Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano
PS. O co z tym klejeniem chodzi...?

 

 

CODA pokazała w latach '90 to co dziś jest standardem czyli łożyska na zewnątrz suportu, a do tego dodała jak na tamte czasy dość rewolucyjną korbę (to było około 1994! czyli przed pierwszymi pustymi korbami xtr 950).

Ramiona nie były odkuwane (jak u shimano) a frezowane, każde z dwóch połówek na koniec klejonych w całość. Ramiona były na wielowpuście a nie kwadracie a oś była alu.

W 1994r :)

 

 

@oles nie mam, nie przykładałem do zwykłej ramy, ale pierwszy link z brzegu: http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,y8n0ycl6v8, skoro w pionierskich czasach się dało... (czy tak własnie nie przejechał Kuba Postrzygacz na swoim surlym morderczego CSR?)

 

Napisano (edytowane)

a do tego jaka ładna   :)

 

p4pb6472124.jpg

 

 

Na pytanie o fata na 135.

 

Oba mają asymetryczna budowę.

Test_fatbike_Duratec_Snowdoor_158.jpg

Wciśniecie 4 cali w 135 z normalnymi biegami  jest niemożliwe w układzie symetrycznym.

Czyba że zrobimy bardzo długi ogon :)

Edytowane przez yarr
Napisano

 

 

Ramiona nie były odkuwane (jak u shimano) a frezowane, każde z dwóch połówek na koniec klejonych w całość.

Hm, trochę się to nie klei z tym co napisałeś wcześniej

 

 

No ale pewnie chodzi Ci o coś zupełnie innego (w 2000 cannondale już kleiło miski?) Znając Yarra - wierzę w 1000%, że miał na myśli system na gwint a nie klej..
  

O klejeniu misek nie słyszałem, a z Twojego posta można by wywnioskować, że na tym polega pressfit :P

  • Mod Team
Napisano

Michale, podejrzewam, że trochę większa znajomość historii rowerowej by pomogła  :devil:
Albo dokładne czytanie:

 

to działał tam system wkręcany a nie klejony,

czyli miski wkręcane w suport ramy. Jeżeli nie rozróżniasz opisu dotyczącego WKRĘCANYCH misek coda a klejonych ramion korb CODA to współczuję, naprawdę.

A co do "klejenia" pressfita, rzeczywiście mój błąd uproszczenia myśli (wynikający z częstego stosowania wypełniaczy loctite, a ta firma jakoś zawsze będzie się mnie kojarzyła z klejeniem)
Choć słyszałem, że w środowisku szosowym były (są?) przypadki gdy kolesie osadzają na kleju miski.


ps: I taka drobna dygresyjka, że pomimo iż temat ten jest rozległy od różnokołowców, monsterów, przez faty aż po wino i gołe baby to drążenie tematów pobocznych dla samego drążenia jest męczące dla ogółu ;)
Z mojej strony stopoff

 

Napisano

Toć to wiem, dlatego pokazany na zdjęciu poniżej Duratec jest moim ideałem, uwielbiam takie nietypowe konstrukcje, ino to koszci cwai tauzen ojro. Fajne w nim jest też to, że ma dwa takie same kółka z przodku i zadku, piasta na kasetę jest tu i tam, jak walnie bębenek to można podmienić, nawet wozić zapasową kasetę. Potem ze znanych mi jest Surly Moonlander, niestety koszmarnie drogi no i Pugsley ale to ponad 300 dolarów. Szukam czegoś do polskiego klocka, może być jak najbardziej alu. Na necie znalazłem coś w tym stylu od 8origin ale to jest starszy model i nie wiem jak się nazywa.

 

a do tego jaka ładna   :)

 

p4pb6472124.jpg

 

 

Na pytanie o fata na 135.

 

Oba mają asymetryczna budowę.

Test_fatbike_Duratec_Snowdoor_158.jpg

Wciśniecie 4 cali w 135 z normalnymi biegami  jest niemożliwe w układzie symetrycznym.

Czyba że zrobimy bardzo długi ogon :)

 

Napisano

Bardziej w zrozumieniu pomogłoby pisanie na temat (miski suportu), bez niepotrzebnych lekcji historii o technologiach produkcji ramion korb :P

 

PS. Proszę, nie odbieraj wszystkich moich postów jako personalny atak na Ciebie - mam wrażenie, że masz z tym jakiś problem po paru naszych dyskusjach ;) Napisałeś bzdurę o klejonych miskach w pressficie (co oczywiście można nazwać "błędem uproszczenia myśli"), więc kulturalnie dopytałem, o co Ci chodziło.

Napisano (edytowane)

Musisz wiedzieć żebu zamieniac koła przód>tył przedni widelec też musi byc asymetryczny

 

FK0706.jpg

 

No i koła też muszą być zaplecione z ofsetem.

Edytowane przez yarr
Napisano

Tak, wiem, dlatego zapytałem o secik, może uczynią takowy, jakby tak

zrobić na jednym kółku kasetę a na drugim zębatkę pod singla można by mieć

dwa w jednym. Tylko dwa łańcuchy cza by wozić albo napinacz.

 

Musisz wiedzieć żebu zamieniac koła przód>tył przedni widelec też musi byc asymetryczny

 

FK0706.jpg

 

No i koła też muszą być zaplecione z ofsetem.

 

Napisano

Albo zamiast dwóch łańcuchów i napinacza - skuwacz do łańcucha i spinki.

 

 

POZDRo-:ver

Napisano

mosz recht chopie, to właściwie wszystko co zwykle wożę że sobą, skuwacz, trochę łańcucha i spinkę.

Nic to zobaczę ile sobie zażyczą za ten secik, jak co to dam znać, może byłoby więcej chętnych, można by kupić kilka sztuk i zbić cene

Napisano

WIesz, ishi, nie każdego stać bez kombinowania w góvvnie na zmianę roweru bo nagle Boostsrust, a co jeśli chcesz przyszłościowo wrzucić podany zestaw do innej niebiustowanej ramy? Albo retrofitować do jakiegoś retrorzęcha? 

 

Pomijając fakt, że myślący/kombinujący ludzie mają przewagę nad tymi ślepo podążającymi za obecną modą/standardami.

 

Nie twierdzę że Boost jest totalnie do chrzanu, ale...

 

 

POZDRo-:er

Napisano (edytowane)

Ja już kombinacje przerabiałem przy budowie Bułki. Patrząc z perspektywy czasu i tak poszło tyle kasy ile musiało pójść tyle tylko że rozłożyło się to w czasie. Boost jest już popularny. Tylne piasty novatec mozna kupić za 60-70eu (to koszt normalnej piasty średniej klasy). Rama jak ta z Ride co pokazałem aż... 150eu. Reszta klasyczne MTB. Kupić normalną korbę nawet używaną na direct mount + zamówić u któregoś z licznych producentów NW zębatkę w wybranym kształcie i wielkości z offsetem -3mm zamiast -6 i VOLIA!

Edytowane przez ishi
Napisano

Ale ja uwielbiam kombinować, każdy mój rower był jakąś kombinacją. Miałem ich ponad 20 i nieliczne to seryjniaki. Ja po prostu lubię takie sado maso. Poza tym to za łatwe tak wszystko se kupić i złożyć. Każdemu według jego potrzeb.

 

Napisano (edytowane)

Ni ma. Powyżej 486 nie licząc woojowego to wcale ni ma. A o zagiętych zapomnij.

Ale może czegoś nie wyłapałem i ktoś nas zaskoczy.

 

Powitoł

Wydaje mi się że moje google fu jest dobre, ale wolę tu spytać dla pewności, bo w branżowych sprawach potrafi zawieść :)

Jakieś wydumki, castomy łapane po forach/ebajcu, ale nic fabrycznego nie widzę.

 

490mm ma jedna z poprzednich generacji stalowych widłów Ninera a była też starsza wersja 510mm.

Mam taki 490mm w Inbredzie - nie mam jak teraz zmierzyć ale będzie w nim z 80-90mm miejsca na gumę w rozmiarze plus.

 

Jakiś czas temu jeszcze był za niezły piniondz do kupienia taki widelec Charge z A-C 511mm - http://www.ebay.co.uk/itm/271641361403

Kiedyś były jeszcze dostępne takie wysokie widły u kilku producentów ale z tego co sie orientuję nic z powyższych nie było/jest "klasycznie" gięte.

Edytowane przez pankierownik
Napisano

Powitoł

MisieSzumisie, ja te proste widły znam. Nie wszystkie, ale znam i nie o nie mi chodzi :)

Gdybym... GDYBYM chciał przejść na pełnostywno to pewnie w czardża bym celował.

 

@rambolbambol - założyłeś ostatecznie Brooksa do tego gliniaka? :D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...