Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

No dokładnie tak jest jak piszesz! Szukam hybrydy...Konsensusobajku!

Tzn jak miałem w Czechach Jaguara to wiedziałem że w pagóry ziemne z kamieniami za bardzo nie mogę na nim odbić, ale też nie było tego w planie i dużego żalu nie było.

Ale tak jak pisałem być: np w Alpach i nie zjechać gdzieś na bok z szosy? Tylko koncepcja jest żeby jechać rowerowo ekspresem przez Europę ( ciśnienie wysokie) a upuszczać na szutrach i kamieniach...zamiast Alp można np wskazać Góry Sowie, są fajne szutry.... łatwiej uszosowić Inbreda niż ciąć z bagażem na wąskich gumach.

Czas  pokaże, zobaczymy też co z oponami... średnia podróżnicza w Czechach to ok 20 km/h na płaskich do 15 w górskich dniach, czyli opory aero nie powinny mieć aż takiego znaczenia. Trzeba sprawdzić na sobie, jak się jedzie do pracy na twardym ostrym / kapciowatym góralu to ja dobrze wiem :)

projekt podobny tylko 26 :

szosowe mtb na maxiss 26

i 29

super moto, lekkie 680 gr, ale bez zabezpieczeń

 

z innej beczki dla mnie szok, ale nigdy nie myślałem aż tak o zimie:

łańcuch

 

 

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek,

ten pomysł w miarę gładkimi balonami jest fajny. Testowałem w lato na BigApple 26x2.35 i było naprawdę bardzo przyjemnie.

Z racji zmiany przedniego koła na większe dokupię 28x2.35 też BigApple to będzie można potestować po asfaltach, szutrach , nawet lasach jeśli będzie trochę bardziej sucho niż ostatnio ;)

Edytowane przez RafalxM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz szybko czy w Planet x nie mają ostatniego Biga Apla 28 bo chyba była jedna sztuka na wyprzedaży dziś rano. 

:)

Inbred na razie stoi, bez hamulców i nowej zębatki ze stali na razie czeka, jednak nie chcę przeostrzyć,

zamowienie na kierownicę i opony Almotion 2,15 w trakcie realozacji

Zimno, wczoraj 37 km i tak dziś rano nie zwlokłem się :) leń

Zamiast aplla mam sporo opon w Piwnicy starych ktore może wcisną się w ten niski  widelec, stary RaRalf, Ignitor, albert z plaskim środkiem albo motoraptor chyba nawet nowy. mozesz sprawdzić w piaskowym lesie na wiosnę co lubisz w piach przed dalszymi inwestycjami...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czasu na jazde mialem ostatnio 0, przełożyło się to bezpośrednio na czas poświęcony nad rozmyślaniami o jeździe. Zainspirowany trochę fotkami kuladeł z tour divide postanowiłem przystąpić w szeregi baranów z plusami (u mnie akurat z półplusem, można by stwierdzić, że z minusem, ale nie o semantyke tutaj chodzi, c'nie?!) 

Wyszło tak:

BRnflZt.jpg?1

Spostrzeżenia:
in "-" rower jest bez sensu
in "+" rower działa

  • +1 pomógł 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 No fajnie się patrzy :)

Filoletowe gratulacje,  wyszło mint! aj!

Po po po zi zi zi czyli Inbredzie na śniegu też uznalem że koncepcja barania wali łbem w słup. W lodowych wygłupach , koleinach 44 cm kierownicy było chrzanem w asa rękawie. Im więcej gumy i masy na przednim kole, tym lepiej trzymać to w szerszej kagancu  kierownicy

Ale to nie dokonca jest wszystko na minus.... przyszedł Riczwąs czyli baran rozdeptany, ogromnie zachęca ! Opony jednak ma być w drugą stronę, gładź, szosose balony . bdęą testy.

Nie mam wciąż zacisków, po nich wskoczy kaseta od Kazy chyba 11- 23.   no  i pytani jak hamujd Ci avid i czy to bb 5,7 road i z jakimi klockami pancerzami? waham się  mogę mieć dwa 5 roudy za 200, a komplet 7 to już tak z 350 zet. czyli czy warto dopłacać...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5R miałem w Kociaku i cieszę się, że zmieniłem na Hayesy. Albo ja jestem obuloworęczny, albo trzeba mieć jakąś wiedzę tajemną, żeby to dobrze ustawić. Albo... już sam nie wiem... Raz dzwoniło, raz szurało o tarczę. Do jakości hamowania, natomiast, przyczepić się nie mogę. Jak na mechaniki oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, itr napisał:

jak hamujd Ci avid i czy to bb 5,7 road i z jakimi klockami pancerzami? waham się  mogę mieć dwa 5 roudy za 200, a komplet 7 to już tak z 350 zet. czyli czy warto dopłacać...?

To sa klony, t: redland i p: clarks. Przod z tarcza 160 przy takim kole kiepsko hamuje. Z opona 35c calkiem przyzwoicie. Tyl bardzo slaba modulacja, ale dobra moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie o siłę hamowania mi chodzi bo przejechalem się raz na przełaju z bb 5 i klamkmnet 105 i ten rower był jak bez hamulców, zaciskało się klamki z siłą kowala albo Luśki, dolnym chwytem i laskawie coś się działo. Czybto były tłuste tarcze, złe klocki czy fatalny pancerz nie wiem.

Bb7  mtb mam! teraz nawet w fullu, może męcza palce, ale hamują....

Rysz masz i siłę i umiejtnośc to się znasz czy bb 5 to kill.

czy te klony to jest ciąg Road czy masz klamkę szosową z ciagiem Mountain?

