BbartekK Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Witam, Całą zimę kombinowałem, jak to zrobić, żeby być zadowolonym z roweru, nie wydając na jego budowę zbyt wielu pieniędzy. Miałem ambitny plan, żeby osiągnąć wagę z "ósemką" z przodu. Wyznczony budżet rozdzieliłem między komponenty, sporządziłem pewien plan. Plan nie został w pełnie spełniony - schodzenie z wagi na tą chwilę w przypadku większości komponentów jest zbyt drogie jak dla mnie, a nie chcę poświęcać niezawodności i zaufania do sprzętu. Założenia nie dotyczyły wyłącznie wagi. Budowa zaczęła się od wygrania kół, które chciałem jakoś zagospodarować. Chciałem też sprawić sobie swoją własną carbonową ramę. Chciałem też spróbować kupić wreszcie czegoś innego, niż Rock Shox. Byłem już zdecydowany na DT XMM, ale trafiła się okazja na Foxa, i jestem z tego bardzo zadowolony. Były też założenia dodatkowe, dłuższa kierownica, powrót do korby 180mm. No i wszystko miało być kupione korzystnie, ale nie przypadkowo, sporo czasu poświęciłem na upolowanie każdej z rzeczy. Duży problem miałem z kupieniem korby, która nie pasuje do tego roweru, szczególnie ze względu na koszt, niestety czterocyfrowy i na wagę, też nie jest mistrzem w tej kategorii. Ale te 180mm to była podstawa. To teraz trochę cyferek: Bar Plugs (Korki do kierownicy): Bottle Cage (Koszyk na bidon): Specialized Rib Cage Pro 44g Cables (Pancerze i linki): Clarks 55g Brake (Front) (Hamulec przedni): Formula R1-RX 208g Brake (Rear) (Hamulec tylny): Formula R1-RX 219g Cassette (Kaseta): XTR 11-34 238g Chain (Lancuch): SRAM PC1071 237g Crankset (Korby): Race Face Turbine 39/26 810g Derlr (Front) (Przerzutka przednia): Shimano SLX 150g Derlr (Rear) (Przerzutka tylna): Sram X.9 232g Fork (Widelec): Fox F100 RL Kashima FIT 1655g Frame (Rama): FM 056 21,5" 1335g Grips (Gripy): Accent Lite 8g Handlebar (Kierownica): Pro Koryak 188g Headset (Stery): dół B Force/góra Dartmoor Premier 73g Pedals (Pedaly): Look Quartz Carbon 260g Rotors (Tarcze): Hope Floating Rotor 180g Seat (Siodlo): Carbon 97g Seatpost (Sztyca): Thomson Elite 31,6x410 243g Seatpost clamp (Zacisk sztycy): Dartmoor 19g Shifters (Manetki): Sram X.0 Gripshift 171g Skewers (Zaciski kol): Novatec/Shimano 98g Spacers (Podkladki pod mostek): brak 0g Stem (Mostek): New Ultimate 100mm 102g Tire (Front): Continental X King 29x2.2 498g Tire (Rear): Schwalbe Racing Ralph Evo 29x2.1 492g Tubes (Dętki): mleczko+Yellow Tape+wentylki 170g Wheelsets: Wheel Front: (Kolo przednie): 699g -Hub (Piasta): srebrny Novatec D711SB -Rim (Obrecz): ZTR Crest 29er -Spokes (Szprychy): Pillar PSR TB 2016 -Nipples (Nyple): alu Wheel Rear (Kolo tylne): 845g -Hub (Piasta): DT Swiss 350 -Rim (Obrecz): ZTR Crest 29er -Spokes (Szprychy): Pillar PSR TB 2016 -Nipples (Nyple): alu total 9306g Rower na aktualnych zdjęciach jest na dętkach Fossa, bo nie widzę sensu w laniu mleczka już teraz. Co mogę powiedzieć po pierwszych kilometrach? Na razie bardzo niewiele, ale jużteraz czuję, że ten jest dużo bardziej komfortowy, carbon faktycznie tłumi wszystkie mikronierówności, nie kopie nimi po tyłku, tak jak w przypadku aluminium. Jest żwawszy, niż mój dotychczasowy Felt. Już przesiadka na Felta z wcześniejszego Authora, jeszcze wtedy 26 calowego była wielkim krokiem do przodu, był szybszy i wygodniejszy. Ta zmiana jest porównywalnie wielka. Na koniec kilka zdjęć: https://picasaweb.google.com/105614598385765314482/Rower2013 Liczę, że jeszcze macie jakieś sugestie, może ktoś zna sposób, na zejście poniżej 9kg niewielkim kosztem? Wiem, że sporo