Skocz do zawartości

[9306g] FM056 - czarny 29er by BbartekK


BbartekK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Całą zimę kombinowałem, jak to zrobić, żeby być zadowolonym z roweru, nie wydając na jego budowę zbyt wielu pieniędzy. Miałem ambitny plan, żeby osiągnąć wagę z "ósemką" z przodu. Wyznczony budżet rozdzieliłem między komponenty, sporządziłem pewien plan. Plan nie został w pełnie spełniony - schodzenie z wagi na tą chwilę w przypadku większości komponentów jest zbyt drogie jak dla mnie, a nie chcę poświęcać niezawodności i zaufania do sprzętu.

 

Założenia nie dotyczyły wyłącznie wagi. Budowa zaczęła się od wygrania kół, które chciałem jakoś zagospodarować. Chciałem też sprawić sobie swoją własną carbonową ramę. Chciałem też spróbować kupić wreszcie czegoś innego, niż Rock Shox. Byłem już zdecydowany na DT XMM, ale trafiła się okazja na Foxa, i jestem z tego bardzo zadowolony.

 

Były też założenia dodatkowe, dłuższa kierownica, powrót do korby 180mm.

 

No i wszystko miało być kupione korzystnie, ale nie przypadkowo, sporo czasu poświęciłem na upolowanie każdej z rzeczy. Duży problem miałem z kupieniem korby, która nie pasuje do tego roweru, szczególnie ze względu na koszt, niestety czterocyfrowy i na wagę, też nie jest mistrzem w tej kategorii. Ale te 180mm to była podstawa.

 

To teraz trochę cyferek:

 

Bar Plugs (Korki do kierownicy):

Bottle Cage (Koszyk na bidon): Specialized Rib Cage Pro 44g

Cables (Pancerze i linki): Clarks 55g

Brake (Front) (Hamulec przedni): Formula R1-RX 208g

Brake (Rear) (Hamulec tylny): Formula R1-RX 219g

Cassette (Kaseta): XTR 11-34 238g

Chain (Lancuch): SRAM PC1071 237g

Crankset (Korby): Race Face Turbine 39/26 810g

Derlr (Front) (Przerzutka przednia): Shimano SLX 150g

Derlr (Rear) (Przerzutka tylna): Sram X.9 232g

Fork (Widelec): Fox F100 RL Kashima FIT 1655g

Frame (Rama): FM 056 21,5" 1335g

Grips (Gripy): Accent Lite 8g

Handlebar (Kierownica): Pro Koryak 188g

Headset (Stery): dół B Force/góra Dartmoor Premier 73g

Pedals (Pedaly): Look Quartz Carbon 260g

Rotors (Tarcze): Hope Floating Rotor 180g

Seat (Siodlo): Carbon 97g

Seatpost (Sztyca): Thomson Elite 31,6x410 243g

Seatpost clamp (Zacisk sztycy): Dartmoor 19g

Shifters (Manetki): Sram X.0 Gripshift 171g

Skewers (Zaciski kol): Novatec/Shimano 98g

Spacers (Podkladki pod mostek): brak 0g

Stem (Mostek): New Ultimate 100mm 102g

Tire (Front): Continental X King 29x2.2 498g

Tire (Rear): Schwalbe Racing Ralph Evo 29x2.1 492g

Tubes (Dętki): mleczko+Yellow Tape+wentylki 170g

Wheelsets:

Wheel Front: (Kolo przednie): 699g

-Hub (Piasta): srebrny Novatec D711SB

-Rim (Obrecz): ZTR Crest 29er

-Spokes (Szprychy): Pillar PSR TB 2016

-Nipples (Nyple): alu

Wheel Rear (Kolo tylne): 845g

-Hub (Piasta): DT Swiss 350

-Rim (Obrecz): ZTR Crest 29er

-Spokes (Szprychy): Pillar PSR TB 2016

-Nipples (Nyple): alu

total 9306g

 

Rower na aktualnych zdjęciach jest na dętkach Fossa, bo nie widzę sensu w laniu mleczka już teraz.

 

Co mogę powiedzieć po pierwszych kilometrach? Na razie bardzo niewiele, ale jużteraz czuję, że ten jest dużo bardziej komfortowy, carbon faktycznie tłumi wszystkie mikronierówności, nie kopie nimi po tyłku, tak jak w przypadku aluminium. Jest żwawszy, niż mój dotychczasowy Felt. Już przesiadka na Felta z wcześniejszego Authora, jeszcze wtedy 26 calowego była wielkim krokiem do przodu, był szybszy i wygodniejszy. Ta zmiana jest porównywalnie wielka.

 

Na koniec kilka zdjęć:

https://picasaweb.google.com/105614598385765314482/Rower2013

 

Liczę, że jeszcze macie jakieś sugestie, może ktoś zna sposób, na zejście poniżej 9kg niewielkim kosztem? Wiem, że sporo mogę urwać na zaciskach kół, ewentualnie korzystnie kupując tylną przerzutkę X.0, czy tuningując wałeczkami i śrubami sztycę.

 

Pozdrawiam

BB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sztyca na kcnc scandium w tych samych wymiarach co masz waży 153g, jak sprzedasz thomsona, i może trocheędołożysz to będzie to -90g minimalnym kosztem + to co koledzy wyżej pisali

 

Więcej naprawdę nie widzę możliwości zejścia z wagi w dobrym stosunku cena/zysk wagowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponę mam używaną, po około połowie sezonu, przełożyłem z poprzedniego roweru. Nowa ważyła jakieś 4g więcej. A przed usunięciem starego mleczka miała ponad 520, więc warto byłoby się pobawić.

 

Kierownica ma 660mm szerokości, przesiadłem się z 620 i na razie mam wrażenie, że nigdzie się nie zmieszczęz nią, ale jeździ się lepiej

 

Zamiana sztycy i przedniej przerzutki, poza tym, o czym pisałem już chyba dałaby szansę mieć "ósemkę" z przodu :) myślę, że w pierwszej kolejności zapoluję na przerzutkę, ze względu na dostępność zamiennych kółeczek, ale na razie wszelkie wydatki muszą poczekać, conajwyżej tylna opona się zmieni, bo ta już trochę jeździła, i idealna już nie jest. Pewnie spróbuję Mezcala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. naped wyglada na mix 9sp i 10sp - jak ci to chodzi, mocno zweryfikowales temat, czy eksperyment?

2. co zrobiles x-kingowi, ze taki lekki?!

3. zadowalaja cie te hamulce? smigalem na takich hybrydach, lacznie moze i z 10 kompletow, za kazdym razem klnalem jak szewc, ze mozna taki chlam wyprodukowac (tragiczna kinematyka klamki, 0 sily, 0 modulacji)

4. jak pompowanie foxa? dokuczliwe?

5. dasz rade jezdzic na takim siodle i czy ono aby wytrzyma sezon?

6. wiesz moze, jaki naciag udalo sie zrobic na pillarach?

 

mysle, ze po 2-3startach wymienisz zacisk kola, przynajmniej przedni, chwyty i pare innych, mniej bijacych mnie po oczach rzeczy => rower bedzie mial ostatecznie 9,5-9,7kg :) ....to chyba z zazdrosci, bo moj wyjdzie ponad 10

 

ogolnie calosc wyglada baaaardzo ok, po prostu funkcjonalnie i elegancko, a kashima na foxie zdradza to i owo

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

no podłączam się do opinii, super wyszło, wygląda bojowo:D

Jak już trochę km zrobisz napisz jak się spisują te hamulce hybrydy r1-RX.

Jak wyżej jeśli możesz napisz ile Cię ramka wyszła?

Gratuluję projektu i chwal się jak się jeździ,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Franio, co prawda dżentelmeni o pieniądzach nie dyskutują, jednak powiem, że ten rower jest dobrym przykładem tego, co można złożyć w bardzo rozsądnym budżecie - umieściłem go w temacie 29er do 7000zł ;) choć mnie wyszedł sporo mniej, choćby ze względu na koła, które wygrałem. A sporo można by zaoszczędzić, choćby na korbie z 800zł, ale tu priorytetem była długość, o czym pisałem wcześniej. Taką ramę można kupić na przykład od Hong Fu, mają dobre opinie. Rama u nich to 450$+105$ wysyłka+15$ komplet sterów i jeszcze jakieś haki gratis. Opłaty na granicy mogą wynieść około 30% z tamtej kwoty. Dla mnie rozmowa została sprowadzona przez użytkownika innego forum.

 

miller, na żywo wyglądają jeszcze lepiej, takie filigranowe, przy dość muskularnej reszcie ramy

A co do hamulców, to ogólnie, to są to klamki R1 z zaciskami RX, a klocki są chyba orginalne, ale nie jestem pewny. Na razie jeszcze nie są dotarte, bo ma za sobą dopiero kilkadziesiąt kilometrów, i to głównie po mieście.

 

Odpowiedzi dla nabiala:

 

1. Tak, to jest mix 9s i 10s, właściwie największe zamieszanie i pewną awangardę tutaj reprezentuje łańcuch. Bo reszta to już mix znany i używany przez tłumy. Jak działa? Dobrze, na razie bardzo dobrze, nie ociera na skrajnych przełożeniach, jak to samo z łańcuchem 9s. Słyszałem też opinie, że te łańcuchy są trwalsze, niż 9s więc skoro taki łańcuch mi zalegał, to postanowiłem to sprawdzić, tym bardziej, że wagę ma rewelacyjną

 

2. Kupiłem, pojeździłem odchudzając go o 4g i mam ;)

 

3. Tak jak napisałem wyżej, nie są jeszcze dotarte, ale już hamują dobrze. Modulacja - hm, chyba faktycznie trzeba mieć precyzyjną rękę, ale nie miałem na razie problemów w związku z tym, powiem więcej jak pojeżdżę w terenie więcej.

