Skocz do zawartości

[szosa] Klasyk na nowy sezon


askryptor

Rekomendowane odpowiedzi

Wiosna za pasem i czas najwyższy na złożenie nowego roweru. A że w planach mam klasyczną szosę, upolowałem już zgrabną, chromowaną ramę Faggina, obręcze Super Champion Route, baranka 3TTT Grand Prix oraz odpowiedni suport. Z założenia miała być to w pełni włoska konstrukcja, ale że z ramą przyszły podobające mi się stery (Stronglight`a) postanowiłem, że 80% odsetek w zupełności mi wystarczy. I tu prośba o pomoc, do pełni radości niezbędne mi są jeszcze...właściwie wszystko czego nie wymieniłem powyżej, tj. piasty, mostek, korba, itd. Może to i głupie widzimisię (i dość kosztowne), ale celuję w Campagnolo rocznik 70-80`. Jeśli ktoś miałby coś do sprzedania lub znalazł ciekawą ofertę i podzieliłby się ze mną tą informacją, byłbym wdzięczny. Interesują mnie przede wszystkim podzespoły używane, nadające się do renowacji. Na eBayu jest masa nowych podzespołów, ale cena (po przeliczeniu i doliczeniu przesyłki) jest dla mnie stanowczo za wysoka. Szukam także mostka 3TTT Record 84.

 

Poza tym chciałbym się dowiedzieć, czy istnieje tańszy zamiennik dla taśmy wysokotemperaturowej?. Niestety oryginalna powłoka lakiernicza była nie do zaakceptowania i musiałem pociągnąć ramę Scansolem. Całość będzie malowana proszkowo na niebieski transparent (jak to było przed czyszczeniem) i stąd potrzebna ochrona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Szczególnie pomocni nie jesteście, ale pomimo tego pokażę co udało mi się do dnia dzisiejszego uzbierać. Potrzebuję jeszcze kilku części, może właśnie dzięki tym kilku obrazkom uda mi się je szybciej zdobyć.

Rama jest już czysta i przygotowana do malowania, a obręcze i stery wypolerowane na lustro. Docelowo wszystkie części będą pucowane na błysk.

 

DSCF8548.JPG

strong.png

 

Zdjęcia ramy

 

Początkowo mierzyłem w serię Gran Sport, ostatecznie wybrałem jednak Victory. Dostępność, cena oraz możliwości podzespołów zmusiły mnie ponadto do kilku odstępstw. Piasty to trochę nowsza partia Mirage (chciałem coś z bębenkiem), a sztyca jest z linii Athena. Ze wspornikiem to i może lepiej, 27.2 bez pomocy w 26.8 nie wejdzie. Także rurka zostanie potraktowana pilnikiem i papierem ściernym. Skorodowaną (z licznymi i głębokimi wżerami) warstwę galwanizacyjną i tak musiałem z niej zedrzeć, dlatego nie przeraża mnie to szczególnie.

 

Jeszcze gorzej wygląda sprawa mostka. Nie mogąc znaleźć nigdzie tego modelu kupiłem wersję w czarnym kolorze. Nie dość, że poprzedni właściciel postanowił zedrzeć go z kierownicy za pomocą śrubokręta (zamiast rozwierania śrubą), rysy na nóżce są niczym Wielki Kanion, to jeszcze czarna powłoka którą miałem za farbę jest anodą. Zabawy będzie więc sporo. Z pozostałymi elementami także.

 

DSCF8857.JPG

DSCF8827.JPG

 

Fotki aktualnego zestawu

 

Wracając do zakupów. Poszukuję jeszcze tylnej przerzutki oraz klamek z serii Victory. Jeśli miałby ktoś na sprzedaż siodło Brooks Swallow (miodowe) to chętnie bym zakupił.

 

http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=56B95D59-1E5E-4CF1-AD6E-8E8006E8B0C7&Enum=108&AbsPos=77

http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=E352F19B-4367-4571-8AF9-8F5C36384172&Enum=118&AbsPos=28

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda ze usunales oryginalna farbe... proszek bedzie wygladal slabo; na forum retroMTB masz czlowieka zajmujacego sie aerografia i mysle, ze to najlepszy pomysl biorac pod uwage, ze ze znalezieniem naklejek faggina moga byc problemy.

 

Chcesz sie trzymac rocznika, ale widze, ze piasty sa juz na bebenku. Moze lepiej zatem poszukac manetek indeksowanych?

 

Ostatnia rada fetyszysty - jesli chcesz miec jakis wloski smaczek - mozesz zaplesc kola na 3x bez przeplotu (spoko masz double-eyelets, bedzie to mozna dobrze naciagnac) a miejsce krzyzy zalutowac. <ew. juz w wersji bardziej wspolczesnej - zrobic przeplot na 3cim krzyzu i tam zalutowac drucik, beda trwale kola, nie zgubisz szprych i bedziesz mial "smaczka";)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już zdarłeś ramę do chromu, to mam nadzieję, że pomalujesz ją tak, aby był gdzieś widoczny i bynajmniej nie mam tu na myśli samych haków :D super rowerek się szykuje, warto by było się może rozejrzeć za klamkomanetkami jakimiś w stylu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do farby i malowania. Chrom zostanie na widełkach (i widelcu) tak jak w oryginale. Zastanawiam się tylko czy szlifować miejsca grawerki na widełkach przy zacisku i wypełniać je białą farbą, czy może zostawić zamalowane. Transparent proszkowy wygląda bardzo dobrze, mufy widać należycie, a trwałość znacznie przewyższa zwykły lakier samochodowy (już kiedyś robiłem). Naklejki mógłbym zrekonstruować, ale nie jestem pewien czy ma to sens. Logotyp Faggina z czasów ramy nie jest według mnie zbytnio udany.

 

Manetki Victory zostaną, po polerce będą wyglądać jak nowe. Indeksowane sobie odpuszczę, nie zmieniam biegów zbyt często, a rower będzie do kursowania po mieście. Poza tym nie widziałem nawet klamko-manetek w stylu retro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledze chodzi o podwojna warstwe, ktora w efekcie daje wrazenie lakieru typu "metalik " (jak domniemuje;) - efekt jest dosc ladny, ale nie powiedzialbym zeby bylo to rozwiazanie trwalsze... nie wazne...

 

jesli nie zabezpieczysz hakow przed malowaniem to pozniej i tak najpewniej bedziesz musial uzyc pilnika - chocby po to, zeby zrobic dosc miejsca na oski... dlatego uzyj tasmy malarskiej badz podobnego rozwiazania, bedzie mniej zabawy ze szlifowaniem przejscia farba-chrom.... aha - no i przy zaciskaniu zaciskow zreszta taka farba Ci sie zwyczajnie pokruszy..... Za to jesli masz bite napisy (campy, shimano czy suntour) - mozesz je sobie wypelnic recznie farba...

 

klamkomanetki ok, ale musialbys dostac naprawdę stare ergopowery z jeszcze polaczonym mechanizme lopatka-cyngiel... bedzie ciezko... po prostu troche nie do konca pasuja roczniki jesli sie juz ktos upiera - bo tak jak pisalem masz piasty z mechanizmem zapadkowym, nieindeksowane manetki itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgłębiałem technologii, ale wydaje mi się że to jednak coś innego. W lakierni którą najczęściej odwiedzam potrafią zrobić 2 powłoki (np. kolor + warstwę przeźroczystą), do tego oferują jeszcze proszkowy z brokatem oraz właśnie lakiery transparentne (tylko podstawowe kolory). Obręcze na rowerku poniżej są tego przykładem.

 

IMG_6996_big.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak można taki piękny granat usunąć? Bardzo prosto i szybko. Piękny zapewne był, kiedyś. Jeszcze trochę, a liczba dziur odsłaniających chrom przewyższałaby powierzchnią nienaruszoną powłokę lakierniczą. Do tego musiałem zabezpieczyć wżery. Zresztą jak już pisałem na dniach pojawi się na ramie nowy lakier. Co do "klameczek" oraz trzymania się epoki to właśnie jest powodem założenia tego wątku.

 

DSCF8532.JPG

 

Aktualnie poszukuję pedałów Campagnolo w stylu http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=738C62B8-2E2F-465A-BB1B-D24186B5A740&Enum=109&AbsPos=18 oraz klamek z serii Victory.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowa i cena praktycznie identyczna, ale ze względu na koszty wolę poczekać i upolować coś z epoki. Szkoda że wszystko jest tak trudno dostępne, a w komisach najczęściej nikt samym części sprzedawać nie ma zamiaru. Z tego powodu w przypadku suportu (a raczej wkładu) wybór padł ostatecznie na Shimano 600EX. Wygląd (oprócz oznaczeń) ten sam, nówka, a do tego cena czterokrotnie niższa.

 

DSCF8882.JPG

 

Do zakupu (z części trudno dostępnych) zostały mi tylko klamki, ale od dłuższego czasu nie widzę żadnych ofert wyrobów sprzed serii Mirage. Wiosna zaatakowała i czas finalizować składanie, dlatego przeszła mi przez głowę myśl o 600`kach Shimano. Wczoraj miałem je jednak w ręce i w porównaniu choćby ze 105 lub Campagnolo Victory wydają mi się strasznie toporne. 

 

I na koniec jeszcze dwa pytania. Zna może ktoś zakład oferujący usługi polerowania elektrolitycznego aluminium (taki który zajmuje się drobnymi elementami)? Zdarłem powłokę ze sterów, korby, sztycy, itd. i chciałbym jakoś zabezpieczyć części przed uszkodzeniami mechanicznymi. Czyste aluminium jest strasznie miękkie. Pytanie drugie dotyczy siodełka. Nie orientuje się ktoś czy na rynku krajowym dostępne są tańsze odpowiedniki Brooks Swallow? Wiem że swego czasu Kross ściągał takowe wyroby z Chin i markował http://www.alibaba.com/product/tw102153697-101426915-100627719/Bicycle_Saddles.html?tracelog=fmotherproduct1. Deluxe posiada tylko popularne modele, a Origin nie dość że sprzedaje Chińską krowią skórę to jeszcze robi to drożej niż Brooks (chinole w dotyku są jak plastik, nie wiem może regularnym natłuszczaniu da się to zmienić).

 

korba.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u krossa na stronce do niedawna byly jeszcze te siodla... ale jak poszukasz to sie znajda szybciej;)

 

oska shimano jest w systemie JIS, a wiekszosc korb campy na ISO; dowiedz sie mailujac do centrali - czy ten model ktory chcesz uzyc jest (rzadkim przypadkiem) na JIS np.

polaczenie niekompatybilnego zestawu sprawi, ze bedziesz co jakis czas musial korby dokrecac i dokrecac i stosunkowo szybko sie rozbija ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ośka będzie eksploatowana maksymalnie przez miesiąc, może nie zrobi mi w tym czasie kółek z kwadratów. Zresztą jakoś niespecjalnie mi zależy na tej korbie. Po wypucowaniu ramię dość mocno kontrastuje z nie najświeższym już blatem. Całe to zbieractwo zaczyna mnie powoli nużyć, dobrze że na dniach rama wróci z lakierni i będzie można zmontować wszystko. 

 

DSCF8931.JPG

 

Do zestawu doszła jeszcze tylna przerzutka Chorus pierwszej generacji. W ustawieniu B powinna złapać 8 rząd. 

 

DSCF8950.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście. Jak tak dalej pójdzie to przez ciągłe machanie papierem ściernym wykształcę w drodze ewolucji dodatkowe kończyny. Dziś uporałem się z kolejnym żelastwem (właściwie to z aluminium).  Po trzecim podejściu udało się dopasować sztycę 27.2 do rury 26.8 i nie wygląda to wcale źle. Trzeba sobie radzić, znaleźć wspornik aero Campy 26.8 w cenie nieprzekraczającej wielu kompletnych szosówek łatwe nie jest. Mam nadzieję, że ponowne szlifowanie sztycy nie będzie potrzebne. Wciąż nie kupiłem siodełka, a i rama jeszcze nie wróciła z lakierni, dlatego nie mogłem odpowiednio ustawić wysokości. Zwężenie (praktycznie niewidoczne na zdjęciach) jest to granicy wyznaczające maksymalne wypuszczenie rury.

 

DSCF8997.JPG

DSCF9008.JPG

 

I tak z każdym elementem. Dla przykładu manetki przed obróbką. 

 

DSCF8861.JPG

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła są gotowe, zaplecione i wycentrowane. Właściwie to zaszły w tym sektorze pewne zmiany. Zakupione piasty i obręcze (Champion Route) za nic nie chciały współpracować. A to dlatego, że sprzedawca wysłał mi "kółka" z 36 zamiast 32 otworami (zorientowałem się dopiero przy zaplataniu). Ostatecznie zakupiłem kolejne piasty (tym razem z serii Athena - 36h) oraz obręcze Railegha ("stare" poszły do zwrotu). Są nieco cięższe (to jednak zwykła stal) jednak wysokość jest mniejsza niż u poprzedniczek, a co ważniejsze obręcze są pod zwykłą oponę (będzie łatwiej i taniej wymienić flaka). Opony też już na miejscu, padło na Michelin Dynamic Classic.

 

Także niedługo będę miał na sprzedaż komplet piast z serii Mirage.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorwałem wreszcie klasyczne pedały Campy. Nie mam dokładnej wagi i nie jestem w stanie precyzyjnie określić modelu, najprawdopodobniej jest to Record Strada. Stan wizualny nieco odbiega od ideału, ale za to kręcą się idealnie. Do upolowania zostały mi jedynie klamki Victory.

Rama wróciła z lakierni i można składać wszystko do kupy. Niestety farba podczas "pieczenia" wyciągnęła rdzę z ubytków w powłoce i z bliska (ok 20cm) widać pod farbą plamki. Zastanawiałem się też nad kolorem pancerzy (granatowy lub srebrny), ostatecznie wybrałem metaliczny.

 

ped.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...