Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

 

 

Kolejny dylemat dotyczy opon - dolne widełki ramy mają szerokość wewn. 47 mm,

Semow.... przy 47mm chcesz założyć 42c oponę? Przecież gdyby taka opona miała REALNIE 42mm (hehe) to zostaje Ci 2,5mm z każdej strony - to szosie może się udać ale w oponie z bieżnikiem, w teren? hmm 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam tę:

http://kastor-bike.pl/p/1192/5057/opona-city-trekking-continental-crossride-opona-700x42c-czarna-zwijana-420g-.html

 

Lekka, b. dobra w terenie a po asfalcie jest akceptowalnie.

 

A zamiast podkładek żelowych daj dwie owijki.

 

Fajna guma, dzięki. 

 

Wygląda, że starasz się wynaleźć koło od nowa :D

 

Jak juz napisałem poprzednio, albo jazda na klamkach jest z mocno przesuniata do przodu pozycją albo jazda na dropach pozostawia sporo do życzenia ergonomii.

 

Cała reszta to smoke and mirrors i ewentualne ustawienia pośrednie przesuwają Cię nieco w strone jednej lub drugiej opcji.

 

Kwestia tego w jakiej pozycji spędzasz wiecej czasu. Na dropach czy na klamkach...

Niestety zdaję sobie z tego sprawę... co więcej kupując midża też miałem tą świadomość, ale ponarzekać zawsze dobrze :)

 

 

Semow.... przy 47mm chcesz założyć 42c oponę? Przecież gdyby taka opona miała REALNIE 42mm (hehe) to zostaje Ci 2,5mm z każdej strony - to szosie może się udać ale w oponie z bieżnikiem, w teren? hmm 

 
Liczę się z realną szerokością do 40 mm, Smart Sam chyba z klockami tak wychodzi. 

 

Edytowane przez semow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No dopsz...

 

To Panie i Panowie trzeba trochu agitke podkrecić, bo znowu sam będę oczami swiecił, a tym razem przed Braćmi Słowianami.

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/195851-ssec-2016-kobarid-slowenia/

 

Wybiera sie ktoś oprócz Yarreckiego z Bialka i mnie na SSEC?

 

Jesli Sloweńcy spełnia chocby polowe swoich gróźb to bedzie to impreza, która ponownie i pewnie na lata ustawi poprzeczke jakości poskładania, poziomu wyluzowania i ogólnego ducha singlowego :)

 

To najlepiej opisuje podejscie Danijela i Ekipy do sprawy :D

 

 

 

Saturday 21st May

8am – morning coffee
10am – bike ride (some also call it a race)

 

Stronka SSEC http://www.ssec.si/

 

Szajsbuk dla przystosowanych: https://www.facebook.com/events/397852270401756/permalink/397852360401747/

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niestety zdaję sobie z tego sprawę... co więcej kupując midża też miałem tą świadomość, ale ponarzekać zawsze dobrze

kto wie czy klasyczna kiera ale 48 jak w Roninu nie jest fajowsza-uniwersalsza. Dolny i górny ok a szerokość akceptowalna. No ale tu roninowcy wiedzą - powiedzą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
kto wie czy klasyczna kiera ale 48 jak w Roninu nie jest fajowsza-uniwersalsza.

 

Hmmm... Z całym szacunkeim wooju ale takie cuś może napisać tylko osoba która nigdy nie miała w rękach dirt drop'a.

 

Porównywać 480mm na dropach do 520 lub nawet 620mm ma się nijak do praktyki. Pamietaj prosze, że dirt drop własnie po to jest tak szeroki dołem, aby mieć wieksza kontrolę nad kokpitem w ofrołdzie.

 

PA050101.JPG

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Hmmm... Z całym szacunkeim wooju ale takie cuś może napisać tylko osoba która nigdy nie miała w rękach dirt drop'a.
Ja sie muszę zgodzić co do dolnego chwytu ;-))) bo szerrroko ale w górnym chwycie obsługa klamkomanetki i hampla (bez dodatkowych klamek) trochę karkołomne musi być.  Jak to mówią coś za coś.... każdy wybiera co lubi  i co mu pasuje. Dla mnie się to jakoś niewidzi........ale ja na kamcory i schody górala zabieram ;-) 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
bo szerrroko ale w górnym chwycie obsługa klamkomanetki i hampla (bez dodatkowych klamek) trochę karkołomne musi być. 

 

Powiadasz :P?

 

9565324130_96afd9f347_c.jpg

 

Tu jest pozycja atakująca , preferująca jazdę na dropach. Jak widać wszystko pod kontrolą. Teraz przestaw całość tak aby klamki byly w standardowym, szosowym miejscu i masz dokladnie taki sam zasięg i kontrole, ale bez przesuwania się agresywnie do przodu.

