Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

No to ja dodam coś od siebie. Rower już jest skończony. Pierwsza jazda za mną. Zbyt dużo nie jeździłem bo pogoda jest bardzo kiepska ale pierwsza jazda z barankiem w ramie HaeLa bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Shiftmate robi robotę, żadnych problemów nie stwierdziłem, zmieniarka z klamkomanetkami bardzo dobrze współpracuje. O hamulcach mogę jak na razie powiedzieć, że są zamontowane i jakoś tam spowalniają. Jak klocki się dotrą będę mógł napisać czy avid z shimano to dobre połączenie [różne opinie ostatnio czytałem]. Na tą chwilę jestem bardzo zadowolony z połączenia tej ramy z barankiem. I na koniec kilka zdjęć z wycieczki

large.IMG_20180204_123401.jpg.6653b8046d

large.IMG_20180204_123415.jpg.60b95fc54b

large.IMG_20180204_123705.jpg.ad8f67aef6

large.IMG_20180204_130729.jpg.a3d0db77e1

 

NA wyjeździe rower był bez owijki, bo jeszcze chciałem dokładnie klamki ustawić a z owijką nie miałbym pola do manewru. Jedyne zmiany jakie planuję jak na razie to prowadzenie linki do zmieniarki, ale dopiero jak będę pancerze musiał wymienić. 

Ode mnie to wszystko i już tematu nie zaśmiecam.

Edytowane przez 100lar3k
  • +1 pomógł 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Połączenie Szymańskich STI i BB7R obarczone jest dość sporym skokiem klamki. Jeśli masz prościuchne tarcze i wszystko niemal idealnie ustawione chodzi dobrze i hamuje bardziej niż zadowalająco. BB7R to najmocniejszy, szosowociagowy hamulec jaki przyszło mi testować. Z tych na linkę.

Szacunek...

I.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z hamplami walczyłem kilka godzin zanim prawie przestało mi dzwonić i ocierać. Podczas ustawiania prawie straciłem nadzieję, że coś z tego będzie. Tarcze też przeszły delikatne prostowania bo nawet pół milimetra i już coś tarło. Nie jestem w stanie stwierdzić po testowej jeździe czy wszystko jest dobrze ustawione. Po pierwsze muszą się dotrzeć po drugie sporo syfu mi naleciało i cały czas piasek chrzęścił między tarczą a hamulcem. Liczę jednak, że jak będą dobre warunki, bez błota to uda mi się zweryfikować ustawienie avidów.

Jak te hamulce się nie sprawdzą zawsze zostają TRP HY-RD lub inne podobne [pamiętam, że gdzieś w wątku podawałeś coś jeszcze].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie drą podkładki systemu tri align. Same klocki ładnie  ułożone, ale poziomując hamulec podkładka zawsze wypina się  swoim podkładczanym pośladkiem na tarczę.

Założę lekko rasowany  pilnikiem adapter to się może skończy.  Tyłu  dziś przezor, nie zalożylem tarczy jedynie sam zacisk to jest cichutko.

  Na pocieszenie BB7 mtb są bezstresowe po dobrej regulacji więc miejmy nadzieję że i Road się opanuje... W ogóle to zarówno MTB jak i Road kupiłem w dobrych podejrzanych OEM cenach i tak się zastanawiam czy właśnie nie jest to taka dodatkowa albo odpadowa Chińska Produkcja. Tekturowe coś włożone między klocki tych nowych hamulców ma zawsze takie chińskie  literki które mogą znaczyć " dzing, dzing, tse iiij uś" 

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamyczek dołożę do dyskusji o baranach w terenie. Z gienkiem pojezdzilem na alpkicie bomberze i teraz na Ivanowym genetyku (co prawda niewiele). Jak dla mnie trochę sztuka dla sztuki w terenie emtebecznym. Nie bylem w górach, kulalem sie po swoich okolicach, raczej plaskich, ale z haldami. Zeby zachować jakąkolwiek kontrolę na zjazdach, trzeba chwyt dolny wrzucac, tzn ten dolny niewygodny, sprinterski, żeby klamki móc pewnie sciskać. I to mi się nie podoba, nie da się tak ułożyć ciała przy tak wąskim chwycie i będąc tak mocno pochylonym do przodu, żeby zachować jakąś sensowną kontrolę nad tym co się dzieje w wyboistym zakręcie o znacznym nachyleniu ;) No ja nie umiem stłumić tego głowonoga po prostu. Tak jak Marek napisał, żyro jest zbyt duże, żeby móc coś kombinować, a z plusowym laciem to już w ogóle. na szczęscie trakcja dobra jest. jak na razie najlepiej z dropem jeździło mi się na oponach 35c i po leśnych duktach, nawet tych wyboistych. Prawdziwe wertepy zostawiam jednak na prostą kierę. I lepsze hamulce ;)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja flegee to chyba coś multpodobnego do OG tylko 25,4 i biała. 

