Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

Big Apple to nie są idealne opony w teren. Na suchym i w lesie oczywiście nie mają takiej przyczepności, jak te klockowane. Nadrabiają jednak szybkością i to mocno. Ostatnio bujam się z lokalną ekipą i Big Apple w kujawsko-pomorskim pojedzie wszędzie. Przede wszystkim teraz na jednym biegu nie zostaje w tyle i mogłem sobie pozwolić na zmianę przełożenia z 36:22 na 36:18. W góry bym ich nie brał, chociaż nie wiem jak się w górach mogą zachowywać. Na podjazdach o dziwo bardzo dobrze łapią grunt i niespodziewanie dobrze sprawdzają się w deszczu. W deszczu nie mam na nich mokrych pleców jak na Mezcal 29x2.6. Ciekawe jest też to, że na Mezcalach miałbym opory w skidowaniu, poślizgach itd, bo jeden taki poślizg na miękkich klockach i połowy opony już nie ma. Big Apple jest ultra wytrzymała. To trochę, jak powrót do szalonych lat, kiedy każde hamowanie musiało się kończyć "wow" u twoich kumpli. Big Apple = FUN.

Najbardziej się zdziwiłem jak dobrze "wygładzają nierówności" przy niskim ciśnieniu. Te całe marketingowe toczenie się baloon-tire, to nie jest ściema. Przy szerokości 2.35 cala i 1.3-1.5 bara kulają się jak wąskie oponki przełajowe a jednak niwelują nierówności na poziomie 2.6 calowych kapci o tym samym ciśnieniu. W grząskim piachu niestety zdarzy im się zakopać. Stąd też podjąłem decyzję, że na moje tereny kierunek jest słuszny, ale musi być ciut grubiej ... na razie z przodu, z tyłu zostaje BA. Nie chcę jeszcze nic spoilerować, więc pozwolę sobie z prezentacją poczekać do weekendu. Mam nadzieję, że cały zamówiony sprzęt przyjedzie do tego czasu.

Mojej małżonce Big Apple nie podeszły. Została przy Mezcalach 29.2.0. Ja jestem zachwycony. Jedna BA u mnie zostaje, druga idzie do ludzi. Ktoś reflektuje może na jedną Big Apple 29x2.35 po taniości z niewielkim przebiegiem (jedna sztuka za 50pln + 10zł wysyłka)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak już wspominasz o Mezcalach 2.6, możesz coś więcej o nich? Przymierzam się do czegoś na wyprawy w teren typu Genesis Longitude właśnie na 29x2.6 i myślałem o tych oponach, spotkałem się z pozytywnymi opiniami co do niskich oporów i dobrzej żywotności jej węższych wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tę najtańszą drutową wersję opony. Bardzo ładnie się toczy po absolutnie wszystkim. Niestety łatwo łapie kapcie. Miałem co prawda tylko dwa kapcie w ciągu, ale tylko tyle miałem tę gumę na obręczy. Szerokość na obręczy wew. 35mm trzymają 67mm. Co do zużycia, to ścierają się o wiele wolniej od Schwalbe Racing Ralpha i Schwalbe Smart Sama. Guma mimo wrażenia bycia twardszą, jest zaskakująco przyczepna. W kopnym piachu idzie spokojnie jechać.

W kategorii 2.6 cala to chyba jedyny słuszny wybór według mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a WbYDgOsZCZY  o tej oponie rozmawiałem wieczorem ostatnio... W końcu jej nie mam i cieszę się, że testujesz ją Ty...tzn dalej mnie ona ciekawi... Tylko nie ogarnę już wszystkich chęci zakupów. Więcej kręcenia mniej kupowania... Taki rok 2020 w intencji, a korona z głowy trochę spadła...

U mnie majówka tak sobie ale chyba chyba pojadę z Czerwonką do Wisły... po majówce, dostanie 1x 12.... i albo rebę ze zwykłym 29x 2,4 na przód, albo zostaną 3 cale bez amortyzacji.... Mam pożyczkę Maczetę, ale na niej nie jeżdżę... Ona czeka na inne ruchy... ma 120 i oś pod koło które i tak nie występuje w moim stadzie z 3 calami.  3 calówkę mam na szybko zamykaczu...mimo słabych kończyn chcę Wisły, obiecuję robić odpoczynki, tylko pogodo pozwól pojechać!  Czerwonka czeka... z mlekiem... z kołem super od Dawida... i ogóle.  

