Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

39 minut temu, homzal napisał:

Chwyt na klamkomanetkach bez klamkomanetek 🙃

 

A widzisz ja tam jeżdżę i jakoś mi z tym dobrze :) nawet bardzo dobrze. Jednak by nie było, bo zaraz wyjdzie, że mam bogata wyobraźnię... Chodzi o chwyt/układ dłoni i funkcjonalność :)

Napisałeś też coś takiego:

3 godziny temu, homzal napisał:

Żeby operować hamulcem i biegami musimy trzymać ręce na dole i obniżać sylwetkę.

I to jest absolutna nieprawdą i bujdą puszczaną w świat przez teoretyków (a raczej teologów rowerowych).  Otóż da się korzystać w górnym chwycie z hamulca i przerzutki. Kwestia odpowiedniego ustawienia i sprzętu. 

Jak widziałem w onlajnie dyskusje o kornerbarze, to zawsze popcorn otwierałem, ale to się już nudne robi, bo za każdym razem to samo :) trzeba było się opamiętać i w odpowiedniej chwili przerzucić się na czipsy ;)

 

@rambolbambol nie ma sprawy :)Od jakiegoś czasu zbieram się do tego, ale zawsze jakoś bardziej mi się che robić innne głupoty. Mimo wszystko, postaram się tu coś na ten temat napisać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy to jest forum i tu się nie jeździ tylko dyskutuje, wymienia opiniami, poglądami i innymi przemyśleniami :). A wiadomo że zdanie jest jak D. i każdy ma swoje. Nikt niczyjego wyboru nie krytykuje. Ale widzę że moje przemyślenia na temat owej kiery zostały potraktowane nader osobiście :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee tam... w żadnym wypadku ostatnia moja wypowiedź nie była celowana w Twoim kierunku :P nie traktuj tego osobiście :)

Wiadomo, że jedni wolą, to robić po bo że mu z klamkomanetkami, drugi klasycznie z prostą kierą, a trzeci z wyobrażonymi klamkomanetkami na dziwnej kierownicy :) dlatego jest tak fajnie tu :)

Forum to forum i wiadomo, że tu trzeba gadać itepe, ale jakiś poziom trzeba trzymać, a nie pisać pewników jak wyrocznia o rzeczy widzianej w internetach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vincek jeśli można jednak podyskutować to zacznę od pytania - jaki masz napęd (rzędowość i rozpiętość)? Chcę zrozumieć czemu wybrałeś taki zestaw jako kokpit...

Chodzi mi o ten punkt w którym jakaś ekonomia spotyka się z jakąś ergonomią żeby to miało sens w kontrze do rozwiązania na baranie i klamotkach... co to jest za miejsce.

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@abdesign napęd to jedno, ale hamulce hydrauliczne to drugie. Wymiana tego, jak najbliżej 1:1 - zarówno na nowy kokpit (z barankiem) jak i nowy rower o podobnej specyfikacji (z barankiem), to koszta dużo większe niż kornerbar.  Oczywiście w moim przypadku, tak wyszło z obliczeń :) mogę się mylić. 

Odpowiadając na Twoje pytanie:

Napęd to: 1x11 M7000 11-42 i manetka M8000. 

Hamulce: zaciski m7100, klamki M640

 

Ja nie twierdzę, że kornerbar jest tani, bo nie jest. Nie twierdzę, że zawsze ma sens, bo nie dla każdego będzie taki sens miał. Tu jest masa zmiennych, które każdy musi sobie zważyć i podjąć decyzję. 

 

By nie było, to nie ja sprzedaje tę kierownicę w cenie 800/900 zł i nie wiem czy bym się zdecydował kupić w tych pieniądzach. W sumie rynek zdecyduje cenę. W PL można było na przełomie roku kupić za mniej niż 600 zł z przesyłką. Za granicą też taniej. 

Edytowane przez vincek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra... niech sobie kosztuje 600zł doliczmy przyzwoite hamulce i manetkę robi się jakieś 1500zł. Dostaję zestaw który jednak ustępuje (nie mówię że się na tym jeździć nie da) barankowi a dodatkowo swoje waży. To jest jakieś 2/3 ceny hydraulicznego zestawu 1x11 na zwykłej kierownicy i klamkomanetkach.

