Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Bardzo proszę doświadczonych i użytkowników amorków z tematu o pomoc w wyborze.

Różnicę w systemie amortyzacji zauważam, ale być może w tym segmencie cenowym nie ma to aż takiego znaczenia.

Za RockShox'em przemawia jeden argument - z tego co widzę, to jest w wersji matowej, a ja rower składam właśnie na czarnym macie.

Nie jest to oczywiście argument decydujący, ale ... fajnie jak rower wygląda również ładnie. :)

 

Proszę o pomoc.

 

Mariusz

Napisano

Rst ma aluminiowe golenie górne i jest powietrzny. Z mojego doświadczenia wynika że golenie alu i jakakolwiek by nie była na nich powłoka trzymają się lepiej w trudniejszych warunkach użytkowania niż golenie stalowe.

Rs jest ze sprężyną stalową.

Napisano (edytowane)

Dziękuję za reakcję.

 

RST dodatkowo ma golenie 32 mm.

Różnica w amortyzacji jest dla mnie oczywista, jednak ...

Może w doborze pomoże to, że mierzę 1,9 m i ważę ok 100 kg.

Z podstawowych parametrów, to:

 

...........................................RST.........................RS

amortyzacja....................powietrze......................stal

golenie..............................32 mm.....................30 mm

materiał goleni...............aluminium......................stal

waga.................................2450 g.....................2140 g

 

Moje parametry, tj. 190 cm i 100 kg - pewnie może to mieć również znaczenie zarówno na wytrzymałość, jak i regulację amortyzacji.

 

Może teraz coś więcej Wam wpadnie do głowy?

Jak to jest z tym powietrzem, a stalą?

 

 

 

 

 

Edytowane przez edittttt
Napisano

Ja bym jednak postawił na RST, choć nie wiem jak pracuje ten model. Co powietrze to powietrze, a kilka gramów mniej cie nie zbawi.

Pytanie jakim budżetem dysponujesz? Aerial kosztuje 700-800 stów. Za tyle dorwałem Firsta bez manetki.

Napisano (edytowane)

Aeriala znalazłem za 650 zł.

RS od 550-700 zł.

 

Przekonuje mnie Aerial - większa możliwość regulacji pod wagę, a w moim przypadku (100 kg) ma to zapewne znaczenie.

 

Tylko ten cholerny połysk (rama mat) :(

 

Wcześniej zastanawiałem się nad RST Omega i RS podobno będzie nieznacznie lepszy.

 

 

I cały czas nie wiem co zrobić.

Edytowane przez edittttt
Napisano

RS wcale nie jest wiele lżejszy od RST, w wersji 29" waży :

Weight 26": 2180 g, 29": 2322 g

Nawet nie ma o się zastanawiać, Aerial to znacznie lepszy wybór.

 

PS

Golenie w Aerial są stalowe, jak w RS, tak wynika z opisu w katalogu RST ...

Napisano (edytowane)

Aeriala znalazłem za 650 zł.

RS od 550-700 zł.

 

Przekonuje mnie Aerial - większa możliwość regulacji pod wagę, a w moim przypadku (100 kg) ma to zapewne znaczenie.

 

Tylko ten cholerny połysk (rama mat) :(

 

Wcześniej zastanawiałem się nad RST Omega i RS podobno będzie nieznacznie lepszy.

 

 

Ja osobiście też bym brał Aeriala, choćby dlatego, że sztywniejszy. Na niekorzyść przemawia zdecydowanie większa masa, pytanie jak jest z RS w realu. Ale i tak najlepszym rozwiązaniem jest poszukiwanie okazji np na allegro lub w sklepach, które chcą się pozbyć zalegających modeli. First rzeczywiście można dostać o wiele taniej niż w katalogu. Np. na alledrogo już za 799PLN - nie ma się co zastanawiać

 

P.S Właśnie przelecialem Alledrogo. Za 600 pln masz RS XC32 SOLO Air...nówka ze sklepu ;). Są też inne okazje ;)

Edytowane przez Sliski1
Napisano

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

 

Prawie już wiem co zrobić ... powietrze.

 

I ostatnie pytanie/sonda: Który widelec: RS XC32 SOLO Air, czy może RST Aerial 29???

Napisano

Przepraszam za podbicie wątku, ale zależy mi na podpowiedzi, bo muszę szybko podjąć decyzją.

 

RSC Aerial czy RS XC32 Solo Air?

 

 

Proszę pomóżcie ...

Napisano

To są parametry jakie znalazłem w sieci.