Edytowane przez itr
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż to się stało ze świecącym paskiem na Big Apple'u? Wytarł się po całym dniu latania po lesie, czy sam z premedytacją go usunąłeś?

Jak znajdę chwilę na zrobienie zdjęcia w naturze, to też podeślę nowe, obecne wcielenie mojego Gienka. Poszedłem w nieco inną stronę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rambolbambol  pięknie wyszło , w końcu Salsa wygląda jak na miarę z tą gumą, u mnie na 2.25 nadal za dużo miejsca jest .

Żywię wielką nadzieję że na NówkieStalówkie dotoczysz się w setupie niewiele odbiegającym od powyższego ;) 

Zachęciło mnie to do eksperymentu ubaranienia Garego ...i w związku z tym zapytuję - co to za kiera , model / szerokość , jakąś opinię możesz skrobnąć jak się sprawuje w tym zestawieniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RafalxM
W zadzie mojego HL mieści się spokojnie Geax Mezcal 29x2.6 na obreczy 35mm wewnętrznie. Jest jeszcze po 4-5mm prześwitu z każdej ze stron. Koło jest odsunięte o 5mm od najkrótszej długości widełek (HL ma poziome haki). To ładnie bieżnikowana opona jest.

Próbowałem też w tyle upchnąć Vee Speedster 29x2.8 cala i to by się sprawdziło, ale gdybym miał albo węższą obręcz, albo przerzutkę. Wtedy koło bym ustawił w takim położeniu, żeby opona nie obcierała. Przy poziomych hakach i konieczności napięcia łańcucha w singlu nie udało mi się tak dopasować opony do prześwitu.

Przy twoim wzroście szukałbym ramy 17 cali. Ja mam 182cm wzrostu i 19 cali jest idealna.

Tak jak kazafaza wskazał, kierownik to Genetic Digest o prawilnej szerokości 480mm.

Edytowane przez rambolbambol
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet 200km na tym nie przelatałem!
Kup tego KMC mówił sprzedawca, mocny będzie.
3 tony tego sprzedaliśmy!
Chińczyk płakał jak ogniwa zakuwał.
Załamka ... ale i duma, bo to pierwsze w życiu zerwane ogniwo.

ogniwo.thumb.jpg.f0b0eb0697b95c61b917fc59583ad61e.jpg

Znacie jakieś dobre, ale nie za kosztowne łańcuchy do SS, co byście polecili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KMC :D

A po prawdzie to może trafiłeś na ogniwo jakieś felerne, nie skreślaj całej firmy od razu.  No i gratsy za megawaty drzemiące w łydach. 

1/8” będzie żywotniejszy od 3/32” i to jest z reguły mój wybór, nawet jak mam węższe zębatki - linia łańcucha nie musi być idealna na 100%, minusem jest nieco wincyj dźwięków z napędu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja lubię wąski bo z Toro WYCH  to miałem podobno tylko jakąś wyższą bułką kupować kute w kwitnącej wiśni,  po ponad 200 zł sztuka, zakręcanie na śrubkę dla zawldników, nawet pc1 mi nie podobał się i wyciągał ręce, trzeba było cofać koło    
reasumuacja:  wąskie wysokie grupy mi najlepiej śmigają. W dodatku współpracują tajnie z zębatką natowait.  Po spadaniu w Myślęcinku lubię NATOwait! Wtedy nie miałem.

używam zwykle 8 albo 9s od sram.

990. 970. 870. Z raz Dur as. 
Szhimano nie lubi skuwania inaczej niż pinem nowym albo spinką. W zasadzie ostatnio tylko spinkuję nawet przy przedłużaniu. Na dwie spinki .

Iwan ma łańcuch o grubości znanej z niemieckich śluz nad Mmamerkami, ale możliwe że w zagłębiu rury czy innych zakładach Kruppa już takich nie robią

Ps raz trafił mi się żywotny łańcuch 1/8 z lat 80 niemiecki. marzenie. Trenowałem na nim zimą na Wichrze. Raz. Po nim wyciągały  się wszystkie dostępne w stolica sklepach jednorzędowe. Raczej tanie, PC 1 był na końcu. To było wtedy,  kiedy nie kupowałem chyba jeszcze w sieci, a KmC były tylko do BMX i za krótkie. Dawno.

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...