Skocz do zawartości

[opony] Komplet czy osobne przód-tył?


FUJIJACK

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Przewertowałem trochę forum, ale nijak nie mogę znależć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Przymierzam się do zakupu nowych opon do mojego GIANT-a Sedony Dx.

 

Biorąc pod uwagę opine z forum ( a jakże!) i moje preferencje co do podłoż apo którym będę jeździł (90% asfalt, reszta ubite drogi polne) zdecydowałem się na oponki Conti Race King 2.2 rozmiar 26 (moja waga ok. 80 Kg)

 

Teraz pytanie zasadnicze - czy takie same opony dać na oba koła - czy polecacie inny komplet?

 

Jazda bardziej wypoczynkowa (choć zdarzają się i dystanse po 120-150 Km) - głównie szosa.

Od opony oczekuję przyczepności, w miare niskich oporów i bezpieczeństwa

 

Proszę o konkretne podpowiedzi,

 

Pozdrawiam

 

FUJIJACK

Napisano

Tak, szybko się zetrą, zwłaszcza w rozmiarze 2.2 gdzie opory toczenia będą nie małe. Ja bym polecił dość dobrze napompowane, około 4bar, Maxxis Ignitor albo Kenda Small Block Eight (SBE) w wersji 1,95. Obie mają stosunkowo niskie opory toczenia na asfalcie i obie świetnie spisują się w terenie, nawet na błocie. Obie opony występują w wersji drutowej i zwijanej i są w dość przystępnych cenach. Kenda SBE jest bardzo odporna na przebicia, z Ignitorem było trochę gorzej. Acha, no i jeśli chcesz opony do ww. celów, to spokojnie możesz brać takie same na przód i tył, i obie założyć na 'FRONT', co by były mniejsze opory toczenia.

Napisano

Kenda small block to bardzo fajne opony (moje ulubione na w miarę suchy teren ) co do błota to nie polecam, jeździ się jak na łyżwach, szybko się zapychają blotem, ale również po wyjechaniu z mokrego terenu szybko błoto z nich spada i można spokojnie śmigać. Niestety jak dla mnie wadą jest, że na asfalcie dość szybko się ścierają (ale ja generalnie używam ich w terenie). Niemniej jednak śmiało można polecić te opony, bo większość dobrych opon terenowych szybko ściera się na asfalcie.

Napisano

Rk 2.2 stawia bardzo niskie opory toczenia w porównaniu z innymi oponami mtb. Sbe również wypada gorzej. 90% asfaltu- nie mecz się i kup semi slicki.

Napisano

Ja używam CST C-1346 (drutowe, o ile wiem nie ma zwijanych) 26 x 1,95. Są tanie, mają niskie opory toczenia, dobrze trzymają na suchym, na błocie gorzej. Na asfalcie bardzo dobrze, i na mokrym, i na suchym. Jedyny minus to duża waga.

Jeżdżę na nich drugi rok, mają ok. 7 000 przebiegu i chyba jeszcze trochę wytrzymają.

Na allegro widziałem je po 34 zł

Napisano

jaka waga?

z ciekowości?

tak naprawdę to nie wiem :) - nigdy ich nie ważyłem. Lekkie nie są, ale na pewno są lżejsze od typowo terenowych drutowych.

Przy najbliższej okazji zważę bo teraz sam jestem ciekawy :)

Napisano

Race king na asfalcie sie szybko zetrze ???a to ciekawe moje po 5000 km wygladaja doskonale .chcecie foto

 

spons92 jak race king 2.2 stawia ci nie maly opor to proponuje wiecej jezdzic. mozna na nich leciec bez problemowo ponad 50 km/h , osiagniecie sredniej ok 30 km/h tez nie stanowi najmnijszego problemu wersja drut/ kevlar/race sport 26" i 29".

 

 

Napisano

 

spons92 jak race king 2.2 stawia ci nie maly opor to proponuje wiecej jezdzic. mozna na nich leciec bez problemowo ponad 50 km/h , osiagniecie sredniej ok 30 km/h tez nie stanowi najmnijszego problemu wersja drut/ kevlar/race sport 26" i 29".

 

Oczywiście że Race Kingi stawiają nie mały opór. Głównie dlatego, że są to opony terenowe. Ale nie o to mi chodzi rzecz jasna. Porównałem je do również terenowych SBE i Ignitorów 1,95, które moim zdaniem się lżej toczyły niż RK 2.2. Tyle.

Napisano

Oki ale po godz 2 bo teraz jestem w pracy. I nie mam jak cyknac fotki. Jak bym zapombial to napisz na pw jeszcze.

ja też poproszę fotke, bo kupiłem dwie i chciałbym zobaczyć jak to wygląda :D

Napisano

Mi osobiscie na Race kingach 2.2 leci sie tak samo szybko jak na slicku kenda k 90 1.95 a nawet i geax saguaro 2.2

 

To ze jest to ona terenowa nie ma wiekszego znaczenia poniwaz w/w maja gesty biznik.

