Mod Team IvanMTB Napisano 28 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Kłaniam, Ja dla mnie ciekawostka i szaleństwo ale może to COŚ dal czcicieli Wagomira... http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Wg5p0k7YaWk Materiał z BR ----> http://www.bikeradar.com/road/news/article/ridley-build-uci-rule-busting-helium-sl-ltd-again-36584/ Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 28 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 W pro-tourze to już nie poleci bo jest za lekko Limit UCI dla startówki wynosi 6,8kg, no ale jeżeli chodzi o ogólnodostępne komponenty to jest zdecydowanie najlżej, bo kółka to były robione na specjalne zamówienie. A tak naprawdę w tej kategorii to od 2,7kg lżej chyba jeszcze nie było: http://antranik.org/worlds-lightest-road-bike-at-2-7kg/ http://www.bikerumor.com/2010/09/29/6lb-road-bike-worlds-new-lightest-bicycle-from-fairwheel-bikes/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 28 Lutego 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Eno-sorry ale ten model który zapodałe to jest czysta atrapa o wyglądzie roweru. A Ridley to rower z kołami do jazdy górskiej Poza tym - nie żebym był jakoś dziko zainteresowany - ale jeśli wierzyć artowi i video sprzęt poskładano z komponentów z listy zaaprobowanych przez Pro Tour, czyli nie jakiś jednostkowych, kastomowych wydmuszek... No i finalnie nie jest to ROWER dopuszczony do Pro-Tour (vide waga) ale rower z KOMPONENTÓW dopuszczonych przez Pro-Tour Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Takie uber light rowery bylyby jeszcze fajniejsze, gdyby mozna bylo na nich normalnie jezdzic. Co od Ridleya, jak na 100% uzytecznych komponentow, to wynik calkiem niczego sobie. Kola, to standardowe Zippy 202 tubular. Z tymi kolami i szytkami, moja fura wazylaby 30g wiecej. Z rama w tym samym rozmiarze, byloby juz nieco mniej i to przy 130g ciezeszej korbie. A jedyna rzecza, ktora mi pozostala z tych super light, to siodlo 67g. Swoja droga, ciekaw jestem, w jakis sposob komponenty dostaja aprobate UCI...? Kto wiecej posmaruje...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 28 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 No i tak to jest jak człowiek na szybko pisze i wysyła posty - zaraz się go "czepią" :/ Kolego Ivan, pisząc ogólnodostępne komponenty miałem na myśli, te same co i Ty - czyli wiadomo jakie Co do kółek, to na bikeradar rzeczywiscie napisali: "climbing-specific Zipp 202", a na filmiku słyszę: "we get the Zipp wheels, but we've changed..." i tu mam problem , więc pewnie tym się zasugerowałem, że chyba tak do końca standardowo to nie jest...ale może przyjdziecie z pomocą i wyjaśnicie co on tam mówi... Co do zapodanej atrapy, to niejaki Jason Woznick z Colorado, który pracował nad odchudzeniem komponentów twierdzi, że "da się" na tym jeździć Ja natomiast pewnie połamałbym oba rowery po "złożeniu" się w pierwszy zakręt PS.1 - kolego 1415chris, szacuneczek za osiągnięcie zacnego wyniku wagowego PS.2 - trochę więcej o licencjonowaniu komponentów przez UCI można znaleźć tutaj: http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/getObject.asp?MenuId=&ObjTypeCode=FILE&type=FILE&id=NzgxODk&LangId=1 http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/getObject.asp?MenuId=&ObjTypeCode=FILE&type=FILE&id=NjU4NTY&LangId=1 i jak dobrze pamiętam, to w tym temacie mój kolega swojego czasu artykuł pisał, więc mogę podpytać jeśli chcesz... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 28 Lutego 2013 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Co do kółek, to na bikeradar rzeczywiscie napisali: "climbing-specific Zipp 202", a na filmiku słyszę: "we get the Zipp wheels, but we've changed..." i tu mam problem ... bearings - o czym równiez pisza w arcie. Wszystkie łożyska poszły do wymiany na ceramiczne... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 we get the Zipp wheels, but we've changed... " ...to C bearings...."C - ceramic. Nie zwrocilem na to uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 28 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 " ...to C bearings...." a ja nie doczytałem artykułu i wszystko jasne... Swoją drogą, to nie wiem kiedy UCI przeprowadzała zmiany w limitach wagowych, ale skoro daje się osiągać coraz lepsze wyniki wagowe, przy zachowaniu sztywności i innych parametrów, to chyba niedługo będą musieli pomyśleć nad jakimiś małymi korektami wagowymi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.