Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

... i to jest chyba najlepsza konkluzja tego wynalazka Ishi.

 

Może i unobtanium i czarne dziury jedzą dziś inżynierom z ręki, może cośtam kiedyś działąło nawet nienajgorzej ale przy tych średnicach nie ma bata żeby to-to chodziło bez przysłowiowej dóópy i nie kręciło się jak g... w przeręblu.

 

Wystarczy popatrzec na widła German.A. Tam golenie mają 36mm i skoku tylko 100mm dają (wersja 29, w 650b 115). Widelec pomimo karbonowej konstrukcji waży prawie 1900g.

 

Poprostu fizyki nie oszukasz i nie ma co tutaj się spinać, że minęło ćwierć wieku i powinno już być...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@panSocjolog, do tego również odnosił się mój wpis.

 

Jak wpadniesz w kamień, pieniek czy nawet w różane zasieki babci Zofii i poroasz gładzie to wideł będzie się nadawać do remontu. Oczywiście można montować jakieś osłony... które zwiększą wagę i będą ostoją dla błota :)

 

Nonsens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja nie wiem o czym Ivanu piszesz.
Primo ja nie żądam od inżynierów co by wymyślili cud, sami wymyślili i rzucają - chciałbym, żeby był taki jak mówią. 
Po drugie primo jest ... lefty. 
Ten filmik widzieli?



Czyli, że co? Fizykę da się oszukać? Więc bardzo proszę mi tu nie czarować i pozwolić sobie ponarzekać.

A po za tym RS 1 ewidentnie skręca w osi sterówki a anie gnie na boki zatem dopatrywał bym się wiotkości bardziej z powodu miętkiej korony a nie średnicy dolnych goleni (choć to po części oczywista też)

A tak w ogóle to żaden PORONIONY pomysł.
Gdyby nie kilka drobiazgów chyba inżyniery tak bardzo by się nie starały. Raczej wychodzi, że koszt uzyskania płynniejszego ruchu koła jest zbyt wysoki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Ja nie wiem o czym Ivanu piszesz.

 

Film widzieli, a skoro ten Lewus taki zajedwabisty to dlaczego nikt wiecej takich nie robi? Dlaczego pomysły USD pojawiają się okazjonalnie i gina jeszcze szybciej niż się objawiły znikają?

 

To się poprostu nie kalkuluje przy wymaganiach wagowo-rozmiarowych na  rowerze.

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filmiku to wydaje mi się, że porównanie takie ma poważną lukę. Jedna goleń jest o wiele bardziej podatna na siły skrętne niż dwie, dlatego przy takim samym wychyleniu koła Lefty nie ugina się zbytnio w dół. Przy zwykłym widelcu trzeba zadziałać większą siłą, by tak samo wychylić koło jak w Leftym. Dlatego też Lefciak nadal działa - jest tylko skręcony wzdłuż swojej osi, a nie wygięty. Bez użycia siłomierzy skłaniam się ku konkuzji: FEJK!

Edytowane przez djzatorze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

dzjatorze, wybacz ale jak czytam takie rzeczy to mi się modowskie prawo wycinania włącza  :wallbash: 

Nieważne... Dyskusja bez sensu w sumie; jest fizyka, nie ma fizyki, jakieś czarne dziury i raki ;)


Z innej beczki:
Bikepacking..... w Eu chyba się przyjmuje :D

11200967_364677297071501_369281911462365

Tak, tak to w Europie. Tuscany Trail. 
Szkoda tylko, że w formie ściganckiej.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

W motocyklach USD się sprawdza, ale tam każda konstrukcja ma dwie półki i taka IMO ma sens. Cannon po prostu zrobił robotę ;) choć i tak dopiero po osobistym objeździe można cokolwiek stwierdzić :)

Niem niej jedno-półkowy USD wygląda świetnie ;D

Edytowane przez porcelanowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lefty to najbardziej sztywny wideł od lat, i uważany za najbardziej czuły bo upsidedawn.... i o to chodziło RS1 aby czułość zwiększyć. Lefty ino drogawy jest i upierdliwy w serwisowaniu (ale da się- 20 lat na headshokach śmigam i dają radę, a technologia łożyskowania identyczna) . Ale lewy jest najlepsiejszy amor jaki bym przyjął ;-) gdyby nie fakt że teraz na sztywnostalowo....