mogę urwać na zaciskach kół, ewentualnie korzystnie kupując tylną przerzutkę X.0, czy tuningując wałeczkami i śrubami sztycę. Pozdrawiam BB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lago Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 świetny rower, gratki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Fajny, zejść możesz tak, jak napisałeś, zaciski i przerzutka, od siebie dodam, że przednia przerzutka nieco ciąży, wymiana np. na XTR m952 da przynajmniej 40g zysku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Oponę przednią masz nową czy używaną? Moja nówka waży 535g. Kierownica jaką ma szerokość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 sztyca na kcnc scandium w tych samych wymiarach co masz waży 153g, jak sprzedasz thomsona, i może trocheędołożysz to będzie to -90g minimalnym kosztem + to co koledzy wyżej pisali Więcej naprawdę nie widzę możliwości zejścia z wagi w dobrym stosunku cena/zysk wagowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miller Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Tylne widełki wyglądają bajecznie W RXach masz oryginalne klocki? Jak spisują się z nimi tarcze Hope? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Franio Napisano 2 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Dla mnie bajka. Rowerek marzenie Mógłbyś napisać ile mniej więcej cię wyszedł i ile dałeś za ramę z wszystkimi opłatami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Oponę mam używaną, po około połowie sezonu, przełożyłem z poprzedniego roweru. Nowa ważyła jakieś 4g więcej. A przed usunięciem starego mleczka miała ponad 520, więc warto byłoby się pobawić. Kierownica ma 660mm szerokości, przesiadłem się z 620 i na razie mam wrażenie, że nigdzie się nie zmieszczęz nią, ale jeździ się lepiej Zamiana sztycy i przedniej przerzutki, poza tym, o czym pisałem już chyba dałaby szansę mieć "ósemkę" z przodu myślę, że w pierwszej kolejności zapoluję na przerzutkę, ze względu na dostępność zamiennych kółeczek, ale na razie wszelkie wydatki muszą poczekać, conajwyżej tylna opona się zmieni, bo ta już trochę jeździła, i idealna już nie jest. Pewnie spróbuję Mezcala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 (edytowane) 1. naped wyglada na mix 9sp i 10sp - jak ci to chodzi, mocno zweryfikowales temat, czy eksperyment? 2. co zrobiles x-kingowi, ze taki lekki?! 3. zadowalaja cie te hamulce? smigalem na takich hybrydach, lacznie moze i z 10 kompletow, za kazdym razem klnalem jak szewc, ze mozna taki chlam wyprodukowac (tragiczna kinematyka klamki, 0 sily, 0 modulacji) 4. jak pompowanie foxa? dokuczliwe? 5. dasz rade jezdzic na takim siodle i czy ono aby wytrzyma sezon? 6. wiesz moze, jaki naciag udalo sie zrobic na pillarach? mysle, ze po 2-3startach wymienisz zacisk kola, przynajmniej przedni, chwyty i pare innych, mniej bijacych mnie po oczach rzeczy => rower bedzie mial ostatecznie 9,5-9,7kg ....to chyba z zazdrosci, bo moj wyjdzie ponad 10 ogolnie calosc wyglada baaaardzo ok, po prostu funkcjonalnie i elegancko, a kashima na foxie zdradza to i owo Edytowane 2 Marca 2013 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outta82 Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Hejka, no podłączam się do opinii, super wyszło, wygląda bojowo:D Jak już trochę km zrobisz napisz jak się spisują te hamulce hybrydy r1-RX. Jak wyżej jeśli możesz napisz ile Cię ramka wyszła? Gratuluję projektu i chwal się jak się jeździ, Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Franio, co prawda dżentelmeni o pieniądzach