Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem Maciek z Wrocławia.

Śledzę Wasze forum juz od czasu kiedy zbudowałem swojego Nimble9 (jakieś 2 lata) i z góry dziękuje za ciekawe pomysły rozbudowy stalowych maszyn. Nie włączałem się do forum bo byłem ostro zarobiony i bez możliwości robienia tego w pracy. Przed Nimblem byl Unplugged który ewoluował do miejsko-zimowego roweru SS na29 i 29+, komponenty z niego chcę wykożystać w przyszłości jak trafię na ramę z przesuwnymi hakami i hamulcem wewnątrz trójkąta którą można bardziej obwiesić i wsadzić te same koła. Wczoraj zacząłem kombinować z Klempą (exUnplugged) i dostała więcej zębów wkrótce wrzucę foty z testów na Ślęży a na razie tylko na leżąco

Wszelka krytyka mile widziana.

No i nie ukrywam ze ślinię sie na Paprykarz którego przegapiłem ostatnie 2 edycje ale teraz jestem juz wesołym bezarbeitnym z mnóstwem wolnego czasu.

Jesli jest to dostępne dla świeżaków chciałbym przyjechać na Nimblu.

Szacun

Maciek

post-191773-0-15793700-1443443878_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A po ludzkiemu tym nie-spasionym powiesz co to i czym się żre?

 

 

Ze względu na profil i szerokość przylegania spaśne opony cierpią na przypadłość auto sterowania.

 

Czyli, dajmy na to skręcach w lewo i ze względu na kształt, profil i przyleganie opona dociaga kierownicę w lewą stronę. Oczywiście analogicznie w jeżdzie w prawo. A również na wprost, kiedy to zwykle działający skrętnie balan ciała może nie wytrącić auto sterowania przedniego koła z równowagi, bez lekkiego poprawienia kierownicą.

 

Dlatego między innymi Salsa w Piłce Ramowej sugeruje opony nie większe niż 4cale, aby zminimalizować auto-sterowanie.

 

Interesujące uczucie, do którego idzie się przyzwyczić :)

 

Szacunek...

I.

 

PS

 

zeddead Nimbus to fajna maszyna była... Mam nadzieję, że nie uległeś pokusie i kupiłeś wersję malowaną a nie (pożąlsięboże) chromowaną  :verymad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czy nie wystarczyłoby zwiększyć offset widelca żeby to wyleczyć?

 

Jak by to było takie proste to bardziej głowaccy od nas dawno by już na to wpadli :P

 

W/g mnie celniejsza jest analogia z napędem gonsiennicowym. Niezależnie jak przestawisz, zawsze ciągnie przed siebie :)

 

Klempa, klempa... A nie ma ona przypadkiem singlowej piasty Hope? Ciekawe, że też myślałęm o przeróbce piasty singlowej SSC na napęd 1x4 :)

 

Niby premiera miała być na Papryku ale chyba nic z tego nie wyjdzie i będę walczył jednobiegowo jak na małego bushi przystało :D

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dopiero teraz podnoszą, gdyż dopiero teraz więcej ludzi ma w swojej ofercie wielkąkiszkę. Wcześniej było to delikatnie mówiąc nieekonomiczne kiedy jeden Rybak cośtam smędził.

 

Inżynierem nie jestem, ale jakoś nie widzę zależności między contact patch a wyprzedzeniem widelca. Tymbardziej, że z moich własnych doświadczeń wynika, iż podniesienie ciśnienia likwiduje auto-sterowanie natychmiastowo...

 

Szacunek...

I.

 

PS

 

No włąśnie tam mi się wydawało :)

 

Zacznij od powiekszenia rozstawu tylnego widelca do 177mm. Reszta to już drobiazgi :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jakoś słabo mnie to przekonuje tak czy siak... Między 29 a 26 cali różnica była minimalna, jeśli chodzi o "ślad". Jak dochodzi do głosu papeć 4 czy 5 cali, którego przyleganie jest wielkości boiska do koszykówki wyprzedzenie musiałoby chyba mieć wartości 3 cyfrowe :)

 

U siebie mam offset 51mm, tak jak w Bluto. Richards w swoich bardziej typowych konstrukcjach stosuje 55mm...

 

Szacunek..

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio znajomy golinoga stwierdził po krótkiej przejażdżce, że fat ma dwa stany: skręca/nie-skręca :)

 

Ja już dawno się do tego przyzwyczaiłem (szeroka kiera, krótki mostek w tym pomaga).

Ten opór w połączeniu z wysoką masą rotującą jest za to świetną sprawą przy ostrym zaiwanianiu w dół. Rower idzie jak taran wystarczy obrać pi razy oko linię i trzymać się kierownicy :) 

 

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że potem jazda normalnym rowerem sprawia wrażenie jazdy na jakiejś... zabawce. Jakoś tak nerwowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem raczej trzeba by szukać idealnego offsetu ze śrubą mikrometryczną - kombinacja kąta główki, średnicy koła i offsetu odpowiada za praktycznie wszystkie wrażenia z prowadzenia, a różnica centymetra w offsecie może zrobić ze zwinnej ścigałki mułowaty pociąg z węglem. Mostek i kiera owszem, ale jak jest źle dograna geometria to żonglerka kokpitami na niewiele się zda.

Tako rzeczę ja, prawdziwość powyższych aksjomatów może być podana w wątpliwość przez mędrców wyższego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...