Synergy Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 http://www.facebook.com/media/set/?set=a.622402827775913.1073741825.138472649502269&type=1 http://www.vitalmtb.com/news/press-release/Shimano-suports-Big-Wheel-Mountain-Bikes-with-New-Components-and-Wheel-Sets-Unveils-New-Deore-Mountain-Bike-Group,756?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+VitalMtbSpotlights+(Vital+MTB+Spotlights) Prezentuje się pięknie. Ogólnie mówiąc Hamulce deore będą miały ice-tech. Korba będzie dostepna w wariancie 2x10/3x10 a 3x10 w wersji dla 29/650b 40-30-22 lub 42-32-24. Przerzutka tylna w systemie SH+ i normalnym i tam troszkę zmiany w manetkach. Tak myślałem o przejściu na dynasys i prawdopodobnie w wakacje się skuszę na nowe deore @Najpiękniejsza grupa od zawsze! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorek Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 wow, cóż za designe! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 @Najpiękniejsza grupa od zawsze! no tutaj to już trochę popłynąłeś . Rozumiem, że nowe Deore może się podobać, ale starsze modele tej grupy nie grzeszyły urodą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knofel Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Trochę martwi mnie to parcie w 10s. No ale cóz, widocznie tak musi być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Wszystko nowe i design też ale próżno szukać wzmianki nt. nowych trwalszych łożysk ht2 .... i szybko ścierającej się farby na ramionach ale cóż nowy wygląd ma pierwszeństwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Trochę martwi mnie to parcie w 10s. No ale cóz, widocznie tak musi być Co do parcia w 10s. Shimano wypuściła Dyna-Sys i chcą to sprzedać. Z prostego punktu widzenia. Projektujesz coś w lepszej technologii, promujesz ją jako lepszą, to już samo z siebie wynika że jednak tamta stara technologia to przeżytek (SIS) więc trzeba ją stopniowo wypierać z rynku bo jest gorsza, a sprzedać nowy produkt. Czysty marketing. Ja sądze że za rok już Alivio wejdzie do Dyna-Sys ponieważ Altus jest w systemie Mega-9. Poza tym Dyna-Sys jednak oferuje wg mnie lepsze rozwiązania ciąg linki, SH+. Mniejsza różnica między tarczami korb która ułatwia zmianę biegów. Trzeba iść do przodu bo jak sie nie idzie do przodu to się cofa. SRAM praktycznie 9/8sp wyrzucił ze swoich szeregów ponieważ komponenty są już produkowane w małych ilościach i nie są tak wysokiej klasy jak 10sp. @Edit: Farba w m590 to jest problem, ale mam nadzieję że jednak korba nie jest tak wypukła jak poprzednia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ILC Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 tamta stara technologia to przeżytek (SIS) więc trzeba ją stopniowo wypierać z rynku bo jest gorsza I tutaj z pewnością nie tylko ja się nie zgodzę, te stare komponenty w wielu przypadkach spisują się o wiele lepiej niż te nowe dynasrajki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Co do parcia w 10s. Shimano wypuściła Dyna-Sys i chcą to sprzedać. Z prostego punktu widzenia. Projektujesz coś w lepszej technologii, promujesz ją jako lepszą Jeżeli myślisz, że Shimano wymyśla nowe technologie dlatego, że są lepsze to się grubo mylisz. Powiedz mi czemu 10 zębatek z tyłu ma być lepsze? Skoro jest dużo lepsze i np. umożliwia dużo płynniejszą jazdę w górach to czemu nie wprowadzono ich od razu po napędach 7- lub 8-biegowych, przecież w szosówkach dziesiątki są już od dawna? Napęd 2x10 w niektórych zastosowaniach (np. wyścigi) faktycznie jest lepszy od 3x9, ale po co Shimano wprowadza 3x10 do coraz niższych grup skoro obecnie rzadko korzysta się z całego zakresu kasety? Odpowiedź jest banalna - FIRMA MUSI ZARABIAĆ, dodając jedną zębatkę z tyłu i powoli wycofując stare rozwiązania zmuszają ludzi do wymiany całego napędu, z tego samego powodu nie wprowadzili po napędach 7sp. od razu 10sp., ponieważ jest to rozwiązanie bardziej ekonomiczne z ich punktu widzenia, w ten sposób mają możliwość wypuszczania "nowości" na rynek, a ty musisz kilka razy zmieniać napęd jeżeli chcesz mieć nowy relatywnie nowy osprzęt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 1 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Najpiękniejsza grupa od zawsze! Napisałeś to tak jakbyś mial przed oczami grupę M980 Według mnie korba wygląda strasznie topornie, całe szczęście, że jest w wersji czarnej która optycznie ją wyszczupla. Manetki wyglądają prawie bez zmian. Przerzutka tylna zbliżyła się wyglądem do XT zdecydowanie na plus w takiej odsłonie. W sumie to samo tyczy się hamulców. Generalnie na plus, pomijając fakt lobbowania 10s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Ciekawe czy te hamulce to stare SLXy 666 bądź 675 ze zmienionym dekielkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Fajna ta korba, wygląda jak stare XT Mokryxd, nie sądzę, musiałyby mieć bardzo oporową cenę jak na deore Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Czekałem na ten nius Czułem w kościach, że nadejdzie dwublatowe deore i dobrze czułem Ciekawe kiedy będzie dało się to kupić. Pewnie późne lato/jesień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Wygląd wyglądem ale mnie ciekawi jak wypada trwałość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 1 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Szkoda tylko że im nowszy sprzęt tym ładniejszy design, nowe technologie, ale coraz to gorsza