nie dyskutują, jednak powiem, że ten rower jest dobrym przykładem tego, co można złożyć w bardzo rozsądnym budżecie - umieściłem go w temacie 29er do 7000zł choć mnie wyszedł sporo mniej, choćby ze względu na koła, które wygrałem. A sporo można by zaoszczędzić, choćby na korbie z 800zł, ale tu priorytetem była długość, o czym pisałem wcześniej. Taką ramę można kupić na przykład od Hong Fu, mają dobre opinie. Rama u nich to 450$+105$ wysyłka+15$ komplet sterów i jeszcze jakieś haki gratis. Opłaty na granicy mogą wynieść około 30% z tamtej kwoty. Dla mnie rozmowa została sprowadzona przez użytkownika innego forum. miller, na żywo wyglądają jeszcze lepiej, takie filigranowe, przy dość muskularnej reszcie ramy A co do hamulców, to ogólnie, to są to klamki R1 z zaciskami RX, a klocki są chyba orginalne, ale nie jestem pewny. Na razie jeszcze nie są dotarte, bo ma za sobą dopiero kilkadziesiąt kilometrów, i to głównie po mieście. Odpowiedzi dla nabiala: 1. Tak, to jest mix 9s i 10s, właściwie największe zamieszanie i pewną awangardę tutaj reprezentuje łańcuch. Bo reszta to już mix znany i używany przez tłumy. Jak działa? Dobrze, na razie bardzo dobrze, nie ociera na skrajnych przełożeniach, jak to samo z łańcuchem 9s. Słyszałem też opinie, że te łańcuchy są trwalsze, niż 9s więc skoro taki łańcuch mi zalegał, to postanowiłem to sprawdzić, tym bardziej, że wagę ma rewelacyjną 2. Kupiłem, pojeździłem odchudzając go o 4g i mam 3. Tak jak napisałem wyżej, nie są jeszcze dotarte, ale już hamują dobrze. Modulacja - hm, chyba faktycznie trzeba mieć precyzyjną rękę, ale nie miałem na razie problemów w związku z tym, powiem więcej jak pojeżdżę w terenie więcej. 4. Ustawienie Foxa po poprzednim użytkowniku tak mi pasuje, że nawet nie ruszałem jeszcze nic. 5. Nie wiem, ale byłem w stanie na nim zrobić z 20km w dżinsach, więc chyba nie jest źle 6. Nie wiem, trzebaby pytać Dawida Brannego z Daveo, on jest ich twórcą Gripy są już sprawdzone, bardzo je lubię i jeżdżę na takich od dłuższego czasu. Zacisk przedniego koła miałem taki sam w poprzednim rowerze i nie miałem w związku z tym problemów. Czuć nawet wzrost sztywności - Fox nie chowa się tak pod ramę przy hamowaniu, jak Reba w Felcie, ale czy to kwestia sterówki tapered, czy sztywniejszego widelca, to już nie wiem, wiem że jest lepiej A jeśli zmienię zaciski, to na lżejsze i tylko po to, żeby zaspokoić swoją próżność schodząc poniżej 9kg Pozdrawiam BB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Hej rower jest na serio ładny. jezeli chcesz jeszcze zejść z wagi (a pewnie wymienisz inne częsci tak jak pisał NABIAŁ) to możesz wymienic LX-a na np dura ace'a... Waga może Ci wyjśc około 70g czyli około 80 w doł a to juz duzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Ewidentnie przez nabiala przemawia zazdrość Rowerek, a raczej rower bardzo fajny. Myślę że nie przytyje, ale jeszcze schudnie. Rama jest malowana na czarno, czy widać splot włókien? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Rama nie jest malowana. Wierzchnia warstwa carbonu, to carbon UD, więc nie ma takiej klasycznej krateczki, tylko te włókna są takie raczej nieuporządkowane. Kupując tego typu ramę można sobie wybrać rodzaj wykończenia - carbon 3k, 12k, UD oraz rodzaj bezbarwnego - połysk lub mat, ja wybrałem mat. W pierwotnm zamyśle miał być jeszcze czarniejszy jako całość, choćby z czarnym DT Swissem XMM. Idealnie byłoby do takiego zestawu założyć koła na obręczach typu Enve, albo n kołach Easton - te wielkie białe napisy bardzo mi się podobają, szczególnie, kiedy obręcz jest wysoka i szeroka ale że budżet był określony niżej, niż para obręczy Enve... Co do przedniej przerzutki, to myśleałem o Dura Ace, ale nie chcę się bawić w odwracanie ciągu, szosowe przerzutki obsługują tylko dolny. Ewentualnie można by się pokusić o przełajową TX70 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 no ładne cacko...