Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Red;) użytkownik Grizzli przekonał mnie do Srama, klamka jest mniejsza, mechanizm bardziej schowany, łatwiej z każdego chwytu zmieniać bieg, gdyż nie trzeba całej klamki przesuwać, w razie draki - nic mi się nie stało, a rower lekko nie miał. Często idzie dostać Sramy w fajnej cenie na allegro, cena wyjściowa zabija;/

Napisano

W każdym razie, 2 lata jeździłem na bar endach z obawy przed "draką", od prawie 1.5 roku, mam karbonowe klamki i przeżyły każda drakę, wiec spokojnie. 

Napisano

Też SRAM preferuję gdyż nie podoba mi się bujanie klamki hamulcowej. Wolę na sztywno jak w spamie, a do DoubleTap'a można się przyzwyczaić w trymiga, nawet na podstawowym Apex'ie...

 

@Majk: jeśli obawiasz się dzwona i kosztów wymiany to logiczne jest byś poszedł w Syrę. Po co masz jeździć na 105 i się blokować przed mocniejszym przyciśnięciem?

 

 

POZDRo-:ver

Napisano

105 5700 teraz bedzie 5 sezon ...... czyli troche malo jak na test dlugodystansowy,ale bezawaryjnie.

Czasem  trzeba podregulowac tyl,czasem sie chwile zastanowi......typowe shimano.

Ergonomia pasuje bardziej niz Sram,pomimo,ze w gorskich zmieniarkach wole odwrotnie.

  • Mod Team
Napisano

Mam aktualnie 5700, poprzednio przez kilka sezonów (5 czy 6) 5600 i zmieniłem tylko dlatego, że posypała mi się tylna manetka z 5600. Leży w szufladzie i czeka na przypływ sił witalnych aby zagladnąć czy warto się z tym bawić...

 

Przyznam, że 5600 wygodniej mi w rękach leżało niż 5700...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Jako kilkuletni użytkownik 5700 polecę Ci klamki nowej 105 11-rzędowej. Przerzutki, kasetę daj gorszej grupy ale manetki warto - 5700 w środkowym zakresie chodzi bardzo słabo i wrzucanie na lżejsze biegi chodzi po prostu słabo.

Napisano

Ja mam 5600 105 i uważam je za zdecydowanie wygodniejsze od SRAMA którego miałem wcześniej. Przedni guz jest większy a sama klamka inaczej wygięta co zwiększa pewność i wygodę chwytu. 

Muszę jednak ostrzec że 5600 nie będzie najlepiej działało z mechanicznymi tarczami, tak wyczytałem, ponieważ dopiero w 5700 zwiększono ciąg linki. Polecam to sprawdzić jeszcze jeśli mowa o rowerze z tarczami.

Napisano

 

 

Przedni guz jest większy a sama klamka inaczej wygięta co zwiększa pewność i wygodę chwytu. 

No to też jest ważne, a niestety chwyt na Tektro RL520 które mam teraz nie do końca mi pasuje.

 

5600 zupełnie nie biorę pod uwagę bo nie ma schowanych obu linek.  

  • Mod Team
Napisano

Jeżdżę już od kilku sezonów na Apex w konfiguracji 2x10 i od zeszłego roku także na Rival 1x10. Nie zamieniłbym już chyba na Shimano, choć tych nowych grup nie miałem okazji próbować.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Muszę jednak ostrzec że 5600 nie będzie najlepiej działało z mechanicznymi tarczami, tak wyczytałem, ponieważ dopiero w 5700 zwiększono ciąg linki.

 

Nie zgodzę się. Na 5600 BB7 miało krótszy skok klamki niż na 5700.

 

Nie bardzo tez wiem o jakich problemach mówicie w temacie wrzucania w środku kasety. Nie zauważyłem żadnych problemów, zmiana jest szybsza i bardziej zdecydowana niż w 5600...

 

No chyba, że jest jeszcze jakiś level master i biegi zmieniaja się same, zanim dotkniesz manetki ;)

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

No i masz babo placek. Jak zawsze opinie są podzielone :) Aczkolwiek niewykluczone że zimowe modyfikację sobie po prostu odpuszczę i wstrzymam się z zakupem do czasu pojawienia się testów Sory R3000, może ewentualne wady wieku dziecięcego zostaną szybko wyłapane. 

Napisano

Nie wiem, czy to dla Ciebie ważne, i czy u mnie to jednostkowa przypadłość, czy może ktoś to potwierdzić, ale u mnie przy mrozach klamkomanetki 5800 potrafią się zaciąć przy zmianach biegów. Za to w połączeniu z hamulcami TRP HY/RD działają świetnie - niezależnie od temperatury, albo jeszcze nie jeździłem w takiej, która pogorszyłaby działanie tego zestawu ;)

Napisano

Nie bardzo tez wiem o jakich problemach mówicie w temacie wrzucania w środku kasety. Nie zauważyłem żadnych problemów, zmiana jest szybsza i bardziej zdecydowana niż w 5600...

 

 

 

Moje 5700 jest po prostu słabe. Rower Rose (Redbull) linki prowadzone wewnątrz bez pancerzy. Już to mocno upośledza działanie tylnej przerzutki. Puszczone całkiem pancerzem poza ramą jest trochę lepiej, dalej nie idealnie. Po prostu w środkowym zakresie kasety gdy chcę wrzucić na lżejszy bieg trzeba to zrobić mocno z wyczuciem, nie wystarczy usłyszeć klika - przerzutka przesuwa się za mało o te kilka mm i trzeba często mu pomóc. Hak prosty.

Napisano (edytowane)

No dobra, widzę już w rowerowo-pakownym temacie, że Prezes mnie uprzedził ;) ale rower pasuje do tego wątku jak ulał.

 

Jest coś magicznego w tym specu, aż mnie kusi żeby go wrzucić do galerii "pokaż swojego [...]" i oglądać jak nasi kochani forumowicze toczą pianę z pyska :D

Benedicts-2020-S-Works-Fuse-Ultra-Baja-B

 

 

I proszę zwrócić uwagę na widelec i przepiękny emblemat (made by Adam Sklar)

Edytowane przez akkwlsk

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...