 

4. Ustawienie Foxa po poprzednim użytkowniku tak mi pasuje, że nawet nie ruszałem jeszcze nic.

 

5. Nie wiem, ale byłem w stanie na nim zrobić z 20km w dżinsach, więc chyba nie jest źle :)

 

6. Nie wiem, trzebaby pytać Dawida Brannego z Daveo, on jest ich twórcą

 

Gripy są już sprawdzone, bardzo je lubię i jeżdżę na takich od dłuższego czasu. Zacisk przedniego koła miałem taki sam w poprzednim rowerze i nie miałem w związku z tym problemów. Czuć nawet wzrost sztywności - Fox nie chowa się tak pod ramę przy hamowaniu, jak Reba w Felcie, ale czy to kwestia sterówki tapered, czy sztywniejszego widelca, to już nie wiem, wiem że jest lepiej ;) A jeśli zmienię zaciski, to na lżejsze ;) i tylko po to, żeby zaspokoić swoją próżność schodząc poniżej 9kg

 

Pozdrawiam

BB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej rower jest na serio ładny. jezeli chcesz jeszcze zejść z wagi (a pewnie wymienisz inne częsci tak jak pisał NABIAŁ) to możesz wymienic LX-a na np dura ace'a... Waga może Ci wyjśc około 70g czyli około 80 w doł a to juz duzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama nie jest malowana. Wierzchnia warstwa carbonu, to carbon UD, więc nie ma takiej klasycznej krateczki, tylko te włókna są takie raczej nieuporządkowane. Kupując tego typu ramę można sobie wybrać rodzaj wykończenia - carbon 3k, 12k, UD oraz rodzaj bezbarwnego - połysk lub mat, ja wybrałem mat. W pierwotnm zamyśle miał być jeszcze czarniejszy jako całość, choćby z czarnym DT Swissem XMM. Idealnie byłoby do takiego zestawu założyć koła na obręczach typu Enve, albo n kołach Easton - te wielkie białe napisy bardzo mi się podobają, szczególnie, kiedy obręcz jest wysoka i szeroka ;) ale że budżet był określony niżej, niż para obręczy Enve...

Co do przedniej przerzutki, to myśleałem o Dura Ace, ale nie chcę się bawić w odwracanie ciągu, szosowe przerzutki obsługują tylko dolny. Ewentualnie można by się pokusić o przełajową TX70

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ładne cacko...(cyt.seksmisja :P )

Mi się strasznie widzi podobna rama ale na 26" na wymianę w moim el>>norte

 

Wyjaśnij te skróty 3k 12k -który to jest drobna a który gruba kratka (mi akurat widzi się drobna) - no chyba ,ze to jeszcze co innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przedniej przerzutki, to myśleałem o Dura Ace, ale nie chcę się bawić w odwracanie ciągu, szosowe przerzutki obsługują tylko dolny. Ewentualnie można by się pokusić o przełajową TX70

 

Zainwestowałeś tyle pracy i środków w ten rower a piszesz że nie chce Ci się bawić w odwracanie ciągu w da :) Co za niekonsekwencja...

Ja do tego celu użyłem jednej prostej szprychy dt i dystansu z bagażnika pod hamulce tarczowe.

Szprycha miała średnicę odpowiednią do drążenia w sworzniach przerzutki.

Dystans do bagażnika - aluminiowy cylinder o długości ok 2 cm - skróciłem o połowę a na jego środku zrobiłęm zagłębienie na ok 1 mm.

Szprychę przepchnąłem przez zawias przerzutki, na nią nasadziłem rolkę i szprychę zagiąłem ściśle przy rolce.

1 godzina planowania i wykonywania, patent działa bez problemu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężki? to jest 66cm szerokości za stówkę, jakby była lżejsza, bałbym się na tym jeździć ;) chciałem kupić eastona ec70xc wide, ale nierealne było dostanie go. Teraz jest chyba trochę lepiej, mimo to jestem zadowolony z wyboru, sporo $ zostało na inne rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartnik, więc tak, 3k to drobna kratka, 12k, to grubsza, UD, to taki nieuporządkowany, cokolwiek zobaczysz tutaj:

The 3k 12K UD carbon fiber weave for rim and frame Light-Bicycle

dzieki, choć jak patrzę na fotki

to dochodzę do wniosku, że UD może oznaczać Uni Directional

czyli po "lucku" jedno kierunkowy, albo bardziej obrazowo równoległy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...