michael26 Napisano 2 Marca 2013 Napisano 2 Marca 2013 Witam. Jakie opony wybrać? Zdecydowałem się na szerokość 2.2 i raczej drutówki ponieważ na zwijane mnie nie stać. Głównie asfalt, ale również ostre kamienie, mały piach itd. Zależy mi przede wszystkim na niskich oporach toczenia na asfalcie oraz na wytrzymałości. Opony będą w systemie klasycznym z dętkami Z góry dzięki ok, wiem że saguaro mają troche większe opory toczenia. To brać Race king 2.2 czy http://allegro.pl/schwalbe-smart-sam-26x2-25-perf-2013-w-wa-i3069551963.html ? Warto kupić te schwalby tylko z rozmiarze 2.1? Duża będzie różnica oporów toczenia?
Prodigy95 Napisano 2 Marca 2013 Napisano 2 Marca 2013 Ja mam saguranki i jestem mega zadowolony przyczepność na każdym podłożu pomiedy continetal explorer a sagurano to niebo a piekło explorer huczy duży opór toczenia, za to sagurano bardzo mały opory toczenia i cichutka, zero drgań na rowerze, jeśli znów bd. kupował to wybiore sagurano bo jest to naprawde dobra guma, co do race king maja mało bieżnika już jako nowej z 300km asfaltu i ich niema jeśli sie przyjrzysz to wyższe modele rowerów XC wychodza na sagurano </p>
jarabl Napisano 2 Marca 2013 Napisano 2 Marca 2013 Ja proponuje na przód Saguaro a na tył RK , poprzednio miałem RK na przodzie zmieniłem na saguaro i jest zdecydowanie lepiej zwłaszcza w zakrętach
beskid Napisano 2 Marca 2013 Napisano 2 Marca 2013 Głównie asfalt, ale również ostre kamienie, mały piach itd. Zależy mi przede wszystkim na niskich oporach toczenia na asfalcie oraz na wytrzymałości. Gdyby nie te ostre kamienie to RK były by dobre ale niestety tak nie jest.
michael26 Napisano 2 Marca 2013 Autor Napisano 2 Marca 2013 no ewentualnie moge zwolnić na tych kamieniach To które brać?
jasinski21444 Napisano 2 Marca 2013 Napisano 2 Marca 2013 "co do race king maja mało bieżnika już jako nowej z 300km asfaltu i ich niema" Jakim cudem skoro one wytrzymują ok 7kkm ? Wychodzi na to że nie umiesz hamować.
Klosiu Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Hehe. Ja użytkuję Race Kingi 2.2 Supersonic od trzech sezonów, na treningach i płaskich maratonach, myślę że ze 2-3 tys km na sezon na nich przejeżdżam i generalnie bieżnik jest bardzo mało zużyty, cały czas jest to pełnoprawna opona na której spokojnie można wystartować.
Luk33 Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Ja na twoim miejscu odpuściłbym opony typowo terenowe, a już na pewno rozmiar 2.2. Szukał bym coś z semi slicka, a nawet slicka.
michael26 Napisano 3 Marca 2013 Autor Napisano 3 Marca 2013 slicki odpadaja poniewaz sporo tez jezdze po piachu, a opony 2,2 zapewniaja dobre trzymanie w zakretach i chyba zdecyduje sie na race kingi 2,2
Luk33 Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Opona 2.2 to duży balon i dobre pochłanianie drgań w terenie. Za trzymanie boczne głównie odpowiada bieżnik. Na asfalcie będziesz jak czołg. Bieżnik szybko się zjedzie i będziesz łapał kapcie, bo taki race king to szmatka z gumowym bieżnikiem. Czyli o priorytecie niskich oporów na asfalcie i wytrzymałości możesz zapomnieć. Proponuj chociaż na tył dać semi-slicka.
michael26 Napisano 3 Marca 2013 Autor Napisano 3 Marca 2013 a jakieś konkretne modele? http://allegro.pl/opona-26x2-00-cx-comp-semi-slick-schwalbe-i3060588490.html ? Boje się że przez awaryjne hamowanie ( w mojej okolicy jest bardzo dużo człekokształtnych bezmózgich kierowców pudełek ) cały bieżnik zniknie i będe musiał kupować nowe
beskid Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 @Luk33 ma sporo racji w tym co pisze poza tym stwierdzeniem o szmatce z gumowym bieżnikiem i szybkim ścieraniu się RK. Rozmiar 2.2 to stanowczo za dużo na taki styl jazdy.
GhOsTwrc Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Mam u siebie Sagauro 2.2 29er 740g szt / i zestaw Conti X king+ Race king 2.2 Race sport 520g szt. I nie ma zadnej roznicy w toczeniu jak dla mnie sugeruje to tym ze na obu kompletach udalo mi sie wykrecic srednia 32,5 km/h na odcinku ok 10 km. Wiec jezeli stopa podaje to pojedziemy tak samo szybko . Saguaro moim zdaniem jerst bardziej komfortowe i bardziej przyczepne. Oczywiscie wszystko jezdzone na plaskim . Na podjazdach oczywiscie bylo by latwiej na lzejszych gumach. http://www.forumrowerowe.org/topic/130366-opony-komplet-czy-osobne-przod-tyl/page__st__20 A tu dodalem fotki stanu biezika popularnych i polecanych gum.
Luk33 Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 michale a jakieś konkretne modele? Opona 26x2.00 CX COMP SEMI SLICK SCHWALBE (3060588490) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ? Akurat własnie poleciłbym ci ten model. Ta oponka jest super na asfalt i lekki teren. Mam tą oponę w mojej atrapie przełajówki 28''. Tylko mniejszy balon. szybkim ścieraniu się RK. Jak będzie pruł po asfalcie dzień w dzień to RK szybko się zjedzie, a, że oponka ma niski bieżnik to szybko będzie łapał kolce i inne syfy.
michael26 Napisano 3 Marca 2013 Autor Napisano 3 Marca 2013 to na przód i tył dać te semi slicki czy na przód saguaro lub RK 2,2?
Luk33 Napisano 3 Marca 2013 Napisano 3 Marca 2013 Ja bym dał na przód i tył, ale jak chcesz mieć lepszą przyczepność w TERENIE to może na przód dać coś z pełnym bieżnikiem, ale nie 2.2. Może Kenda Karma 2.0?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.