 

Problem z kierami typu Midge, Woodchipper jest taki, ze nie posiadaja ergo przeciw gięcia jak Genetyk. Aktualnie, z dostepnych kielni tylko Genetyk i jego klony (Koda, Finna) maja takie ficzery i oferuja kontrole na dropach przez rozgiecie na zewnatrz i równocześnie nie wymagają niekomfortowego giecia nadgarstków. Plus standardowa pozycja na klamkach...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

wg mnie każdy ale to każdy musi sam na sobie indywidualnie sprawdzić co mu gra, a co łamie kręgosłup
Ja ze swoją midgką walczyłem chwilę i kątami, i klamkami i wysokością względem siodła (bo to też ma znaczenie). W pewnym momencie gdy góra zagrała (ostatecznie jeździłem tylko w górnym na łapach) to zabrakło dolnych chwytów (no w końcu po coś je dali!?). Więc podniosłem całość. Dół stał się osiągalny ale góra była ..za wysoko (bardzo odczuwalne na pionowych ściankach).
Za to jedną z najlepszych rzeczy jaką ma ten on-onowiec to jest to rozgięcie na poziomie klamek dzięki czemu są one pod kątem (a nie pionowo jak w szosie) - jak by rozgięte na boki a to daje i dużo większą powierzchnie oparcia dłoni (komfort) i dużo lepszy chwyt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie, o dziwo wg mnie to że są odchylone manetki na zewnątrz powoduje, że .. łatwiej się rzuca biegami :)
Mam w domu rower na klasycznym baranie z pionami takim że na budowie można by ściany od nich stawiać i miałem midge w gojiry (chlip chlip). I Zdecydowanie wygodniej było hamować myszowatą.
A co do chwytu małpy - właśnie jak w klasycznej kierze jest to chyba mało wykonalne, bezpieczne tak tu przy pochylonych chwytach spokojnie można kciuk wywalić na zewnątrz (na asfalcie naturliś)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

no i fajnie tylko budzi moje mieszane uczucia ergonomia przejścia z chwytu małpy ;-) do pozycji hamowania /przerzucania przy tak nienaturalnie wygiętej klamce na zewnątrz..

 

Eee no bez nabiału? Czymże różni się zejście na dropy z klamek na zwykłym baranie od zejścia na dropy z klamek w dircie? Bo jak na mój gust to łatwiej nawet, bo ręka nie zlatuje pionowo w dół ale się po boku rozchylenia zesuwa...

 

No chyba, ze ktoś ma generalna traumę, to wtedy nie poradzisz ...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi raczej o przejście z chwytu zamkniętego  na klamkach (w górnym chwycie)do pozycji hamowania- mocnoodgięte klamki na zewnątrz -trzeba skręcać nienaturalnie nadgarstki... tak jak na prostej za bardzo klamki hamulcowe do poziomu postawisz. Złapanie klamek z dolnego z racji szerokości jest ok. No ale widzę że można;-))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Cały czas nie mam pojecia w czym problem  :wacko:  :huh:

 

24189884894_2712dc4e36_c.jpg

 

24700200962_2014fd800a_c.jpg

 

24191212473_dc0d8b2b80_c.jpg

 

24700197042_9ae7dae97e_c.jpg

 

Jak juz nadmieniłem wcześniej, podstawowy problem z Myszowatą, to brak ergo przeciwgięcia. W Genetyku problem nie występuje.

 

Najlepiej widac to tutaj --->  https://krzywekolo.wordpress.com/2015/06/13/wojna-na-kierowniki-czyli-on-one-midge-vs-finna-cycles-gravel-series-genetic-digest-440mm/

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No po takiej lekcji to i kłodę można przekonać.... No da się poogarniać toć widzę. Jakoś tak do klasycznego niepokrzywionego barana przyzwyczajon jestech. Ivan ty przyrosłeś już do uszatej i pewnie inaczej już się przewracasz. Ja mam odwrotnie. Następnego barana bardziej rozciągniętego zapodam i se podyskutuję jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dwa pytania na szybkości: 

 

1) Czy znacie jakąś korbę kompaktową (110mm BCD) która by wyglądała jako-tako na klasycznej szosie? No i przede wszystkim zastąpiła godnie Golden Arrowa? Bo już się pogodziłem, że przed kolejną zimą nowej szosy nie będzie... a ciągnie na przełęcze. 

 

2) Czy miał ktoś styczność z kierownikiem Ryśka Biomax? Jakieś wrażenia? To już nie do szosy, ale rozważam eksperymenty z zastępstwem Myszatej ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...