 

Bike-pakowanie działkowe

21544668.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

2015 dopiero słońce zaczyna ogrzewać a Szpec zaczyna podgrzewać atmosferę modelami 2016 :)

wersja legendarnego stumpa w jakże modnej 650b+
(śliczny siel!)

1431599573321-he6tsqyqknqo-1960-540.jpg


A co do pakowania Szpec próbuje nadal iść swoją drogą. Kto kojarzy z serii aero bidony ukryte w ramie i całą tą ich ideę SWAT w sumie może nie być zdziwiony .... tym:

1431599573271-1cvnibdu4rftv-1960-540.jpg

Pytanie oczywista czy teraz ramy będą puchły czy gacie się kurczyły :D
(rowerowi przemytnicy celni już zacierają rączki hehe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tylko czekać aż nurt pchania pakunków w ramę się rozwinie w Bikepacking v2.0 i ramy rowerowe będą przypominać trójkątne pudła z wystającymi widełkami z tyłu :icon_confused:

Nie widzi mnie się to wcale.

 

Czy jak rama ma takie okienko, to nie wpływa to na jej wytrzymałość jakoś negatywnie? Rower podczas lądowania nie złoży sie w połowie z punktem gięcia właśnie na tym okienku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

ha!
znalazłem jeszcze takie ciekawe foto wyjaśniające czym jest ta szmatka wciśnięta w ramę

p5pb12232686.jpg

Czyli żaden spadochron, żaden ponton dla Bonda ani nawet namiot czy kurtka przeciwdeszczowa. Dętka i pompka  (bo klucze idą w specjalnie miejsce pod damperem)
No i powiedzcie mi czy drążenie ramy, wzmacnianie takiej dziury w ramie, kombinowanie z jakimś wiekiem trumny pod bidonem dla pompki i dętki ma sens? Czy to już sztuka dla sztuki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A czego się spodziewałeś po tak szmatławej firmie jak Szpec?

 

Rower jak rower. Nic nadzwyczajnego czy odkrywczego. Do tego od lat ten sam hojst - to akurat na plus bo lubię ten system zawiasu.

 

Wiec trzeba wymyśleć jakąś trzepaczkę do szampana aby podbić poziom zayebystośći i cenę...

 

Poza tym dętka? W rowerze z kołami tubeless?

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

no ja się nie spodziewałem, po prostu piszę co jest i jak wygląda
cała ta otoczka SWAT pachnie mi ... no nie powiem czym ale wiecie czym
o tej dętce myślałem, myślałem a potem sobie przypomłem, że nawet tacy co dają "żadne tam szwabskie szmatki" a kawał gumy potrafią go na Ważnej Imprezie Singlowej rozciąć i mieć wycięte z życiorysu. A tak dęteczka jak znalazł :D
No własnie o dziwo wydaje się mnie, że dęteczka to pod tubulesy (bo nie wierzę, by spec nagle stał się taaaki globtroterski)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to woli podwózkę wyciągiem na szczyt

A tu się mylisz - to są narty freeride do zaper#$!@ po lesie/skałach w mega puchu z wiązaniami kłowymi - czytaj nowa dość odmiana Freetour.

Podejście:

10932540_1557147791192404_1539524519_n.j

Odklejanie fok:

freetour.jpg

Taki zestaw z butami kosztuje jakieś 8-10k PLN Sam o takich myślę, bo mam dostęp do mega zniżek. A unikasz w tym momencie kolejek kilometrowych właśnie na dole i nie płacisz za karnet. A świeże połacie śniegu sa dla Ciebie i Twoich 2-3 kompanów a nie 80 "freeriderow" wyciągowych, którzy nota bebe nie mogą podejśc bo narty się ześlizgują, a ludzie zapadają pod górę.