Czyli strata na utrata ergonomii (jakaś strata a nie jej brak) plus pół kilograma nadwagi... ale za to oszczędność rzędu - zamiast 2500 to 1500... nie jednak bym się nie zdecydował chociaż 1000zł to nie jest mała różnica w cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@abdesign a jak ma się wszystkie graty, to wychodzi zakup kiery za ok. 600 zł vs 2,5 k. Wtedy cena kornerbara nie wygląda tak tragicznie.

Czy ustępuje barankowi?! Pewnie tak. Czy baranek ustępuje w czymś dla kornerbara? Być może...

Za różnice 2 k. przeżyję i w moim ulepie kornerbara na razie nie zmienię :)

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do gruzu z krótką rurą lepiej robić kierownicę czasową albo jaskółkę pełną w spak montowaną z ultrakrótkim mostkiem co znaczący ma przewag w ergonomii jeśli człowiek ma mniej niż 185cm  lub mniej niż 33 wiosny….  Baran del flar poszerzenie - modny w grawelstwie  mam przecież to zawsze traci ma jednak kijowym kompromisie silnego chwytu, dolnego, bo pozycja klamki jest pod gôrny wypozycjowana……jeden chwyt a dobry z zaciskiem dłoni na hebelku jak w bulhornie jest atomowym rozwiązaniem, a jazda w chwycie prostym przymostkowym prostuje krzyż oraz pozwala przyglądać się horyzontom…. Zaiste w gruz  polecam  bullhorny, warunek zwarta rama.    Co ciekawe mój bólgorny ma … 38 cm , a ajsventura maks 46… jednak ten wąski wystarcza jeśli koło jest bliższe przełaju niż traktoru.   Z czycalówką 46 ki nawet braknie.   Także bullhorn tylko do gruzuw starogeometrycznych… co napisałem w starym języku, jak kiedyś :)))   

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dawno temu, pewien mędrzec, Owsik zwał się z tego co głoszą legendy, stojąc pod lasem na platformie do wykonywania evolucji, mając przed sobą tłumy, tabuny rozwydrzonych antylop, rzekł tak- Róbta co chceta, tłum zastygł w bezruchu, po czym zrobił co chciał. 

DSC06397.thumb.jpg.33834399187bb1afc1fe6925d1c36a61.jpg

DSC06393.thumb.jpg.0df16f1f720adacd758d3d6d0c857170.jpg

Pozdrow'er

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to tak to wygląda po złożeniu 

 

Rama stalowa Hultai AD 2022
Napęd Rohloff 14 biegów
Pasek Carbon Gates
Klamki Campagnolo
Stery Token
Hamulce TRP HyRd + Spyre C
Tarcze 160 mm
Korba chińska podróba Shimano Deore
Zębatka przód 46T tył 19T
Kierownica Octane One Flare 
Mostek Redshift
Siodełko Specialized Power Comp
Opony Tufo Speedero 40 C
Pedały Look
Widelec chiński karbon
Sztyca Pro Koryac

Waga gotowego do jazdy 12.98 kg

 

 

 

tapatalk_-1121060465_500x281.jpeg

tapatalk_-1200379298_281x500.jpeg

tapatalk_-699628845_500x281.jpeg

tapatalk_-744546876_281x500.jpeg

tapatalk_1364948749_281x500.jpeg

tapatalk_1393678169_281x500.jpeg

tapatalk_2002687745_500x281.jpeg

tapatalk_2068263796_281x500.jpeg

tapatalk_266030418_500x281.jpeg

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hultaju, bez wątku o smarowaniu łańcucha :))) pięknie to wstępnie się złożyło!  sterowanie do piasty to dopiero jest mikroport z Bigbradera sezon one! Podoba mi się ten ruroprzód, który wzbudził zainteresowanie!

A jak pedały Luk SPD 520? Czy to godny zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...