(cyt.seksmisja ) Mi się strasznie widzi podobna rama ale na 26" na wymianę w moim el>>norte Wyjaśnij te skróty 3k 12k -który to jest drobna a który gruba kratka (mi akurat widzi się drobna) - no chyba ,ze to jeszcze co innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Co do przedniej przerzutki, to myśleałem o Dura Ace, ale nie chcę się bawić w odwracanie ciągu, szosowe przerzutki obsługują tylko dolny. Ewentualnie można by się pokusić o przełajową TX70 Zainwestowałeś tyle pracy i środków w ten rower a piszesz że nie chce Ci się bawić w odwracanie ciągu w da Co za niekonsekwencja... Ja do tego celu użyłem jednej prostej szprychy dt i dystansu z bagażnika pod hamulce tarczowe. Szprycha miała średnicę odpowiednią do drążenia w sworzniach przerzutki. Dystans do bagażnika - aluminiowy cylinder o długości ok 2 cm - skróciłem o połowę a na jego środku zrobiłęm zagłębienie na ok 1 mm. Szprychę przepchnąłem przez zawias przerzutki, na nią nasadziłem rolkę i szprychę zagiąłem ściśle przy rolce. 1 godzina planowania i wykonywania, patent działa bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 niechęć do odwracania ciągu nie wynika z lenistwa, a braku przekonania do tego typu rozwiązań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broklyn20 Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Rewelacyjnie się prezentuje:) Trafiłeś na ciężki egzemplarz kierownicy czy taka jest realna waga? Zastanawiam się nad tym wiosłem ale nie wiem czy będe się umiał pozbyć rogów:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 ciężki? to jest 66cm szerokości za stówkę, jakby była lżejsza, bałbym się na tym jeździć chciałem kupić eastona ec70xc wide, ale nierealne było dostanie go. Teraz jest chyba trochę lepiej, mimo to jestem zadowolony z wyboru, sporo $ zostało na inne rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broklyn20 Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Ciężki w porównaniu do katalogu w którym widnieje 175:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 bartnik, więc tak, 3k to drobna kratka, 12k, to grubsza, UD, to taki nieuporządkowany, cokolwiek zobaczysz tutaj: http://www.light-bicycle.com/the-3k-12k-ud-carbon-fiber-weave-for-rim-and-frame.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajedlicze Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Bajeczny Mam nadzieje że zobacze go na Cyklokarpatach i Kibicuje w zejściu poniżej 9000g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 3 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 kubajedlicze, na pewno zobaczysz nieraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 bartnik, więc tak, 3k to drobna kratka, 12k, to grubsza, UD, to taki nieuporządkowany, cokolwiek zobaczysz tutaj: The 3k 12K UD carbon fiber weave for rim and frame Light-Bicycle dzieki, choć jak patrzę na fotki to dochodzę do wniosku, że UD może oznaczać Uni Directional czyli po "lucku" jedno kierunkowy, albo bardziej obrazowo równoległy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 UD znaczy "unidirectional". W moim odczuciu taki karbon wygląda najlepiej, duża szkocka krata najgorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi