Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Macieju, ach ta Twoja landryna..
A powiedz szczerze - ile tam miejsca na ogonie dla tej gumy bo pamietam, że przy 29 za wiele go nie dali....
(nie rozumiem tej upartości Andyego co do 1 1/8, w końcu w tytanie poszedł w 44mm)

Napisano

A miejsce?

 

No więc proszę Państwa miejsca tam jest tyle, że nieobciążone koło z oponą swobodnie obraca się w widełkach. We wszystkich innych sytuacjach mających więcej wspólnego z rzeczywistymi warunkami użytkowania tego pana - już nie jest tak różowo...

 

Wyjścia są następujące:

1) Użycie mniejszej opony - na obrazku jest 3.0", jak powszechnie wiadomo dostępna jest też ta sama opona w wersji 2.8" - w sumie 5 mm więcej powinno pomóc

2) Wykonanie niezbędnych modyfikacji - czyli skrócenia wyjątkowo daleko wystających bocznych klocków, które są przede wszystkim odpowiedzialne za ocierko-wycierkę

3) Zakup ramy w drugiej wersji, tzw "mk2" albo Ti, gdzie miejsca jest znacznie więcej

4) Przeczekanie kilka dni aż Fat Stooge będzie w sprzedaży - tam zmieści się znacznie więcej

 

Z uwagi na ograniczone środki monetarno-techniczne wybrałem rozwiązanie 2. Po przycięciu klocków jest fundamentalnie lepiej, ale nie idealnie. Ogromne znaczenie ma:

- Gdzie jeżdżę

- Jak jeżdżę

- Z przyczepą czy bez

- Jaki zacisk akurat mam zainstalowany

 

Co do główki - nowy Fat Stooge będzie mieć chyba normalniejszą główkę - są foty z zainstalowanym Bluto. Ma być na dniach - ja mam nadzieję, że będzie mieć też mniej klasyczną podsiodłówkę (no takie 30.9 chociaż).

 

  • Mod Team
Napisano

..tylko, że fat stooga to już ani klasyczna dwururka ani pewnie to geo..

Jest jeszcze jedna opcja - poszukanie innej opony (nie tylko szerokością), taki np wtb choć nie jest pod ciężki teren klocków po boku ma zero, na wzór NANO, może coś w ten deseń?

Napisano

 

 

Spec i romantyczna Sequoia

A najlepsze jest to że gdyby nie to logo na końcu i nie ten znaczek na główce ram to pewnie bym się cieszył że fajny film, że romantiko i w ogóle.

A tak jest "Łeeee Spec".

 

Jestem nietypowo upośledzony ;) 

  • Mod Team
Napisano

 

 

Spec i romantyczna Sequoia

szkoda, naprawdę szkoda, że cena już nie jest tak romantyczna. Jak się człowiek dobrze zakręci za ten pieniądz dostanie customa z dożywotnią gwarancją, ściskiem dłoni i kolorem jaki chce się 
Napisano

Zadałem pytanie o geo Fat Stooge'a - zobaczymy jaka będzie odpowiedź. Na ten moment można założyć, że będzie bardzo zbliżone do Ti Stooge'a, czyli podobnie jak w klasyku. 

 

Dwururki faktycznie nie będzie.... Aaaa, już widzę - chcesz i dwururkę, i główkę szerszą i na dodatek miejsce na szerokiego lacza :)

Napisano

 

 

szkoda, naprawdę szkoda, że cena już nie jest tak romantyczna.

Taki urok znaczka. 

 

Bo cóż, kiedyś się jarałem tym że to taka marka z dużym doświadczeniem a teraz kojarzy mi się z bogaczami którzy się cieszą mając pod sobą napis S-Works a których idzie objechać na singlu za tysiaka :P 

Albo mniejszymi bogaczami którzy jeżdżą Speszylajzd jak mi to ostatnio jedna właścicielka tłumaczyła.

Napisano

Albo mniejszymi bogaczami którzy jeżdżą Speszylajzd jak mi to ostatnio jedna właścicielka tłumaczyła.