trwałość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Projektujesz coś w lepszej technologii, promujesz ją jako lepszą, to już samo z siebie wynika że jednak tamta stara technologia to przeżytek (SIS) więc trzeba ją stopniowo wypierać z rynku bo jest gorsza, a sprzedać nowy produkt. Poza tym Dyna-Sys jednak oferuje wg mnie lepsze rozwiązania ciąg linki, SH+. Mniejsza różnica między tarczami korb która ułatwia zmianę biegów. Trzeba iść do przodu bo jak sie nie idzie do przodu to się cofa. Był tu kiedyś taki temat o najbardziej absurdalnych stwierdzeniach z jakimi się spotkaliśmy i jak dla mnie byłbyś w pierwszej piątce. Łykasz wszystko co Ci wciskają i dajesz się szczyc jak owca na hali. Właśnie dzięki takim owieczkom firmy się rozzuchwalają i to co dobre, pancerne, trwałe znika z rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Był tu kiedyś taki temat o najbardziej absurdalnych stwierdzeniach z jakimi się spotkaliśmy i jak dla mnie byłbyś w pierwszej piątce. Łykasz wszystko co Ci wciskają i dajesz się szczyc jak owca na hali. Właśnie dzięki takim owieczkom firmy się rozzuchwalają i to co dobre, pancerne, trwałe znika z rynku. Ludzie wyli płakali że siemano nie ma systemu 1:1. I ba macie. A co ma technologia do jakości wykonania? Dynasys czy SIS siemano rzeczy siemano tracą na wytrzymałości i system nie ma znaczenia. Poza tym Na cholerę komu v-brake canti dobre są, na cholerę tarcze v-brake są dobre, po co hollowtech II jak Kwadrat jest wytrzymały. Rynek rowerowy to rynek specjalistyczny, gdzie gówna nawet jak się w piękny papierek zawinie staremu wyjadaczowi nie sprzeda, a jednak się sprzedaje ten dynasys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Marca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Fajna korba podoba mi sie i to pewnie będzie mój target za jakiś czas, hamulce za pewne nie gorsze nie wcześniejsze wiec postarali sie co nie zmienia faktu ze na 10s nie mam zamiaru przechodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Szkoda tylko że im nowszy sprzęt tym ładniejszy design, nowe technologie, ale coraz to gorsza trwałość... I wyższa cena Obecna Deorka kosztuje tyle co kiedyś LX, a niektóre części zbliżają się wręcz do XT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Shimano niestety z roku na rok zauważalnie drożeje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 tylko jak kiedyś grupa xt kosztowała 2000zł to były 2 albo i 3 wypłaty tak więc realnie ceny są niższe widać to zwłaszcza po cenach rowerów w stosunku do zarobków. w 2004 marzyłem by kupić coś co ma Deore i odkładałem 3 miesiące całe wypłaty pracy na budowach (czyli na dziś było by to z 5kzł) by było mnie stać na zwykłe alu z takim osprzętem a xt to mieli tylko rasowe wycinaki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bunio Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Piekna ta korba, przydałoby się coś takiego do crosa/trekkingu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Shimano niestety z roku na rok zauważalnie drożeje... Co do samych liczb drożeje, w praktyce tanieje. Rok 2002 przerzutka shimano xtr 600 zł, mój zarobek 800. Rok 2010 zarobek 1800 przerzutka powiedzmy 500 jeśli liczyć cenę dystrybutorską. W 2003 roku kupno gdziekolwiek poza sklepem stacjonarnym było dosyć trudne, dziś można znaleźć masę ofert i jeszcze taniej. Sama grupa dosyć ładna, mi najbardziej podoba się "ozdoba" czyli pierwszy punkt zaczepienia nowicjusza - przerzutka tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bunio Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Aż strach pomyśleć ile będziesz zarabiał w 2030 Myślę, że nasze płace rosną również w przeliczeniu na walutę, więc sprzęt relatywnie tanieje. Przerzutka tył faktycznie pikna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knofel Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Co do parcia w 10s. Shimano wypuściła Dyna-Sys i chcą to sprzedać. Z prostego punktu widzenia. Projektujesz coś w lepszej technologii, promujesz ją jako lepszą, to już samo z siebie wynika że jednak tamta stara technologia to przeżytek (SIS) więc trzeba ją stopniowo wypierać z rynku bo jest gorsza, a sprzedać nowy produkt. Czysty marketing. Ja sądze że za rok już Alivio wejdzie do Dyna-Sys ponieważ Altus jest w systemie Mega-9. Poza tym Dyna-Sys jednak oferuje wg mnie lepsze rozwiązania ciąg linki, SH+. Mniejsza różnica między tarczami korb która ułatwia zmianę biegów. Trzeba iść do przodu bo jak sie nie idzie do przodu to się cofa. SRAM praktycznie 9/8sp wyrzucił ze swoich szeregów ponieważ komponenty są już produkowane w małych ilościach i nie są tak wysokiej klasy jak 10sp. @Edit: Farba w m590 to jest problem, ale mam nadzieję że jednak korba nie jest tak wypukła jak poprzednia. Oczywiście, że rozwój to wazna rzecz. Aczkolwiek nie ubolewam nad nowym systemem, a ilościa biegów. Patrząc z mojego punktu widzenia czyli zjazdowca, nawet 7 biegów to jest przesyt Co nie zmienia faktu, że smigam na 9s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edi7777 Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Mnie się za to korba nie podoba. Właściwie cała grupa niczym nie zachwyca - może te klocki z radiatorkami jak wcześniejsze w slxie ale wątpie czy to cokolwiek daje bo jeździłem na slxie w górach i nie czułem różnicy pomiędzy innymi hamulcami jakoś specjalnie na plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.