Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

tutaj :)
Naprawdę, ale musisz uszczegółowić co chcesz. Bo (jak sam wiesz bardzo dobrze) bikepacking (nie lubię tego słowa) to forma samego pakowania a nie podróży.
Ja sam te same torby przypinam do fula ze skokiem 15cm, do sztywnej różnokołowej stalówki, singla szosowego a może w końcu niebawem i do szutrówki

ps: a wspomniany filmik pojawił się w tym wątku już chyba dwa razy jeżeli pamięć mnie nie myli

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego celowo używam tej formy, żeby wyodrębnić właśnie taki rodzaj pakowania od pakowania w sakwy. Ma być lekko i szybko. To tak jakby porównać podróżowanie z plecakiem i walizkami. Co do roweru, ja chcę ustawić rower w druga stronę niż tłuściochy, maksymalnie go odchudzić. Jaką realną wagę mogę osiągnąć budując rower "wyprawowy", najtrudniejsze tereny po jakich zamierzam jeździc to Beskidy bez karkołomnych zjazdów. Ma unieść 100kg ładunku (licząc kolarza). 

 

A co do filmu to jeżeli się pojawił to przepraszam, ale naprawdę trudno przejrzec taki stos informacji.  

Edytowane przez Mayfly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli Beskidy to i tak opona 29x2,25 a nie 700x40. A jeżeli nie czujesz się pewnie na baranku nawet szerokim to wychodzi, że 29 erowiec ale dobrze doposażony (choćby miał otwory pod bidony).
Do takiego wsadzisz i mocną oponę w teren i szybki zestaw na drogi szutrowe lub nawet asfalty.
To jest chyba podstawowe pytanie.
Prosty przykład:
Klasyczna do bólu Fargo do Salsy:

salsa-fargo-bike-packing-jay_06103cbe27d

i klasyk 29er w pełnym rynsztunku:

adventuretouringdr25.jpg

Pierwszym szybciej pojedziesz, drugim będziesz czuł się bezpieczniej w górach

A pytanie o jak najlżejszy rower jest niebezpieczne bo zaraz zlecą się chłopaki z działu odzudzanie przez wycinanie i powiedzą, że spokojnie zejdziesz do 6kg
Jeżeli w pełni sztywniak, koło 29, bez błotników i bagażnika, z lekkim naciskiem na wagę (tylko lekkim bo na wyprawach nie należy szaleć z odchudzaniem) koło 11 -11,5 kg bez porywania się na carbonowe wydmuszki.
Jeżeli z amortyzatorem to te 0,5-0,7kg dojdzie.
Oczywiście to jest BARDZO UŚREDNIONA waga. Możesz zbudować go na alu/carbo ramie poniżej 2 kilo, taki samym widelcu o wadze 0,6kg i obręczach htr arch ex a może to być inbred 29 (koło 2,5-2,9 kg) plus mocny stalowy wideł od Salsy 1,3kg i obręcze po 550 gramów.
Wagę określi tak naprawdę budżet, to czy chcesz bawić się w ściąganie sprzętu z zagranicy czy nie, czy ma być cały czy tylko rama oraz Twoje przyzwyczajenia czy "widzimisię".
 

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem przy budowie grubola, że cel to 12kg. Sam jestem ciekaw czy budżet na to pozwoli. 

 

Póki co odszedłem od pomysłu 2x10 na rzecz 1x10 (kaseta 11-36+42), żeby uprościć projekt.

 

Wykombinowałem sobie tak sprytnie, że kupię korbę 3 speed i wywalę skrajne blaty :)

Jeżeli jednak będę za cienki na 1x10 to dołożę małą zębatkę na młynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 42 z przodu to chyba za duzo. Ja celowalbym w okolice 32/34/36.

 

 

yyyy no nieeee :) z przodu 32, tył kaseta 11-36+ dokładana zębatka 42t :)

 

przykładowo taka

 

http://int.oneupcomponents.com/collections/all-products/products/oneup-components-sprocket

Edytowane przez ishi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

@Ishi - zerknij jeszcze na ofertę http://www.hcc-components.pl/

Podobne rozwiązanie jak ta zębatka którą wrzuciłeś a "ciutek" taniej wychodzi.

Są na forum już wstępne testy ich produktów.

 

Ja w małym kole mam 1x10: 38t i kasetę 11/36. Na moje używanie za dużo zębów z przodu: rzadko schodzę na "szybkie biegi" a w terenie czasem czuć, że kardio by jeszcze dało rady, ale łydy nie wystarcza :) Będą zmiany na przyszły rok.

 

edyta: ort...

Edytowane przez porcelanowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

nie bede odkrywca - wzieli co mieli (romet sport dla klubow?) i dospawali piwoty; reszte kluby musialy sobie pewnie same kombinowac, nie ma co zazdroscic tamtych czasow;)

niemniej, przyznać trzeba, że urokliwie dziś wygląda..
ale jeżeli to był klasyczny sport to 700x40 tam ZDECYDOWANIE nie wejdzie

ps: a prywatnie-TwojaStara czemu Cię nie będzie WieszGdzie? Stali to Ty chyba masz od groma....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bede odkrywca - wzieli co mieli (romet sport dla klubow?) i dospawali piwot

 

Nie sport tylko special :P Natomiast, co do dospawania piwotów, sprawa nie jest oczywista. Cytując z innego forum:

 

Romet Special wersja przełajowa. Ich historia jest taka, że w zasadzie nic o nich nie wiadomo. Były znacznie rzadsze niż wersje torowe i wykonywane w krótkiej serii na początku lat 80 na zamówienie klubów. Niektórzy mówią, że Romet nigdy nie wypuszczał stricte przełajowych ram i że wszystko było przerabiane przez Zdziśka Budka z Warszawy (który zalutowywał dziurki i wymieniał haki na dłuższe) - inni z kolei mówią, że Budek nigdy nic nie przerabiał.

 

W każdym razie, w/w egzemplarz zalutowanych dziurek nie ma. A z miejscem na oponę faktycznie jest bieda, bo widelec jest identyczny jak w wersji szosowej.

 

No i build thread: http://ostrekola.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=12674

Edytowane przez panSocjolog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt w rometach nic pewnego, np to czy mozna powiedziec, ze romet special by w ogole produktem seryjnym... na pewno mozemy sie za to zgodzic, ze ten "special cx" czy jak go tam sobie wlasciciel nazwal to po prostu przerobiony romet sport, dokladnie z tym niskim "taboretowanym" widelcem od Sporta, te same laczniki rur, te same haki, co tu duzo gadac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...