 

Esencja:

ski-Freeride-FloSki.jpg

 

I ten pomysł mi się podoba, Wsiadasz na rower, podjeżdżasz do połowy góry, lub w las i kleisz foki do nart (wtedy nie ześlizgujesz się pod górę idąc) odblokowujesz wiązania (wolna pięta) i podchodzisz godzinę, a zjeżdżasz na złamanie karku 3 minuty. 

 

Pytanie jak taki rower idzie po świeżym puchu np metrowym gdzie brak podkładu zmrożonego/sprasowanego. Takie opady były na święta jajowe w południowej Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny temat się nawinął apropos amortyzatorów i ich sztywności - kontra LEFTY

Dlaczego lefty jest taki sztywny a inne amortyzatory nie?

To nie żadna fizyka tylko prostota.

IMG_2586.JPG

Tak jak ten gość pokazuje na filmie, że lefty się nie wygina.
Miałem możliwość bycia w Czechach na takim sympozjum Cannondale właśnie z tym gościem z filmu (jest to główny inżynier i osoba odpowiedzialna za proces technologiczny Leftiego - BARDZO sympatyczny gość)

Żeby zrozumieć sztywność Leftiego trzeba poznać jego budowę.

Od prawej na zdjęciu klocek metalu (trochę ciężkawy) , który formowany przy użyciu specjalnego kowadła o nacisku kilkudziesięciu ton tworzy pierwszy element "koronę".
Dolna część zrobiona jest w taki sam sposób. Rezultat? Tylko dwa elementy nośne.
Drugą sprawą jest to co także charakteryzuje Cannondale - Si - System Integration. Jest to między innymi fakt montażu amortyzatora na dwóch
koronach do odpowiedniej główki ramy, przy użyciu specjlanych mechanizmów. (Apropos Si warto sobie poczytać o technologii użytej do produkcji najnowszych modeli rowerów FSi)

Dlaczego Lefty się nie skręca? Bo nie jest okrągły.
Przekrój elementu, "który wchodzi i wychodzi" przypomina kwadrat (w sumie to nawet ośmiokąt bym powiedział). Porusza się on po specjalnych łożyskach (cieniutkie paski z małymi roleczkami - na zdjęciu poniżej po prawej stronie - strasznie ciasno wchodzą w obudową i trzeba uważać aby ich nie połamać bo są mega delikatne
).
Dzięki takiemu rozwiązaniu Lefty nie ma prawa się obracać (bo po prostu nie ma jak)

Rurka, która wchodzi w drugą rurkę zawsze będzie się obracała.

A czemu amortyzatory się wyginają? Bo, żeby rurka wchodziłą w rurkę to musi mieć po czym się ślizgać. A ślizgi dają luzy.
Do tego połączenie rury sterowej z koroną? Dlaczego zrobili taperowane główki? Zwiększamy sztywność gadają! Co z tego jak dalej amor nie jest sztywny.

2012-10-17-185.jpg

Wieszałem się na tym stojaku z filmiku. To był chyba FOX z najwyższej półki zamontowany. Pod moim ciężarem wyginał się bardzo mocno. Lefty ani drgnął!

Aż mnie ciarki przechodzą po plecach jak sobie pomyślę ile ludzi jeździ na Suntourach, które mają taki luz na goleniach, że non stop się wydaje, że stery niedokręcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukeps, dzięki za niesienie kaganka oświaty! Teraz wierzę już że Jednonogi Widelec się nie skręca i jest faktycznie sztywny, zostaję nieoficjalnym członkiem pro-leftyków. :laugh: Ja zawsze głupi myślałem, że to ulepszona konstrukcja "rura w rurze", a tu mamy łożysko płaskie.

Edytowane przez djzatorze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...