:) wąskie hamuje lepiej

w moich bajkach przy kole 29 jednak lepiej dziala z przodu 180, i to najlepiej obficie ażurowa

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ładny Śliwek, ładny :)

BB7 Road z klamkami RL520, czyli tymi z emtebecznym ciągiem najmilej wspominam. Miałem jakieś Dia Compe i cośtamjeszcze o ciagu szosowym i fakt, kija to-to hamowało. Skok klamki był masakrycznie długi i praktycznie zawsze dociagałem pióro do samem kiery aby osiągnąć jakikolwiek efekt.

Wersja całkowicie emtebeczna BB7 + RL520 lub mieszana BB7R + RL520 z dodatkiem manetkek bar end'owych to może nie najergonomiczniejsze rozwiazanie ale bardzo praktyczne. Dodatkowo bar end'ówki nawet bardzo wysokiej klasy - Dura Ace czy Ultegra - można kupić za niezwykle chrześcijańskie pieniądze.

Żenienie STI czy brifterów z hamulcami szosowymi to inna bajka, i tam przy cierpliwym ustawianiu i prostej tarczy można osiągnąć zadowalajacy lub nawet bardzo dobry efekt...

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy tylko mi to umknęło, ale warto wspomnieć, że Trek wypuścił oponki bonti XR4 w półtłustych rozmiarach - przejściowe 2.6 i jedynesłuszne 3.0

Całkiem konkret bieżnik, cena niestety niezbyt konkurencyjna dla np. Minionka dhf, bo aż 95 zielonych za wersję 3 cale, chudszy brat już lepiej - 65.  No i pytanie jak z dostępnością, ale generalnie dobry znak, że rozmiar nie wymarł i ciągle przybywa ogumienia :)

13585_B_1_XR4_Team_Issue_TLR?wid=1360&he

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, itr napisał:

czy te klony to jest ciąg Road czy masz klamkę szosową z ciagiem Mountain?

klamy to RL 340, ciag szosowy. a zaciski nie mam pojęcia, ale stawiałbym na ciąg mtb, toż to szajsklony. W górnym chwycie nie ma co liczyc na skuteczne hamowanie w sytuacji podbramkowej. W dolnym jest całkiem ok, a waże teraz 100 netto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wrzucić odświeżonej Salsy w +'owym setupie. Podoba mi się nowy charakter, a zmiana baranka na altbara wyszła ciekawie, co potwierdza tylko mnie o wszechstronności Fargo. W rowerze jeszcze kilka detali do poprawy, ale obecnie jest już mega brudny, do tego nie wiem kiedy zdobędę resztę wiec jest jak jest.

IMG_20180113_135736665_HDR.jpg

Edytowane przez buchar69
  • +1 pomógł 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ogłoszenie parafianle.

 

Kolega z tyry pozbywa się mało chodzonego Singlular'a Gryphon'a

W kolorku zielonym, taki jak tutaj, zdjecie pogladowe, moge poprosić go o jakieś rzeczywiste.

14992071106_9243001922_b.jpg

Rozmiar L, geo poniżej:

Gryphon-Lge.jpg

200 elżbiet za frejmseta, rama, EBB i forek.

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, buchar69 napisał:

Pozwolę sobie wrzucić odświeżonej Salsy w +'owym setupie. Podoba mi się nowy charakter, a zmiana baranka na altbara wyszła ciekawie, co potwierdza tylko mnie o wszechstronności Fargo. W rowerze jeszcze kilka detali do poprawy, ale obecnie jest już mega brudny, do tego nie wiem kiedy zdobędę resztę wiec jest jak jest.

IMG_20180113_135736665_HDR.jpg

Fajny Salceson , wstaw go proszę do garażu to go odpowiednio ocenię a nie będę szczędził gwiazdek bo Fargolcię chciałem kiedyś łyknąć w sklepie Sport Profit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do wszystkich nietypowych. Poszukuję już od kilku dni uchwytów do pancerz przerzutki, który będzie można przykręcić do ramy. Rama to Genesis High Latitude i chciałbym wykorzystać te otwory. Sposób w jaki mam teraz przymocowany pancerz przerzutki bardzo mi się nie podoba i godzi w moje poczucie estetyki. Jeśli ktoś zna jakieś rozwiązanie to będę wdzięczny za pomoc.

Dodaję zdjęcie żeby było dokładnie wiadomo o co mi chodzi:

large.IMG_20180201_203700.jpg.9f72d19e8d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Po odpowiedzi Ivana jak tylko wpisałem w google angielską nazwę tego ustrojstwa od razu wyskoczyło mi więcej opcji. Bardzo fajne uchwyty jednak trochę za drogie jak dla mnie bo 12 funtów za jeden to sporo jednak. Chyba skuszę się na opcję druciarską bo cenowo mnie nie zmusi do obgryzania tynku ze ścian. A mocowanie w mojej ramie wygląda teraz tak:

large.IMG_20180202_153223.jpg.b3842e639a

Razi to mój zmysł estetyczny i dlatego chciałbym to zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z opci druciarskich najlepsza wiesz mi jest popcja pasmanteryjno eklektyczna, mianowicie za pomocą czarnej podwiązki zwanej taśmą izolacyjną, lepsze to od trytytek, nie szkodliwe dla lakieru szybko modyfikowalne i tanie niczym krążek hokejowy w liroj gmerlę... tylko upewnij że taśma nie jest jakiś zaj zajer i nie klei się i reaguje ze wszystkim... bo i takie się zdarzają, albo drętwiejące na mrozie...

Co to za kułeczko kukułczane sram na szimanie czy szaman na sramie, a może  campo di tuttki z szimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...