Skocz do zawartości

[opony] geax saguaro czy conti race king 2.2


michael26

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Jakie opony wybrać? Zdecydowałem się na szerokość 2.2 i raczej drutówki ponieważ na zwijane mnie nie stać. Głównie asfalt, ale również ostre kamienie, mały piach itd. Zależy mi przede wszystkim na niskich oporach toczenia na asfalcie oraz na wytrzymałości. Opony będą w systemie klasycznym z dętkami :D Z góry dzięki ;)

 

ok, wiem że saguaro mają troche większe opory toczenia. To brać Race king 2.2 czy http://allegro.pl/schwalbe-smart-sam-26x2-25-perf-2013-w-wa-i3069551963.html ? Warto kupić te schwalby tylko z rozmiarze 2.1? Duża będzie różnica oporów toczenia?

Napisano

Ja mam saguranki i jestem mega zadowolony przyczepność na każdym podłożu pomiedy continetal explorer a sagurano to niebo a piekło :P explorer huczy duży opór toczenia, za to sagurano bardzo mały opory toczenia i cichutka, zero drgań na rowerze, jeśli znów bd. kupował to wybiore sagurano bo jest to naprawde dobra guma, co do race king maja mało bieżnika już jako nowej z 300km asfaltu i ich niema :P jeśli sie przyjrzysz to wyższe modele rowerów XC wychodza na sagurano :P</p>

Napisano

Ja proponuje na przód Saguaro a na tył RK , poprzednio miałem RK na przodzie zmieniłem na saguaro i jest zdecydowanie lepiej zwłaszcza w zakrętach

Napisano

Głównie asfalt, ale również ostre kamienie, mały piach itd. Zależy mi przede wszystkim na niskich oporach toczenia na asfalcie oraz na wytrzymałości.

 

Gdyby nie te ostre kamienie to RK były by dobre ale niestety tak nie jest.

Napisano

Hehe. Ja użytkuję Race Kingi 2.2 Supersonic od trzech sezonów, na treningach i płaskich maratonach, myślę że ze 2-3 tys km na sezon na nich przejeżdżam i generalnie bieżnik jest bardzo mało zużyty, cały czas jest to pełnoprawna opona na której spokojnie można wystartować.

Napisano

Ja na twoim miejscu odpuściłbym opony typowo terenowe, a już na pewno rozmiar 2.2. Szukał bym coś z semi slicka, a nawet slicka.

Napisano

slicki odpadaja poniewaz sporo tez jezdze po piachu, a opony 2,2 zapewniaja dobre trzymanie w zakretach i chyba zdecyduje sie na race kingi 2,2 ;)

Napisano

Opona 2.2 to duży balon i dobre pochłanianie drgań w terenie. Za trzymanie boczne głównie odpowiada bieżnik.

Na asfalcie będziesz jak czołg. Bieżnik szybko się zjedzie i będziesz łapał kapcie, bo taki race king to szmatka z gumowym bieżnikiem.

Czyli o priorytecie niskich oporów na asfalcie i wytrzymałości możesz zapomnieć.

Proponuj chociaż na tył dać semi-slicka.

Napisano

@Luk33 ma sporo racji w tym co pisze poza tym stwierdzeniem o szmatce z gumowym bieżnikiem i szybkim ścieraniu się RK. Rozmiar 2.2 to stanowczo za dużo na taki styl jazdy.

Napisano

Mam u siebie Sagauro 2.2 29er 740g szt / i zestaw Conti X king+ Race king 2.2 Race sport 520g szt.

 

I nie ma zadnej roznicy w toczeniu jak dla mnie sugeruje to tym ze na obu kompletach udalo mi sie wykrecic srednia 32,5 km/h na odcinku ok 10 km.

 

Wiec jezeli stopa podaje to pojedziemy tak samo szybko . Saguaro moim zdaniem jerst bardziej komfortowe i bardziej przyczepne.

 

Oczywiscie wszystko jezdzone na plaskim . Na podjazdach oczywiscie bylo by latwiej na lzejszych gumach.

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/130366-opony-komplet-czy-osobne-przod-tyl/page__st__20

 

 

A tu dodalem fotki stanu biezika popularnych i polecanych gum.

Napisano

michale

Akurat własnie poleciłbym ci ten model. Ta oponka jest super na asfalt i lekki teren. Mam tą oponę w mojej atrapie przełajówki 28''. Tylko mniejszy balon.

 

szybkim ścieraniu się RK.

Jak będzie pruł po asfalcie dzień w dzień to RK szybko się zjedzie, a, że oponka ma niski bieżnik to szybko będzie łapał kolce i inne syfy.

Napisano

Ja bym dał na przód i tył, ale jak chcesz mieć lepszą przyczepność w TERENIE to może na przód dać coś z pełnym bieżnikiem, ale nie 2.2.

Może Kenda Karma 2.0?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...