Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Pewnie trochę tarło, skoro piszą, że nominalnie to 35c z błotnikiem to max. dla CdF'a?

ano pewnie gdyby nie tarło Przemek zdobył by dwie Strzały Roku albo i trzy od razu na 2016 i 2017 :D

Pisałem do Niego, czekam na jakieś foto detalu. No  i trzeba pamiętać, że  i Vclavy tych 41mm to nie osiągały. 

 

A co się tyczy opon i ram. Zdjęcie, które przykuło moją uwagę:

duuużo, duuużo miejsca :D

 

Raleigh%20Maverick%20Comp%20-%20Rear%20T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Niedawno gdzieś widziałem podobne wypłaszczenia, ale w tym przypadku to chyba będzie dłuuugi ogon.

A z ciekawostek, to jeszcze Szkoci niedawno zmontowali takiego tłuściocha:

Shand Tumshie

http://www.shandcycles.com/2015/10/28/rohloff-fat-bike-with-gates-carbon-belt-drive-now-available/

shand-fat-bike-2015.jpg

 

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Idealnie w punkt Lordzie!
Czyli na żwir tak, ale nie błoto ;)
W sumie szkoda,że akurat w tym modelu nie dali poziomych haków - centymetr w tył i może było by całkiem OK.

Adamos, takie wypłaszczenia to od... no nie wiem.. lat '30 zeszłego wieku? :)
Tak, w tym przypadku było 440mm czyli w sam raz między CX a toouuuringiem, ale za to suport był całe 75mm na minusie! :) I kąty ludzkie 71/73*.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic Przemkowi nie tarło. Pamiętacie przejazd przez gliniane pole? U mnie się zebrało sporo na widłach a u Przemka nic (!)

Prześwity mieliśmy podobne.. może to kwestia bieżnika?

 

Z ciekawości sam zakupiłem parę tych opon na alledrogo - 30 zeta za sztukę :D

 

P.S. Hamulce skończone, chodzą jak masło. Wina była w starych linkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie szanowni posiadacie w zakładkach swych przeglądarek drogocenne linki do wartościowych (czyli  takich o zweryfikowanej przez Was wartości) artykułów, albo jakieś nie-do-zdobycia pdfy dotyczące geometrii rowerów wszelakich? Ogólnie wiem o co kaman, ale no właśnie: ogólnie. Wiem co daje kąt alfa taki a nie inny, co daje długość rurki X taka a nie inna. Ale zaczynam się gubić gdy do  gry wchodzi "długość rurki X połączonej z opadającą rurką Y pod kątem alfa". Zbyt mało rowerów miałem pod tyłkiem i brak mi wiedzy potwierdzonej organoleptycznymi doświadczeniami. Szukam czegoś godnego o ww. tematyce do poduszki, ale jak na razie kiepsko mi idzie. Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Chodzi o napełnianie z "gaśnicy"?

 

Teoretyczne rozważania geometryczne są... No właśnie teoretyczne :) Jak przychodzi co do czego to i tak liczą się własne preferencje, morfologia, pomysły na życie i generalnie czesto-gesto dziwny zestaw numerów potrafi jeździć lepiej niż niby idealny...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Hups!

Sivua ei löytynyt

 

Cuś nie bangla... No ale ja wolę dopalacz tjublesa z cisnieniowej butelki PET za garść miedziaków :)

 

Uhmmm... Już wiem. Spacja Ci wskoczyła:  http://www.ridemore.fi/napsautin Ten biega.

 

62 jurki? Podwójnie dziekuję :D

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Panowie szanowni posiadacie w zakładkach swych przeglądarek drogocenne linki do wartościowych (czyli  takich o zweryfikowanej przez Was wartości) artykułów

może Adamos coś wyszpera? Bo reszta to na ogół wróżenie z fusów, grzebanie przez lata w podobnych artykułach, przebieranie w info, wyłapywanie rzeczy pewnych powtarzających się. A cała reszta to ... Wielki Efekt Placebo.
Zresztą nie raz sami redaktorzy pisza w testach "z tabel wynikało coś zupełnie innego" :D
I bądź tu mądry... 

aaa i warto zaglądać na takie imprezy jak Stallovy - w ciągu godziny możesz oblecieć opony od 33mm do ponad 3", załapać na kąty strome, płaskie i w bok. A przy okazji posmakować jak np prowadzi się rower z offsetem 55mm, jak z mostkiem 35mm a jak z 50.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezesie, nie pytam o rzeczy oczywiste... Wiem, że nie ma drugiego takiego miejsca w Rzeczypospolitej, gdzie można dosiąść i objeździć tak zróżnicowane i "offowe" maszyny. Bardzo mnie cieszy to, że Stallovy wyrasta na imprezę o coraz większym zasięgu nazwijmy to roboczo "miedialnym" i jednocześnie boli, że nie biorę w tym udziału. 

 

Właśnie w tym dążeniu do ideału najbardziej wkurzające są te wszystkie "przez lata" i "z czasem" ;) I to też jest dla mnie oczywiste. Niemniej jednak nie zaszkodzi się przygotować teoretycznie :) 

Obecnie brykam sobie na mojej stalowej, jednobiegowej i utytej do granic tylnych widełek szosie. Szutry mi nie straszne, okoliczne płaskie lasy (na sucho) również. Zdaję sobie doskonale sprawę z jej braków i dzięki temu wiem, co powinien mieć następca. Ramę mam dobraną rozmiarowo, z mostkiem i offsetem sztycy (wreszcie!) też już trafiłem w moje gusta toteż wiem, czego szukać "mniej więcej". Tylko obawiam się, że przy nowocześniejszych ramach to moje "mniej więcej" to mogę sobie do kieszeni schować, ot chociażby taki sloping już mi krew psuje. 

 

No nic, czekam na odpowiedź króla internetów i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tu sens?... Za połowę tej kasy można przenośny kompresor kupić: http://allegro.pl/kompresor-bezolejowy-sprezarka-1-5km-pistolet-i5729158562.html

 

Albo 'zwykły': http://allegro.pl/kompresor-olejowy-sprezarka-9l-8bar-120l-m-kraft-i5314467546.html

 

Trochę przeziębione ceny tych pompek :) Miałem nadzieję, że kolejne 'wypusty' będą bardziej przystępne cenowo a widzę, że ten Topeak to nawet drożej niż ten Bontrager wychodzi. 

Edytowane przez Eazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś taką 'pumpkę' targa na zawody to, jak najbardziej się zgadza. Ja natomiast patrzę z punktu widzenia 'garażowego'. W tym przypadku kompresor za połowę ceny będzie dla mnie lepszym rozwiązaniem. Nie zmienia to faktu, że na zawody tego nie zabiorę. Chociaż taki wcześniej nabity 24L... hehe :)

 

Co by nie było PET nadal chyba pozostanie no. 1 w kategorii 'performance per price'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnośnie ogumienia: w moim nowym GT Grade fabrycznie producent dał UltraSporty 28c drutowane - od razu zdejmuję (aż 410 g w dość wąskiej oponie bez bieżnika). Mam w składziku parę zwijanych Schwalbe Racing Ralph, czy zakładać je teraz na okres jesienno-zimowy, czy lepiej coś innego (słyszałem, że RR są kiepskie na mokro), np. Maxxis Raze albo Continental Cyclocross Race (budżet ok. 200 zł za komplet)?

 

Od razu pierwsze spostrzeżenia po wstępnym skręceniu roweru (rozmiar L 56):

1) prześwity ok. 40-45 mm, nie mam suwmiarki, więc na razie bardzo pobieżnie sprawdzane taśmą krawiecką;

2) gięta kierownica z szerszym dropem (coś jak Myszata) - na poziomie klamek mniej więcej 42-44 C-C, na końcu dropów 52 C-C;

3) modna ostatnio stylistyka cammo w postaci akcentów na ramie i kamuflażowej owijki ;)

 

Foty będą z terenu jak zmienię opony i korbę (fabrycznie FSA Omega 52/36, zmieniam od razu na 105 5800 50/34) :)

 

 

 

Panowie szanowni posiadacie w zakładkach swych przeglądarek drogocenne linki do wartościowych (czyli  takich o zweryfikowanej przez Was wartości) artykułów, albo jakieś nie-do-zdobycia pdfy dotyczące geometrii rowerów wszelakich? Ogólnie wiem o co kaman, ale no właśnie: ogólnie. Wiem co daje kąt alfa taki a nie inny, co daje długość rurki X taka a nie inna. Ale zaczynam się gubić gdy do  gry wchodzi "długość rurki X połączonej z opadającą rurką Y pod kątem alfa". Zbyt mało rowerów miałem pod tyłkiem i brak mi wiedzy potwierdzonej organoleptycznymi doświadczeniami. Szukam czegoś godnego o ww. tematyce do poduszki, ale jak na razie kiepsko mi idzie. Pomożecie?

