Skocz do zawartości

[Rama] Za duża rama-co dalej.

holdhi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam kupiłem rower kellys magnus z roku 2007. Sprzedawca mi wogole niczego nie doradzic jezeli chodzi o dobor dlugosci ramy do mojego wzrostu, mam 178cm wzrostu a rama to 21". Po jezdzie przez caly sezon stwierdzilem ze rama jest za duza i teraz sie zastanawiam co zrobic myslalem nad wymiana ramy ale nie wiem czy to dobry pomysl. Macie moze jakies inne pomysly prosiłbym o jakas rade.

Napisano

Takiego sprzedawcę to bym <cenzura>

Jeśli nie chcesz zmieniać ramy z racji kosztów pomyśl nad dużo krótszym mostkiem z większym kątem, w jakimś stopniu powinno pomóc.

Wtedy nie będziesz tak pochylony do przodu w trakcie jazdy.

Jeśli chodzi o wysokość rury poziomej to poza zmianą ramy żadnego sensownego rozwiązania nie ma.

Napisano

Ze spawaniem ram nie mam doświadczenia, jedynie słyszałem że da się to zrobić ale wymaga sporego doświadczenia.

To nie stalowe rury kanalizacyjne więc nie każdy zakład się tego podejmie.

Musisz poczekać na opinię kogoś, kto miał doświadczenie w tej kwestii

• Mod Team
Napisano

Jeden błąd już zrobiłeś kupując za dużą, nie rób drugiego kupując uszkodzoną.

Ja bym szukał nowej ramy 18''-19". Jeszcze kwestia długości nogi. Jest dział o doborze rozmiaru, poszukaj albo skorzystaj z kalkulatora .

Napisano

Z zadurzą rama nic nie zrobisz ... możesz "zaleczyć" pewne sprawy np skracając mostek czy sztyce z zerowym offsetem ...

Ale to wszystko to półśrodki nie bez wpływu na prowadzenie czy sposób pedałowania ...

Ramę masz za dużą o około 2 cale to dużo ... trzeba by ją wymienić i tyle ...

Nie kupuj uszkodzonej ramy ... sprzedający dobrze wie co robi ... chce się pozbyć bubla ... przynajmniej nic nie ukrywa :)

Niedrogo można kupić ramy Krossa z serii Level ... ramy Accenta też są przyzwoite i niedrogie

Pozdrawiam

Napisano