 

 

Rock Shox XC 32 TK Solo Air 29"

 

 

Powietrzny, skok 100 mm

  • Amortyzator przystosowany do hamulców tarczowych,
  • Mocowanie hamulca : PM 160-185 mm
  • Kolor :czarny mat
  • Górna Golenie: 32mm, stal
  • Dolne Golenie: Magnesium, 9mm QR, post disc mount (disc only)
  • Blokada skoku (brak manetki w zestawie)
  • Rura sterowa: stalowa, 1 1/8", nie cięta
  • Korona: Aluminium kute, puste w środku Al 66 Tv Aluminum
  • Skok : 100 mm
  • Waga 2133 g.
  • Sprężyna: Powietrzna – model Solo Air.
  • Tłumienie: TurnKey lock out (brak manetki w zestawie), zewnętrzna regulacja tłumienia odbicia na dole goleni

Napisano

To są parametry jakie znalazłem w sieci.

 

 

Rock Shox XC 32 TK Solo Air 29"

 

 

Powietrzny, skok 100 mm

  • Amortyzator przystosowany do hamulców tarczowych,
  • Mocowanie hamulca : PM 160-185 mm
  • Kolor :czarny mat
  • Górna Golenie: 32mm, stal
  • Dolne Golenie: Magnesium, 9mm QR, post disc mount (disc only)
  • Blokada skoku (brak manetki w zestawie)
  • Rura sterowa: stalowa, 1 1/8", nie cięta
  • Korona: Aluminium kute, puste w środku Al 66 Tv Aluminum
  • Skok : 100 mm
  • Waga 2133 g.
  • Sprężyna: Powietrzna – model Solo Air.
  • Tłumienie: TurnKey lock out (brak manetki w zestawie), zewnętrzna regulacja tłumienia odbicia na dole goleni

 

 

Do tego RS musisz jeszcze dokupić manetkę PopLock, inaczej nie będziesz miał możliwości blokowania skoku

Napisano

Przestań pisać głupoty amor RS-a ma blokadę na goleni i nie musisz mieć wcale żadnej manetki,mam RS-a Recona 29" solo air z TK i sprawuje się świetnie

Napisano (edytowane)

Przestań pisać głupoty amor RS-a ma blokadę na goleni i nie musisz mieć wcale żadnej manetki,mam RS-a Recona 29" solo air z TK i sprawuje się świetnie

 

Mówię tu o konkretnej aukcji na Allegro, z której zresztą pochodzi powyższy opis tego RS

Pytałem sprzedawcę o to, i potwierdził, że nie ma blokady na goleni.

Zresztą widać to też na poniższym zdjęciu.

dsc0347pw.jpg

Edytowane przez Pluszaq
Napisano

Czyli kupując rs'a z blokadą skoku pod manetkę bez manetki skok jak najbardziej będzie dało się blokować, dobrze zrozumiałem? Informacja dla mnie dość przydatna, bo szukałem dla siebie, a nie potrzebuje manetki.

Napisano

w wersji pod manetkę pokrętło blokady autmoatycznie wraca do pozycji odblokowanej, za co odpowiada sprężynka umieszczona w tłumiku, po jej wyciągnięciu to pokrętło może być używane do normalnego blokowania amortyzatora, choć chyba ma dużo mniejszy opór podczas obracania niż w przypadku wersji niemanetkowej

Napisano

A ja sobie myślę, że wolałbym manetkę. Bo jeśli nie masz smykałki do rozbierania amortyzatora, doświadczenia, etc to wiecej zapłacisz w serwisie za usunięcie tej sprężynki niż kupno manetki. Kolejna rzecz to ergonomia, której taka prowizorka nie ma żadnej. Nie wyobrażam sobie szybkiego blokowania ani odblokowania w trakcie jazdy takim pokrętłem. Ale może ja dziwny jestem... :) :)

Napisano

Ja nie cierpiałbym z powodu takiego rozwiązania, bo z blokady nie korzystam praktycznie, podobnie jak autor tematu, o czym pisze wcześniej. Owszem, manetka jest wygodniejsza, kiedy chcemy to zrobić, ale ja wiem, czy jest to warte ~150-200zł?

Napisano (edytowane)

Zamówiłem RS XC32TK Solo Air bez manetki.

Jest to mój pierwszy trochę lepszy rower mtb i nie mam doświadczeń z jazdą z blokowaniem amorka, ale sądzę, że rzeczywiście może być przydatne (podjazdy i jazda po gładkim).

Najpierw amor, a za chwilę dokupię manetkę. Nie jest strasznie droga - 100 zł.

 

Dziękuję za porady i pomoc w podjęciu decyzji.

Edytowane przez edittttt
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Kolego edittttt mógłbyś podzielić się wrażeniami na temat tego amorka, jak się sprawuje? rozważam zakup takowego i chętnie bym poznał opinie użytkownika.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...