Sugestia na początek - poczytaj o parametrach Stack i Reach - umożliwiają dość obiektywne porównanie rowerów o różnych kątach rurek, jak bardzo jest wyciągnięta/wyprostowana pozycja. Dla ram, gdzie producent nie podał tych parametrów, można łatwo znaleźć w internecie kalkulatory obliczające to na bazie podstawowych długości rurek i kątów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@akkwlsk

Nie ma obecnie jednego, ogólnego poradnika dotyczącego geometrii każdego odrębnego rodzaju rowerów. Z jednej prostej przyczyny. Nie dość, że specjalizacja poszła tak daleko, że mamy rowery do niemal każdego rodzaju podłoża i ukształtowania terenu (pomyśleliście jeszcze kilka lat temu, że będziemy dyskutować coś takiego jak gravel?), to jeszcze producenci są na tyle perfidni, że w jednym roku oferują Ci magiczne cyferki, przeznaczone właśnie dla Ciebie i nikogo innego, po czym w kolejnym zmieniają je, podążając za nowymi trendami, zapatrywaniami i oczekiwaniami rynku. W tej chwili liczy się wszystko - nawet nawierzchnia, po której jeździsz. :)

Koledzy, którzy posiadają/posiadali własne, customowe rowery, już Ci wspomnieli na czym to wszystko polega. Własne doświadczenia, obserwacje, morfologia i preferencje, ilość rowerów pod doopskiem. Co gorsza, nawet po ponad trzech dekadach kręcenia można nie być gotowym na rower zrobiony pod siebie albo pomylić się w oczekiwaniach.
 

 

Adamos, takie wypłaszczenia to od... no nie wiem.. lat '30 zeszłego wieku?

 

Serio? :)

Pisałem o "tym" przypadku, mając na myśli inną współczesną ramę, która wyleciała mi z głowy. Z dużo mi ostatnio wylatuje z głowy. No nic...taki czas. :(

 

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

i jednocześnie boli, że nie biorę w tym udziału. 

..ale drzwi do lasu stoją otworem ;) Choć patrząc na rower może więcej byś nosił niż jeździł.

Sloping wg mnie to bardzo lekki temat ;) Są z nim 4 problemy (jak kto zna niech doda kolejne):
- najpowszechniejszy w mniemaniu - ratowanie klejnotów. Na ogół i tak stajemy bokiem na rowerze i nawet jak na sucho coś tam ocieramy w terenie zapominamy o problemie (no chyba że spadniesz na dwie nogi podczas zjeżdżania), sloping w przypadku np  monstera pomaga podnieść sterówkę bez zagrożenia dla kroku
- estetyka - jedni kochają trzepak inni współczesne linie. Trzepak niestety (sam przekonałem się na gojiry) to albo niska sterówka i nadrabianie podkładkami (nie mówię o kominach wychodzących ponad miarę) albo wysoki przekrok.
- sztywność węzła - pewnie dla nas najmniej istotny element ale kiedyś (nie pamiętam chyba Burrows Mike) w pierwszych wersjach slopingowych szosówek Gianta wprowadził to bo dawało krótsze górne widełki i ogólnie sztywniejsze ramy (jeśli się nie mylę UCI zabroniła ich używania w TdF itp w pierwszym roku po wprowadzeniu)

- wygoda tyłeczka - sloping to niższa (na ogół) podsiodłowa a to przekłada się na bardziej wysuniętą sztycę a jak masz 27,2 i odpowiednią sztycę to masz komfort pod tyłkiem, to jest za darmo, to się nie psuje i nie waży-warto o tym pamiętać ;)

i chyba tyle w temacie slopingu...
 


 

 

Koledzy, którzy posiadają/posiadali własne, customowe rowery, już Ci wspomnieli na czym to wszystko polega. Własne doświadczenia, obserwacje, morfologia i preferencje, ilość rowerów pod doopskiem. Co gorsza, nawet po ponad trzech dekadach kręcenia można nie być gotowym na rower zrobiony pod siebie albo pomylić się w oczekiwaniach.


Święta prawda :/

Ja może jestem zbyt tradycyjny (emeryt) ale wierzę w kąty, zwisy, ciągi i długości :D 
Zresztą pisałem tu chyba ostatnio dlaczego nie przekonują mnie zestawienia dwóch wartości (stack i reach) które mogą skakać nawet po kilka centymetrów w jedną lub drugą. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

To co w tabelkach producenta, nie zawsze ma odzwierciedlenie na to, co w rzeczywistości! Stąd może miejsce na to 41c w Gienkowym CdF'ie

To też święta prawda.

A odnośnie Gienka TdF i V-clavów - info od Przemka - "napchałem 95Psi i trochę słomy do środka żeby szło jak burza po tych waszych wiejskich drogach i w ramie po bokach koło 3mm zostało na dole" 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

To co w tabelkach producenta, nie zawsze ma odzwierciedlenie na to, co w rzeczywistości!

 

LOL!!!  Ja bym to troszeczku zmodyfikował. To co w tabelkach, sporadycznie ma odzwierciedlenie w rzeczywistości   :icon_mrgreen:

 

Poza tym tabelki, numerki, srerki a rower jeździ , pomimo, że teoretycznie niepowinien :D

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...