 

wrzuce fotki tutaj do watka ale po 2 20

 

 

Kenda karma ma rzadziej rozstawione klocki i faktycznie stawiaja wiekszy opor ale wszystko mozna napedzic

Napisano

Oczywiście że Race Kingi stawiają nie mały opór. Głównie dlatego, że są to opony terenowe. Ale nie o to mi chodzi rzecz jasna. Porównałem je do również terenowych SBE i Ignitorów 1,95, które moim zdaniem się lżej toczyły niż RK 2.2. Tyle.

 

Doprawdy? Race Kingi należą do najlżej toczących się opon na rynku, wiem tylko że z terenowych ustępują Ralphom no i oczywiście semislickom. Tu masz potwierdzenie tego co piszę ja i GhOsTwrc:

Continental Race King 2.2

Rollwiderstand: 23,9 watt

Kenda Small Block Eight 2,1

Rollwiderstand: 34,2 watt

Maxxis Ignitor Exception 2.1

Rollwiderstand: 34,3 watt

Dla porównania Furious Fredy 2.0 mają opory 19.9wata

 

Dodam że Ignitory 2.35 mają mniejsze opory od swoich węższych odpowiedników o 2 waty.

Napisano

OK, przyznaje liczby pokazują jednoznacznie. Ja podałem tu swoje subiektywne odczucia, bo jak to na forum każdy ma swoje zdanie.

 

GhOsTwrc, stwierdzenie 'proponuję więcej jeździć' nie ma tu najmniejszego sensu, ze względu na to, że opory toczenia wstępnie są takie same, bez względu na to kto ma jaką nogę.

 

Osobiście też uważam, że dobre do celów podanych przez autora tematu będą semi slick, jednakże skoro szuka w oponach MTB, to podałem MTB. Tyle.

 

Pozdr

Napisano

Koledzy po kole,

 

Z wielką uwagą śledzę Wasze posty - i mówiąc szczerze dalej nie wiem co zrobić.

Nie upieram się przy oponach MTB - jeśli uważacie , że SS będą w mojej sytuacji najlepsze - wezmą to pod uwagę.

Zależy mi głównie na przyczepności na asfalcie (suchym i mokrym) oraz w miarę przyzwoitym prowadzeniu na ubitych ścieżkach

(chociaż nie zapuszczam się tam dość często).

 

Jeśli macie jakieś propozycje - piszcie, sugerujcie - chętnie skorzystam z rad.

I jeszcze tylko to nurtujące mnie pytanie - to samo przód-tył czy jednak jakieś kombinacje oddzielne?

 

Pozdrawiam

Napisano

Zgadza się. Jeśli masz się zastanawiać do grudnia na czym jeździć, to sobie odpuść rower. Proponujemy semi slicki bo są dobre dla kogoś kto jeździ głównie po asfalcie ale czasem wjeżdża w las. Jakie konkretnie- zobacz jaki producent jakie ma w ofercie, zobacz ceny, specyfikacje, sprawdź czy na forum było o tej oponie. Mamy 21 wiek, a to nie znaczy 'wiek podawania na tacy'.

Napisano

Dokładnie, dobrze piszesz.

A kolegom proponującym autorowi tematu opony typowo MTB, polecam czytanie ze zrozumieniem. Jeżeli ktoś sam piszę, że jeździ tylko po asfalcie to po kiego mu opony, które nieźle radzą sobie w błocie? Typowy SS lub nawet całkowity slick będzie najlepszym wyborem.

Napisano

Wrzucam obiecane fotki:

 

Conti Race King 2.2 kevlar przebieg ok 5000 km , opona jezdzi i z przodu i tylu , zanim umarł bieżnik guma z boku sie rozciała

raceking22.jpg

 

 

Geax Saguaro 2.0 KevlaR przebieg ok 3500 km moich , a kupilem uzywane na allegro. Moim zdaniem najlepsza guma z jaka mialem do czynienia nigdy mi nie zrobila psikusa , a i nawet udalo mi sie osiagnac na niej

80kmh.jpg

 

saguaro20.jpg

 

Schwalbe Smart Sam Evo 2.25 przbieg ok 6000 km / uzywana tyl/przod

 

smartsam.jpg

 

Tutaj dodam jeszcze Geax Mezcal TNT 2.1 przebieg ok 2000 km przód i tyl

mezcal2.jpg

 

mezcal1.jpg

Napisano

GhOsTwrc, jak wrażenia z jazdy Saguaro po asfalcie? Chciałem kupić Schwalbe CX COMP, bo jeżdżę głównie po utwardzonych drogach (czasem las, okazjonalne wypady w góry), ale tam gdzie zamawiam części jest długi czas oczekiwania, więc może Geax się sprawdzi?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...