczyła uszczelki, skończyło się to wyciekiem płynu. A niewłaściwy płyn hamulcowy mógłby być też tego przyczyną ??? Chodzi mi o zmiesznie dota i minerala ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Jak najbardziej jest to możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clyde22 Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 W moich LXach olej shimanowski świetnie zastępował LHM+ Śmiem spekulować że lepiej działały niż z oryginalnym płynem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaumaX Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 W moich LXach olej shimanowski świetnie zastępował LHM+ Śmiem spekulować że lepiej działały niż z oryginalnym płynem. A jeśli moge wiedzieć to jakiej firmy był ten LHM+ Castrol, Total ??? I Hamulce nie lały przez tłoczki i wszystko bylo oki tak ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 A czemu by miały lać ? Przecież lhm to też olej mineralny i dużo osób go stosuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaumaX Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 A czemu by miały lać ? Przecież lhm to też olej mineralny i dużo osób go stosuje Oki to teraz juz wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzikO Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Ciekawe jak jest z hamulcami shimano zalanymi lhm w zimie. Jest to olej stosowany w samochodach więc nie może zmieniać swoich parametrów w minusowych temperaturach. Nie wiem tylko czy uszczelki nie twardnieją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clyde22 Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 A jeśli moge wiedzieć to jakiej firmy był ten LHM+ Castrol, Total ??? I Hamulce nie lały przez tłoczki i wszystko bylo oki tak ???? Działały świetnie aż do samego ich końca. Od momentu kiedy zalałem to dwa lata nie otwierałem układów. Firmy nie pamiętam niestety... Ciekawe jak jest z hamulcami shimano zalanymi lhm w zimie. Jest to olej stosowany w samochodach więc nie może zmieniać swoich parametrów w minusowych temperaturach. Nie wiem tylko czy uszczelki nie twardnieją. Hamulce trochę muliły w minusowych temperaturach ale mimo to działały poprawnie. Zimą nic nie kombinowałem z hamulcami, nie chciałem ryzykować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzikO Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 Ktoś kiedyś na forum wspominał że mulenie shimano w zimie to bardziej przyczyna uszczelek a nie samego oleju ale to już dyskusja na inny temat Nie śmigam w zimie więc wole stosować oryginalny olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaumaX Napisano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 Ktoś kiedyś na forum wspominał że mulenie shimano w zimie to bardziej przyczyna uszczelek a nie samego oleju ale to już dyskusja na inny temat Nie śmigam w zimie więc wole stosować oryginalny olej. Ja jednak zaleje zamiennikiem niewiem jak beda smigały w zimie ale czas pokaze MOTOREX - Olej mineralny HYDRAULIC FLUID 75. A jeszcze taka sprawa gdyby uszczelki juz nie trzymały od tłoczków to gdzie moge dostac takie cuś ??? ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzikO Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 Shimano nie prowadzi sprzedaży części zamiennych. Ktoś na forum pisał o zamiennikach uszczelek do zacisków ale nie wiem kto, z reguły zacisk albo klamka do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaumaX Napisano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 Ale lipa ;/ Ewentualnie szukac w sklepach z uszczelniaczami itp. Ta marka powinna sie nazywac sh*tmano. Musze sie porozglądac na nastepny sezon za grimeca sys 12 coś tak czuje ;/ Niezawodne i podlegaja wymianie częsci na nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clyde22 Napisano 10 Marca 2013 Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 O ile pamiętam to na tłoczkach założone są uszczelki typu o-ring. Proszę szukać w sklepach z częściami rolniczymi, tam mają baaardzo szeroką gamę takich uszczelek w różnych średnicach i grubościach. Jeśli ktoś potrzebuje, a nie ma dostępu do takich sklepów, to proszę PW i poszukam u siebie w miasteczku małym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaumaX Napisano 11 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 O ile pamiętam to na tłoczkach założone są uszczelki typu o-ring. Proszę szukać w sklepach z częściami rolniczymi, tam mają baaardzo szeroką gamę takich uszczelek w różnych średnicach i grubościach. Jeśli ktoś potrzebuje, a nie ma dostępu do takich sklepów, to proszę PW i poszukam u siebie w miasteczku małym Wielkie thx za checi, jesli sobie nie poradze to odezwę sie. Myśle że nie bede miec z tym aż tak duzego problemu. Zobacze co bedzie sie dziac gdy wleje nowy olej. Mam nadzieje ze DOT 4 nie zjadł mi uszczelek. ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clyde22 Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Wielkie thx za checi, jesli sobie nie poradze to odezwę sie. Myśle że nie bede miec z tym aż tak duzego problemu. Zobacze co bedzie sie dziac gdy wleje nowy olej. Mam nadzieje ze DOT 4 nie zjadł mi uszczelek. ;/ Poczekaj do wiosny, dużo przyjemniej będzie sprawdzać działanie hamulców. A ogólnie życzę powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi