MrT Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Shimano i SRAM testuje hydrauliczne klamko-manetki w rowerach crossowych gdzie uzywaja kol na piastach 135mm. Jak sie wam wydaje, czy w najblizszej przyszloci (np sezon 2014) mozna sie spodziewac rewolucji i nowym standardem w ramach szosowych stanie sie rozstaw 135mm? http://www.cyclingnews.com/news/shimano-di2-hydraulic-road-disc-brakes-spotted Nie chodzi mi tu o sens stosowania hamulcow tarczowych w szosowkach, w pewnych przypadkach sa one calkowicie zbedne, w innych moga sie przydac (np hamowanie w deszczu na carbonowych obreczach). Mam zamiar kupic jakis lepszy rower i nie chcialbym pakowac sie lub przeplacac za potencjalnie przestarzala technologie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Raczej odwrocilbym analogie, tarcze w szosie moga miec uzasadnienie w niektorych przypadkach. Generalnie, to rozwiazanie, nie znajdzie miejsca w szosie w szerokim zastosowaniu. Powody sa proste. Nie ma zapotrzebowania na takie hample. Wnosi to duzo komplikacji, zarowno w uzytkowaniu, jak i w produkcji. Dobre szczekowe hamulce typu DuraAce, czy tez EE i nikt nie mysli o tarczach. Odpowiadajac na Twoje pytanie, 130mm raczej sie nie zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.