 

A na czym mają jeździć? Specjaliset? ;)

  • Mod Team
Napisano

Niby 27+ zaczyna być standardem nie przystającym do tematu, a i kwestia opon ma swój dział ale tą oponę spokojnie można uważać za ciekawe 27+ do turystyki terenowej.
Smart Sam zmienił bieżnik .. i to nowość która dość po cichu weszła do tabel schwalbe..

detail.jpg12_Smart_Sam_Profil.jpg

Ale dodatkowy fakt, że wypuścili ją w 27x2,6 w wersji zwijanej i drutówce zaczyna z tej opony robić interesujące bydle.
Szybki środek na szutry czy dojazdowe asfalty, mocne zęby boczne w teren. Do tego jeśli zachowali żywotność na poziomie starego modelu może być (cenowo i wagowo) niezłym konkurentem dla np WTB Trailblazera!

Ale to nie wszystko bo i gravelowcy i monsterowcy będą mieli w czym wybierać! Uwaga.... : 28x1,4, 28x1,6, 28x1,65 (!), 28x1,75. 28x2,1 itd... woooow!

  • Mod Team
Napisano

Zapychają się, szybko czyszczą ale nie, to nie jest opona na błoto ;)

(na moje oko nowy SS z klockami wzorowanymi na NN i RaRa/roro będzie dawał jeszcze lepiej niż jego poprzecznik)

Napisano (edytowane)

Szkoda że w komplecie grubej 29 nie zrobili, ale jak dotąd żadnej oponki 29+ nie mają.

Tak czy owak te 27,5 x 2,6 z takim bieżnikiem ma szansę wejść w niezbyt przystosowaną ramę 29, czyli w moją :P

Edytowane przez karolg
Napisano

Za 2 lata Salsa będzie sprzedawała taki kokpit za 240$ a SRAM zrobi do tego innowacyjne klamkomanetki za 599$ (te boczne "dźwignie" też będą mogły zmieniać biegi.). Shimano sobie przypomni, co kiedyś wymodziło i będzie głośny proces..

 

FWm6o8Qn.png

 

G05m4OXz.png

 

całość jest nieźle odjechana: 

http://allegro.pl/rower-szosowy-trekkingowy-koga-miyata-i6480618191.html

 

wiem, że ta kierownica już była w wątku, ale chyba nie w takim "pełnym kontekście"

Napisano

Powitoł

ŁoJezusieNazareński, biere tą kierę :)

Wygląd koszmarny, ale chyba wolałbym takie cosik niż trekingową ósemkę, a powinno być bardziej sterowne w terenie niż sam baranek.

Amortyzowany wideł z przodu - klasssa :D

  • Mod Team
Napisano

Pewnie będę nudny, ale ta kielnia (lub bardzo podobna) już tu była. Ze 2 razy chyba... :P

Poza tym, chyba trochę trudno szybko i bezpiecznie przejść z jednego chwytu w drugi podczas jazdy.

No, ale to już takie moje zrzędzenie (nie nudzenie). ;)

Napisano (edytowane)

Pozostając w temacie kierownic pytanie do znawców wygiętych baranów - czy znacie jakieś stadium pośrednie między Genetic Flare a Genetic Digest? 

 

Ta pierwsza jest dla mnie wygodna do jazdy okołoszosowej i lubię jazdąęw dolnym chwycie a w Digeście no cóż, prawie nie korzystałem z dolnych chwytów.

Za to pasuje mi w niej rozchylenie klamek na bok czy też ich odległość od kierownicy w dolnym chwycie (tym pod klamkami, nie na końcu dropów). Bo gięcie jest takie że z hamulców korzysta się wygodnie w każdej pozycji. 

 

Nie wiem czy potrafię to opisać ale fajnie byłoby mieć kierownicę która miała by takie gięcie żeby klamki nie były w pionie a lekko pod kątem ale z drugiej strony żeby dolny chwyt nie rozchodził się na boki tylko był równoległy. 

Edytowane przez MikeSkywalker
  • Mod Team
Napisano

Kolejny szukający świętego graala :)
Z tymi hamulcami Cię rozumiem doskonale - mnie się tak dobrze trzymało łapska na midgu właśnie przez rozchylenie na boki klamkomanetek
Skrajny przykład - ale może klasyczne mustache? Tylko szukałbym nie tych płaskich ale z końcówkami niżej.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...