Mam jeden egzeplarz w tytusie i ona dla dłoni jest kochana, do sztywniaka i zastosowań outdoorowych warta rozważenia... 

Jeżeli mozna mieć rogi to warto je mieć... albo nawet zakupić retro mtb kierownicę z rogami wbudowanymi wtedy podpięte na nich szoswe klamki będą dawać dużą siłę, a szerokość uchwytu będzie szersza niż na klamkach w tych wymienianych naszych już  wcześniej pseudobarankach.... ale kazdy musie szukać rozwiązań dla siebie , na swoje scieżki pomysły pozycje i koncepcje

W kazdym razie paskudne stalowe kierownice MTB w kształcie Byka są na alle gro  za jakieś grosze,  stalowe, można testować kształt , i dokupić już droższy  jakiś markowy Oem z przed lat.... o tyle to lepsze od dokręcanych rogów ze na mocowani się róg nie przekręci przy jakiejś ewolucji godnej nagrody darwina

Tylk taka kierownica bycze rogi musi być nie szosowa i po prostu szeroka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, karolg napisał:

Fleegle jest mniej wygięta niż OG - 15 vs 25

Potwierdzam, sprawdzone organoleptycznie. Powiedziałbym że Fleegle jest delikatnie gięta, OG już znacznie. 

No i tak jak pisali poprzednicy - jest po prostu wygodna, czyli podobnie jak baranek :) Ułożenie dłoni choć w innej płaszczyźnie jest dość "naturalne".

Za to możliwości manewrowania w terenie są znacznie wyższe niż na baranku, wymagają przyzwyczajenie ale potem już z górki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I know, I know. :) 

Inaczej sformułuję pytanie. Czy po przesiadce na OGa, zmienialiście mostek na dłuższy? 

Nie miałem wcześniej kierownicy z takim gięciem, i mam nieco dziwne uczucie trzymając ją łapkach. Nie chcę na razie eksperymentować z mostkami, bo być może, tak jak pisze Mike, jest to kwestia przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet dla mojej mniej kątowo zawiniętej  w tył Flegmy wyliczyłem sobie lekko dłuższy i wyższy mostek, i końce kierownicy  lekko skierowałem do ziemi... ale na razie sprawdź co masz w terenie i czasie ... może nie ma sensu jednak nic zmieniać i tak polubisz jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Roballinho napisał:

Czy po przesiadce na OGa, zmienialiście mostek na dłuższy?

Tak, z 80 na 100 mm. Żeby zachować to samo położenie chwytów co na prostej, powinno się dać chyba jeszcze z 10 albo 20 mm - ale tak mi pasuje.

 

15 godzin temu, itr napisał:

końce kierownicy  lekko skierowałem do ziemi

U mnie jest równolegle do ziemi i jest git.

 

Już kiedyś to pisałem, gdzieś.. Przy tak wygiętej kierownicy łokcie schodzą do środka i amortyzacja rencyma wygląda raczej podobnie jak na baranie - góra dół, przy względnie nieruchomych łokciach, zamiast szerokich pompek. Co kto lubi, mi tak pasuje, chociaż super agresywnie w terenie nie jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Grizzli napisał:

kojarzy ktoś alternatywny wypust dla rosomaka od Somy? I najlepiej, żeby występował w postaci ramy/frejmsetu.

Pozdro

Grizzly

Sprecyzuj czego szukasz, ale wszystkie cechy Somy (stal, 29x2.0, regulacja chainstaya, duzo butelek, duze rozmiary) mają: AWOL, Gryphon, ewentualnie straggler, tam mniej miejsca na lacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rysz napisał:

Sprecyzuj czego szukasz, ale wszystkie cechy Somy (stal, 29x2.0, regulacja chainstaya, duzo butelek, duze rozmiary) mają: AWOL, Gryphon, ewentualnie straggler, tam mniej miejsca na lacie.

chodzi o: stal, co najmniej 29x2.0, regulacja chainstaya, tarcze

chcialbym jeszcze klasycznie gorna rure w miare poziomo. No i najlepiej cos z EU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...